Aihe: Naiskitaristit, onko heitä?
1 2 3 4
ras ta far i
25.08.2008 14:31:07
Täysin samaa mieltä. Mulla on ollut joitakin tyttöoppilaita, ja siltä pohjalta mitä ne on soittaneet, en ala edes pohtimaan jotain sukupuolisidonnaista tatsi- tai emootiokysymyksiä. Kuuntelin vähän aikaa sitten nauhalta yhden mimmin vedon "Cause we ended as loversista". Tyttö soittaa sellaisella palolla ja niin hienolla soundilla, että siihen on monella aikamiehellä pitkä matka. Taas nousi nahka kananlihalle & pala kurkkuun, oli se sen verran kova veto.

Kylläpäs syyllistyin maailman suurimpaan rikokseen, ihanku ois femakot hyökänny.

Itse olen opettanut Sekä naaraita, että uroita iältään 7-19v, sekä yksityisesti, että yhtyeitä. En ole puhunut mitään naisten yleisestä kyvykkyydestä mihinkiin soittoasioihin. Se on saatanan kumma, että loukkaan jotain henkilökohtasesti kun puhun omista kokemusistani. Taidatte itse syyllistyä yleistämiseen noiden vastaustenne kanssa. Tytöt ei ole tyhmiä ,mutta te vaikutatte oleven.
Zeeboo
25.08.2008 15:05:24 (muokattu 25.08.2008 15:08:47)
Kylläpäs syyllistyin maailman suurimpaan rikokseen, ihanku ois femakot hyökänny.

Itse olen opettanut Sekä naaraita, että uroita iältään 7-19v, sekä yksityisesti, että yhtyeitä. En ole puhunut mitään naisten yleisestä kyvykkyydestä mihinkiin soittoasioihin. Se on saatanan kumma, että loukkaan jotain henkilökohtasesti kun puhun omista kokemusistani. Taidatte itse syyllistyä yleistämiseen noiden vastaustenne kanssa. Tytöt ei ole tyhmiä ,mutta te vaikutatte oleven.

No ei tässä kai mistään sodanjulistuksesta ole kysymys...

Mä olen ihan samaa mieltä siitä, että monella tytöllä on heiveröinen tatsi. Siihen vaikuttaa varmasti fyysiset tekijät, ja ihan takuulla myös niiden tyttöjen nuppiin ujutetut iänikuiset mallit siitä mitä ne voi ja saa ja ei voi eikä saa tehdä. Kyllä mulla on ollut myös sellaisia tyttöoppilaita, jotka eivät ole syntyneet toinen jalka monitorin päällä, itse asiassa aika moni on just sellainen. Mutta näitä on ihan yhtä paljon ollut pojissakin. Aika monella pojalla on ollut asennetta siihen asenteeseen, mutta itse treenaamiseen taas ei niinkään. Aika harvalla tytöllä taas on sisäänrakennettuna sellaista äijä-asennetta, että uskalletaan olla herkkiä, perkele. Joistakin näistä tytöistä on sitten tullut aivan helvetin hyviä soittajia, mutta tämä on edellyttänyt sitä että ensin on pitänyt saada sieltä korvien välistä suurin este tongittua pois. Kovia kavereita on muutamasta pojastakin tullut.

Keskustelin kerran yhden naiskitaristin kanssa aiheesta nais-/mieskitaristi, ja hän oli pannut merkille että kaksi tavallista suhtautumistapaa tähän teemaan ovat, "ettei voi olla hyvä koska on nainen" ja "on hyvä koska on nainen". Hyvin harvoin on hyvä koska on hyvä. Tämä muija muuten on kova.

Älä suotta päästä viisareita punaiselle heti, jos joku ei ole ihan samaa mieltä kanssasi.
my guitar is humming... next it has to learn the lyrics...
Jinxed
25.08.2008 15:06:02
Näitä voi bongata:
- musiikkioppilaitoksista (musiikkilukiot, -opistot, konservatorio)
- musiikkileirit (pop/jazz)
- Mnet wanted-haku
- musiikkiliikkeet, vähän epätodennäköisempi paikka, sillä tyttöjen ei tarvitse käydä pätemässä kauppiaalle yhtä usein kuin poikien

Kiitti vinkeistä!

Ajattelin käydä pop/jazz-konservatorioon heittämään ilmon, pari paikallista musiikkiopistoa on jo koluttu tuloksetta samoin kuin Mnetin wanted-haku. Pitänee käydä vielä laittamassa laput musiikkilukioiden ja loppujen musiikkiopistojen seinille.

Onko Suomessa muita aktiivisia musiikkifoorumeita? Ei ole tullut haullakaan vastaan vastaavanlaista kuin Mnet.
"What a tool!"
Jinxed
25.08.2008 15:14:59
Niin ja lisättäköön vielä, että jos jollain tämän ketjun lukevalla soiton opettajalla on sopiva oppilas vailla bändiä tai jos joku tyttö-/naiskitaristi, joka etsii bändiä törmää tähän ketjuun niin yksärillä/mailitse saa lisä-infoa :)

Ylläolevaan keskusteluun viitaten: eiköhän se ole lähestulkoon joka asiassa sama, että yksilö ratkaisee, ei sukupuoli, musiikki-genre, soittimen merkki yms. ulkoiset seikat.
"What a tool!"
terry
26.08.2008 17:55:31
Ei millään pahalla, mutta uskallan väittää, että jos miesbluesmuusikko olisi varustettu E.Lyytisen lahjoilla, ei keikkaa kauheasti pukkaisi. Ulkonäkö painaa tuossa tapauksessa paljon.
Puavali
26.08.2008 18:38:00
Ei millään pahalla, mutta uskallan väittää, että jos miesbluesmuusikko olisi varustettu E.Lyytisen lahjoilla, ei keikkaa kauheasti pukkaisi. Ulkonäkö painaa tuossa tapauksessa paljon.

Mutta jos hällä olisi myös Erja Lyytisen ulkonäkö?

No okei, en menis keikallensa.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
F_Lame
26.08.2008 18:55:50
Joko Jennifer Batten on mainittu?
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded."
Apricot
26.08.2008 18:57:21
...jos miesbluesmuusikko olisi varustettu E.Lyytisen lahjoilla, ...

...niin miesbluesmuusikkojen taso olisi hämmästyttävän korkea:)
Karipiirto
26.08.2008 19:52:20

Ehkäpä olisi sunkin syytä vähän hioa tuota kirjoitustyyliäsi. Ensimmäinen viesti oli kirjoitettu niin että suomenkielen professorikin ottaisi sen niinkuin nämä tyypit täällä. Ja sitten kun joku siihen vastasi niin alkoi valtava kirosanoin vauhditettu paasaaminen.
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
ras ta far i
28.08.2008 12:43:44
Ehkäpä olisi sunkin syytä vähän hioa tuota kirjoitustyyliäsi. Ensimmäinen viesti oli kirjoitettu niin että suomenkielen professorikin ottaisi sen niinkuin nämä tyypit täällä. Ja sitten kun joku siihen vastasi niin alkoi valtava kirosanoin vauhditettu paasaaminen.

Kiitos Äidinkielikerholle huomautuksesta!!!!
Diego
29.08.2008 20:00:42
Ynkän lämppärinä näin sellasen hienouden kuin Vixen. Kyllä siinä emännät hienosti veivasi. Kitaristikin oli jopa kohtuuhyvä rokkisoittaja, vaikka ei mitään mullistavaa tarjonnutkaan.

Tissoja oli ainakin lavalla. Ei vaan palijaita.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
Skebameizi
01.09.2008 15:42:38

www.neverend-hq.net www.myspace.com/neverendfinland
akuankkakomppi
01.09.2008 16:58:06
Tässä ei tiluteta, rauhallisissa tunnelmissa mennään.

http://www.youtube.com/watch?v=DvvlLs8ScIQ&feature=related

Kova mimmi tämä, tykkään kovasti.
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
Zeeboo
01.09.2008 18:13:09 (muokattu 01.09.2008 18:25:00)
Meinaspa unohtua vanha rouva: Carol Kaye
Basson Grand Lady, joka soitti suunnilleen kaikkien 60 ja 70-lukujen merkittävien pop & soul äänitysten komppiryhmässä. Lisäksi aivan tajuttoman kova kitaristi.
Ainakin basistit tuntee muutamasta basso-etyydistä?

E:
Vähän loitto-aihetta, mutta rumpaleista löytyy sitten aivan hurja muija: Terri Lynn Carrington. Huhhuh.
vaikka tuosta:
http://www.youtube.com/watch?v=IxUor-cEDEU&feature=related
Tilumiässs
02.09.2008 16:50:21 (muokattu 02.09.2008 16:53:05)
http://www.katrinaguitar.com/

"Jos Michael Angelo Batio olisi syntynyt naiseksi"

http://www.youtube.com/watch?v=6AXZ1Effx_Q
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
Karipiirto
02.09.2008 17:24:48

http://www.katrinaguitar.com/

"Jos Michael Angelo Batio olisi syntynyt naiseksi"

http://www.youtube.com/watch?v=6AXZ1Effx_Q

Herrajestas. Tiluttaa kyllä just yhtä kamalasti kuin miespuolinen esikuvansa. Järkyttävää. Angelolla ja tällä lyylillä on kyllä kieltämättä maaginen kyky soittaa turhanpäiväisiä mutta kivan kuuloisia melodioita ja sitten vesittää ne jollain ihme sweeppitiluilla jotka kuulostaa satunnaisgeneraattorilla tehdyiltä ja täysin sopimattomilta varsinaiseen kappaleeseen.

No joo. Itse pidän Lita Fordin soitosta kun siinä on sentään yleensä jotain järkeä.

http://www.youtube.com/watch?v=olsm_SVJxlI

Kasaria. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Zeeboo
02.09.2008 18:00:23
No joo. Itse pidän Lita Fordin soitosta kun siinä on sentään yleensä jotain järkeä.

Pers, miten ihmeessä tämä oli päässyt unohtumaan? Oli oikein nostalgiapläjäys. THX!
rattledad
02.09.2008 22:33:11

Sierra Hull soittaa kitaraakin aika hyvin.
http://www.youtube.com/watch?v=mNpVvDXktQY
akuankkakomppi
02.09.2008 23:00:38
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)