Nurja 04.09.2008 00:05:59 | |
---|
Eli, olisi muutama ksysymys teille: 1. Onko strato malliseen bodyyn kuinka helppoa/vaikeata lisätä binding? 2. Käytössä olisi tällä hetkellä dremel, eli onnistuuko tuolla teko ja kuinka vaikeata se sillä on? Pitäisikö hankkia Dremelin käsijyrsin -lisäosa? 3. kuinka helppoa/vaikeata on irroittaa valmiista otelaudasta otelauta merkit? ja siis ilman että otelautaa irroittaa. Ja jos vielä joku valottaisi vähän, miten se olisi helponta/järkevintä tehdä. Ja tarkoitus ei ole tehä "maailman parasta kitaraa" vaan ihan ajan vietettä tuon teko.. Ja kiitokset niille jotka jaksaa vastata ja auttaa vähän kertomalla vinkkejä! Mun vetoketju aukeaa itsestään |
Antti1 04.09.2008 00:20:56 | |
---|
Hankala homma, älä ryhdy siihen. Tee mieluummin uusi kaula ja runko, pääset huomattavasti helpommalla. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Nurja 04.09.2008 00:45:04 | |
---|
Noh. uuden kaulan ja rungon tekemisen jälkeen edessä olisi sama ongelma. Miten toinen straton body on parempi kuin toinen tuossa mielessä? Mun vetoketju aukeaa itsestään |
Alusta asti tekemällä jotkin asiat on vaan helpompi toteuttaa. Jos nyt ylipäätään puhutaan bindaamisesta, niin strato on huono, koska se on pyöreä. Aattelit laittaa pyöreään runkoon neliskanttista kanttinauhaa? OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Nurja 04.09.2008 00:54:52 (muokattu 04.09.2008 00:56:12) | |
---|
Tarkoitus on laittaa 0.5mm nauhaa 7 kerrosta, eli w/b/w/b/w/b/w Ja jos epäonnistuu, niin epäonnistuu, eli ei niin väliä.. Kuhan haluan tehdä.. Mun vetoketju aukeaa itsestään |
Antti1 04.09.2008 00:57:33 (muokattu 04.09.2008 00:58:42) | |
---|
7 kerrosta tarkoittaa 3,5mm. Ootko mitannu sitä pyöristystä siinä reunassa? Mä en nyt ulkoa muista, mutta n. 7mm? Siis jos nyt puhutaan ihan niinku stratosta stratosta? EDIT: Sit toinen pointti, miten sä vedät sen reunalistan sinne käsivarren taivutukseen? Onnistuuhan se joo, mutta on aika perkeleellinen prosessi saada onnistumaan. Mitä sä aattelit tehdä sit niille otelaudan upotuksille, kun ne on poistettu? Jättää montut kaulaan? OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Nurja 04.09.2008 01:06:53 (muokattu 04.09.2008 01:07:21) | |
---|
Siis kysymyksessä on strato kopio, jossa ei muutenkaan mittasuhteet ole oikein aitoon stratoon verrattuna. Ja ei haittaa vaikka joutuisi vähän ottamaan siitä bodyn reunasta pois. Vielä jämä viilulla sen päällystän. Niin kuin sanoin: ajan tappoa se vaan on. Ja haluaisin vaihtaa inlayt toisiin. Mun vetoketju aukeaa itsestään |
Antti1 04.09.2008 01:14:16 | |
---|
Siis kysymyksessä on strato kopio, jossa ei muutenkaan mittasuhteet ole oikein aitoon stratoon verrattuna. Ja ei haittaa vaikka joutuisi vähän ottamaan siitä bodyn reunasta pois. Okei, homma alkaa selviämään. Dremelillä sä et kuitenkaan tästä tule selviämään. Siitä on ehkä iloa noissa otelaudan upotuksissa. Runko sun pitäisi melkein yläjyrsimellä vetäistä, jotta se onnistuu nätisti. Se taivutus sitten onkin melkeinpä käsityötä. Käsijyrsimellä ja laakeriterällä pääsee varmaan melko lähelle. Loppu sitten terävällä taltalla tai millä haluatkaan. Ensitöiksi mä lähtisin liikkeelle poistamalla pintakäsittelyn kokonaan kaikkialta rungosta. Sitten työstäisin ne reunat sopiviksi. Tämän jälkeen viiluttaminen, jyrsintä, listan liimaaminen, viimeistelyt ja pinnan tekeminen. Ja haluaisin vaihtaa inlayt toisiin. Pitäiskö muoto saada säilytettyä, vai teetkö kokonaan uutta? Jokatapauksessa lienee järkevintä ottaa heti ensialkuun nauhat kokonaan pois. Sä joudut hiomaan sen otelaudan tasaiseksi uusien upotuksien myötä. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Nurja 04.09.2008 01:19:38 | |
---|
Juup.. Kiitoksia tästä. Alanpas huomemma mittailemaan ja odottelen että viilu ja reunanauhat saapuu postista! Mun vetoketju aukeaa itsestään |
Little Savage 04.09.2008 03:20:11 | |
---|
Ja haluaisin vaihtaa inlayt toisiin. Olen omatehdystä kaulasta ottanut otelautamerkit pois silleen että olen porannu reiän keskelle merkkiä ja sitten kammennu koko roskan pois jollain työkalulla.
|
Antti1 04.09.2008 11:19:42 | |
---|
Olen omatehdystä kaulasta ottanut otelautamerkit pois silleen että olen porannu reiän keskelle merkkiä ja sitten kammennu koko roskan pois jollain työkalulla. Tää toimii varmaankin, mikäli ei oo vaikka jollain epoksilla vetästy koko möttiä kiinni. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |