DireZ 06.09.2008 00:07:42 (muokattu 06.09.2008 16:01:57) | |
---|
|
PuNkKi 06.09.2008 01:38:25 | |
---|
Tosta uusimmasta banditista en osaa sanoa juurikaan mitään.. mutta ainakin ne vanhemmat versiot ovat olleet ihan ok vahvistimia. mutta tuota ml-2 kannattaa ehkä vielä hieman harkita.. omasta mielestäni EHX metal muff (se jossa on boost) on huomattavasti parempi. säätö mahdollisuuksia on varmasti riittävästi ja säröäkin irtoaa vähintään paljon. heviin/metalliin tuo metal muff on suunniteltu mutta sillä sitten irtoaa pienellä vääntämisellä myös hiukan rokimmatkin soundit. ja mikäli tuntuu ettei metal muffin särö riitä.. niin lyö siitä boostin päälle ja sitten riittääkin jo ihan mihin tahansa.. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
blackorwhite 06.09.2008 02:42:15 | |
---|
Nyt ois aika ostaa uus vahvari. Soittelen heavya, bändejä esim. Metallica, Iron Maiden, Lamp of God, Slayer.. Oon kattellu Peaveyn Bandit 112:sta.http://www.thomann.de/fi/peavey_bandit_112_new.htm Vahvarin kaveriksi ajattelin Bossin ML-2 pedaalia, jolla varmasti saa säröä tarpeeksi.http://www.thomann.de/fi/boss_ml2.htm Mitä mieltä olette vahvarista?? Entä ML-2 pedaalista?? Tuosta uudesta bandiitista en tiiä, mutta mulla on kokemusta peavey bandit 112S vahvarista mikä mulla on ollu käytössä jo pari-kolme vuotta. Jumalattoman hyvä vahvistin eikä nyt muistu mieleen, että ois ikinä temppuillu. Mun mielestä siinä on hyvät cleanit ja hyvät säröt. Ei se vissiin ihan über metalliin taivu, mut minä oon soitellu sillä kyllä metallicaa, maidenia ja slayeriäkin ja hyvin on mulle riittäny. Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. |
DireZ 06.09.2008 06:34:19 | |
---|
Onkos tämä bandit kuitenkin parempi vaihtoehto kun esim. Line6 Spider III 75w?? |
masterhat 06.09.2008 08:02:52 (muokattu 06.09.2008 08:03:10) | |
---|
mul oli joskus Peaveyn studio pro 65 wattinenkohan se oli. Ihan asiallinen peli himaan, vaikken osaa trankkujen eroista juuri sanoa. kai niiden mallintavien luulisi olevan better alternative http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php |
PuNkKi 06.09.2008 10:19:27 | |
---|
Tuosta uudesta bandiitista en tiiä, mutta mulla on kokemusta peavey bandit 112S vahvarista mikä mulla on ollu käytössä jo pari-kolme vuotta. Jumalattoman hyvä vahvistin eikä nyt muistu mieleen, että ois ikinä temppuillu. Mun mielestä siinä on hyvät cleanit ja hyvät säröt. Ei se vissiin ihan über metalliin taivu, mut minä oon soitellu sillä kyllä metallicaa, maidenia ja slayeriäkin ja hyvin on mulle riittäny. onkos se S - malli sitä vanhaa sarjaa? jos on niin sitä itsekkin olen yrittänyt huonolla menestyksellä jostain ostaa.. mutta ei tunnu enään tänä päivänä niitä paljoa edes liikkuvan :/ Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Icy-Sun 06.09.2008 11:47:23 (muokattu 06.09.2008 11:50:49) | |
---|
Onkos tämä bandit kuitenkin parempi vaihtoehto kun esim. Line6 Spider III 75w?? Lyhyt vastaus: On. E: Banditit on aika särökkäitä vahvistimia, joten kannattaa ostaa ensin se vahvistin ja sitten miettiä, että tarvitko siihen mitään purkkia eteen. Tuossa trashissakään ei ole kyse siitä, onko käytössä julmetusti gainia, vaan sellainen tiukka junttasoundi. En lähde siitä neuvomaan enempää, kun en rässiä soittele. There ain´t noway out tonight |
DireZ 06.09.2008 16:16:02 | |
---|
Mitä mieltä ootte tosta ML-2:sta?? Oiskos metal muff parempi? |
Tales 06.09.2008 16:25:48 | |
---|
Kokeilepa ensin sitä banditia ilman pedaalia. Siitä irtoaa varmasti säröä nykyheviin. Meidän bändin toinen kitaristi käytti tuota uramme makuuhuone-vaiheessa, eikä soundista jäänyt puuttumaan vielä sillä kokemuksella ja taitotasolla yhtään mitään. Ja todella raskasta kamaa vedettiin. |
PuNkKi 06.09.2008 17:49:48 | |
---|
Mitä mieltä ootte tosta ML-2:sta?? Oiskos metal muff parempi? itse suunnittelin tuossa about kuukaus sitten vanhan bandit:in hankkimista ja sen perään tuo metal muff. itse olen kyllä sitä mieltä että jos banditilla meinaa raskaitakin soundeja saada niin kaipaa säristintä eteensä. nyt tilanne kuitenkin itselläni muuttui ja taas kerran metal muff tarpeettomana. jos tosiaan monipuolista säröpedaalia kaipaa niin vannon ehdottomasti metal muffin nimeen. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
DireZ 06.09.2008 18:17:37 | |
---|
Mikä teidän mielestänne on paras säröpedaali?? |
TTV 06.09.2008 18:24:23 | |
---|
Itsekin entisenä StudioPron käyttäjänä suosittelen tutustumaan ensin vahvarin omaan säröön. StudioPro60:stä lähti tosi hyvät säröt ja niitä sitten korostin efektilenkkin kytketyllä taajuuskorjaimella (GE-7). Hivenen itseäkin himotaisi hommata tää Bandit 112 tuon nyky-Huttusen kaveriksi. Voisi vielä modata tuon Hughes Kettnerin toimimaan lisäkaappina tolle Bandiitille. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Tales 06.09.2008 21:56:50 | |
---|
Mielestäni mä olen jos jonkinlaisen äärimetallin genren kuullut ja soittanut, ja todennut kys. om. vahvistimen särökanavan jokaiselle niistä sopivaksi. Siinä on se modern-säätö särökanavalle, joka luultavasti tarjoaa juuri sitä haettua middletöntä scoop-pullasäröä(johon tuo "metal core" tuon ehdotetun pedaalin nimessä viittaisi). Sen kanssa gain täysille ja äänenvärinsäädöt maun mukaan(eli luultavasti se vähäinenkin middle pois ja treble kaakkoon). Voiko joku väittää, että tuohon eteen tarvitsisi vielä jotain säristintä? Vai millaista äärisärinää nyt ollaan hakemassa? |
Mikä teidän mielestänne on paras säröpedaali?? Mikäs kysymys tämä nyt on? Minä tykkään itselleni mahdollisissa hintaluokissa pyörivistä pedaaleista esimerkiksi Tubescreamerista. ;) Mutta, jos haluat ottaa kaikki säröt pedaalista ja soittaa mättöä, niin se ei varmasti ole sinulle paras vaihtoehto. On niitä säristimiä muuhunkin kuin metallikäyttöön. Isot pojat neuvoo monesti, että efektit ja muut härpäkkeet (lukisin itse mukaan säröpedaalit) ovat maustamassa sitä sinun soundia. Ei niillä yksin luoda koko pakettia. Joten suosittelen lämpimästi, että ostat ensin sen Peaveyn ja koklaat sitä ilman mitään purkkeja ja mietit sitten uudestaan. Voiko joku väittää, että tuohon eteen tarvitsisi vielä jotain säristintä? Vai millaista äärisärinää nyt ollaan hakemassa? No aika äärisärinää, jos ei kelpaa ilman. Kannattaa muutenkin kokeilla ensin pelkällä vahvistimella, niin ei mene rahat hukkaan, jos ei metallimössötintä tarvikaan eteen. Jos haluaa nimenomaan purkista ne säröt, niin kannattaisi panostaa hyvään puhtaaseen kanavaan vahvistimessa. Moni aloittelija ostaa sen "hevivahvistimen", jossa on kehnot puhtaat ja se sirkkelisärö, mutta käyttää puhtaan kanavan päälle sitä pedaalia. There ain´t noway out tonight |
guitar_hero 09.02.2009 12:29:10 | |
---|
Voisi vielä modata tuon Hughes Kettnerin toimimaan lisäkaappina tolle Bandiitille. Osaisko joku kertoa että mitenkä toi tapahtuu? Aattelin laittaa bandittiin valveking kaapin, toimisko jos laittasin sen vaan banditin external speaker jakkiin kiinni? Ja kuulosko sillo sekä kaapista että banditista? |
trih 09.02.2009 13:08:48 | |
---|
Ei banditti kyllä säröpedaalia kaipaa. Ihan hyvät säröt lähtee jo omasta takaa. Jos haluaa tiukempaa soundia niin sitten boostia eteen. Just. |
heavy 09.02.2009 14:26:45 | |
---|
Osaisko joku kertoa että mitenkä toi tapahtuu? Aattelin laittaa bandittiin valveking kaapin, toimisko jos laittasin sen vaan banditin external speaker jakkiin kiinni? Ja kuulosko sillo sekä kaapista että banditista? joo molemmista kuuluu pörinä, ite käyttelin kaapin kanssa joskus ja nykäsin bandiitin oman kaiuttimen piuhat irti. toimi ihan kivasti viimeisin demo ladattavissa sivuilta www.crusher.tk |