Aihe: Sonar LE vs. Edirol M-16DX
1
Juutas
27.08.2008 20:53:11
Hei,

kysymykseni saattaa vaikuttaa tyhmältä, mutta antakee anteeksi kun nyt kaksi iltaa on jo väännetty, eikä mitään synny.. :(

Eli kasailin tuossa eilen uutta kotistudiopakettia, joka koostuu Edirolin mikseri-audiointerfacesta ja mukana tulleesta Sonarin LE -versiosta. Laitteiden ajurit on ajettu ja asetukset laitettu ohjeiden mukaisesti kohdalleen..

SILTI: Sonar valittaa, ettei ohjelma tunnista Edirolin ajureita (drivers?), enkä saa minkäänlaista ääntä siirtymään mikseristä koneelle äänitettäväksi. Päinvastoin homma kyllä pelaa eli tietokoneelta soitettu kama kuuluu mikserin kuulokkeista vallan mainiosti..

Olkoon tämä pohjustus aiheeseen eli auttakee ihmeessä, jos joku vain suinkin osaa! Kerron mielelläni lisätietoa tilanteesta, mutta tähän hätään en oikein tiedä mitä pitäisi kertoa kun olen asian kanssa niin totaalisen noviisi. KIITOS!
Jaava
28.08.2008 11:57:56 (muokattu 28.08.2008 11:59:09)
Millainen kone? Mikä käyttöjärjestelmä? Näkyykö ne ajurit sonarissa ollenkaan vai antaako se jonkinlaisen virheilmoituksen niitä valitessa?
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Juutas
28.08.2008 19:28:52
Millainen kone? Mikä käyttöjärjestelmä? Näkyykö ne ajurit sonarissa ollenkaan vai antaako se jonkinlaisen virheilmoituksen niitä valitessa?

Hei,

ensinnäkin kiitos avustusyrityksestä - olen aika epätoivoinen kun en millään keksi missä vika piilee. Virheilmoitus on seuraava:

"Audio driver error
The following drivers either do not support the current audio format
or are in use of other application.

EDIROL M-16DX
EDIROL M-16DX 1/2
EDIROL M-16DX 3/4
EDIROL M-16DX 5/6
EDIROL M-16DX 7/8

disable or use anyway"

Tämä tulee joko käynnistettäessä Sonaria tai sitten kun yrittää muuttaa Optionsista Audio välilehden asetuksia. Lopputulos on aina sama eli mitään ei tule ulos Sonarin mittareihin asti.

Tänään yritin jopa pistää BIOSista emolevyn sisäisen äänipiirin kiinni, ettei tulisi mitään ristiriitoja, mutta eipä tuokaan auttanut mitään.... :( Kone on siis AMD Athlon 64 Dual Core 3 GHz prossulla ja Windows XP Home edition 2 Service Packillä. Käyttiksenkin otin vartavasten kun kuulin, ettei Vistalle tahdo vielä löytyä ajureita. Paljonpa oli apua...
Jaava
28.08.2008 23:57:52
Tarvittaisiin joku sonarin parempi tuntija auttamaan.

Kai sä olet kattonut sen virheilmoituksen kohdat? Sulla ei varmasti ole muita softia käyttämässä ajuria?
Antti1
29.08.2008 00:02:45
Onko sulla valittuna asio, wdm, vai mitkä ajurit? Siis sieltä Sonarista. Jos ei jo oo, niin asio paikoilleen, ohjelma sulki ja uudelleen käyntiin. Sitten heität optionsista playback ja recording timing masterin samalle asio-ajurille. Sit taas uudelleenkäynnistys. Sit menet sinne drivers-välilehdelle, valkkaat haluamas kanavat ja taas boottaus. Toimiiko tämän jälkeen?
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
Antti1
29.08.2008 13:31:36
Mullon vähän sellasia kokemuksia Sonarista monen äänikortin kanssa, ettei se oikein pelaa WDM:llä. Sinänsä outoa Ediroliltakin edes kehottaa käyttämään niitä, kun ne on niin hitaita verrattuna ASIO-rajapintaan. Katos Edirolin sivuilta vielä ne tutorialit tuon asentamisesta, käyttämisestä DAW:ien kanssa ja käyttämisestä Sonar LE:n kanssa. Josko niistä löytyisi jotain uutta.
Juutas
01.09.2008 12:28:56
Mullon vähän sellasia kokemuksia Sonarista monen äänikortin kanssa, ettei se oikein pelaa WDM:llä. Sinänsä outoa Ediroliltakin edes kehottaa käyttämään niitä, kun ne on niin hitaita verrattuna ASIO-rajapintaan. Katos Edirolin sivuilta vielä ne tutorialit tuon asentamisesta, käyttämisestä DAW:ien kanssa ja käyttämisestä Sonar LE:n kanssa. Josko niistä löytyisi jotain uutta.

Hei,

viikonloppuna kerkisin pähkäillä taas koneen kimpussa ja vinkki auttoi eli suurkiitos! Sinällään hassua, että tarkistin Edirolin käyttöohjeen tämän jälkeen ja siellä todellakin neuvottiin käyttämään Sonarin kanssa WDM:ää ja Cubasen kanssa Asiota... Eli perinjuurin harhaanjohtavaa tietoa. ;) No nyt homma pelittää ja ehkäpä tämä tieto auttaa jotakuta toistakin. Kiitos ja plussaa päsähtää!
Antti1
01.09.2008 13:54:30
Kiitos ja plussaa päsähtää!

Äh, mitäpä tuosta. Se tieto varmaan pohjautuu siihen, että vanhat Cakewalkit tykkäsivät toimia ilman ASIO-ajureita. En tiedä tosin, että miksi moista lukee näin uuden laitoksen manuaalissa... Mut pääasia, että homma toimii! :)
Jaava
01.09.2008 14:26:02
Kyllä sonar mun mielestä väittää toimivansa hyvin wdm:llä. Ne oli mun mielestä ihan etulinjassa tukemassa wdm ajureita tossa vista-ajurikeskustelussa.

Mä luulen, että tää liittyy paremminkin niiden ajurien laatuun.
Antti1
01.09.2008 14:45:51 (muokattu 01.09.2008 14:46:53)
Kyllä sonar mun mielestä väittää toimivansa hyvin wdm:llä.

Väittää ja väittää. Mitä mä yritin tällä lauseella hakea "Mullon vähän sellasia kokemuksia Sonarista monen äänikortin kanssa, ettei se oikein pelaa WDM:llä." oli se, että juurikin monen korttivalmistajan WDM-ajurit on perseestä. Oon testannut niitä siis monella eri kortilla kolmella eri koneella ja mikään yhdistelmä ei ole pelittänyt kunnolla.

EDIT: Eli siis suomeksi: tarkoitin samaa asiaa, mutta ilmaisin itseäni todella epäselvästi.
Jaava
01.09.2008 14:52:24
EDIT: Eli siis suomeksi: tarkoitin samaa asiaa, mutta ilmaisin itseäni todella epäselvästi.

Okei. Olemme siis samaa mieltä. ei ongelmaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)