Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Superstratoa mä metsästän..
1 2
Metalliac
30.08.2008 17:09:29 (muokattu 30.08.2008 17:09:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Tahdon saada suuren!
No ei vaan oikeasti: Nyt olis edessä sen oikean ykköskitaran ostaminen ja pitkien pohdintojen jälkeen olen asettanut tietyt rajat tulevalle kumppanilleni:
-Hinta 1000-1700
-Bodyn muoto superstrato
-Vähintään kaula- ja tallamikki, joista tallamikin pitää olla humbucker, kaulamikillä ei niin väliä.
-Floyd Rose talla, tai vastaava virettäpitävä kampilelu.
-22 Nauhaa tai enemmän
-Runko mahonkia tai leppää (Lehmus, eli basswood ei siis tule kyseeseen)
 
Edellinen "oikea" kitarani oli Ibanez RG1570 johon kuitenkin kyllästyin nopeasti, sillä kaula oli aivan liian ohut, soitin ei vain tuntunut omalta. Kitaran rungon lehmuksen ja tehdasmikkien yhteistyö ei myöskään tuottanut omaan korvaani sopivia auraalisia elämyksiä.
 
Tällä hetkellä olen katsellut lähinnä kahta kepukkaa, joista toinen on Charvelin uusi San Dimas malli, joka tuskin rantautuu fiksussa aikataulussa Eurooppaan/Suomeen. Toinen taas on ESP:n M-II Pulttikaulalla, joka muuten loistavana kitarana omaa pari puutetta:
-Musta väri
-Tone-potikan puutostila
-ESP:n imago True Metl only -kitarapajana
Toisaalta kitaran kaula istuu käteeni paremmin, kuin yksikään aikaisemmin soittamani kitara. (!) Kaiken lisäksi kitaran sustain on jotain ihan omaa luokkaansa verrattuna yhteenkään aiemmin omistamaani kepukkaan (mukaanlukien se japsivalmisteinen RG). (!!) Tässä taitaa nyt oikeasti näkyä se halvan ja kalliin kitaran ero, ja varsinkin ESP:n ja LTD:n ero. Musiikki, mitä soitan vaihtelee laidasta laitaan, mutta raskaampaan rockiin keskitytään (kuitenkin vain harvoin mennen dödiksen yms. raskaan metallin puolelle)
 
Tällä hetkellä siis tarvitsen second opinionia - ja miksen kolmatta ja neljättäkin. Ylipuhukaa minut ostamaan tuo ESP, tai kertokaa, onko minulta jäänyt täysin huomaamatta jokin pätevä floikallinen superstratovehjes.
 
munkero
30.08.2008 18:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10701203 (Nykyään mahonkibody ja emg aktiivimikit, mutta musamaailmalla ilmeisesti vanhoja varastossa?)
 
Siitä. Itsellä parivuotta vanha versio kyseisestä kepukasta. Ero tätä edeltäneeseen Ibaneziini, kuin yöllä ja päivällä! Vihdoinkin käteen istuva kaulaprofiili. Tämä kitara oikeasti soi, vanhassa RG:ssä ei soinut juuri muu kuin kielet. Myös OFR yllätti positiivisesti Ibanezin Edgeen verrattuna, jämäkkä tatsi on enemmän mun mieleen kuin Iban löysästi heiluva kampi.
 
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista...
P-man
30.08.2008 18:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhempi J-Custom. Niistä löytyy Wizardia paksumpi JCM-kaula ja Dimarzion mikit.
 
munkero
30.08.2008 18:15:33 (muokattu 30.08.2008 18:17:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhempi J-Custom. Niistä löytyy Wizardia paksumpi JCM-kaula ja Dimarzion mikit.
 
Mutta niissähän on edelleen sitten se lehmusbody? Ainakin osassa? Ja ne on melko kiven alla, vaikka nytkin torilla taitaa olla ainakin yksi.
 
EDIT: tuo onkin mahonkia :) siitä vaan sitten!
 
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista...
JohnnyLee
30.08.2008 18:19:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsin korkealle arvostettu superstrato on ollut Jackson Soloist USA.
Käytettyjä löytyy aivan järkevään hintaan.
Varmasti tsekkaamisen arvoinen.
 
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
P-man
30.08.2008 18:26:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niissähän on edelleen sitten se lehmusbody? Ainakin osassa? Ja ne on melko kiven alla, vaikka nytkin torilla taitaa olla ainakin yksi
 
Melkein kaikissa J-Customeissa on mahonkia.
 
Sam Hotman
30.08.2008 18:37:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta Jackson SL1, SL2H tai vanha Jaappanian ihmemaan Pro-sarjalainen. Niitä irtoaa käyettynä tuhannesta eurosta ylöspäin. Nytkin taitaa olla torilla muutamia.
 
Screw you guys! Im going home.
ReBeat
30.08.2008 18:49:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carvinilta saa tilattua noilla spekseillä jonkun DC-sarjalaisen ja saa säätää muutenkin optiot kohdalleen.
 
