Aihe: Minkälaista multiefektiä?
1 2
HeavyMachinery
03.09.2008 10:21:38

Eikös Bossikin ole mallintava? Siitä vaan puuttuu kaappi- ja vahvistinmallinnukset.

Jos pilkkua viilataan niin se mallintaa joitain säröspeduja , mutta miltas kuulostaa ajatus mallinetusta reverbistä :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
PappaSF
03.09.2008 10:56:44
Jusu puhu ihan asiaa. Jos nykyisestä vahvistimesta ei saa kunnon cleaneja niin ei niitä pysty multihärpättimellä parantamaan. Perusta on se vahvari ja sitten vasta ne multihärpättimet.

Mutt jos kuitenkin päädyt multihärpättimiin niin Line 6:lla on uutuus mallinimeltään M13, on pelkkä efketilaite, tosin monipuolinen (ei ole mitään ylimääräisiä vahvistin mallinnuksia vaan siis pelkkä efektihärpäke). Ilmeisen monipuolinen mitä tuosta on lukenu (kokemusta ei tuosta vielä ole mutta meinaan testaa kyllä tuon kun siihen kaupassa törmään). (Hinta tosin taitaa just mennä yli tuon 400, ainakin thomanilla).

Jos etsit multihärpäkettä jossa on vahvistin ym. mallinnonksia niin noista Boss ja muusta kyllä löytyy mistä valita. Itellä ollut GT-8, joka on ihan hyvä vehje, nyt varmaan saa käytettynä tuota suht edullisesti.
Ziggy Bubba
03.09.2008 10:59:50

Jos pilkkua viilataan niin se mallintaa joitain säröspeduja , mutta miltas kuulostaa ajatus mallinetusta reverbistä :D

Ihan tutulta. Ainakin Line 6:n reverbeistä löytyy mallinnettuna mm. Fenderin vaffareista löytyviä tankkeja :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
kimurantti1
03.09.2008 14:29:53 (muokattu 03.09.2008 14:30:41)
Testauksen jälkeen on onneksi jäänyt hankkimatta. Ihan ok soundeja jotkut tarjoavat, mutta ilman lähtee paremmat. pro-luokan efxprossu maksaakin suhteettomasti soundiinsa nähden.

Jos ei efektejä käytä ollenkaan, niin se on tietenkin soittajan oma valinta, mutta kannattaako sen perusteella julistaa, ettei multiefektiä kannata ikinä hankkia? Se efektiprosessorien hintojen kovuuskin on tosi suhteellisia, ja pro-luokan efektriprosessorilla mä en todellakaan tarkoita V-Ampia tai GT6:sta. Kyllähän kunnon efektiprosessorit enemmän maksaa kuin perus Bossin matolaatikot, mutta jos tarvii vaikkapa sooloboostin, pari erilaista delayta ja choruksen, alkaa TC:n G-Major tai vastaav kapistus ohjelmoitavine muistipaikkoineen kummasti houkuttaa, eikä silläkään ole vielä kuin 350e hintaa, ja efektit on jo aika lähellä pro-luokan prosessoreita.
kimurantti1
03.09.2008 20:30:38
Kyllä efektejä käytän ja aika helvetin paljpnkin ite asiassa. En vaan viitsisi maksaa edes 350e keskinkertaisesta soundista. Maksan tosin mielelläni stompparista vaikka 350 euroa jos soundi on hyvä.

Eikö ole vähän ristiriitaista valittaa efektiprosessorien kalliista hinnoista, ja sen jälkeen todeta, että 350 euroa yksittäisestä pedaalista on ihan jees? Koska jos noita parin-kolmensadan pedaaleja ostetaan muutamakin, niin samantien voidaa ottaa vertailuun TC:n G-Force ja miksei vaikka Eventiden Eclipse, joiden efektit alkaa kyllä vähintäänkin samalla viivalla putiikkipedaalien kanssa.
baba o riley
03.09.2008 20:52:53 (muokattu 03.09.2008 20:59:39)
Eikö ole vähän ristiriitaista valittaa efektiprosessorien kalliista hinnoista, ja sen jälkeen todeta, että 350 euroa yksittäisestä pedaalista on ihan jees? Koska jos noita parin-kolmensadan pedaaleja ostetaan muutamakin, niin samantien voidaa ottaa vertailuun TC:n G-Force ja miksei vaikka Eventiden Eclipse, joiden efektit alkaa kyllä vähintäänkin samalla viivalla putiikkipedaalien kanssa.

350e on helvetisti paskasta soundista, hyvästä soundista se on vähän. Eli ei ole ristiriidassa. Kyse ei ole siitä että valitan kalliista hinnoista. Vaikka antaisit mulle 350e käteen ja ilmaiseksi multin, en laittaisi sitä kitaran ja vahvistimen väliin, jos ei sitten sattuis olemaan joku joka soundillisesti pieksee mitä mulla nyt on siinä välissä, omien kokemusten mukaan ei näin ole vielä käynyt vaikka innokkaasti testailen vermeitä. G-force esim jätti mut kylmäks vaikka sitä nyt toiset niin hehkuttaa ja käyttää vaikka kuka. Mun korvissa se oli lähinnä makkarilelu. Sen soundi on sisäsiistin hempeää = munatonta ja tylsää. Siitä ei rouheutta irtoo vaikka kuinka roplaat. Eikä se ole siihen tehtykään. Täytyy muistaa että tämä on mielipidekysymys ja tää on vankasti mun mielipide. Tiedän että moni nauttii multin antimista, en ymmärrä miksi, mutta mun on vaan se hyväksyttävä.
kimurantti1
03.09.2008 20:57:49 (muokattu 03.09.2008 20:58:13)
G-force esim jätti mut kylmäks vaikka sitä nyt toiset niin hehkuttaa ja käyttää vaikka kuka. Mun korvissa se oli lähinnä makkarilelu. Sen soundi on sisäsiistin hempeää = munatonta ja tylsää.

Ok, eipä siinä sitten mitään. Mä itse taas en ole kummoinenkaan puristi efektien suhteen. Tiedän kyllä milloin en jostain efektistä tykkää, mutta siihen se sitten jääkin. En omista niin kultaisia korvia, että pystyisin erottamaan esim. G-Forcen ja jonkun putiikkipedaalin toisistaan.
HeavyMachinery
03.09.2008 21:44:33

Ok, eipä siinä sitten mitään. Mä itse taas en ole kummoinenkaan puristi efektien suhteen. Tiedän kyllä milloin en jostain efektistä tykkää, mutta siihen se sitten jääkin. En omista niin kultaisia korvia, että pystyisin erottamaan esim. G-Forcen ja jonkun putiikkipedaalin toisistaan.

Sormet erottaa, G-major ja monet muut paskoo sen soundin elottamaksi muoviseksi ja kadottaa vahvarin oman orgaanisen soundin. G-force ja G-major ei eroa paljoa toisistaan algoritmit on molemmissa huippu luokkaa mutta G-forcessa on niiden reitiytys ja AD/DA muunnokset parempia.

Onko taasen järkeä kiistellä tästä aiheesta topicin alla johon se ei varsinaisesti kuulu ?

Aloittajalle voisin sanoa että osta joku halpa kun sillä leikit hetken niin huomaat ettet edes niitä effoja tarvii kun Delayn ja vähän chorusta :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
kimurantti1
03.09.2008 22:00:23
Onko taasen järkeä kiistellä tästä aiheesta topicin alla johon se ei varsinaisesti kuulu ?

Ei, kyllähän tää siellä toisessa ketjussa aika tyhjentävästi käytiin läpi. Usein haluaa vain vähän tökkiä, kun joku esittää todella ehdottomia mielipiteitä asioista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)