Veksi 29.08.2008 20:29:13 | |
---|
Parin viikon välein harjoittelemme!!? |
half 29.08.2008 20:41:43 | |
---|
Soitan päivittäin jotain, mitä lie paskaa. Uudet biisit yleensä harjoittelee, jos harjoittelee, itse kukin tykönänsä. Ja sitten ne vedetään keikalla. Toisinaan COVS-lippu on hyvinkin korkealla. Bändinä harjoittelemme tarvittaessa, aika harvoin. Varsinaisesti soittamista teknisenä suorituksena en harjoittele. COVS jäsen N:o 5 |
paice60 29.08.2008 22:01:38 | |
---|
Mitä se harjoittelu on? Ei vaan. liian vähän tulee moista tehtyä minkä huomaa tekniikan kovastikin huonontuessa. Tekis varmaan ihan hyvää mutta... Vittu näitä hommia edelleenkin. |
Welldrum 29.08.2008 22:06:07 | |
---|
Biisien rakenteet otan muistiin ettei tartte lappuja tsiikata. Telkkua katellessa on kiva sähköttä harjoittaa sormia ja välillä tapella omien biisien kanssa. Se on kyllä jo tullut selväksi ettei tässä Steve Vaiksi tulla :( No entäs Steve Morseksi ? Se että olen paikalla ei tarkoita että olisin läsnä. |
Bolt Shooter 30.08.2008 03:33:57 | |
---|
No entäs Steve Morseksi ? No mun mielestäni jokaisen kannattaisi tulla vähintään kolme kertaa viikossa, vaikka sitten Steve Morseksi, jos sitä siksi niin nykyään kutsutaan. se tekee olon mukavaksi ja tietää, ettei ole ähkinyt turhaan. ;) Oikeasti treenihomma on ainakin mulle sitä, että jos eteen tulee joko työn puolesta, tai jotakin muuta treenaamiseen pakottavaa matskua,treenaan, jos aikaa löytyy, muutoin(yleensä) ollaan ellun kanat - osastoa. Olisi hyvä. jos vuorokaudessa olisi 48 tuntia. Ehtisi treenata.Hyvin. Vita brevis, ars longa, occasio praeceps, experientia fallax, iudicium difficile. |
Ukko 30.08.2008 10:36:12 | |
---|
No entäs Steve Morseksi ? Onx se se joka keksi morsettamisen ? COVS jäsen nro 6 |
Mitä se harjoittelu on? Ei vaan. liian vähän tulee moista tehtyä minkä huomaa tekniikan kovastikin huonontuessa. Tekis varmaan ihan hyvää mutta... Vähemmän golffia, enemmän treeniä?Eiks tää ollu se yks Eikan biisi,HOHO!Vois suositella sille toisellekkin golf-hurahtaneelle tuota... Wanhoilla wetäjillä on usein sitä vikaa että soitto on rytmisesti aiwan hajallaan johtuen juurikin siitä että ei ole treenattu vuosikausiin mitään, esim. metronomin kanssa ja hitailla tempoilla, ja ihan perusjuttuja. Ja kun on vedetty monta vuotta samoja biisejä samalla kokoonpanolla niin se bändinkin soitto on rytmisesti usein myös ihan levällään.Kuin myös tempot tuppaa oleen joskus aika kireitä.Ei se metronomin käyttö rumpalilla ole mikään huono asia? Kun soitto menee tarpeeksi rutiinin puolelle, noita asioita ei enää itse huomioi, tai ei vaan välitä, mutta jos menee tuuraan ko kaltaiseen bändiin niin sen huomaa kyllä. Mun mielestä enempi vähempi tekosyitä kaikki miksi (ammatti)soittaja ei treenaa, jos on vapaa-aikaa niin ei luulis olevan vaikeeta repiä esim tunti/pari päivässä oman soittimensa treenaamiseen?Toki esmes rummut ovat siitä hankalimmasta päästä, pitäs olla treenisetti himassa... Mulla on vaimo vuorotöissä, viis kersaa, joten mulle lankeaa usein niitä "mulukkuemännän" hommia himassa, kyllä mä silti kerkiän treenaan lähes joka päivä, poislukien kesä ja mökillä olo, ja nykyään treenaankin.Laivakeikoilla tuli treenattua joka päivä ja monta tuntia, mun mielestä se on hyvä ja hyödyllinen tapa käyttää hyväksi se luppoaika mitä laivoilla jää.Kitara ja basso on tässä suhteessä tietenkin parhaat mahdolliset soittimet, ääni ei häiritse ketään, voi soittaa joko akustisesti tai ottaa Podin hyttiin ja vetää kuulokkeilla.Biisitkin voi treenata noin kätevästi, Podissa on aux-input, puhelimeen vaan mp3-biisejä ja eikun treenaan! yy kaa...mikä laatikko? |
Coelhinho21 30.08.2008 14:14:57 | |
---|
