Aihe: Laatudokumentti metallimusiikista
1 2 3 4 5 6
MrQ
01.09.2008 14:37:03
Vielä valaisevampi vertailu on koulutustason ja lastenhankintaiän sekä niiden määrän välinen vertailu, ei tarvi edes tehdä maakohtaisesti.

Ei oikeastaan ihan siinä muodossa mitä käsitän sun hakevan takaa. Siis, pointti on että euroopassa etenkin maahanmuuttajat lisääntyvät huomattavasti nopeammin kuin kantaväestö, maasta riippumatta.

Niinpä. Kuten varmaan myös tuo antamasi prosenttiluku.

kuten olen tuonut moneen kertaan esille. Kyllä, näin on.

hetki vain, haetaan referenssimateriaalia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_drain
Spiral
01.09.2008 15:30:32

maasta riippumatta.

Mutta ei koulutuksesta riippumatta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_drain

Ratkaisu on siis pitää porukka kouluttamattomana ja lapsia tuottamassa?

Tämä on nyt kyllä karannut alkup. aiheesta, ja jopa Linkolasta, aika kauas.
MrQ
01.09.2008 15:42:48
Mutta ei koulutuksesta riippumatta.
Ratkaisu on siis pitää porukka kouluttamattomana ja lapsia tuottamassa?

Itse ehdottaisin seuraavaa: porttikielto kehitysmaiden kansalaisille syystä riippumatta:
ei passeja, ei viisumeita, ei oleskelulupia, perheenyhdistämistä, pakolaisia, mitään.

Sitten jätetään ne riehumaan sinne muutamaksi kymmeneksi vuodeksi ja katsotaan mihin on päästy.
marke-
02.09.2008 05:24:39 (muokattu 02.09.2008 05:27:11)
Niin, toki jos Pena ois koko maailman diktaattori jne. Mitä jos pidetään henk.koht. utopiat erillään todellisuudesta.

Hep ja missasinko nyt jotain? Minulle kun on Maailman Suurin Utopia se, että ihmiset kuvittelee, että kaikki vois elää yhdessä sulassa sovussa, kaikilla ois kivaa ja paikka maailmassa jne. lässynlää.

Kahtokaa ny hitto soikoon vähän mitä maailmassa tapahtuu, ja jossei muuten ala aukeen, niin historiaa voi myös lukea (joskin voitaneen olettaa sen olevan "väritettyä" ihan läheltäkin).

Spiral sun jutut on itteasiassa ihan teoriatasolla hyvin jäsennelty, mutta tänhetkinen maailmankuvas tuntuu aika epärealistiselta - jos se nyt sitä on, mitä rivien välistä voi lukea.

Sosiaalidarwinismi olisi oikein toteutettuna maailman järkevin asia, ja hauskinta on, että kaikki sitä viimeiseen pisaraan asti vastustavat harvoin tajuavat, että sosiaalidarwinismia tapahtuu maailmassa tällä hetkellä vaikkapa Jenkkien toimesta, mutta leima on "hyvä" tai "hyväksyttävä" koska joku muu sanelee säännöt, kuin ne joita sorretaan.

Minua ei siis liikuta tippakkaan jonkun Brassin elintaso. Toteampa vaan, että evoluutio on ihmisellä tänäpäivänä sitä, että dorkin ja köyhin kuolee, eikä niinkään vahvin ja rikkain selviää - idea on tietty sama, mutta asiaan saa mielestäni oikeamman painotuksen kun sen esittää näin.

ps. Ite en ees tiedä kuka on linkola.

Itse ehdottaisin seuraavaa: porttikielto kehitysmaiden kansalaisille syystä riippumatta:
ei passeja, ei viisumeita, ei oleskelulupia, perheenyhdistämistä, pakolaisia, mitään.

Sitten jätetään ne riehumaan sinne muutamaksi kymmeneksi vuodeksi ja katsotaan mihin on päästy.

Tää on ollu minusta kans hyvä idea jo pitkään.
HAIL SATAN
Spiral
02.09.2008 09:12:56 (muokattu 02.09.2008 10:26:47)

Hep ja missasinko nyt jotain? Minulle kun on Maailman Suurin Utopia se, että ihmiset kuvittelee, että kaikki vois elää yhdessä sulassa sovussa, kaikilla ois kivaa ja paikka maailmassa jne. lässynlää.

Kukas tämmöistä utopiaa on esitellyt?

Kahtokaa ny hitto soikoon vähän mitä maailmassa tapahtuu

No kerro mitä tapahtuu ja mitä johtopäätöksiä siitä pitäisi vetää.

Spiral sun jutut on itteasiassa ihan teoriatasolla hyvin jäsennelty, mutta tänhetkinen maailmankuvas tuntuu aika epärealistiselta - jos se nyt sitä on, mitä rivien välistä voi lukea.

En kai ole edes kovin paljon omaa maailmankuvaani esitellyt. Ja kerro nyt ihmeessä, mikä siinä mättää, mikä olisi sinun vaihtoehto?

Sosiaalidarwinismi olisi oikein toteutettuna maailman järkevin asia,

"oikein toteutettuna"
Joo, kristinuskokin olisi tosi kiva "oikein toteutettuna".

että kaikki sitä viimeiseen pisaraan asti vastustavat harvoin tajuavat, että sosiaalidarwinismia tapahtuu maailmassa tällä hetkellä vaikkapa Jenkkien toimesta,

Darwinismi on luonnonvalintaa, sitä ei tarvitse/vaikuta vastustaa saatikka kannattaa. Sosiaalidarwinismi on perustelu yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuudelle, eli vahvat pärjää jne. Itseasiassa tuo on aika kaukana varsinaisesta darwinismista, etenkään uusdarwinismista.
Sosiaalidarwinismia tapahtuu joka tapauksessa, mutta sen "kannattaminen" tai sen edistäminen on kyllä aika puusilmäisyyttä, eikä sillä ole mitään tekemistä esim. evoluutioteorian kanssa.

mutta leima on "hyvä" tai "hyväksyttävä" koska joku muu sanelee säännöt, kuin ne joita sorretaan.

Niinpä. Siksipä hardcore sosiaalidarwinistit yleensä nitistetään, ennenkuin ne pääsee toimimaan luontona luonnonvalinnassa. Ei muut ala niitä pidemmän päälle katselemaan.

Minua ei siis liikuta tippakkaan jonkun Brassin elintaso.

Tämä ei tee sinusta silti realistia, vaikka se mantteli olisi kiva päälle heittääkin.

Toteampa vaan, että evoluutio on ihmisellä tänäpäivänä sitä, että dorkin ja köyhin kuolee,

Köyhin varmasti. Mutta ainakaan geneettisesti ajatellen on turha väittää että dorkin.

eikä niinkään vahvin ja rikkain selviää

Tuo "vahvin" sanan käyttö on yksi sosiaalidarwinismin evoluutioteorian vääristelyistä, joka tekee siitä ideologian jolla ei sitten taas realismin/tieteen kanssa ole paljon tekemistä.
Eliön ei tarvitse olla "vahvin", riittää että selviää ja pääsee lisääntymään. Tämän voi saavuttaa muutenkin kuin olemalla vahvin.

idea on tietty sama

Idea tai ideologia on sosiaalidarwinismin, muttei evoluutioteorian.

edit: Lisätään vielä se, että realismia on se, että tunnustaa miten asiat ovat. Sosiaalidarwinismi ei ole realismia, vaan ideologia siitä, miten asioiden pitäisi olla.
Yllä siis hieman epäselvä muotoilu minulta, "Sosiaalidarwinismia tapahtuu joka tapauksessa"... Sosiaaliset tekijät vaikuttavat luonnon valintaan, mutta eivät tyyliin "vahvat ja parhaat pärjää". Rikkaat kyllä.
Askorbiinihappo
05.09.2008 20:22:43 (muokattu 05.09.2008 20:26:00)

Tuo dokumentti on kyllä niin läppä. Olen kattonut sen ainakin 3 kertaa, mutta ei naurata, pikemminkin hävettää noiden puolesta.

Anne Pönni on kyllä niin turha muija, ettei mitään rajaa. Tossa koko dokkarissa on tasan yksi melkein täyspäiseltä vaikuttava henkilö, ja se on se yksi nuorisoedustaja(kai).

Myöskin huvittaa se "66 saatanallista puukoniskua"-juttu. Varmaan kuus on liian vähän ollut dokkarin tekijälle, 666 taas "hieman" liian paljon. Onkohan se dokkarintekijä itse käynyt kattomassa, että ne kaikki 66 iskua on ollut saatanallisia? Ettei mukaan vaan olisi joutunut "Jumalan nimessä"-iskuja?

Pikkunoidat, wiccat, pistää lähinnä vituttamaan, niin kuin oikeastaan kaikki muukin koko vitun dokkarissa. Muutenkin tollanen hihhulointi on paljon vaarallisempaa kuin saatananpalvonta.

Ja se Odin-hörhö. Eikö ne jumalauta ole juuri sen sekopäisimmän idiootin ottanut koko festarilta. Ihme että osaa toi halmekakkonen edes puhua.

Ja Cradle Of Filthan se vasta saatanasta onkin. Samoin kun irtoseksi ja lateksihousut.

Ja kyllä, Tuskassa tosiaan bailataan kuoleman ja väkivallan merkeissä. Ja ne petosarvet nousevat ihan kauheessa hurmokseessa symboloimaan saatanaa. Ja kaikki vaan istutaan himas pimees ja viillellään ja kuunnellaan ihan kybäl sitä cradle of filthii ja metallicaa, eli örinämusiikkia.

Miksei näitä laatudokumentteja enää tehdä? Saisi mummotkin vähän haukuttavaa.

EDIT: Käykääpäs myös katsomassa Youtubesta se vuoden -86 "Saatananpalvonta ja rock-musiikki"-dokumentti. Luvassa lisää hörhöjä, mustazeja ja Linda Lampenius-paita.
I laugh under the weeping moon l "pari kuukautta sitten vielä pidin dimmu borgirista, enää ei tule kuunneltua koska siinä on niin paljon "taukoja" joissa juuri otettu vauhti hidastuu melodiseksi:( olen siirtynyt nopeampaan musiikkiin:L" -Grindår-
Askorbiinihappo
06.09.2008 17:15:06

http://www.youtube.com/watch?v=FdprM4C9edY

Niin siis tämä. Ei jumalauta. Btw, mitä vikaa homoseksuaalisuudessa on kirkkoon nähden? Kakkososa vielä parempi.
I laugh under the weeping moon l "pari kuukautta sitten vielä pidin dimmu borgirista, enää ei tule kuunneltua koska siinä on niin paljon "taukoja" joissa juuri otettu vauhti hidastuu melodiseksi:( olen siirtynyt nopeampaan musiikkiin:L" -Grindår-
Jokunen
06.09.2008 21:24:31
http://www.youtube.com/watch?v=FdprM4C9edY

Niin siis tämä. Ei jumalauta. Btw, mitä vikaa homoseksuaalisuudessa on kirkkoon nähden? Kakkososa vielä parempi.

Tuossa dokumentissa oli parempaa ainakin se, että sen tekijät suhtautuivat asiaan vähän puolueettomammin. Nauratti se Velton kommentti Isohellan nimen saatanallisuudesta!
"OHO! OHO!" -Paavo M. Petäjä
Askorbiinihappo
06.09.2008 22:47:56

Mua taas ärsyttää tossa se, että Isohella ei tainnut pahemmin hakea taustatietoa noista "saatanallisista heviyhtyeistä". En ole IKINÄ kuullut Kissin, Waspin jne. räjäyttävän yhtäkään lammasta lavalla. Ozzy kai joskus jotain lepakonveripelleilyä on touhunnut, mutta se nyt on muutenkin vähän tööt.

Oisivatpa noikin odottaneet vielä muutaman vuoden, niin olisivat päässeet saarnaamaan Cannibal Corpsesta, Mayhemista ja tollasista.

Btw, mitä tekemistä sillä Kissin videolla siinä välissä on saatananpalvonnan kanssa? Ja kun siinä on se takaperinkelausjuttu, niin miksi siinä se yks hörhö on jostain Jeesus-hommasta? Eikö tarkoitus ollut saarnata hevin saatanallisuudesta?

Mä en ikinä uskaltaisi/haluaisi liittyä mihinkään uskonlahkoon tai vastaavaan. Todella ahdistavia tuntuvat olevan nuo tilaisuudet. Tuskinpa siinäkää ihan pelkän Jeesuksen nimessä saarnataan. Raha tulee hyvänä kakkosena.

No offense, ei ole tarkoitus pilkata ketään, tai esittää omia mielipiteitäni oikeina. Mun puolesta jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa.
Sir Härö
07.09.2008 14:24:33
Ei juku. Jos dokkarista vaihdettaisiin sanat 'saatana' ja 'saatananpalvonta' sanoihin 'kirkko' ja 'jumala' niin sitten tolta katoaisi huumoriarvo.
saatanan saatana :|
polytoximaniac
07.09.2008 16:19:34
Hohoo.. Oli kyllä kapulaviihdettä kerrakseen.. Aikaisemmin en ollu ko. "dokkaria" nähnykkään..

Mut näinhän se on ku teevees on sanottu
Kiitos ja anteeksi
DVD-SOITIN
07.09.2008 16:25:30
http://lotta.yle.fi/motweb.nsf/fabf … c/$FILE/vastaus%20palautteeseen.htm

Tuossa dokumentin tekijän vastaus ohjelmasta tulleeseen palautteeseen.
Mursukanta
07.09.2008 18:22:35

Melkein tuohduin, mutta sitten: hymyilin.

On jätkällä pallo aivan hukassa.

HUMPAN JA VALSSIEN KUUNTELU AIHEUTTAA DEMENTIAA JA LUONNOLLISIA KUOLEMIA VANHUKSISSA!!!
BMF
07.09.2008 21:03:22
Vähän offtopic mutta kuitenkin aihetta sivuten :D http://www.youtube.com/watch?v=MUY3xQeCPdI&feature=related
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
Terrorwrist300
07.09.2008 21:06:43

Ööö.... siis hä?
Se on hyvä että sentään joku tietää kaiken ja kertoo siitä meillekkin.
Mahtava lopetus mahtavalle jutulle :

"Tulkitsen, että syntynyt poru ja mielipiteenvaihto on merkki onnistuneesta, oikeilla jäljillä olevasta ohjelmasta."

=------------)
Fintrollx
07.09.2008 21:06:49

Tää on asiallinen dokumentti, tekijätkin ovat olleet hyvin perillä tosiasioista!

PS. Anne Pönni keksi saatanan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)