Juupe 02.09.2008 22:15:19 | |
---|
Toi on aika kornia. Sano että mistä meinaavat löytää nuoren ja yhtä hyvän. Niinpä, ketuttaa melko ankarasti, mutta en sano, pitäkööt tunkkinsa. Kunhan vaan löytäis jostain uuden bändin... |
Charles 02.09.2008 22:31:28 | |
---|
58 vuatta, eka tanssikeikka v.68. Välillä soittotaukoo toistakymmentä vuotta työn ja perheen vuoksi. Vaimo kolmivuorotöissä, tarvittiin kotona viikonloppuisin. Nyt on taas aikaa soitella, kun on mukulat aikuisia. |
Nyt potkitaan bändistä ulos, kun olen kuulemma liian vanha!!! Meidän rumpali on syntyny -41. Ammattisoitto kapakassa alkoi 50-luvun lopussa. Tosin piti taukoa 80 luvun. Rautainen tanssimuusikko (beat tosin on kirosana). Ei oo ikäero (ite oon 31) ainakaan vielä haitannu, omasta mielestä päinvastoin rikkaus. Toki tiedostan että joskus jokaiselle kilometrit tulee täyteen mutta vielä ei oo sellasta tilannetta näköpiirissä. |
stagestar 02.09.2008 23:17:24 | |
---|
34 v. Eka rokkikeikka pikkupoikana, eka tanssikeikka vähän isompana. rok rok !!! |
mack the knife 02.09.2008 23:29:29 | |
---|
34 v. Eka rokkikeikka pikkupoikana, eka tanssikeikka vähän isompana. Etkö sä sen vanhempi ole. Näytät ihan Litmasen ikäiseltä, ja sehän on jotain 70 vai miten se oli. COVS n:o 1. |
WanhaWetäjä 03.09.2008 00:01:09 | |
---|
Niinpä, ketuttaa melko ankarasti, mutta en sano, pitäkööt tunkkinsa. Kunhan vaan löytäis jostain uuden bändin... Ei sun ole rahan takia pakko tehdä keikkaa, vai onko? .....sori, oli pakko, jotkut tekee tätä kuitenkin ihan työkseen, mä tiedän kavereita joille on sanottu suoraan että olette liian wanhoja, kun ovat kysyneet laivakeikkaa eräältä toimistolta.Mua vähän nuorempia...tämä on todellisuutta. Mä olen 51v, jo 10 vuotta sitten harkitsin lopettamista, nyt se lienee sitten ajankohtaista, ehkä paree niin kuin ihan raakkina... yy kaa...mikä laatikko? |
stagestar 03.09.2008 00:21:26 (muokattu 03.09.2008 00:23:08) | |
---|
Etkö sä sen vanhempi ole. Näytät ihan Litmasen ikäiseltä, ja sehän on jotain 70 vai miten se oli. Jaahas ! vai niin ! Karin vai Jarin ? No enhän minä olen sen nuorempi kuin sinäkään, minä vain olen syntynyt myöhemmin. rok rok !!! |
baron 03.09.2008 00:25:29 (muokattu 03.09.2008 00:32:48) | |
---|
Ei sun ole rahan takia pakko tehdä keikkaa, vai onko? .....sori, oli pakko, jotkut tekee tätä kuitenkin ihan työkseen, mä tiedän kavereita joille on sanottu suoraan että olette liian wanhoja, kun ovat kysyneet laivakeikkaa eräältä toimistolta.Mua vähän nuorempia...tämä on todellisuutta. Mä olen 51v, jo 10 vuotta sitten harkitsin lopettamista, nyt se lienee sitten ajankohtaista, ehkä paree niin kuin ihan raakkina... Mulle on sanottu, oman ammattiyhdistyksen kokouksessa, että mitä mä touhuan alalla ja vien nuorilta leivän. Milloin mä sitten saan touhuta, miksi tää ala on joku salaseura niinkuin jotkut vapaamuurarit, jonne vain harvat ja valitut ovat hyväksyttyjä? Edit: Itse asiassa oonhan mä humpansoittajana nuori, ekan keikan tein yli viiskymppisenä (aloitin iässä, jossa jotkut lopettelee) Olin kesällä nuorille lupaaville jazzmuusikoille tarkoitetulla leirillä, lupaavasta en tiedä, mutta jazzmuusikkona vielä nuorempi! |
Juupe 03.09.2008 00:54:45 | |
---|
Ei oo ikäero (ite oon 31) ainakaan vielä haitannu, omasta mielestä päinvastoin rikkaus. Melkein kaikissa bändeissä, joissa olen soittanut, on ollut iso ikähaitari, ja rikkaudeksi minäkin olen sen kokenut. Vähän ihmetyttää, mitä sällit kuvittelevat nuorennusleikkauksella saavuttavansa. |
Jami 03.09.2008 01:02:52 | |
---|
Vuonna -68 soitin eka tanssikeikan. Eli 40v-taiteilijajuhlaa vietin menneenä kesänä. Tein nuorten bändikoululaisteni kanssa kesäteatteriin musiikkinäytelmän "Avoimet ovet". Nyt ne haluais esitystä sinne ja tänne. Kattotaan ny. Niin. 54v kai sitten tällä hetkellä. Suunnitellaan tanssiduoa Maunon -67v kanssa. Raakit uusin eväin. Katotaan kuinka käy. Oon aina bändikoululaisilleni sanonu että ei mikään minkään bändin pesti oo eläkevirka. On vain rikkaus että vaihtuvuutta on. Vanhan kuolema on uus mahdollisuus. Jos jossain ei enää natsaa niin se antaa tilausuuden etsiä jotain uutta. Ainut vaikeus on omien korvien välissä. Pitäis osata ymmärtää oma ammattitaito. Se on hyvin harvoin enää nykyään bändinvaihdon syy. Ulkomusiikilliset asiat ratkaisee suurimman osan. Hyvä soittaja pannaan pois jos tulossa on näyttävämpi. Nuoruus on valttia. Kuitenkin Vesa Aaltonenkin vielä telkkarissa näytää soittavan. Eli on sillä ammattitaidollakin kuitenkin merkitystä. Uskokaamme siihen. Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää. |
Anonymous-jazz 03.09.2008 01:11:08 (muokattu 03.09.2008 01:11:45) | |
---|
27 v. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Juupe 03.09.2008 01:20:05 | |
---|
Ei sun ole rahan takia pakko tehdä keikkaa, vai onko?
Suurin osa tuloista on viime vuodet tullut soittamalla, vaihtelee tietysti kuukausittain (onneksi on hyväpalkkainen vaimo:)). Muita juttuja on pakko tehdä rahan takia, keikkoja teen, koska rakastan musiikkia ja soittamista. Tällä hetkellä ei kyllä muutkaan bisnekset oikein luista, eli nyt pitäis saada keikkoja ihan rahankin takia. Että tarjouksia vaan tännepäin...;) |
Nissja 03.09.2008 02:39:50 | |
---|
Helkkari, 43v. tuli täyteen elokuun viimeinen. Huh, tässähän alkaa olla vanha patu. |
Lyyki 03.09.2008 03:56:45 | |
---|
Kuin myös 43, ja aivan liian vanha valvomaan näin myöhään... |
Johannes kurkunkastaja 03.09.2008 07:38:04 | |
---|
Itse en juurikaan enää keikoilla käy, jonka jo moni täällä tietäneekin. Väsäilen näitä omia rallejani näillä koneillani, silloin kun huvittaa ja yritän kaupata niitä eteepäin. Haitaria saatan kurnuttaa joskus, jos joku tilaa ja katson keikan sen arvoiseksi, että selviydyn siitä ja saan sopivan korvauksen. Bassolaitteiden myyminen on kaduttanut, nillähän pääosin soitin muutamat kymmenet vuodet. Nyt ruuanlaitoon Toimarin keittiöön. |
vanhami 03.09.2008 08:38:07 | |
---|
34v on ikää. 7 vuotiaana aloin soiton ja varmaan vuosi kaks siitä olin soitto-opettajani kanssa jo hirvipeijaissa keikalla ( humppakeikka = soitat tunnistettavasti musiikkia salissa jossa ihmiset tanssii ja siitä maksetaan sinulle rahaa ja/ tai muita kulutushyödykkeitä korvaukseksi) Nää bändi kuviot otti sitte aikaa paljon kauemmin kehkeytyä. |
humppahanuristi 03.09.2008 09:35:37 | |
---|
Jaha. Mulla on vähän toisinpäin... 31v ja 10 vuotta nuoremman näkönen (ainakin kaikki väittävät). Musiikki ei ole vielä jättänyt jälkiään. Tuosta tulikin mieleen, että meitä on isän kanssa joskus (useammankin kerran) luultu veljeksiksi. Ei vaan ole vielä selvinnyt, että näytänkö minä niin vanhalta vai isä nuorelta (61v). Humpasta rautalankaan... |
v_m_kangas 03.09.2008 09:36:37 | |
---|
42 vuotias nuori miehen alku :) Keikkailu alkoi vuonna 1987. Humppaa tai soita humppaa |
Musiikkia korville 03.09.2008 09:41:32 | |
---|
Musiikki ei ole vielä jättänyt jälkiään. Sitä mä oon vähän itekkin ihmetellyt, että kun näin ei oo käyny... Viimesen 5 vuotta kuitenki tehny kahta työtä, eli pv-työt + keikkoja on ollut se 100-140/vuosi. Kai ne jäljet tulee sitten kerralla. :) Bändikuviot ja ekat keikat tuli tehtyä 10 vuotiaana, mut tää viimenen 5 vuotta on ollut sitä että on menty vähän enempi. By: MK |
uruttaja 03.09.2008 10:36:39 | |
---|
Jäljet on jättänyt, paikoin hyvinkin syvät. 51v. Eka keikka 28.5.1969. 40 vuotta tulee täyteen tulevan kesän kynnyksellä, jos vielä pystyn tekemään. Mutta sen näkee sitten. Virtaa on vielä. |