Edellinen viikonloppu meni rockfutiksessa, ma lepoa, ti ja ke reenasin, to jäi välipäiväksi. Eilen keikalle ajaessa olikin ylimääräinen jännä, kun vähän lipsunut reenistä. Tuumin, että mahtaa olla kovastikin psykologinenkin vaikutus reenillä. Perus veto, itsellä hyvä meininki ja hyvä oli meininki yleisössäkin, ei ollut viikossa unohtunut hommat :-) Uudestaankin pitää kuulema mennä.. Lähenpä tästä reenaamaan, pysyy jalat maassa.. ja takki auki :-D Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-) |
Tankero 30.08.2008 14:24:25 | |
---|
Rumpalistin ikuinen ongelma, kotona ei voi treenata jos ei satu asumaan omassa talossa kaukana naapureista. Kämpällekään lähtö ei aina houkuta kun matkaa on muka liikaa. Joten tulee lähinnä naputeltua treenipädillä rudimentteja kotosalla, on sekin sentään parempi kun ei mitään, pysyy tuntuma kapuloihin tallella. Kuitenkin viimeaikoina olen ollut havaitsevani outoja sivuääniä olohuoneesta, "lopeta se naputus, ei pysty keskittyyn salkkareihin!" Laita kunnon padi, niin ei häiritte. Humppajyrä |
veeka 30.08.2008 16:01:24 | |
---|
Laita kunnon padi, niin ei häiritte. Ei oo niin hiljasta tehtykkään ettei martta kuulis. Aino-täti möi hiljaisimman mitä kaupasta löytyi. keikkoja olis mutta kun ei oo paikkoja! |
isojussi 31.08.2008 03:54:42 | |
---|
AKK - Kovempaa ei oo . Alistus! "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Martso 31.08.2008 09:11:14 | |
---|
Mun mielestä harjoittelu on sitä, että on tekniikan ja asteikoiden sun muiden kimpussa. No eikös nuokin tule jollain tavalla mukaan, kun uutta hittiä treenaa? |
isojussi 31.08.2008 11:53:17 | |
---|
No eikös nuokin tule jollain tavalla mukaan, kun uutta hittiä treenaa? Ja mikä tärkeetä: treeni on paljon musikaalisempaa. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
uruttaja 31.08.2008 12:54:56 | |
---|
No eikös nuokin tule jollain tavalla mukaan, kun uutta hittiä treenaa? Tullee urkurilla monastikkin. Siksi en ymmärrä mitä eroa näillä on. |
EP 31.08.2008 13:19:11 (muokattu 31.08.2008 13:20:05) | |
---|
Täss on huomannu, että ihan kaikki ei lähde ihan tostavaan ..HAHAHAA! :D ..toisaalta ei oo tarviskaan, täytyy pitää tiukka linja tässä kohtaa, missä viittii ittensä häpästä ja treenata uudet biisit kunnolla! |
Riksteri 31.08.2008 13:28:23 | |
---|
No eikös nuokin tule jollain tavalla mukaan, kun uutta hittiä treenaa? Treenaamiseen on valtavasti erilaisia näkökulmia ja varmasti pitää paikkansa, että ihmisetkin ovat yksilöitä ja jokaisen pitää itse päättää, mikä systeemi parhaiten soveltuu. Periaatteessa voisi ajatella että siinä vaiheessa, kun uusia asioita nuorina opetellaan, olisi hyvä treenata kuutena päivänä viikossa. Ja treenaamisen pitää olla mukavaa, ei sitä muuten jaksa. Nuoren muusikon treenaaminen onkin uuden opettelemista kun taas valmiin hiittarin treenaaminen onkin enemmän palauttavaa, kuntoa ylläpitävää mahdollisimman monipuolista harjoittelua. |
Timi 31.08.2008 15:58:32 | |
---|
Mitä se harjoittelu on? Ei vaan. liian vähän tulee moista tehtyä minkä huomaa tekniikan kovastikin huonontuessa. Tekis varmaan ihan hyvää mutta... Niimpä!Rumpustimilla hiukka hankala reenailla ilman mestaa missä ne ois pystyssä muuta kuis keikalla.Täytyypi myöntää että tekniikka jää jälkeen siitä miten haluaisi soittaa! Kylmän viileesti! |
Tankero 31.08.2008 18:42:04 | |
---|
Ei oo niin hiljasta tehtykkään ettei martta kuulis. Aino-täti möi hiljaisimman mitä kaupasta löytyi. Vissiin sellaisen harmaan, mitä Davekin käyttää. Humppajyrä |
mack the knife 31.08.2008 21:29:31 | |
---|
No eikös nuokin tule jollain tavalla mukaan, kun uutta hittiä treenaa? Kai mä sitten harjoittelen. COVS n:o 1. |
riff 01.09.2008 01:15:05 | |
---|
Kyllä nykyisin tulee treenattua ihan kohtalaisen paljon. Ei nyt tietenkää niin ku konsan aikoihin 10 vuotta sitten mut tekniikkaa ja uusia biisejä bändille. Mä teen myös aika paljon treeniä ihan vaan miettimällä. Mun mielestä se on kehittävää kun voi mielessään vaan pohtia, miten soittaa joku juttu. Kyllä sen kitaran kaulan saa pelkästään pään sisään kun tarpeeksi funtsii..;-) Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |