o.k.k.u. 05.09.2008 21:07:03 | |
---|
Tän oon ajatellu ostaa. Onko hyvä? Mitä hyviä ja huonoja puolia? |
Tän oon ajatellu ostaa. Onko hyvä? Mitä hyviä ja huonoja puolia? Mulla on ollut se vanhempi 30 malli ilman tota x:ää ja on ollut myös tuo x-mallikin. pakko sanoa että se vanha versio oli mielestäni huomattavasti parempi ja edes hieman terveempi soundeiltaan kuin tämä uusi x versio. itse en tuosta x-mallista pitänyt kauaakaan. ainakin säröt oli jotenkin erittäin tunkkaset. ja vielä tässä uudessa mallissa on kait kaikissa? se "vika" että virta johdosta puuttuu kunnollinen maadoitus johto kokonaan. siitä jossakin keskustelua täällä käytiinkin jo.. vanhemman jos löydät niin suosittelen sitä. käytettyinä alkaen noin 90eurosta ylöspäin niitä näkee.. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
karsa 05.09.2008 22:30:51 | |
---|
Omistan kyseisen vehkeen ja kyllähän se ihan pätevä vehje on kotisoitteluun. Osa mallinnuksista on pienen ruuvauksen jälkeen mukiinmeneviä saundeiltaan jos noita bändejä mitä kuvauksessasi on aiot soitella...Sanottasko että ihan mukiin menevä vehjes vaikka esim. efektit ovat imo aika onnettomia. Brit Combo on itselläni eniten käytössä mallinuksista, yrittää kai joltain Orangen combolta kuulostaa. Viisaammat ovat puhuneet että Voxin Valvetronix olisi parempi saundeiltaan, itselläni ei kokemusta. Agathis runkoista LTD kitaraa ei kannata sitten tuon vahvarin läpi soitella, ei saa hyvää imo soundia oikein millään.. |
PappaSF 05.09.2008 23:41:47 (muokattu 05.09.2008 23:45:26) | |
---|
Tän oon ajatellu ostaa. Onko hyvä? Mitä hyviä ja huonoja puolia? Ihan hyvä kotisoitteluun ja toinen harkinnan arvoinen on Vox AD30VT, aika saman hintaisia nuo lienee. Molemmilla voi hyvin soittaa kotivolyymeillä, on tarpeeksi mallinnoiksia ja efektejä, tosin noi mallinnokset ja efektit jakavat porukan mielipiteitä, toinen tykkää toisesta ja toinen taas jostain muusta. Suosittelen että testaat molempia musaliikkeissä ja ehkä vielä jotain muitakin vastaavia ja mikä sulle passaa parhaiten niin ostata sen. Itellä on ollut sekä Cube 30x että Vox AD50VT (tuosta voxista löytyy myös se XL malli joka on heavympään tarkoitettu vahvari). Cube on trankku eli transistori vehje ja tuo VOX on hybridi eli siinä on yksi putki ja loppu tekniikka transistoria. Soundeiltaa itellä nuo ovat aika saman tasoisia, VOX on soundiltaan tummempi /alapäätä mutta kyllä Cubestakin lähtee alapäätä tarpeeksi kotisoittoon. Cube 30X on se painike jolla voi pudottaa tehoja alaspäin, jolloin voi pitää volume ja gain ja olikos siinä vielä master säädintä isommilla säädöillä jolloin saa periaatteessa "huudatettua hiljaa" sitä Cubea kotona (tällöin ääni on kuitenkin tummempi kuin ilman että painike on alaspainettuna ja volume ym. vähemmälle säädettynä. Noi efektit noissa ei ole parhaimmasta päästä kylläkään mutta ihan kohtuullisia hyviä aloituskokoonpanoksi ekaksi hankinnaksi ja harjoitteluun. Ihan kohtuun kivaa soundia noista saa irti, monesti se mieleinen soundi ei heti löydy mutta kokeilemalla yleensä saapi positiivista soundia omaan makuun. |
Juicy 05.09.2008 23:54:25 | |
---|
Ite tykkään, vaikka soittelenkin pelkästään hevanderia sen rectifier-mallinnuksella. Sillä on kiva vertailla mikkejä ja kitaroita hi gain-väännössä. Delay on lähinnä vitsi, yleensä se on aina maksimilla, ja silloinkaan sitä ei vielä ole liikaa rytmijuttuihin. Offtopic: Eikös 60X-mallissa ole efektilooppi? myykää joku mulle semmonen halvalla, vaikka vähän risampikin. Aattelin tehä sellasesta pikkunupin, kun sattuu oleen ylimääräisiä heloja ja keinonahkaa. :D "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