Nacher
30.08.2008 19:38:39 (muokattu 30.08.2008 19:45:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa tilanteessa himoitsisin tätä : http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=258932
 
ps. ei ole oma lehmä ojassa. Kunhan vain bongasin torilta.
 
Edit : itsellä siis Jackson Soloist SL-1. En ole noita ESP:n superstratoja kokeillut, mutta LTD-400 sarjan superstratoihin tässä ainakin ero on galaktinen. Ibanezin RG:isiin, JS:ään ja JEM:iin verrattuna tuo SL-1 on tukevampi ja jämäkämpi soundiltaan ja soittotuntumaltaan. Ibanezin soiton keveys ja ohut kaula ehkä sopi itselleni vähän paremmin, mutta soundiltaan ja sustainiltaan tämä Jaska kyllä on ihan eri maailmasta. Runko leppää, ja silti botnea irtoaa kuin jostain paksurunkoisesta mahonkikepistä. Uutena nämä ovat sikahintaisia, mutta käytettynä menevät samaan hintaluokkaan noiden ESP:iden kanssa.
 
PappaSF
30.08.2008 20:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Tahdon saada suuren!
No ei vaan oikeasti: Nyt olis edessä sen oikean ykköskitaran ostaminen ja pitkien pohdintojen jälkeen olen asettanut tietyt rajat tulevalle kumppanilleni:
-Hinta 1000-1700
-Bodyn muoto superstrato
-Vähintään kaula- ja tallamikki, joista tallamikin pitää olla humbucker, kaulamikillä ei niin väliä.
-Floyd Rose talla, tai vastaava virettäpitävä kampilelu.
-22 Nauhaa tai enemmän
-Runko mahonkia tai leppää (Lehmus, eli basswood ei siis tule kyseeseen)
 
Edellinen "oikea" kitarani oli Ibanez RG1570 johon kuitenkin kyllästyin nopeasti, sillä kaula oli aivan liian ohut, soitin ei vain tuntunut omalta. Kitaran rungon lehmuksen ja tehdasmikkien yhteistyö ei myöskään tuottanut omaan korvaani sopivia auraalisia elämyksiä.
 
Tällä hetkellä olen katsellut lähinnä kahta kepukkaa, joista toinen on Charvelin uusi San Dimas malli, joka tuskin rantautuu fiksussa aikataulussa Eurooppaan/Suomeen. Toinen taas on ESP:n M-II Pulttikaulalla, joka muuten loistavana kitarana omaa pari puutetta:
-Musta väri
-Tone-potikan puutostila
-ESP:n imago True Metl only -kitarapajana
Toisaalta kitaran kaula istuu käteeni paremmin, kuin yksikään aikaisemmin soittamani kitara. (!) Kaiken lisäksi kitaran sustain on jotain ihan omaa luokkaansa verrattuna yhteenkään aiemmin omistamaani kepukkaan (mukaanlukien se japsivalmisteinen RG). (!!) Tässä taitaa nyt oikeasti näkyä se halvan ja kalliin kitaran ero, ja varsinkin ESP:n ja LTD:n ero. Musiikki, mitä soitan vaihtelee laidasta laitaan, mutta raskaampaan rockiin keskitytään (kuitenkin vain harvoin mennen dödiksen yms. raskaan metallin puolelle)
 
Tällä hetkellä siis tarvitsen second opinionia - ja miksen kolmatta ja neljättäkin. Ylipuhukaa minut ostamaan tuo ESP, tai kertokaa, onko minulta jäänyt täysin huomaamatta jokin pätevä floikallinen superstratovehjes.

 
Oisin ehdottanu JS1200CA mutta ilmeisesti et sitä edes harkitse, itelläni tuo on ja on erinomainen peli (ainakin mun handuun istuu erinomaisesti ja soundaa pirun hyvältä).
 
Punisher
30.08.2008 21:14:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs nuo Schecterin C-1 BlackJack ATX FR -mallit?
 
Lapinpolttajien hinnat tuntuvat ainakin spekseiltään olevan hyvällä mallilla.
http://www.thomann.de/fi/schecter_diamond_c_1_blackjack_atx_fr_w.htm
 
Abysmalia - täyspitkä "Portals to Psychotic Inertia" saatavilla The Groundista hintaan 8e!
KUNU
30.08.2008 21:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni tuohon kuvaukseen sopii täydellisesti Caparisonin Dellinger II malli.
Kannattaa kokeilla ehdottomasti. Mukana tulevat mikit eivät ole parasta mahdollista, mutta aina ne voi toki vaihtaa. Kaulan kans itellä oli TODELLA SUURIA ongelmia pitkään, mutta kaikkeen todellakin tottuu.
 
http://www.kyowashokai.co.jp/capari … -eng/e-07product/e07dellinger2.html
 
Swan
30.08.2008 22:03:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainostan Warmothia taas, mutta tähän väliin sopii taas pieni muistutus. Kaikki kitaran specsit saa itse päättää todella yksityiskohtaisesti, ja lopputulos on huippulaatua "pikkurahalla". Hipsut siksi, että neljän numeron raja on helppo ylittää erikoisjutuilla, mutta aivan varmasti aloitusviestissä mainitulla summalla saa sellaisen soittimen, josta on aina haaveillut. Melkeinpä ainoa rajoitus on, että pulttikaulainen tulee.
 
http://www.warmoth.com/
 
Dilly dally, shilly shally
>-)))> #26
S.M.A.K.
Valtton
31.08.2008 10:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasitko Esp keppiä ruusupuu vai vaahtera otelaudalla?
Omaan käteen vaahterakaulainen mII SD:n mikeillä kävi aika loistavasti....
 
