nipatzki 29.08.2008 23:39:11 | |
---|
3. Nipatzki Tässä oli jo soundien puolesta autenttinen salakapakka-meininki. Taisit pistää omiasi, kun väitit, ettet ole jazzia koskaan vetänyt... Ja vaikka kuinka väittää, että "ekalla otolla" mentiin, niin siitä syystä lisäpisteitä ei heru :) sori, mutta en nyt käsitä mistä puhut. mulla ei oo mitään syytä valehdella mistään, en tosiaa käsitä mitä tarkoitat.. mutta väliäkö sillä Come on, baby don't you wanna go.. |
Matero 29.08.2008 23:42:07 | |
---|
sori, mutta en nyt käsitä mistä puhut. mulla ei oo mitään syytä valehdella mistään, en tosiaa käsitä mitä tarkoitat.. mutta väliäkö sillä Kunhan kiusoittelin, kun soitto kuulosti kuitenkin niin suvereenilta. Ei ihan tekstimuodossa kaikki nyanssit erotu kommenteista... Rock on rahaton riemu... |
nipatzki 29.08.2008 23:56:50 | |
---|
kyllä kyllä, no mukavaa et kelpas! :) Come on, baby don't you wanna go.. |
rheinone 30.08.2008 00:04:03 (muokattu 30.08.2008 08:34:04) | |
---|
Matero: 8. rheinone Tässä haiskahti soundien ja delayn puolesta Setzer. Muuten mallikasta jump-menoa häiritsi muutamat venytykset, joista jo aikaisemmin mainitsin. Jostain syystä ne ei toimi... Mitämitämitä, en ymmärrä... No ei vaineskaan, tosi mukavaa ku jengi kommentoi. Ja meikäläinen ku yritti just minimoida ne venytykset. E: Setzer kyllä siinä mielessä, että kyseessä oli isokoppainen Gretsch, mutta DeArmondin kaulamikillä. Delay oli ihan digitaalinen mallinnus. Setzerhän vetelee FilterTron-johdannaisilla ja Roland Space Echolla. |
blaekie 30.08.2008 01:44:41 (muokattu 30.08.2008 01:45:26) | |
---|
Matero: Mitämitämitä, en ymmärrä... No ei vaineskaan, tosi mukavaa ku jengi kommentoi. Ja meikäläinen ku yritti just minimoida ne venytykset. Ne on vissiin niitä tahattomia venytyksiä , johon minä myös syyllistyn aika ajoin. Joskus ei kannata vaan soittaa vissiin muuta kuin suoraa ääntä 8) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
Tykkäsin kovasti soiton elävyydestä. Hienoja siirtymiä ja tuplaääniä. Juu kiitos vaan tuntemattomaksi jääneelle virtuaalikitaristille jolta ko. luonnottoman tuntuiset sormitukset kylmäverisesti varastin. |
stratomaster 30.08.2008 11:10:40 | |
---|
Mutta taitaa stratomasterinkin leipälaji olla blues, vai arvaanko ihan väärin... No sanotaan vaikka niin, että jazz se ei ainakaan ole. |
Tuomo_ 30.08.2008 12:39:04 (muokattu 30.08.2008 12:42:35) | |
---|
On paha rasti lähteä a) soittamaan jazztaustaan b) arvioimaan muiden bluesmiesten soittoa kyseisessä viitekehyksessä. Mulle oli jo oikean laatikon hakeminen aluksi vaikeaa (kiitokset BibPapalle neuvosta). Kappaleen räpeltäminen alusta loppuun oli yhtä tuskaa kuin aikoinaan lukiossa kemian kokeen suorittaminen. Uhmaten kaikkia luonnonlakeja vastasin kysymyksiin a ja b. Näin ollen pääsin läpi kokeesta ja voin alkaa valmistautua seuraavaa skabaa varten. Musiikissa blues on kaikki! |
BigPapa 30.08.2008 13:11:59 (muokattu 30.08.2008 13:28:14) | |
---|
BigPapa Hieman ohkanen soundi. Soittohan kulki mallikkaasti. Siinä oli oma kertomus, vaikka en mieltänyt jatsiksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Tuåta...hehe...jääzziäkin on kovin montaa sorttia, itse pidän enempivähempi tuåsta dixieland ja swing osastosta kuin varsinaisesta diibadaababeepoppailusta. Tämä juontaa 70-80 luvun taitteeseen, jolloin olin bändisoitosta telakalla noin 4 vuåtta. Radiosta ei tuållåin tullut juurikaan mukavaa rock ja pop musiikkia, vaan enempivähempi punkrollia. Tällöin huomioni kiinnittyi jääzz-reidioon, josta kuuntelin ja äänitin lähes kaiken, varsinkin dixiet ja swingit. Näitä kuunnellen yritin imitoida lankunpätkällä puhaltimia mm. klarinettoa ja säx-o-phonia. Tiiä sitten tarttuiko mithän, mutta noin minä rytmittelen ja soitan tuollaisen jääzzin..8D Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
WanhaWetäjä 30.08.2008 13:14:34 | |
---|
WanhaWetäjä Porukan yksi tyylipuhtaimmista suorituksista. Modernia jazzkitarointia aika perinteisen taustan päälle. Loppu hieman himmeni, mutta alku oli komeaa soitantaa siitäkin edestä. Kehut kannustaa aina wanhaakin miestä, kiitokset! Joo, alkuosa onnistu omastakin mielestä aika hyvin, loppu oli vähän tylsä tai jotain...noi torviriffit jotenkin sekotti tuon meinigin, ois kai pitänyt enemmän niitä mukailla, mutta loppu aika kesken. Fiilikseltään 8/10 Ågelin kitaransoitonopettajatyyliä :) Heh...onks toi nyt sitten positiivinen vai negatiivinen asia?Hauska tokaisu, enivei. Ågelista ei oo hajuakaan, mulla oli vakavahenkisestä kitaransoitosta + sen treenaamisesta helvetin pitkä paussi (25 vuotta), m.netin skabojen myötä innostuin soittaan ja treenaan uudestaan muutama vuosi sitten.Hyvä jos tulokset alkaa näkyä ja kuulua, ite oon ainakin huomannut kehitystä tapahtuneen vaikka ikää on jo 51v... Mutta yhtä vuoristorataa tää on, toisena päivänä soitto maittaa, toisena taas tekis mieli laittaa kamat myyntiin, keksi-iän kriisi varmaankin kyseessä,HOHO! yy kaa...mikä laatikko? |
