Aihe: Parhaat cleanit?
1 2
Antti1
01.09.2008 14:02:59
Ehkä mä saan tällä kommentilla jonkinlaisen kerettiläisen leiman (taas) otsaani, mutta Mesan Roadsterissa on mun mielestä tähänastisista löytynyt ehkä parhaimmat puhtaat ikinä. Parin eri kanavan, kuuden moodin, recto- ja variacsysteemien yms. takia saa kyllä laidasta laitaan erilaisia puhtaita: kuivaa ja tiukkaa näkkärisäksätystä, kristallipuhtaita, paksua, lämmintä ja pehmeää, taikka sitten jo ihan vähän rosoisempaa brittisävyäkin. Taitava sälli keksii varmaan jotain muutakin tuolta valikoimista.
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
Janne19691
01.09.2008 16:23:49

Ehkä mä saan tällä kommentilla jonkinlaisen kerettiläisen leiman (taas) otsaani, mutta Mesan Roadsterissa on mun mielestä tähänastisista löytynyt ehkä parhaimmat puhtaat ikinä.

No emmä tiijä mutta kovan kauppamiehen leiman ehkä ;)
Rule #1: There are no rules.
Antti1
01.09.2008 16:25:51
No emmä tiijä mutta kovan kauppamiehen leiman ehkä ;)

No se kenties, mut sit taas... Toi puhdas ja kevyt osasto on ehkä ainoa syy, miksi mä haluaisin tuon nupin itselläni säilyttää. En mä niistä rectopuolen soundeista niinkään syty, vaikka metallimiehiä enempi olenkin. Ne puhtaat yksinkertaisesti vain toimii.
H.Corruption
02.09.2008 00:14:06
No se kenties, mut sit taas... Toi puhdas ja kevyt osasto on ehkä ainoa syy, miksi mä haluaisin tuon nupin itselläni säilyttää. En mä niistä rectopuolen soundeista niinkään syty, vaikka metallimiehiä enempi olenkin. Ne puhtaat yksinkertaisesti vain toimii.

Kyllä hyvät puhtaat lähtee 3-kanavaisesta Rectostakin. Sen kanavan kytkentä perustuu aika pitkälle Fenkkuun. Löytyy siis sellasta rapeasta kirkkaasta tummaan täyteläiseen soundiin.
punssi
02.09.2008 13:06:28
Hughes & Kettnerin edition tubesta lähtee mahticleanit.
McNulty
02.09.2008 13:35:32
Moderneista koneista Mesan LoneStar Special. Vanhemmista sitten vanhat VOXit ja Fenderit. Niihin tulee aika usein hyvää puhdasta soundia verrattua.
Laidallinen Mul Mul!
Wahi
02.09.2008 15:57:16 (muokattu 02.09.2008 15:59:15)
Fenderin '65 Princeton reverb oli aikas maukas kun tossa testailin. Ei ollut edes honottava vaikka kyseessä onkin vain 10" ämyri.
Shine on you crazy diamond
Tee
03.09.2008 18:05:37
Täytyy sanoa että Diezel Einsteinistä lähtee kliinit juuri meikäläisen makuun, muuta en kaipaa.
Pulu ja patsas.
Antti1
03.09.2008 22:55:22
Täytyy sanoa että Diezel Einsteinistä lähtee kliinit juuri meikäläisen makuun, muuta en kaipaa.

Ne on kans kyl aika pirun rouheat. Diezelin jälkeenkin mä jotenkin vain ihastuin tuohon Mesan pehmeään puhtaaseen, se atacki on jotenkin kovin erilainen kuin Diezelissä. Mutta ehkä jo tässä kuussa nähdään sit miten VH4 ärjyy puhtailla, kenties jää Mesa kakkoseksi... :)
Muusikonrenttu
04.09.2008 02:36:59

Nyt jos cliinistä puhutaan (joka kans pysyy cliininä) ja syö pedaaleja aamiaiseksi niin löytyy oman kokemuksen mukaan vaan yks ja se on HIWATT. On muitakin hienoilla cliineillä, mutta niistä mitä kokeillut olen cliinin vaan saanut makkarissa. Hiwattissa on se kellomainen lämmin tajuttoman iso cliini. Siihen kun sit pukkaa pedaalia eteen niin mmmmmm...

Vaikka kitaristin ominaisuudessa täällä liikunkin niin komppaan.
Aika vintage..
DZN
04.09.2008 15:33:22
Ehkä mä saan tällä kommentilla jonkinlaisen kerettiläisen leiman (taas) otsaani, mutta Mesan Roadsterissa on mun mielestä tähänastisista löytynyt ehkä parhaimmat puhtaat ikinä. Parin eri kanavan, kuuden moodin, recto- ja variacsysteemien yms. takia saa kyllä laidasta laitaan erilaisia puhtaita: kuivaa ja tiukkaa näkkärisäksätystä, kristallipuhtaita, paksua, lämmintä ja pehmeää, taikka sitten jo ihan vähän rosoisempaa brittisävyäkin. Taitava sälli keksii varmaan jotain muutakin tuolta valikoimista.

Roadsterissa on lonestarin kaks kanavaa. Roadking II:ssa on ne kans. Niissä on kyllä tosi upeat puhtaat 6L6 putkilla.
Aka. Dino and 6077dino
Boozer
10.09.2008 08:52:56
Marshall JCM 2000 DSL 100W + Marshall MR1960 A kaappi. Soi kuin kello kun lisää ripauksen chorusta kehiin. Onneks ei ikinä tarvii enää soittaa millään visvasilla comboilla, hommasinhan toisen samanlaisen kaapin myös kotiin.
Quu
10.09.2008 09:16:31

Tähän mennessä parhaat puhtaat kokemukset olen saanut VOXin AC30:stä... Kenties ensi kerralla vielä pistetään paremmaksi kun on äänentuottopäässä stratomallinen hempukka.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
duc
10.09.2008 09:20:39 (muokattu 10.09.2008 09:22:05)
Marshall JCM 2000 DSL 100W + Marshall MR1960 A kaappi. Soi kuin kello kun lisää ripauksen chorusta kehiin. Onneks ei ikinä tarvii enää soittaa millään visvasilla comboilla, hommasinhan toisen samanlaisen kaapin myös kotiin.

Oli kyllä Marsun JCM 2000 TSL60 -nupillakin aikaansaadut puhtaat soundit melko asialliset, higain-säröjä en sitten saanut yhtä hyvin toimimaan sillä. Puhtaiden soundien kanssa ei takaa avoin compo välttämättä huono asia ole tosin, avonaisempi soundi tulee sellaisesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)