Werihukka 24.07.2008 03:54:27 (muokattu 24.07.2008 03:54:58) | |
---|
Elikkäs minkälaisia kieroja juttuja olette säveltäneet biiseihinne? Tarkottaen sitä, että ne hämmentävät ja kummastuttavat kuuntelijaa. Itellä tulee lähes joka biisiin joku yksityiskohtainen koukku. Enkä edes yritä tehdä niitä, vaan ne tulee automaattisesti sinne biisiin jostain syystä. Tänään tein biisin, jossa "lopetus" tulee lyhennettynä versiona vajaa minuutin ennen oikeata biisin loppua, jossa se sama lopetus toistuu, mutta pidennettynä versiona. Ja joskus on tullut tehtyä erääseen biisiin sellainen tahdin mittainen tauko, jossa kolmannella iskulla rumpali lyö lehmänkelloon ja sen jälkeen tulee interlude. Joskus on tullut pohdittua jopa, että meneekö ne jotkut kieroudet liiallisuuksiin ja varmaan meneekin, mutta toivottavasti ne ei haittaa kuuntelijaa liikaa.. Mitä olette mieltä noin ylipäätään? Onko tällainen mindfuck ihan ok biisejä tehdessä? |
Guitar83 24.07.2008 21:19:07 (muokattu 24.07.2008 21:24:14) | |
---|
Itsellä on tapana tehdä toisinaan turhankin ylilyöviä "kierouksia", jolloin helposti saadaan koko biisi ja sen fiilis tyystin pilattua. Mutta joskus vahingossa sitä omasta mielestäänkin onnistuu jossainmäärin. Tähänmennessä omasta mielestäni onnistunein "kikka" on yhdessä sivuproggikseni biisissä, jossa siirrytään tunnelma-tasolla yllättäen sellaisesta hulluutta hipovasta ahdistuksesta toivoa kohti ja takaisin. Ainakin minusta yllättävästi. Tosin hittoako sitä selittämään kun biisin voi kuullakin. Ei parasta äänenlaatua, mutta kuunneltavissa: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=338682 |
arto123 29.07.2008 15:41:42 | |
---|
Itsellä on tapana tehdä toisinaan turhankin ylilyöviä "kierouksia", jolloin helposti saadaan koko biisi ja sen fiilis tyystin pilattua. Mutta joskus vahingossa sitä omasta mielestäänkin onnistuu jossainmäärin. Tähänmennessä omasta mielestäni onnistunein "kikka" on yhdessä sivuproggikseni biisissä, jossa siirrytään tunnelma-tasolla yllättäen sellaisesta hulluutta hipovasta ahdistuksesta toivoa kohti ja takaisin. Ainakin minusta yllättävästi. Tosin hittoako sitä selittämään kun biisin voi kuullakin. Ei parasta äänenlaatua, mutta kuunneltavissa: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=338682 Pidin tuosta. Mitä säröä käytät kitarassa vai onko se sisäänrakennettu? Jos niin mikä vahvari. I know, it's only rock'n'roll but I like it! |
Guitar83 29.07.2008 21:52:14 (muokattu 29.07.2008 21:55:05) | |
---|
Pidin tuosta. Mitä säröä käytät kitarassa vai onko se sisäänrakennettu? Jos niin mikä vahvari. Tuo on itseasiassa vedetty ihan säröohjelmalla, tarkemmin sanottuna Guitar Rig 2:lla, neljälle raidalle soitettuna. Hommasin tuon lähinnä kotisoittoon kun kämppä on ahtaanlainen ilman vahvistimiakin, mutta saa siitä tarpeeksi pätevää soundia minusta tämmöiseen amatöörikikkailuun. Koko muu biisi on vedetty Reason 3.0:lla. Sinänsä olen tyytyväinen soundeihin ottaen huomioon ohjelmiston kohtuu siedettävät hinnat. Rajoittavana tekijänä on enää huono miksausohjelma (N-track Studio), omat taidot ja kunnollisen ohjelmiston puute miksausta ja masterointia varten. Mutta eiköhän tilanne parane tässä joskus tulevaisuudessa. Niin, ja kiitos. Hyvä jos joku tykkää. :) |
Tolvanen 30.07.2008 00:36:25 | |
---|
Tosin hittoako sitä selittämään kun biisin voi kuullakin. Ei parasta äänenlaatua, mutta kuunneltavissa: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=338682 Vau tää toi vähän mieleen My Dying Briden. Kuuntelis kyllä mielellään enemmänkin :) Ja sitten aiheesta sen verran, että en näe itse noissa kierouksissa mitään ongelmaa niin kauan kun ne palvelevat biisiä. Toisin sanoen jos niitä ei ole vain heitetty valmiiseen biisiin muutamaan väliin pelkästään sen mindfuckin takia. |
Elbura 31.07.2008 01:38:14 | |
---|
Ite oon joutunu karsimaan noita juttuja aika rankalla kädellä pois, että sopis paremmin meidän bändille. Ei mee liian kieroks ja progeiluks |
sagge 08.08.2008 17:29:04 | |
---|
Mikäs se hienostunu(italiaa tms.) nimi olikaa semmoselle nuotille joka poikkeaa sävel lajista? |
ganesha 16.08.2008 16:58:09 | |
---|
Mikäs se hienostunu(italiaa tms.) nimi olikaa semmoselle nuotille joka poikkeaa sävel lajista? "wrong note" ? :D viina. hanuri. ja naiset. |
baron 19.08.2008 02:48:56 | |
---|
Mikäs se hienostunu(italiaa tms.) nimi olikaa semmoselle nuotille joka poikkeaa sävel lajista? Kromaattinen hajasävel? |
Lionslicer 29.08.2008 15:09:08 | |
---|
Mikäs se hienostunu(italiaa tms.) nimi olikaa semmoselle nuotille joka poikkeaa sävellajista? En tiedä Italiaksi, mutta Accidental? It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.