HeavyMachinery
31.08.2008 13:29:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olisi Bladen floikallinenskeba. Käyettynä niitä saattaa löytää siihen 1000 pintaan. Ehdottamasti parhaita superstratoja eli ei hevi kirveitä vaan strato henkisiä superstratoja.
yksi olisi tietty Andersson , Suhr tai Tyler mutta ne menee varmasti budgetin yli. Suhr:ia saa kyllä aika hyvin käyttettynäkin euroopasta tai jenkeistä.....
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Werde
31.08.2008 13:48:40 (muokattu 31.08.2008 13:50:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta meikeläiseltä torilta J-Custom, parempaa et tuohon hintaan löydä. Kepittää tuon mainitsemasi ESP:n 100-0, vasta custom-shop ESP:t alkavat olla samaa luokkaa.
 
Dead men tell no tales.
Metalliac
31.08.2008 14:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Jotenkin yllätyin, kun melkein kukaan ei kehoittanut minua ostamaan ESP:iä. Pitääpä ainakin tsekata varmuudella tuo Jaskan soloisti. Myös Caparison ja Blade alkoi etäisesti kiinnostamaan.
Olen muuten käsittänyt että tuolta warmothilta voi ostaa vaan kitaran osat, ja ne joutuu sitten itse kasailemaan. Korjatkaa jos olen väärässä!
 
Tuo Werden J-custom on kyllä yksi kauneimmista kitaroista, mitä olen nähnyt. Lähinnä kuitenkin mietityttää, että onko se kaula nyt sitten kuinka erilainen RG -sarjasta. Itselleni juuri tuo M-II kaulaprofiili tuntui täydelliseltä, ja tuskin tuo nyt sitä lähentelee? Ainahan voisi kokeilla, mutta en tiedä jaksanko Tampereelle asti raahautua, varsinkin kun viimeisten rahojen tuloon on vielä pari viikkoa, ja tuo taidetaan ostaa alta aikayksikön jos en pidä kiirusta.
 
ibnz
31.08.2008 17:13:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ESP:n M-II neckthrough kamppailee hyvinkin tasaväkisesti Jacksonin SL2H:n kanssa. EMG:llä varustettuna M-II oli hitu kovaäänisempi ja kirkkaampi, mutta nyt Duncaneilla (molemmissa) ero on hävinnyt ja molemmat loistavat joka osa-alueella. Kepukoilla on kolme päivää ikäeroa, sarjanumerojen perusteella, joten se ei tee vaikutusta. Kumpaakin voi varauksetta suositella, joskin Jackson on kiistämättä viimeistellympi.
 
Metalliac
31.08.2008 17:49:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota neckthru mallia en kyllä kokeillut. Pitänee katsastaa myös sekin. Neckthru -kitarat on mun mielestä vähän pelottavia siinä suhteessa, että koko soitin on pilalla, jos kaulaan sattuu jotain. Myös neckthru -malleissa kaulan suoristaminen saattaa olla vaikeampi homma, jos kaularauta onkin rikki tms. Tiedä sitten kuinka paljon nuo perustuu tosiasioihin, mutta toisaalta pulttikaula ilmeisesti myös kirkastaa saundia, joka on mun mielestä ihan kiva.
 
pekurides
31.08.2008 19:56:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota neckthru mallia en kyllä kokeillut. Pitänee katsastaa myös sekin. Neckthru -kitarat on mun mielestä vähän pelottavia siinä suhteessa, että koko soitin on pilalla, jos kaulaan sattuu jotain. Myös neckthru -malleissa kaulan suoristaminen saattaa olla vaikeampi homma, jos kaularauta onkin rikki tms. Tiedä sitten kuinka paljon nuo perustuu tosiasioihin, mutta toisaalta pulttikaula ilmeisesti myös kirkastaa saundia, joka on mun mielestä ihan kiva.
 
No kokeileppa vaikka tuota necktru horizonia :) minä tykkäsin.
 
Sellanen pikku varotuksen sana että sen jälkeen ei pulttikaulaiset ehkä enää tunnu miltään! Saundin paksuus ja sustain aivan jotain muuta.
 
..ja jos perustelet hankintaa helpomman korjauksen perusteella niin sitten suosittelen ihan sitä halvinta yamaha pacificaa :)
 
(läpirungonkepit on yleensä niin jämäkkää tekoa että helposti et kaula vituiksi saa)
 
Tunteella päin vittua.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «