Aihe: Aloittelijalle sähkökitara ja neuvoja!
1 2 3 4
ravensoul
31.08.2008 19:54:56 (muokattu 31.08.2008 20:01:59)
Tuli mieleen että mitä tämä meinaa "012BL"?

012 on mallinumero, BL on värikoodi. Mä suosittelisin et jos mitenkään mahdollista niin veny 50e ja osta 112 (siinä on leppärunko, ja munsta kannattaa maksaa se lisähinta kun vertaa ton halvemman agathikseen). Ton microkuution ku ostat multa ni sillä katat jo 30e tuota hintaeroa plus saat kunnollisemman piuhan, joten sitä ei tarvi sit ostaa. Ei jää enää paljo eroa tohon alkup. setin hintaan.

Sitten noista johdoista, ovatko ne kaikki samanlaisia ja sopivatko kaikki johdot kaikkiin kitaroihin ja vahvistimiin yms. eli niistä vähän infoa kiitos. =)

Instrumenttipiuha on se mikä kelpaa kitaran ja vahvistimen väliin, 1/4"-plugit päissä. Se on standardi ja kaikissa sama. Mikkipiuhat ja kaiutinpiuhat sit erikseen, niissä on erilaisia liitäntätapoja.

Hihnoista oli pari esimerkkiä kaks sivua taaksepäin.

Kyllä huomaa!... Ei tuollaista metallilevyä.. Osta mieluummin tälläinen..(tälläisiä) vaikka 5 alkuun..

http://www.thomann.de/fi/dava_control_pick_set.htm

Tuo mainittu on nylonpleku, ei metallinen. Mä en välttämättä suosittelis tota Davan Controlia aloittelijalle, ei ole ihan tavallinen ja mä en ainakaan digannut, en osannu käyttää hyödyks sitä joustohommelia. Ostaa vaan ihan perinteisen mallisia, eripaksuisia ja pääsee kokeilemaan tykkääkö enemmän ohuesta vai paksusta.
Peku911
31.08.2008 20:08:35
Tuo mainittu on nylonpleku, ei metallinen. Mä en välttämättä suosittelis tota Davan Controlia aloittelijalle, ei ole ihan tavallinen ja mä en ainakaan digannut, en osannu käyttää hyödyks sitä joustohommelia. Ostaa vaan ihan perinteisen mallisia, eripaksuisia ja pääsee kokeilemaan tykkääkö enemmän ohuesta vai paksusta.

Tarkoitin metallilevyllä vain tuota paksuutta kun taisi olla niin erikoinen paksuus.. Mutta itse juuri tykkään tuosta davasta sen takia, että kun sitä hioo hiekkapaperilla vähän vielä sen röpelönkin lisäksi niin pysyy uskomattoman hyvin kädessä, vaikka hikoilisi kuinka paljon tahansa..
ravensoul
31.08.2008 20:26:33 (muokattu 31.08.2008 20:26:52)
Tarkoitin metallilevyllä vain tuota paksuutta kun taisi olla niin erikoinen paksuus.. Mutta itse juuri tykkään tuosta davasta sen takia, että kun sitä hioo hiekkapaperilla vähän vielä sen röpelönkin lisäksi niin pysyy uskomattoman hyvin kädessä, vaikka hikoilisi kuinka paljon tahansa..

Mitä erikoista tuossa oli? No, onhan se vähän (todella) ohut mutta ei nyt silti mikään ennätys. Mä käytin hyvän aikaa 0.38 Claytoneita kun hurahdin ohueen plekuun. Nyt käytössä on 0.60 Dunlop Ultexit. Sen takia en varmaan juuri tykännytkään tosta Davasta ku se tuntuu niin pirhanan möhkäleeltä ku on tottunu noihin lehdyköihin.
mrlettu
12.11.2008 09:55:45
Eli unohtakaa ne Bentonit sun muut Anttilan Williamsit, ei saatana.

Juu meikä osti Anttilasta juuri tuollaisen Williamsin setin alle satasella n. vuosi sitten. Kyllähän sillä nyt jonkun kuukauden soitteli, mutta aloittelijanakin huomas nopeesti kuinka surkee setti se on. Varsinkin kun pääsi vertaamaan sitä kaverin n. tonnin settiin.

Kyllä täytyy sanoa, että useamman kerran on mennyt hermot Williamsin kanssa, kun ääni ei kuulosta millään tavalla hyvältä. Nyt sitä toivoo, että olisi tullut hankittua parempi setti alkuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)