Aihe: Hyvät bassokamat??
1 2
T-ROD
28.08.2008 10:44:58

Morjes,

Tässä ois tarkotus kysellä ehdotuksia hyvistä bassonuppi/kaappi seteistä. Tarkotus ois melodiseen metalliin istua soundimaailman ja hintahaarukka vois yltää maksimissaan pikkusen alle 3000 €uroon Ihan kunnon pro vehkeet siis ois hankinnan alla.

Mieluiten ottaisin täysputkivehkeitä, mutta ohan noita hyviä hypridejäki ainaki mesalla. Trace Elliotin ja Markbassin vermeitä kans miettiny mutta en sitten tiedä toimiiko niiden soundi metallimusiikkiin kuinka hyvin.. Lähen alkuviikosta testailemaan eri vaihtoehtoja eli eiku ehdotuksia tulemaan!!

WWW.THAUROROD.COM
WWW.MYSPACE.COM/THAURORODTHEBAND
tauranen
28.08.2008 11:34:45
Tolla euromäärällähän mennään jo kuuhun asti. Ehkä nuo ammattilaiset metallipuolelta voi kommentoida enemmän.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Johannes_t
28.08.2008 12:02:28

Viimeiset pari sataa keikkaa oon mennyt EBS:n Fafnerilla. Siihen alle joku tarpeeksi tymäkkä kaappi, niin ei kauhean pieleen voi mennä.
Heikki L.
28.08.2008 12:46:02

Jotain tämän tyyppistä kannattaa ainakin kokeilla:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_152/products_id/6242
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
jari910
28.08.2008 13:04:51 (muokattu 28.08.2008 13:06:53)
Jos koko ei haittaa niin varmaan ampegin svt+rantasauna tai sitten mesan big block ja vaikka vintage powerhouse rantasauna, tosin noi mesan kamat saattaa mennä yli budjetin. Tai sitten tosiaan toi GK flea stackki.

Edit: Pelkkä big block maksaa 2100e eli ei taida mahtua sittenkään budjettiin
T.Nick
28.08.2008 13:17:39
Mesan Big Block ja EBS Fafner saa multakin äänet. Niissä on enemmän sellasta metallimiesten usein peräänkuuluttamaa tiukkuutta ja hifiä, kuin perinteisissä täysputkikiukaissa. Tossa budjetissa mun mielestä 2100€ ei oo liikaa pelkästä nupista. Lisäksi torilla tais olla juuri passelisti yks Ampegin putkistyge myynnissäkin, jos kuitenkin sellanen napostelee.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=257815
T-ROD
28.08.2008 15:25:21

Oulun soitin ja tarvike myy Mesan Big Block Titan V12 hintaan 1995€

En sitte tiiä häviääkö soundillisesti Big Block 750:lle.. vai onkoha suunnillee sama meininki mutta Titan vaa kahella kanavalla.

Mesan omat kaapit vaa turhan tyyriitä, mut ehkä siihen passaa kaapiks muunkin valmistajan skobe..
jari910
28.08.2008 15:41:11
Oulun soitin ja tarvike myy Mesan Big Block Titan V12 hintaan 1995€

En sitte tiiä häviääkö soundillisesti Big Block 750:lle.. vai onkoha suunnillee sama meininki mutta Titan vaa kahella kanavalla.

Mesan omat kaapit vaa turhan tyyriitä, mut ehkä siihen passaa kaapiks muunkin valmistajan skobe..

Joo kylhän noi mesan kaapit maksaa mut sounditki on sen mukaiset :P (Mulla 1x15)
Olis kiva kuulla miltä noi isommat mesat kuulostaa..
mr.bungle
28.08.2008 16:23:19 (muokattu 28.08.2008 16:23:53)

Morjes,

Tässä ois tarkotus kysellä ehdotuksia hyvistä bassonuppi/kaappi seteistä. Tarkotus ois melodiseen metalliin istua soundimaailman ja hintahaarukka vois yltää maksimissaan pikkusen alle 3000 €uroon Ihan kunnon pro vehkeet siis ois hankinnan alla.

