Aihe: Metallica
1 2 3 4 536 37 38 39 40
Hetfield
28.08.2008 06:53:38

Eiköhän ne tule, kun kerta alkukeväästä keskikesään Euroopassa pyörivät. Tosin, kun kerran areenoita kiertävät, niin olisi syytä olla kaksi iltaa Suomessa =P
I quit the band... Now I just play with myself.
trashjones
28.08.2008 06:55:54
Eiköhän ne tule, kun kerta alkukeväästä keskikesään Euroopassa pyörivät. Tosin, kun kerran areenoita kiertävät, niin olisi syytä olla kaksi iltaa Suomessa =P

Lavana tulee varmaa olemaa semmone keskellä oleva, oliko se snakepit?
Master of Puppets Im vetämällä your strings
Painajaismainen
28.08.2008 09:59:57
Vaihteeksi My Apocalypse pauhaa. On vaan se loistava, ei siitä pääse mihinkään.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Mikaelo
28.08.2008 10:23:46

http://outbox.pp.fi/my_apocalypse.jpg

Pojat vähän leikkiny kompressoreilla ja limittereillä.....
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Perro Stupido
28.08.2008 10:25:48
Silloin kun Kill, Ride, Puppets ja Justice ilmestyivät, Metallica oli uranuurtaja metallimusiikissa ja loi yhdessä mm. Megadethin, Slayerin, Anthraxin ja Exoduksen kanssa kokonaan uuden tyylisuunnan.---

Ja Artturille plussa.
Tänään otetaan kaljaa, viskotaan dartsia kaikkea tätä säestää tietenkin täysiä pauhaava enter sandman. -heikkijarvinen
losalvaros
28.08.2008 11:43:53
...Väitän, että Metallica ei ole muuttunut, mutta metallimaailma on! Perfection rules, mutta minä tykkään aitoudesta!!!!

On se muuttunut. Ei ainakaan aiemmilla levyillä ole ollut niin Helloweeniltä kuulostavia kitaraharmonioita mitä The day that never comissa ja Cyanidessa.

On se ehkä hieman väärin, että Metallica myy pelkällä nimellään tätä uutta ja mielestäni täysin paskaa levyä vähintään saman verran kuin parasta levyään Master of Puppetsia. On se niin väärin. Kirkin soolot ainakin noissa Youtuben "studiopätkissä" kuulostavat aivan demobänditasoiselta räpellykseltä, niin minkä takia niitä pitää sitten julkaista missään? Aivan hirveät soolot sekä The Day...ssa ja Cyanidessa.

The Day that never comes kuulostaa kyllä siltä, että Hetfield on esitellyt riffejään Ulrichille, joka on sitten esittänyt laittamaan ne kaikki putkeen yhteen ja samaan biisiin. Siltä tuo biisi kuulostaa, valitettavasti.

Mikä on miehiin mennyt, että julkaistavan materiaalin raja ei ole demotasoa korkeammalla?
"Humppaa tai kuole".
bedlam
28.08.2008 11:45:34

On se ehkä hieman väärin, että Metallica myy pelkällä nimellään tätä uutta ja mielestäni täysin paskaa levyä

Oikeasti, on kyllä neroutta väittää koko levyä paskaksi kolmen biisin perusteella. Vaikka kyllä minäkin toivon, että loput biisit näistä vielä hieman petraavat.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
losalvaros
28.08.2008 11:50:12
Oikeasti, on kyllä neroutta väittää koko levyä paskaksi kolmen biisin perusteella. Vaikka kyllä minäkin toivon, että loput biisit näistä vielä hieman petraavat.

Kyllä minäkin tietenkin parasta toivon, mutta jos kaikki Metallican omilla ja virallisilla nettisivuilla kuunneltavissa olevat biisit ovat räpellystä, varsinaiselta levyltä ei voi odottaa liikoja.

Mutta odotellaanhan niin pitkään kunnes se levy tulee myyntiin ja arvioidaan sitten koko levyä, tilanne vain näyttää huolestuttavalta tällä hetkellä. :D
"Humppaa tai kuole".
aivokuolio
28.08.2008 13:48:15
Kyllä minäkin tietenkin parasta toivon, mutta jos kaikki Metallican omilla ja virallisilla nettisivuilla kuunneltavissa olevat biisit ovat räpellystä, varsinaiselta levyltä ei voi odottaa liikoja.

Mutta odotellaanhan niin pitkään kunnes se levy tulee myyntiin ja arvioidaan sitten koko levyä, tilanne vain näyttää huolestuttavalta tällä hetkellä. :D

Kritiikkiä saa antaa mutta jos tuut täysin pokkana väittämään että kaikki tähän asti levyltä kuultu on räpellystä... Ikävä vetäistä tämä kortti mutta ehkä ottamalla huomioon sun iän moinen asennevamma voi olla ymmärrettävää.
paavi
28.08.2008 13:52:55
Väitän, että Metallica ei ole muuttunut, mutta metallimaailma on! Perfection rules, mutta minä tykkään aitoudesta!!!!

Erinomainen kirjoitus Arttu ja myös näistä viimeisistä asioista olen samaa mieltä. Vielä en lähde arvioimaan tuota uutta levyä. Todellinen fakta on se, että metallimaailma on muuttunut...ja paljon! Paljon on tullut hyvää, mutta paljon myös huonoa.
Hell sinkin' by the weight of our souls Heaven risin' and we were caught somewhere between
MrQ
28.08.2008 14:11:08
Kritiikkiä saa antaa mutta jos tuut täysin pokkana väittämään että kaikki tähän asti levyltä kuultu on räpellystä... Ikävä vetäistä tämä kortti mutta ehkä ottamalla huomioon sun iän moinen asennevamma voi olla ymmärrettävää.