hazzardi 06.09.2008 13:55:22 | |
---|
Kaverilla on tällänen ja se ei kyllä oikeen oo tykänny siitä, mut ite en oo kuullu tälläsen soittamista tarpeeksi et voisin täysin varmasti väittää jotakin, mutta eiköhän tuo kuitenkin kotisoitossa mene. Mee musaliikkeesen kattomaan ja jos kuullostaa hyvältä niin osta pois. |
Icy-Sun 06.09.2008 13:58:53 (muokattu 06.09.2008 13:59:46) | |
---|
Aloittaja on tainnut aukaista jo aika monta näitä cube-ketjuja. Osta pois. Itse soitan joka ikinen päivä kotona Gibsonia microcuben läpi, eikä ole toistaiseksi ärsyttänyt soundimaailma. Eiköhän sulle tuo kolmikymppinen passaa. There ain´t noway out tonight |
tender.insanity 06.09.2008 14:00:18 | |
---|
Mulla on Cube20x. Ihan tyytyväinen olen siihen ollut. Miellyttäviä soundeja saa aikaan ja puhtaan/särön ja efektin saa päälle pedaalilla, jos sellaisen omistaa. Paljoa en tuolla soittele, mutta välillä innostuu kunnolla. Tuosta 30x:stä ei kokemusta. |
Qwertyxi 06.09.2008 15:00:59 | |
---|
Itselläni on toi sama vahvistin ja oon ihan tyytyväinen siihen. Kotisoittoon on hyvä ja jos vaa viitsii kokeilla niin saa monenlaisia soundeja. |
FensonGibder 08.09.2008 09:53:54 | |
---|
20x on varahönkäpönttönä. Vanhempi mallinen 30 oli sitä ennen. Säästä rahaa ja osta 20x. |
o.k.k.u. 08.09.2008 19:26:19 | |
---|
20x on varahönkäpönttönä. Vanhempi mallinen 30 oli sitä ennen. Säästä rahaa ja osta 20x. ????? oon ostamassa 30x. rahaa on |
FensonGibder 08.09.2008 19:56:42 | |
---|
????? oon ostamassa 30x. rahaa on Eikun ostat 20x ja säätöön jääneellä rahalla ostat säröpedaalin ensi viikolla. |
Maz80 08.09.2008 20:10:18 | |
---|
Jos on rahaa ni ostaisin mielummin vox:in. 20x on mielestäni aika kumiseva. Tosin itselläni on ad50vt.. Cuben myin pois sen kumisevan soundin takia. 30x:ästä ei ole kokemuksia ( eikä tule:D). |
BigPapa 08.09.2008 20:18:56 (muokattu 08.09.2008 20:24:03) | |
---|
Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
Icy-Sun 08.09.2008 20:52:54 | |
---|
30:ssä on käsittääkseni isompi elementti. Ostaisin itse sen takia 30:n. There ain´t noway out tonight |
lehtiju2 09.09.2008 20:53:41 | |
---|
Tampereelta löytyy minttikuntoinen 1,5 vuotta vanha 30X sopuhintaan 140 e. Tule hakemaan! |
Tuomac 03.05.2009 15:38:38 | |
---|
Oisko vinkkejä miten sais hyvät säröt irtoon 30x:stä? Tuntuu välillä että kuulokkeitten kautta kuulostaa paremmalta :S. |
Juicy 03.05.2009 15:53:32 | |
---|
Tuomac: Oisko vinkkejä miten sais hyvät säröt irtoon 30x:stä? Tuntuu välillä että kuulokkeitten kautta kuulostaa paremmalta :S. Mikä kitara, mitkä mikit? Määrittele "hyvä särö". "I go where I please, and I please where I go" |
FensonGibder 03.05.2009 17:49:50 | |
---|
Tuomac: Tuntuu välillä että kuulokkeitten kautta kuulostaa paremmalta :S. Pätee lähes kaikkiin äänimaailmoihin, että kotitiloissa kunnon kuulokkeilla saa paremman lopputuloksen. Sille ei vaan voi mitään. riffi, nyt |
Tuomac 05.05.2009 11:27:49 (muokattu 05.05.2009 11:30:33) | |
---|
Juicy: Mikä kitara, mitkä mikit? Määrittele "hyvä särö". Tuntuu minusta kumisevan liikaa ne säröt ja siten kuulostaa paremmalta kuulokkeilla.. Kitara on hyvä, bladen strato. |