Hank Hill 30.08.2008 14:43:39 | |
---|
Tuåta...hehe...jääzziäkin on kovin montaa sorttia, Ja bluesiakin on montaa sorttia,esimerkiksi jatsahtavampaa bluesia,jota ammattipiireissä kutsutaan jatsahtavammaksi bluesiksi Jazz on parrasta |
BigPapa 30.08.2008 14:46:13 (muokattu 30.08.2008 14:47:09) | |
---|
Ja bluesiakin on montaa sorttia,esimerkiksi jatsahtavampaa bluesia,jota ammattipiireissä kutsutaan jatsahtavammaksi bluesiksi tämä pitää ihan paikkansa myöskin...itse kutsun sitä leikkisästi mukajatsiksi..8DD Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
blues guitar 30.08.2008 15:40:51 | |
---|
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
rheinone 30.08.2008 16:21:55 (muokattu 30.08.2008 17:54:45) | |
---|
Hemmetin hyviä taustoja teiltä on löytyny. Onko rootsskaban historiassa ollu yhtään rockabilly-taustaa? Olis kiva treenailla niiden päälle, ku omaa rokapilipändiä ei tällä haavaa ole kasassa. E: Ai ei oo ollu vai? Nyt sitte olis korkee aika panna kunnon hillbilly hit parade kehiin? |
Jytäurpo 30.08.2008 18:09:52 | |
---|
Hemmetin hyviä taustoja teiltä on löytyny. Onko rootsskaban historiassa ollu yhtään rockabilly-taustaa? Olis kiva treenailla niiden päälle, ku omaa rokapilipändiä ei tällä haavaa ole kasassa. E: Ai ei oo ollu vai? Nyt sitte olis korkee aika panna kunnon hillbilly hit parade kehiin? Kerranhan oli vaihtoehtona, mutta sitä ei sitten valittu. Kenellä se nyt oli? Rockabilly truth oli tiedoston nimi? "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
nipatzki 30.08.2008 18:43:32 | |
---|
nipatzki: Aistikasta hölmöilyä vaikka jääkin aavistuksen verran taakse. hahaa! juuri näin ==D Come on, baby don't you wanna go.. |
rheinone 30.08.2008 18:54:56 | |
---|
mulla oli vakavahenkisestä kitaransoitosta + sen treenaamisesta helvetin pitkä paussi (25 vuotta), m.netin skabojen myötä innostuin soittaan ja treenaan uudestaan muutama vuosi sitten.Hyvä jos tulokset alkaa näkyä ja kuulua, ite oon ainakin huomannut kehitystä tapahtuneen vaikka ikää on jo 51v... Täällähän on enemmänkin näitä paussia pitäneitä. Muistaakseni arkkikansleri on kans? Mullakin vierähti yli 15 vuotta etten koskenutkaan kitaraan. Sähkökitaran opettelun tosin aloitin vasta tuon paussin jälkeen, reilusti yli kolmekymppisenä. Ja tietäähän sen kuinka intensiivisesti treenaaminen keski-iässä onnistuu kun on perheet ja duunit sun muut vastuut. Kiva kuitenkin kun jotain pientä uutta huomaa oppineensa joskus. |
rheinone 30.08.2008 19:01:14 | |
---|
Kerranhan oli vaihtoehtona, mutta sitä ei sitten valittu. Kenellä se nyt oli? Rockabilly truth oli tiedoston nimi? Haulla löyty. Funkyshivalla oli tommonen tausta. Paan pikaviestiä. |
MadMatt 30.08.2008 19:28:49 | |
---|
Hahaha! Kauheeta tsääs-skeidaa! Se oli just sitä. Hoho Tuo kuulosti jo eilen tuoreeltaan kauhialta P:eeltä mutta minkäs teet kun ei osaa eikä irtoa edes vahingossa :D Nothin' but the blues |
Forest 30.08.2008 19:30:07 | |
---|
Täällähän on enemmänkin näitä paussia pitäneitä. Muistaakseni arkkikansleri on kans? Mullakin vierähti yli 15 vuotta etten koskenutkaan kitaraan. Sähkökitaran opettelun tosin aloitin vasta tuon paussin jälkeen, reilusti yli kolmekymppisenä. Ja tietäähän sen kuinka intensiivisesti treenaaminen keski-iässä onnistuu kun on perheet ja duunit sun muut vastuut. Kiva kuitenkin kun jotain pientä uutta huomaa oppineensa joskus. Ja lisää löytyy... Laitoin kamat kiertoon joskus -84. Landola jäi onneksi lojumaan nurkkiin ja sitä tuli rämpyteltyä säännöllisen epäsäännöllisesti...samoja lickejä toistaen... Tulin ostaneeksi 90-luvun loppupuoliskolla halvan akustisen pianonkin joka vaihtui sähkösemmoseen ihan käytännön syistä. Muutama vuosi sitten alkoi taas kitara kiehtoa enemmän ja tässä sitä ollaan ja skabaillaan netissä. On tää nykytekniikka ihmeellistä... "If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel |