author 07.09.2008 00:09:18 (muokattu 07.09.2008 00:09:53) | |
---|
Mikä siinä on että musiikki humalassa vain on parempaa? Vai onko joku eri mieltä? Toisinaan tuntuu että musiikki aiheuttaa euforisen lähes humalaisen olon, mutta onko siinä jotain väärää että pyrkii tähän euforiseen tilaan oikoteitse? Ei siinä etteikö musiikki itsessään olisi tarpeeksi hienoa, mutta jotenkin alkoholin avustuksella sitä pystyy unohtamaan kaiken muun ja olla yksi musiikin kanssa. mielipiteitä? rölölöötä? bannia? "These go to eleven." |
Pedroz 07.09.2008 00:17:06 | |
---|
Olen ollut kerran jokseenkin humalassa keikalla, ja se oli pelkästään epämukavaa normaalitilaan verrattuna. Ei minulle tuota ongelmaa "vapautua" pelkän musiikin voimalla, ja kyllä sitä selvin päinkin riehumalla saa itsensä toisinaan melkein oksennuksen partaalle, alkoholi vain jarruttaisi menoa. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
thescientist 07.09.2008 00:43:33 | |
---|
Suurin osa musiikista tehdään kännissä (henk koht kokemuksen perusteella) = kännissä sitä ymmärtää paljon paremmin. "This blind date might take you to places unknown and it will be new and scary and vital"
Kuunneltua |
BobHope 07.09.2008 00:46:13 | |
---|
Kyllä meikä oikeestaan saa enemmän irti musasta selvistäpäin. Toki se on havaittu todeksi että paskastakin musasta tulee kuunneltavaa kun on oikein jämäkkä nousuhumala. Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä. Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina. |
author 07.09.2008 00:55:05 | |
---|
Olen ollut kerran jokseenkin humalassa keikalla, ja se oli pelkästään epämukavaa normaalitilaan verrattuna. Ei minulle tuota ongelmaa "vapautua" pelkän musiikin voimalla, ja kyllä sitä selvin päinkin riehumalla saa itsensä toisinaan melkein oksennuksen partaalle, alkoholi vain jarruttaisi menoa. Tuohan on tietysti ideaali tila. Päästä siihen hienoon fiilikseen pelkän musiikin voimalla. Mutta niinkuin joku tässä jo sanoi; parhaat biisit on tehty humalassa/humalluttavan aineen vaikutuksessa. Eli on niistä kai jotain hyötyä, mikäli ei löydä sitä sisimpää ilman turruttavia aineita. "These go to eleven." |
RocknRoll 07.09.2008 00:56:44 | |
---|
Jaahans, mä ainakin saan kännissä parhaat fiilikset musiikista. Tai siis ei musa selvinpäin toimi yhtä hyvin kuin jurrissa. |
Kailis 07.09.2008 06:23:44 (muokattu 07.09.2008 06:38:21) | |
---|
Viina ja musiikki...ainakin kun sitä tehdään. Kuunnellahan (hic) saa kuka tahansa missä vi(ttu)ssiin huvituttaa, mutta kännissä soittaminen on hölmöä. |
Olin joskus kerran kännissä yksin kotona ja kuuntelin Jenni Vartiaisen uusinta. Vittu että aamulla hävetti. saatanan saatana :| |
tsugaru 07.09.2008 07:51:15 (muokattu 07.09.2008 08:41:50) | |
---|
Olin joskus kerran kännissä yksin kotona ja kuuntelin Jenni Vartiaisen uusinta. Vittu että aamulla hävetti. hmm. mites sulla sattui olemaan käsillä Jenni Vartiaisen uusin? Kännissä ostettuko? Kuuletko, kuinka madot yskii, köh köh? |
Tsugu Way 07.09.2008 10:28:14 | |
---|
AC/DC on erottamaton yhtälö viinanjuonnin kanssa. Yksinään kotona rauhassa selvänä ei tule hirvittävästi kajottua kyseisen orkesterin musiikkiin, mutta silloin kun tunnelmaa kohotetaan humalassa, niin vanhaa kunnon AC/DC:tä ei voi sivuuttaa! Kahden promillen humalassa kuunneltaessa se on yksinkertaisesti maailman kovin bändi! Olin perjantaina synttäribileissä keikalla humalassa. Emme saaneet rahallista korvausta, vaan palkkio oli sovittu alkoholin muodossa. Aloimme nauttimaan palkkaamme jo roudauksen yhteydessä. Parin tunnin ajan soiton aloittamista odotellessamme nautimme myös alkoholia. Ankara juominen jatkui edelleen myös lavalla keikan aikana. Orkesterimme päihtyi melkoista vauhtia. Soiton tarkkuus ja taso laski huomattavaa vauhtia. Mutta onneksi yleisö humaltui vielä kovempaa vauhtia - ja meno oli mitä hirvittävintä. Lavalle tunki kuorolaulua harrastavia naisia ja munasilleen kekkuloivia miehiä. Keikasta ei meinnanut tulla loppua, koska yleisö vaati lisää koko ajan. Soitimme 20 harjoittelemaamme biisiä 2-3 kertaa läpi. Siinä vaiheessa oli pakko lopettaa soittaminen, kun basistin basso alkoi hiljetä aina useiden tahtien ajaksi ja hänellä oli vaikeuksia pysytellä metrin korkuisella lavalla tipahtamatta. Mutta helvetin mukavaa oli - eikä hävetä yhtään, vaikka kännikeikka vedettiin. Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
Nolte 07.09.2008 10:34:20 (muokattu 07.09.2008 10:38:09) | |
---|
Jaa. No, humalatila tuntuu pikemminkin vaikuttavan siihen, minkälaista musaa tykkää kuunnella. Jos selvinpäin diggailee Steely Danista, ja saa siitä ihan fiiliksiä irtikin, niin kännissä uppoaa vaikkapa AC/DC mahottoman hyvin. Tai no, noin suunnilleen itsellä. Niinkuin Kailis sanoi, humalassa _soittaminen_ on typerää. Eilinen keikka meni piloille, kun kitaristi ja basisti olivat pämpänneet koko päivän. Vi**u. EDIT: No niin, Riverman sen jo ehtikin sanoa. :) Osittain... meiän bändin paras rumpali, parhaimmistoa ainakin |
xulu 07.09.2008 11:16:24 | |
---|
Onhan tuota huomattavasti parempiakin musiikin kanssa nautittavia tuotteita. Viina on semmoista sekavaa perseilyä. the purity of German electronic music |
Hynkel 07.09.2008 11:22:33 | |
---|
Suurin osa musiikista tehdään kännissä (henk koht kokemuksen perusteella) = kännissä sitä ymmärtää paljon paremmin. Toivon että tämä on vitsi, koska kännissä ei todellakaan tehdä suurinta osaa musiikista, ei ainakaan hyvää musiikkia. Monta kertaa tehnyt omasta mielestä "tosi hyviä" biisejä poreessa ja sitten jälkikäteen kuunnellut tuotoksiaan lähinnä häpeissään. Ihan älytön väite on myös se että kännissä ymmärtäisi jotain paremmin...huhhuh. Kännissä ei tajua yhtään mitään, se että keskushermosto on lamautunut vaikuttaa lähinnä päinvastoin. Esimerkkejä kännissä tehdyistä hyvistä biiseistä tietää tietysti jokainen, tämä kommenttina ennen kuin joku alkaa paasaamaan jostain Morrisonista. Tietty joku voi myös treenikämpällä kännissä väsätä jotain...uskoakseni näissä tapauksissa ilo jää pienelle piirille? |
Artist 07.09.2008 11:28:03 | |
---|
Joo, kyllä sitä Minor Threatia tulee kännissä luukutettua. Ei vaan, kyllä mulle musa toimii selvinpäin, pois lukien jotkut huumoripohjaiset tai hyvin lähellä huumoria olevat kännirenkutukset. Keikkaillessani olen aina selvinpäin, ja monesti muiden keikoillakin selvänä tai melkein selvänä. "This microphone turns sound into electricity" |
thescientist 07.09.2008 15:00:09 | |
---|
Toivon että tämä on vitsi, koska kännissä ei todellakaan tehdä suurinta osaa musiikista, ei ainakaan hyvää musiikkia. Monta kertaa tehnyt omasta mielestä "tosi hyviä" biisejä poreessa ja sitten jälkikäteen kuunnellut tuotoksiaan lähinnä häpeissään. Ihan älytön väite on myös se että kännissä ymmärtäisi jotain paremmin...huhhuh. Kännissä ei tajua yhtään mitään, se että keskushermosto on lamautunut vaikuttaa lähinnä päinvastoin. Esimerkkejä kännissä tehdyistä hyvistä biiseistä tietää tietysti jokainen, tämä kommenttina ennen kuin joku alkaa paasaamaan jostain Morrisonista. Tietty joku voi myös treenikämpällä kännissä väsätä jotain...uskoakseni näissä tapauksissa ilo jää pienelle piirille? Ei huolta, olin tuolloin kännissä. "This blind date might take you to places unknown and it will be new and scary and vital"
Kuunneltua |
Milkop 07.09.2008 15:10:18 | |
---|
Onhan tuota huomattavasti parempiakin musiikin kanssa nautittavia tuotteita. Viina on semmoista sekavaa perseilyä. Näinpä. Toinen pannu jallukahvia menossa, kuuntelen Eläkeläisiä. Myth busted. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Anonymous-jazz 08.09.2008 07:26:01 | |
---|
Mikä siinä on että musiikki humalassa vain on parempaa? Vai onko joku eri mieltä? On erimieltä... Mulla esim. ei kovassa helikopterikännissä korva erota paljonkaan enää harmoniaa ja ryhmiä toisin kuin selvinpäin. Varmaan tästä syystä tulee aika harvoin vedettyä helikopterikännejä :D "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Anonymous-jazz 08.09.2008 07:27:16 | |
---|
Ihan älytön väite on myös se että kännissä ymmärtäisi jotain paremmin...huhhuh. Kännissä ei tajua yhtään mitään, se että keskushermosto on lamautunut vaikuttaa lähinnä päinvastoin. Mutta viina onkin viisasten juoma. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Artzi 08.09.2008 08:18:45 | |
---|
On erimieltä... Mulla esim. ei kovassa helikopterikännissä korva erota paljonkaan enää harmoniaa ja ryhmiä toisin kuin selvinpäin. Varmaan tästä syystä tulee aika harvoin vedettyä helikopterikännejä :D Mikä on helikopterikänni? Soittaminen ainakin simoissa on hirmusen hankalaa kun kitaran otelauta yrittää väistää kättä, nuotit väistää omaa lauluääntä, eikä kaiuttimestakaan lähde tarpeeksi ääntä, joten sitähän pitää mennä nostamaan, kunnes kaikilla on kivaa (kaikki = minä) :) Nuotiokitara + känni + kaverit samassa olotilassa = loistavaa viihdettä. Keikka + känni + pyrkimys eteenpäin = Bad Idea Jeans. Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time. |
bedlam 08.09.2008 08:30:28 | |
---|
Kyllä valitettavasti täytyy yhtyä aloitukseen. Känässä musiikin aiheuttamat tunnetilat tuntuvat huomattavasti suuremmilta. Tämä on ajanutkin minut siihen, että nykyään kuuntelen musiikkia vain lähinnä perjantai-iltaisin muutaman olusen kera. Ei se ole oikein. "Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ |