Aihe: Ala-asteen bändit
1 2 3
Askorbiinihappo
25.05.2008 15:38:27

Ala-aste oli itselläkin se perinteinen "20 kuolaturpaa veivaamassa tylsistyneesti ja huonosti 'Ostakaa makkaraa'", mutta ylä-asteella hieman muuttui tilanne. Kitaraa aloin soittamaan 6. luokan syksyllä, eli osasin jotain seiskalle tullessa. Oli se kyllä, kun likat kehuivat mua tosi hyväksi kun vetelin Nothin Else Mattersin alkunäppäilyä. Kasin bändivalinnainen toi taas helvetisti uusia juttuja, ja keikkakokemustakin on semmoset ~20 "keikkaa"(kaks tai kolme biisiä) jo kertynyt. Ens vuodelle valitsin Yleisen Musiikkitietouden, ja olen kyllä innoissani, kun ope on luvannut, että päästään kaikennäköstä musaa jostain afrojutuista psykerokkiin vetämään.
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
StJerky
26.05.2008 13:35:48 (muokattu 26.05.2008 13:36:13)
Soitettiin Dragons bändillä CCR:ää, Beatlesia ja Rautalanka Emma koulun vanhempainillassa joskus 1980...
L.Ruoska
26.05.2008 17:14:34

Meillä istuttiin penkeissä ja laulettiin kirjasta.

Sama täällä. Joskus ala-asteen lopulla kuuntelin pikkubroidin(!) teknoändääns-kasettia. Olin "tosi" musikaalinen. Oikeastaan mulla ei ollut mitään muuta sanottavaa musiikista kuin että "se on jees" ennenkuin pyörin yhden kesän frendini kanssa jolla oli aika rockahtava isoveli. Vuosi oli ehkä jotain '94 mä luulen. Tän kaverin broidin cd-levyiltähän sitä tuli sitten kopsattua kasetille musiikkia orkestereilta kuten White Zombie, Faith No More, Ugly Kid Joe, Offpsring ja Sepultura. Sen jälkeen meni about 10 vuotta ennenkuin edes suostuin kuuntelemaan yhtään mitään muuta kuin rokkia. Sinällään aika suppeat kymmenen vuotta näin jälkeenpäin kun miettii.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
nahkalipsi
27.05.2008 08:43:03
Ala-asteella pikkupaikkakunnalla musiikki oli sitä että "laulettiin" kirjasta kun opettaja soitti harmoonilla. Sitten neljännen luokan puolivälissä vaihdoin koulua kaupunkiin ja siellähän oli nohevasti soitettu nokkahuilua(!) jo monta vuotta.
No enhän minä osannu siihen mitään puhaltaa. Musan numero ropisi alaspäin niin että kolisi. Onneksi olin juuri alkanu soittaa rumpuja ja kuuntelemaan rokkia, muuten varmaan vieläkin vihaisin musiikkia :)

Sitten viidennelle meille vaihtui opettaja joka oli hyvinkin musikaalinen ja luokkaan ilmeistyi rummut bassot ja kitarat. Sitten sitä hakattiin rumpua ja läpyteltiin bassoa ala-aste loppuun. Välitunneilla soitettiin aina metallikaa ja kannareita. Olihan se hauskaa joo.

93 pääsin ala-asteelta.
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)