-Terry Pratchett |
En tiedä Italiaksi, mutta Accidental? Onhan sillä yleismerkitys satunnainen/suunnittelematon, mutta musaterminä se tarkoittaa etumerkkiä. Ristit ja beet (flats and sharps) ovat yleisnimeltään englanniksi "accidentals" |
paavi 29.08.2008 15:21:03 | |
---|
Hell sinkin' by the weight of our souls
Heaven risin' and we were caught somewhere between |
baron 29.08.2008 15:28:32 | |
---|
http://it.wiktionary.org/wiki/errore hehe... mäkin sanoisin, että "chromatic note" Mä nyt jatkaisin suulla suuremmalla, Erkki Salmenhaara - Sointuanalyysi: "Kromaattiset hajasävelet muodostavat tilapäisiä ylä- tai alajohtosäveliä asteikkosävelille!" Niin, ens kerran kun kuulette mun soitossa muka väärän äänen, miettikää tätä! |
CoB92 29.08.2008 18:16:36 | |
---|
"Under the dying sun, everything is beautiful..." |
Lionslicer 29.08.2008 22:23:28 | |
---|
Onhan sillä yleismerkitys satunnainen/suunnittelematon, mutta musaterminä se tarkoittaa etumerkkiä. Ristit ja beet (flats and sharps) ovat yleisnimeltään englanniksi "accidentals" No joo, mutta ainakin englanninkielisiä jazzjuttuja lueskelin joskus ja niissä kutsuttiin dominantti7-arpeggiosta poikkeavia nuotteja accidentaleiksi. Minä mitään tiedä.. It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.
-Terry Pratchett |
Jzci 03.09.2008 19:41:30 | |
---|
|
Janus 04.09.2008 10:05:36 | |
---|
Mä nyt jatkaisin suulla suuremmalla, Erkki Salmenhaara - Sointuanalyysi: "Kromaattiset hajasävelet muodostavat tilapäisiä ylä- tai alajohtosäveliä asteikkosävelille!" Niin, ens kerran kun kuulette mun soitossa muka väärän äänen, miettikää tätä! "Purka(utu)maton appoggiatura" on myös hyvä selitys... |
Ugin 04.09.2008 16:20:48 | |
---|
Pysyen aiheessa: Itse sain omasta mielestäni suht kieron tunnelman tähän kappaleeseen kun laitoin yhtäaikaa kaksi raitaa joista toinen soittaa trioleja ja toinen "tavallisia" nuotteja. http://www.mikseri.net/player/playe … ewsession=1&type=1_meter=346089 Aijjaijai mä tykkäsin tosta biisitä ihan tosi paljon. Hyvä tunnelma, ite ainaski sain siitä jotkut vibat. |
Apricot 04.09.2008 16:51:30 (muokattu 04.09.2008 16:52:20) | |
---|
"Purka(utu)maton appoggiatura" on myös hyvä selitys... Ja MI-tilanne on mun mielestäni kieroin juttu mitä sooloon tai sävellykseen voi keksiä. |
CoB92 04.09.2008 23:21:31 (muokattu 04.09.2008 23:26:21) | |
---|
Aijjaijai mä tykkäsin tosta biisitä ihan tosi paljon. Hyvä tunnelma, ite ainaski sain siitä jotkut vibat. Toivottavasti tämä ei ole mitään ironiaa sillä itse en saanut edes linkkiä enää toimimaan :,D edit. nyt näyttää taas toimivan -_- "Under the dying sun, everything is beautiful..." |