Aihe: Yläpää kateissa
1
Stone
31.08.2008 21:47:00

Vaihdoin elementiksi Fender blues junioriin eminence texas heatin ja antoi hyvät cleanit soundit sekä botnekkaan alapään mitä hainkin. Muutamia päiviä soitellessani totesin, että yläpäätä aika vähän vrt. orggis elementtiin. Telen mikit ovat ainakin asialliset, mutta stratosta en ole niin varma..molemmilla olen kokeillut. Od pedaalilla sitä saa kompensoitua, mutta perusajatuksena olisi että; hyvä perussoundi=kitara+vahvistin.. ja sitten maun mukaan lisukkeita. Kielet eivät ole tuoreita kummassakaan kepissä, joten kuinka paljon käytännössä esim. kirkkaammilla kielillä saa yläpäätä lisättyä.
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
mvirta
31.08.2008 21:52:37
Kielet eivät ole tuoreita kummassakaan kepissä, joten kuinka paljon käytännössä esim. kirkkaammilla kielillä saa yläpäätä lisättyä.

Kyllä tuoreet kielet soivat paaljon kirkkaammin ja terävämmin kuin vanhat ja likaiset. Puukorvakin huomaa eron, tämä ei ole uskonasia.

Eri kielimerkkienkin välillä väittävät eroja kuulevansa, ainakin nuoremmat ja parempikorvaiset. Tuntemani vanhat ukkelit, itseni mukaanlukien, eivät tällaisista eroista ole raportoineet. Vissiin vähän sama juttu kun heinäsirkkojen kanssa sitten jossain vaiheessa.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
ravensoul
31.08.2008 22:18:24 (muokattu 31.08.2008 22:22:48)
Tuo on todella tummasoundinen ja pehmeä elementti, joten en usko, että kielten vaihto riittää jos ei telelläkään irtoa mieleistäsi kuulautta.

E: Voithan kokeilla jotain kirkkaita kieliä, esim. DR:n Hi-Beamejä. Jos ei riitä ni elementti vaihtoon.
Broadcaster
01.09.2008 11:13:14
Mä voin toki tehdä sulle palveluksen ja ostaa tweedisi pois, niin pääset eroon tuollaisista murheista :)
Stone
01.09.2008 12:39:05

Mä voin toki tehdä sulle palveluksen ja ostaa tweedisi pois, niin pääset eroon tuollaisista murheista :)

Noh...eipäs mennä vielä asioiden edelle :)
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)