Aihe: Voiko microcubella soittaa bassoa?
1 2
santeriha1990
28.08.2008 19:26:16

Voiko rolandin microcubella(kitaravahvistin) soittaa bassoa ilman että se räjähtää ku ei oo rahaa hankkia kotiin basson lisäks vahvaria ja kotona jo microcube on.
pardy
28.08.2008 20:10:15

Voiko rolandin microcubella(kitaravahvistin) soittaa bassoa ilman että se räjähtää ku ei oo rahaa hankkia kotiin basson lisäks vahvaria ja kotona jo microcube on.

Voi. Kotisoittelua kestää kyllä sen verran että ääni kuuluu.
Johannes_t
29.08.2008 10:51:52

Siitä saa aika mielenkiintoisia soundeja ;)
Visakoivu
29.08.2008 11:08:11
Voi, mutta osumatarkkuus kieliin voi olla hiukan huono. Suosittelen sormia tai plektraa. Ja eikun takkia niskaan...
Paskaks vaan, ei ole mun kamat.
jazbaz
29.08.2008 13:27:03

Voi, mutta osumatarkkuus kieliin voi olla hiukan huono. Suosittelen sormia tai plektraa. Ja eikun takkia niskaan...

LOL
LOL
LOL
"Bass sings Bles-sings"
Etvi
29.08.2008 13:35:14

Ei helkkari, tämä pelasti taas yhden basistin perjantain.
kozmik
29.08.2008 14:13:06

:D

Hyvä etten tuolilta pudonnut! Otahan plussa! *plop*
"In this life we're nothing but passers-by, biding time in troubled hideaways..."
sukeltaja-ankka
29.08.2008 14:21:51

Hahahaha. :DD

Kyl sit mun kokemuksel voi, mut ei kannata
a) soittaa kovaa
b) eikä käyttää säröä. Joku sano et särö rikkoo basson mikit. Tästä en oo siis varma.
lapio
29.08.2008 14:36:48

a) soittaa kovaa
b) eikä käyttää säröä. Joku sano et särö rikkoo basson mikit. Tästä en oo siis varma.

Basson mikit? Mitä helvettiä. Varmasti hassuttelet. Korkeintaan vahvarin elementti on vaarassa.

Olen itse soitellut microcuben läpi BEAD-vireisellä bassolla säröllä ja täysillä ilman, että laitteeseen tuli mitään vikaa. Omalla vastuulla toki kokeile. Kyl sen luulisi toimivan.
Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä. -aaro
IJarro
29.08.2008 14:39:34
...Mutta koko syyskuun planeetat ovat linjassa jonka johdosta särö ei mik,kejä riko. Joulun alla on toinen hetki jolloin säröbasso toimii. Mikit kestää jos on pukki tuvassa.

joo. Älkää uskoko kaikkea mitä "isot" pojat sanoo. Vahvistinhan tossa on ainoa joka ovi mennä rikki. Ja nimenomaan se combon elementti, joka on tehty kitara- eikä bassotaajuuksille. Pienellä volalla kyllä kestää.

Basson mikit eivät hajoa säröllä soittaessa.
Let's do some living after we die...
nro5
29.08.2008 16:17:36
Basson mikit eivät hajoa säröllä soittaessa.

Ei, mutta saattavat räjähtää jos oikein röytää.
fh
29.08.2008 16:26:06

Pelasti päivän!!!!
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
santeriha1990
30.08.2008 15:52:34

jep sori oli vähän huonosti esitetty kysymys. Meinasin nimenoaan sitä että hajooko vahvari.
UncleFester
30.08.2008 16:37:20
jep sori oli vähän huonosti esitetty kysymys. Meinasin nimenoaan sitä että hajooko vahvari.

Vahvarista kyllä kuulee jos ei kestä. Soitat vaan sellaisella volyymillä että ei tule säröä. Jos säröä ilmenee niin se kertoo siitä että soitat liian lujaa ja elementit ei tykkää.
"Se mennee siittä pallojen kohalta."
Seba
30.08.2008 20:26:01

a) soittaa kovaa

Mä vähän veikkaan että sun tietolähde ei ihan tarkkaan tiedä mistä puhuu :)

Kysyppä siltä vielä että miten se särö ne mikit rikkoo ja kerro mullekkin niin saa levitellä hymyä korviin selityksistä.
santeriha1990
31.08.2008 13:41:53

Yeah babes. Enköhän mä sillä cubella kotona selvii ettei tarvii turhaan alkaa kaljarahoja tuhlaamaan bassovahvariin.
sukeltaja-ankka
01.09.2008 14:14:25
Mä vähän veikkaan että sun tietolähde ei ihan tarkkaan tiedä mistä puhuu :)

Kysyppä siltä vielä että miten se särö ne mikit rikkoo ja kerro mullekkin niin saa levitellä hymyä korviin selityksistä.

Mä mietin ite iha samaa. Mut kuha heitin ton toho vaa. En siihe ite oo nii perehtyny ku oommä välil jollai kaverin kitaravahvaril soittanu bassoo eikä oo ollu mitää ongelmia. Enkä mä kyl tajuu miten se mikit voi rikkoo. Ku tuskin sielt mitää takaiskuu tulee särön ansiost. :D
Rocco_Longfella
01.09.2008 16:32:53 (muokattu 01.09.2008 16:35:22)
Ihan mielenkiinnosta.. Mitä tapahtuu jos soittaa esim tuota microa IHAM TÄPÖIL! Hajoaako elementti ihan kirjaimellisesti paukahtamalla ja levittämällä sisuksensa monen metrin päähän vai halkeaako vain sisältä joku pieni osa ja kuuluu säälittävä naksahdus?

Edittiä: Niin ja siis bassosta volat täpöillä ja välissä viisi säröpedaalia, säröt, gainit ja EQt kaakossa, vahvistimesta samoin kaikki täysissä. Sitten näpätään Kovalla tatsilla pari kieltä soimaan ja kytketään vahvariin virta.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
JaS
01.09.2008 20:05:39
Voi olla ettei päästä mitään erityistä ääntä eikä kamat lennä, rupee vaan särkemään omia aikojaan. Elementti kun ei koostu käytännössä mistään muusta, kuin käämistä magneetista ja pahvin palasta. Ja kaikkihan me tiedämme, että käämi on vain johdon pätkä, joka on käämitty rullalle. Kyllä tuolla nupitkaakkoon-meiningillä saa ennemminkin savut ulos vahvistimesta.

Suosittelen ampumaan haulikolla siitä microcubesta läpi, niin saa hianommat efektit. :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)