MrQ 03.09.2008 07:17:10 | |
---|
Itse katsoin että nyt on hyvä hetki napata blind melonilta soupin ja st. anderws fallin ynnä eddie vedderiltä risen. vilkuilin vedderiltä myös hard sunia mutta katsoin paremmaksi hanskata noi nyt kerralla. myös deiciden satan spawn the cacodemonia vilkaisin.. ..mutta se menee niin järkyttävällä tahdilla eteenpäin että ei tabeissa pysy perässä. annoin olla sen siis. |
marke- 03.09.2008 07:36:58 | |
---|
Tästä on aikalailla aikaa kun opettelin muiden biisejä, mutta muistelisin sen olleen Dissection - Where Dead Angels Lie, ja Night's Bloodia kokeilin myös, mutta NB on jo vähän turhan nopsa tremolojensa kanssa, että pystyis koko biisin soitteleen läpi tarkasti. Yleisesti on into soitella muiden biisejä karissut viime vuosina aika rankasti. Ei se vaan tunnu kovin mielekkäältä enää etenkin ilman bändiä, paljon mielummin tekee omia. HAIL SATAN |
MrQ 03.09.2008 08:16:22 | |
---|
Tästä on aikalailla aikaa kun opettelin muiden biisejä, mutta muistelisin sen olleen Dissection - Where Dead Angels Lie, ja Night's Bloodia kokeilin myös, mutta NB on jo vähän turhan nopsa tremolojensa kanssa, että pystyis koko biisin soitteleen läpi tarkasti. Hitto en tajua miksi mutta sahaus ei irtoa enää mitenkään. Sen sijaan rokkihomoillessa dynamiikka on kasvanut kokonaan uuteen mittakaavaan. WDALia soitettiin kymmenen vuotta sitten bläkkibändin kanssa... hauska ralli. Unhallowed kanssa... se mikälie väliosa, vaikka se onkin vain yksi riffi niin timangilla bändityöskentelyllä saa jeesuksenkin itkemään näemmä. :D Yleisesti on into soitella muiden biisejä karissut viime vuosina aika rankasti. Ei se vaan tunnu kovin mielekkäältä enää etenkin ilman bändiä, paljon mielummin tekee omia. itseasiassa mulla just päin vastoin... Soittelen vitusti noita juttuja siksi kun oma pumppu aktivoituu. Olitkko sä singaporessa btw? |
marke- 04.09.2008 07:07:41 | |
---|
Hitto en tajua miksi mutta sahaus ei irtoa enää mitenkään. Sen sijaan rokkihomoillessa dynamiikka on kasvanut kokonaan uuteen mittakaavaan. Heh, ja kun mä koitan päästä turhan randomista "dynamiikastani" eroon :D Dynamiikka tekee musiikista musiikkia, melkeinpä, mutta kun oon huijannu sen varjolla omaa paskuuttani n.10 vuotta ja nyt ku kaivaa jonkun matikkabiisin eteen, niin tietää taas paikkansa. itseasiassa mulla just päin vastoin... Soittelen vitusti noita juttuja siksi kun oma pumppu aktivoituu. Olitkko sä singaporessa btw? En, mutta pitäis mennä poikkeen. Lähellä kylläkin, eli Kuala Lumpurissa. HAIL SATAN |
Kailis 04.09.2008 10:48:45 | |
---|
Viimeksi Musen Black Holes and Revelations levyn biisejä ottanut haltuun. Tarpeeksi haastetta joissain levyn biiseissä, toisaalta esim. Starlight on hiton kiva pop-ralli. Omia biisejä työstetään bändin kanssa tottakai. |
Zigura 04.09.2008 10:55:04 | |
---|
Tuon Neil Youngin Tell Me Why -folkstandardin opettelin viimeksi (kitaralla). Laulu ei mene ihan nuottiin vielä, mutta ehkä sitten myöhemmin. Aika harvakseltaan tulee nykyisin opeteltua toisten biisejä, mikä varmasti selittää sen, miksi en ole kehittynyt soittajana lähiaikoina. Varsinkaan mitään vaikeita biisejä. - Gee, our bodies are complicated, aren't they, dad?
- You bet. More complicated than the biggest dynamo ever built. |
MrQ 04.09.2008 11:23:25 | |
---|
Heh, ja kun mä koitan päästä turhan randomista "dynamiikastani" eroon :D Dynamiikka tekee musiikista musiikkia, melkeinpä, mutta kun oon huijannu sen varjolla omaa paskuuttani n.10 vuotta ja nyt ku kaivaa jonkun matikkabiisin eteen, niin tietää taas paikkansa.
En, mutta pitäis mennä poikkeen. Lähellä kylläkin, eli Kuala Lumpurissa. sieläpäin soittaa sellainen runttatrio kuin noxa ta noxia. OK, ne on indonesialaisia. Mutta silti. Meinaa että vittu, perusta bändi :D lol. Kualassa ne puhuu englantiakin ja bahasa on helppo oppia. Itsasiassa yksi maailman helpoimmista. Kerro miten menee ja jos sinne päin tullaan niin saadaanko mimmin kanssa patjatilaa olohuoneesta? |
Karipiirto 04.09.2008 11:28:49 | |
---|
Itelläkin alkaa olla melko pitkä kun olen viimeksi opetellut jotain muiden biisejä mutta viimisin on Tornado of souls kun alkoi käydä järkeen etten ollut ennemmin tarttunut siihen vaikka se ei edes mikään hirmuhankala ole. Muutoin on mennyt lähinnä riffejä keksien ja improvisointia opetellen. "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Milkop 04.09.2008 11:30:50 (muokattu 04.09.2008 11:33:04) | |
---|
Viimeisin taisi olla Alice In Chainsin I Stay Away. Mukava riffi siinä. Sitten jotain Niilon ja Eddie Vedderin biisejä olen hakenut myös. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Chemo 04.09.2008 11:32:44 | |
---|
Eilen Mosrite-sounditsekkausmielessä tulin opetelleeksi The Shadowsien Alentejon. Sitä edellinen oli The Ventures-sovituksen mukainen liidikitara Runaway'hin (keikalla soitan komppia, mukava kitarabiisi silleenkin). Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Simo78 04.09.2008 11:39:01 | |
---|
Kyllä paha kysymys... Varmaan jotain Therapyn? biisejä tullut viimeksi opeteltua. Noin yleisesti ei tule paljoa opeteltua muiden biisejä, kun ei muka aikaa... |
marke- 04.09.2008 11:44:24 | |
---|
sieläpäin soittaa sellainen runttatrio kuin noxa ta noxia. OK, ne on indonesialaisia. Mutta silti. Meinaa että vittu, perusta bändi :D lol. Kayny mielessa pariin otteeseen itseasiassa :D etta on se to do listalla, toivottavasti ennemmin ku myohemmin Kualassa ne puhuu englantiakin ja bahasa on helppo oppia. Itsasiassa yksi maailman helpoimmista. Juu, samaa kuullu. Bahasa on aantamisasultaankin niin lahella suomea, etta senkaan puolesta ei mitaan vaikeuksia. Eli siis teksti luetaan lahes kuin lukisit suomea.. Kerro miten menee ja jos sinne päin tullaan niin saadaanko mimmin kanssa patjatilaa olohuoneesta? Aye, tervetuloa koska vaan :) pikaviestilla saa kiinni. HAIL SATAN |
MrQ 04.09.2008 11:44:33 | |
---|
Viimeisin taisi olla Alice In Chainsin I Stay Away. Mukava riffi siinä. Sitten jotain Niilon ja Eddie Vedderin biisejä olen hakenut myös. eoliks siinä joku avoin d-vire tai jotain? |
marke- 04.09.2008 11:47:22 | |
---|
Viimeisin taisi olla Alice In Chainsin I Stay Away. Mukava riffi siinä. Noita Cantrellin juttuja on kylla hieno soitella, taytyykin lammitella taas. eoliks siinä joku avoin d-vire tai jotain? Oman muistikuvan mukaan vain matalin d:ks, mika vire nyt sitten onkaan. Over Nowssa tais olla avoin d ainakin. teoria hukassa.. HAIL SATAN |
MrQ 04.09.2008 11:47:47 | |
---|
Kayny mielessa pariin otteeseen itseasiassa :D etta on se to do listalla, toivottavasti ennemmin ku myohemmin paa menee... noi on käsittääkseni seonneet kuin hullut metalliin. ainakin se vähä mitä noxaa oon kuullut, se saundillisesti lähempänä suomigrindiä kuin jotain mitä sieltä päin vois kuvitella tulevan ja tehty noiden resursseilla... kualassahan sen ummärtäis mutta indoissa ei oikein... siinä on pari makkaraa jätetty syömättä että massit tuohon tuotannon tasoon on kääritty. Juu, samaa kuullu. Bahasa on aantamisasultaankin niin lahella suomea, etta senkaan puolesta ei mitaan vaikeuksia. Eli siis teksti luetaan lahes kuin lukisit suomea.. ja mitä olen lukenut niin kuuluu maailman helpompiin kielioppeihin. Aye, tervetuloa koska vaan :) pikaviestilla saa kiinni. aitoo. voi olla että vuodenvaihteen tiimoilla käsky käy tropiikkiin nimittäin. voi olla. jos sulla on örinäbändi siinä vaiheessa niin päästä pieni treeneihin itkemään... ennole murissut pitkään aikaan ja pitää näyttää austronesialaisille miten pohjolan karhut murisee... :D |
Milkop 04.09.2008 11:54:18 | |
---|
eoliks siinä joku avoin d-vire tai jotain? Ihan drop-d:llä olen soitellut, levyllä taitaa mennä vielä puolikkaan alempana. Kuulostaa tarpeeksi oikealta. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
MrQ 04.09.2008 12:02:33 | |
---|
Ihan drop-d:llä olen soitellut, levyllä taitaa mennä vielä puolikkaan alempana. Kuulostaa tarpeeksi oikealta. joo D: stä mäkin oon sitä soitellut mutten dropattuna koskaan...eiks se verse kuitenkin mee D-C-H-G-F# ainakin jotenkin. siis se lasku ois vaikeampi soittaa näppäillen dropista. siksi oon miettinyt tuota. vai miten sä sen vedät? |
vai miten sä sen vedät? No jos totta puhutaan, niin introa lukuunottamatta on vähän vielä vaiheessa tuo kappale :) Mutta eihän se droppiviritys pitäisi mitään haitata muissa kohdissa, luulen. Pitää nyt paneutua tuohon vähän enempi. Eilen aloin vasta plokkailemaan tuota :D "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
jigsore 04.09.2008 12:33:25 | |
---|
Toolin The Grudgea olen rummuilla yrittänyt tapailla. Pitkästä aikaa muitakin kuin omia piisejä opettelussa. seikkailumielellä ja leikkimielellä |
thescientist 04.09.2008 12:53:17 | |
---|
Muutamia Neil Youngin Harvest Moonin biisejä katellu, lisäksi noin viisi sekuntia siten opettelin Elliott Smithin I better be quiet now'ta. Tosi simppeleitä juttuja, mutta niitä on kiva vedellä kitaralla ja vähä lauleskella mukana. "This blind date might take you to places unknown and it will be new and scary and vital"
Kuunneltua |