Aihe: Sähkörumpujen osto
1 2 3 4
xerxes
25.04.2008 09:53:03
Näin sivussa kysyn, että mistäs näitä midi-usb-laitteita saisi? Missään en ole nähnyt.

Tossa kun pistin toomannin hakuun midi ja usb, niin aika paljon tuli hittejä. Edirollia, m-audiota swissoniccia ainakin. Missä noita merkkejä sitten läheisyydessäsi myydään. Ja onhan niitä muillakin.

Mulla on ittelläki tommonen. Jäänyt tosin tuonne laatikon pohjalle käyttämättömänä kulkumaan. Ei oo nimittäin nyt enää erillistä musa-konetta ja tähän ei oikein voi kaikkee roinaa laitella.
Relax. http://www.hiljaisetaskeleet.co.nr
Toby One
30.04.2008 02:17:09
Onko noiden Rolandin td-3 ja td-6 (tai td-12) aivojen välillä eroa jos soittelee pelkästään midille? Padithan noissa on samat, mutta onko 6:nen asetusten ym. puoleen edellä singnaalin laadussa?

Ajatuksena siis tehdä pohjia biiseihin kerrostalossa, eikä muulla oikeastaan ole väliä, kuin mitä midistä tulee ulos, kun tietokone olisi kokoajan kaverina. Oikeat rummut on käytössä sitten vakavempaa touhuamista varten.
solgrav
01.05.2008 11:21:46 (muokattu 01.05.2008 11:22:07)
Ajatuksena siis tehdä pohjia biiseihin kerrostalossa, eikä muulla oikeastaan ole väliä, kuin mitä midistä tulee ulos, kun tietokone olisi kokoajan kaverina. Oikeat rummut on käytössä sitten vakavempaa touhuamista varten.

Hommaa ihmeessä sit Alesiksen Trigger i/o, jos kerran pelkkää midiä haluut modulista tulevan.

http://www.thomann.de/fi/alesis_trigger_io.htm

Itelläni on kyseinen peli, ja voin tosiaan suositella!
KORPIMETALLI
Knape1
03.05.2008 23:01:22
Onko verkkokalvolliset padit aivan pakolliset kerrostalossa?
Ja mistä saisi td-6 tai td-9:jä hyvään hintaan?
poopi
05.05.2008 10:31:56
Onko verkkokalvolliset padit aivan pakolliset kerrostalossa?

Kyllä mä näkisin asian näin. Ainakin basari ja virppa.
Knape1
20.06.2008 01:01:29
Olen tuossa katsellut käytettyjä sähkörumpu settejä ja löysin Roland td-3:sen ja haluaisin kysellä kuinka käyttökelvollinen tuo td-3:nen on.
Olen aloittelija ja rumpuja tulisi soitettua kerrostalossa. Rumpujen tulisi riittää ainakin muutamaksi vuodeksi (3-5v) ja kun kyvyt kehittyy niin saattaisin sitten ehkä ostaa uudet, kun nuo sähkörummutkin varmaan myös kehittyvät ajan myötä.
JussiKoo
29.06.2008 21:42:55
Ei hätää, Rolandin kolmonen toimii. Osta pois.
baltero
30.06.2008 18:12:22
Sanokaapa mielipiteitä tosta Rolandin TD-9KX -setistä?? Onko hintansa väärti? Tossa joku mainitsi, että kerrostalon asukkaalla ainaki basari & virppa on syytä olla mesh -kalvollinen... Ei taida edes kyseisessä mallissa olla basarissa verkkokalvoa...?

Ja joo, tästä kaikesta huomaa, et oon ihan nyyppari! Ajattelin vaan nyt heti ekana sähkösettinä päjäyttää kunnon vehkeet... :)
Progressor
30.06.2008 19:02:07
Sanokaapa mielipiteitä tosta Rolandin TD-9KX -setistä?? Onko hintansa väärti? Tossa joku mainitsi, että kerrostalon asukkaalla ainaki basari & virppa on syytä olla mesh -kalvollinen... Ei taida edes kyseisessä mallissa olla basarissa verkkokalvoa...?

Minulla on TD-6KX, joka oli tavallaan tuon edeltäjä. Pädit ovat suunnilleen samat, mutta TD-9-aivo on jonkin verran parempi kuin TD-6V. Hyvä setti se on kaiken kaikkiaan. Kannattaa kuitenkin harkita myös TD-12-settiä, jonka saa uutena noin 2500 eurolla. TD-9KX:n hinta on ilmeisesti tällä hetkellä jossain 1700-1800 euron tietämissä, eikä siitä olisi enää kovin pitkä harppaus parempaan sarjaan. TD-12:n saattaa myös saada käytettynä aika hyvään hintaan.

Riippuu kai jonkin verran talosta ja naapureista, pitääkö basaripädin olla verkkokalvollinen. Luultavasti aika monessa paikassa selviää sillä, että laittaa paksun maton setin alle ja soittaa basaria vähän vähemmällä voimalla. Minulla ei ole toistaiseksi ollut ongelmia, mutta toisaalta setin alapuolella näyttää olevan sopivasti varastotila, ja opiskelija-asunnossa on ehkä muutenkin vähän tavallista joustavampi ilmapiiri melun suhteen.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
spesi123
17.07.2008 12:08:29
mulla on yamahan dtxpress III special setti. soitin kerrostalossa tuplilla eikä kukaan tullut sanomaan mitään ennenku yhtenä iltana kytkin pa:han kiinni ja soitin kitaristin kanssa. että kyllä niillä normipädeilläkin voi kerrostalossa soitella. ja tuplillakin.
paice60
02.09.2008 21:58:42

Ja joo, tästä kaikesta huomaa, et oon ihan nyyppari! Ajattelin vaan nyt heti ekana sähkösettinä päjäyttää kunnon vehkeet... :)

Basaria saa KD-120 jossa on verkko kalvo, Mulla on se ja toimii.
Vittu näitä hommia vieläkin.
Anonymous-jazz
03.09.2008 18:25:03

Tosiaan noissa Millennium MPS sarjan sähkörummuissa on aika järjetön se basaripädi joka on aivan identtinen noiden muidenkin pädien kanssa. Eli kandee hommata verkkokalvo ja saahan sen verkkokalvon ihan 22-tuumaisena jos ostaa vielä triggerin akustiseen settiin.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Salmonella
11.09.2008 10:03:06
Hei!

Peruskouluun tarvitaan (volyymisyistä ja luokan vetoisuuden takia) sähkörummut, hinta sais olla siinä 600 €. Kertokaahan kokemuksia tuon hintaluokan rummuista, erityisesti Yamahan ja Rolandin rummut kiinnostaa jostain syystä.
29
11.09.2008 11:53:28
Hei!

Peruskouluun tarvitaan (volyymisyistä ja luokan vetoisuuden takia) sähkörummut, hinta sais olla siinä 600 €. Kertokaahan kokemuksia tuon hintaluokan rummuista, erityisesti Yamahan ja Rolandin rummut kiinnostaa jostain syystä.

Uutena ei tuohon 600€ hintaan saa settiä kummaltakaan valmistajalta. Käytettynä taas näyttää olevan ainakin Yamahan DTXplorereita (mm. Torilla: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=256156) ja hyvällä tuurilla voi löytyä joku Rolandin TD-3 setti.

Siinäpä ne vaihtoehdot sitten melkein onkin.
Itselläni ei ole kokemusta noista Yamahan seteistä. Rolandeista on kokemusta enemmänkin ja jotenkin mutu-tuntumalla hankkisin tuollaisen TD-3 satsin mieluummin vaikka hieman kalliimmallakin. (esimerkki Torilta myös: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=254329)
dennism
01.11.2009 20:58:22
Tervehdys,

Sen verran pitää korjata tässä threadissa olevia lausuntoja liittyen sähkörumpuihin kerrostalossa, että valitettavasti ei näytä olevan ihan näin autuasta kuin annetaan ymmärtää. Itse ostin juuri Rolandin TD-12 -setin eli kaikki rummut mesh-kalvoilla ja ei kauaa mennyt, kun alakerrasta tuli koputtelua.
Setin alla on Rolandin TDM-20 -matto ja ajattelinkin sen riittävän, kun tuttu kertoi, että maton hankinnan jälkeen ei ole valituksia tullut.

Veikkaan, että pääasiassa basarin (ja ehkä haitsunkin) polkeminen välittyy rakenteita pitkin alas.
Tilanne on melko ahdistava ja mitä ajattelin nyt tehdä on ns. kelluva lattia (ks. google jos ei ole tuttu) rumpujen alle ja seinät ehkä profiloidulla vaahtomuovilla aluksi (ennen minkään kiinteämmän rakenteen harkitsemista - vuokralaisena ei mikään massiivinen onnistuisikaan). Tarkalleen miten tuon kelluvan lattian saan aikaiseksi, on vielä hieman mysteeri ja todennäköisesti otankin yhteyttä johonkin akustoinnin/eristämisen ammattilaiseen saadakseni varmasti parhaan mahdollisen ratkaisun (fiksuimmat materiaalit ja niiden yhdistelmät)..

Tiedoksi tällainen siis.
Jarno86
04.12.2009 11:48:24 (muokattu 04.12.2009 11:50:11)
No tässä vaikka:

http://www.thomann.de/fi/alesis_trigger_io.htm

ja youtubesta löytyy kys.om. vehkeestä paljon videoita.

Edit:
Sori en huomannukkaan että ylhäällä jo mainittiin tuo vehje :D
Tarre
16.01.2010 11:16:28
Progressor: Kannattaa kuitenkin harkita myös TD-12-settiä, jonka saa uutena noin 2500 eurolla. TD-9KX:n hinta on ilmeisesti tällä hetkellä jossain 1700-1800 euron tietämissä, eikä siitä olisi enää kovin pitkä harppaus parempaan sarjaan. TD-12:n saattaa myös saada käytettynä aika hyvään hintaan.

Osaisiko joku kertoa, mistä noita löytyy nykyään vai löytyykö mistään? Itsekin muistelisin nähneeni tuon hintaluokan TD-12-settejä teline hintaan sisältyen joskus vuosi sitten, mutta nyt kun oikeasti on kiinnostunut, löydän vain karvan verran alle 3000e settejä...
Hän ei syö elävää ravintoa. Hän syö kuollutta lihaa.
aleinone
17.01.2010 21:32:03
Tarre
18.01.2010 00:21:04
aleinone: Eikös tuossa olisi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=385008

Huomattu ja tarjouttu. :)
Hän ei syö elävää ravintoa. Hän syö kuollutta lihaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)