Mieluiten ottaisin täysputkivehkeitä, mutta ohan noita hyviä hypridejäki ainaki mesalla. Trace Elliotin ja Markbassin vermeitä kans miettiny mutta en sitten tiedä toimiiko niiden soundi metallimusiikkiin kuinka hyvin.. Lähen alkuviikosta testailemaan eri vaihtoehtoja eli eiku ehdotuksia tulemaan!!

WWW.THAUROROD.COM
WWW.MYSPACE.COM/THAURORODTHEBAND

Ampegin SVT pro sarjan hybrideistä saa kovan modernin runtun. Itse käytän Markbassia roudattavuussyistä (en jätä nuppia treenikselle), mutta SVT 4 pro olis muuten mun valinta, saman firman kaapeilla.
bassolla hanuriin
markop
28.08.2008 17:24:06

Eihän nyt kannata jäädä sinne rannalle kun tohon budjettiin tingit jostain SWR 750 X nupin ja Megoliath "kartanon"....
What exactly is a Carl Thompson bass? It is the Stradivarius of the electric bass guitar.
T-ROD
28.08.2008 18:27:08 (muokattu 28.08.2008 18:51:31)

Thomannin sivuilla SWR 750 X nuppi ja SWR GOLIATH SR IV 6X10 kaappi yhteishintaan 2884€ Tehojaki ois sitte 750W alla. Taajuusvaste vaa jää vähän turhan ylös kun taas Megoliath menis ihan alakertaan saakka!

Onks SWR laadukaski merkki, en oo keltää kuullu kokemuksia kyseisen valmistajan laitteista. Myykö joku liike Hesassa SWR:ää?

Nii ja ton MarkBass läjän perään oonki eilisestä asti kuolannu, mut en sitte tiiä onko toi soundimaailma siinä oikeenlainen, se selviää ens viikolla! Muuten kyllä laatuvehkeet viimesen päälle varmasti!
kallefuture
28.08.2008 18:47:49

SWR:n x-sarjan sydeemejä ei laadullisesti pidetä niin hyvinä kuin SM-osastoa. Nytten niillä on SM-1500. Sitten on Aguilarin db 750:tä torilla ja pajalla. Mesan 400 ja 400+:aa liikkuu ruåttissa (www.vendolin.se) alle tonniin euroissa. Markbassin transunuppia ja isoo kaappia samasta paikkaa n. puolet dingohinnoista.
Itellä ei oo ikävä putkinuppia (Mesa 400+) kun opin käyttään tota vanhaa SWR:ää. Mulle on käyny tuuri kun oon löytäny hyviä käytettyjä aina. Jätkä, säästä tonneja ja kattele ympärilles. Aiheetonta eikä henk.koht.
Kalle
Seba
29.08.2008 01:34:33

Mesan Big Block ja EBS Fafner saa multakin äänet. Niissä on enemmän sellasta metallimiesten usein peräänkuuluttamaa tiukkuutta ja hifiä, kuin perinteisissä täysputkikiukaissa. Tossa budjetissa mun mielestä 2100€ ei oo liikaa pelkästä nupista. Lisäksi torilla tais olla juuri passelisti yks Ampegin putkistyge myynnissäkin, jos kuitenkin sellanen napostelee.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=257815

Kovin on kallis kun uuden saa halvemmalla?

Miten muuten tuo VR ja CL kestää verrata toisiinsa?
Onko mitenkään perusteltua hankkia kohtalaisen paljon kalliimpi vr? Mikä siinä on niin paljon parempaa?

Mietin vaan jos laittaisi Traynorin ja EBS kaapin myyntiin niin pienellä rahalla tuon CL:n saisi, mutta VR houkuttaa vaikka en tiedä edes miksi :)
T.Nick
29.08.2008 11:31:19
Kovin on kallis kun uuden saa halvemmalla?

Miten muuten tuo VR ja CL kestää verrata toisiinsa?
Onko mitenkään perusteltua hankkia kohtalaisen paljon kalliimpi vr? Mikä siinä on niin paljon parempaa?

Mietin vaan jos laittaisi Traynorin ja EBS kaapin myyntiin niin pienellä rahalla tuon CL:n saisi, mutta VR houkuttaa vaikka en tiedä edes miksi :)

VR sopii paljon paremmin, jos alla on AV-mallinen kaappi, joka sekin on huntin kalliimpi kun musta kaappi :D

VR:ssä on kaks kanavaa. Toinen kanava on kaiketi yks yhteen CL:n kanssa.
lukeman
29.08.2008 12:04:05
Thomannin sivuilla SWR 750 X nuppi ja SWR GOLIATH SR IV 6X10 kaappi yhteishintaan 2884€ Tehojaki ois sitte 750W alla. Taajuusvaste vaa jää vähän turhan ylös kun taas Megoliath menis ihan alakertaan saakka!

Onks SWR laadukaski merkki, en oo keltää kuullu kokemuksia kyseisen valmistajan laitteista. Myykö joku liike Hesassa SWR:ää?

Oulun soitin ja tarvike taitaa olla SWR:n maahantuoja. Hesassa olevia jälleenmyyjiä en näin äkkiseltään löytänyt.
Seba
29.08.2008 17:24:37 (muokattu 29.08.2008 17:25:56)

VR sopii paljon paremmin, jos alla on AV-mallinen kaappi, joka sekin on huntin kalliimpi kun musta kaappi :D

VR:ssä on kaks kanavaa. Toinen kanava on kaiketi yks yhteen CL:n kanssa.

No mulla on vaan DIY mallin 640W rantis, niin sitten mulle varmaan riittää tuo CL kun en keksi käyttöä toiselle kanavallekaan..

Jos ei niissä juuri muita konkreettisia eroja ole niin en näe hyötyä maksaa 5-600 euroa lisäkanavasta. Silähän saa jo hyvän toisen nupin varalle :)
markop
30.08.2008 14:16:45

Soitin Laine myy SWR 750 X ja Megoliath nippua 3355€. Itse maksoin 3vuotta sitten 3306€. Hinnat senkun nousee.... Itse olen oikeen tyytyväinen kamoihini vaikka takuussa onkin jo käyty mutta sitähän SWR tarjoaa VIIDEN vuoden ajan.
What exactly is a Carl Thompson bass? It is the Stradivarius of the electric bass guitar.
Sir Härö
30.08.2008 16:28:09
Mesan Big Block saa multa total supportit. Itse käytän Warwickin Quad VI nuppia jota myös mm. Lauri Porra on paljon käytellyt. Nykyisin herra taitaa enimmäkseen ampegilla mennä... Mutta siis Quad kutosen alla itsellä on warwickin 410 neodyymikaappi. Erittäin hyvää metallijyystöä saa irti ilman mitään särösuristimia.
saatanan saatana :|
T-ROD
02.09.2008 19:15:18 (muokattu 02.09.2008 19:15:33)

Jebu,

Kävin kierroksella tyyppailemassa eri nuppeja.

Alotin EBS Fafnerista. Jotenki tuhnunen oli nupin oma särö ja muuteni tosi tukkoset soundit. Osaltaan soundien tukkoisuus johtui varmaan EBS classic sarjan kaapista, Proline kuulemma ois antanu kirkkautta enemmän.

Sitte kokeilin saman kaapin kanssa Ampeg SVT 2 Pro nuppia ja tästä tykkäsin pirusti. Tosi paljo kirkkaampi soundi ja potki tosi hyvin joka tavalla graphic eq iso plussa.

Seuraavaks tuli kokeiltua Mesan Big Block Titan V12 nuppia. Pakko sanoa että potki kyllä aivan helvetin hyvin ja harvoja nuppeja missä oma särö on noin onnistunut, tosi monipuolinen ja 2 kanavaa plussana.

Sitte menin kokeilemaan tota MarkBass stackia. Helvetin puhdas ja kliininen soundi ilman mitää asenne rouheutta. Ei minusta hevivehje.

Eli lopulta siis päädyin siihen että huomenna lähtee tilaukseen Mesan Titan V12! Kaappia en siihen vielä ota vaan soittelen kaverin Ampeg SVT 810 kautta ens alkuun ja varmaa sit tos muutamien viikkojen päästä hommaan kaapin tohon alle. Varmaankin mesan 4X10 tai 6X10. Onko ehdotuksia muitten valmistajien kaapeista Mesan parina?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)