Kun ihan hyvin se voi sanoa ihan mitä tahansa: musiikki ja miten se koetaan on täysin subjektiivista. Kuulemani perusteella voin summata plussat ja miinukset:

+kiva että tekevät rässiä vaihteeksi
+puolen piisin soolojuoksutukset tuovat mieleen hyvät ajat
+kyllä tää nyt ainakin neljä viimeistä levyä näyttäis hakkaavan

-piisit ovat täyttä kuraa
-lasse kuulostaa kamalammalta kuin koskaan ikinä
-soundit ei toimi
-laulumelodiat ovat tylsiä
-kappaleet kuulostavat helvetin hengettömältä
-kokonaisuudesta tulee mieleen kuin koittaisivat keksiä pyörää uudestaan pastissoimalla ride-justice-akselin kappaleita
Terry Pantheras
28.08.2008 14:12:59

Räpellystä? Aika vahva määritelmä, tiukalta väännöltä nuo biisit mun mielestä kuulostaa...
Kerro ihmeessä lisää!
losalvaros
28.08.2008 14:27:06 (muokattu 28.08.2008 14:38:46)
No se mitä tähän mennessä olen Youtubesta ja Metallican sivuilta kuunnellut, niin aika kuraa se on Metallican tasoiselta bändiltä. Ja kyllä minä sen verran kritisoinnista käsitän, että onhan se väärin tuomita kolmen biisin takia koko levy, mutta kuten jo aiemmin mainitsin, tähänastiset kappaleet eivät oikein iskeneet.

Ja en minä suutu, että iästäni ja kokemattomuudestani sanotaan, enkä kokenut sitä millään tavalla loukkavana. On se ikä tiedossa minullakin, sitä tulee aina vähän kerrassaan lisää. :D

Peukut pystyyn, että ne loput, vielä kuulemattomat kappaleet olisivat sitten hyviä, niin yleisellä kuin Metallican omallakin tasolla. Ei vedellä herneitä nenään puolin eikä toisin. :D

Mod.huom. Ketju siivottu, jos kritiikin antaminen ja siihen vastaaminen eivät onnistu jatkossa asiallisesti, loppuu Metallica-keskustelu taas hetkeksi kokonaan. Valinta on teidän. Trolleihin ei tarvitse tarttua, painakaa vain sitä varoitusta.
"Humppaa tai kuole".
DaKiller
28.08.2008 14:39:33 (muokattu 28.08.2008 14:52:37)

Ihan vertailukohtana ja mielenkiinnosta haluaisin kuulla mikä ei ole räpellystä, vaan vastaa mielestäsi hyvää musiikkia nykypäivänä?

Edit. Tähän on kyllä pakko puuttua myöskin..

On se ehkä hieman väärin, että Metallica myy pelkällä nimellään tätä uutta ja mielestäni täysin paskaa levyä vähintään saman verran kuin parasta levyään Master of Puppetsia. On se niin väärin. Kirkin soolot ainakin noissa Youtuben "studiopätkissä" kuulostavat aivan demobänditasoiselta räpellykseltä, niin minkä takia niitä pitää sitten julkaista missään? Aivan hirveät soolot sekä The Day...ssa ja Cyanidessa.

Jos he eivät ole menestystään ansainneet, niin kuka sitten? Tässä ketjussa on tullut aika kovat perustelut Black albumin jälkeiselle menestykselle ja suosittelen kyllä lukemaan, jos oikeasti olet tuota mieltä. Mitä noihin sooloihin tulee, niin ei oikeasti voi kuin ihmetellä... Mikä niissä on vikana? Esim. tdtnc:n alussa tuleva fiilistely on helevetin mahtavan kuuloinen ja tuo mieleen fade to blackit ym. sanitariumit. Nopeat soolot toimivat myös kuin junan vessa. My apocalypsen sooloilu on sopivan härskiä piisin luonteeseen nähden.

Kirka on yllättänyt meikäläisen ihan totaalisesti ja en olisi uskonut äijän enää kykenevän tuottamaan näin hyviä sooloja. Olin väärässä.
kingdom
28.08.2008 14:44:21
http://outbox.pp.fi/my_apocalypse.jpg

Pojat vähän leikkiny kompressoreilla ja limittereillä.....

Eipä tässä ole mitään erikoista verrattuna muihin nykypäivänä julkaistuihin levyihin.
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
Artturi
28.08.2008 15:16:40
On se muuttunut. Ei ainakaan aiemmilla levyillä ole ollut niin Helloweeniltä kuulostavia kitaraharmonioita mitä The day that never comissa ja Cyanidessa.

Pointtini oli kuitenkin se, että Metallica ei ole muuttunut siinä suhteessa, että se olisi muuttanut asennettaan itseänsä kohtaan. Edelleen taitavat miehet tehdä täsmälleen sellaista musiikkia kuin itse HALUAVAT. Olisi umpityhmää väittää, etteikö Metallica olisi muuttunut musiikillisesti, sillä totta mooses se on! Kaikki levyt ovat omia kokonaisuuksiaan, jotkut putoavat itselle paremmin, jotkut heikommin. Aina yhtyeen levyt on kuitenkin aiheuttanut jumalatonta polemiikkia ja se on mielestäni SE juttu ja pitkän iän salaisuus...

Metallican musa jakaa mielipiteitä ja olen äärimmäisen iloinen, että näin tapahtuu edelleen v. 2008. Jos yksi lempiyhtyeistäni tekisi levyn, joka ei aiheuttaisi ristiriitoja kuuntelijoiden keskuudessa, se olisi suuri pettymys! Koska elämme näitä Slipknotin, Bodomin ja kumppaneiden aikoja, on luonnollista, että uutta Metallicaakin peilataan tähän metalliympäristöön. Sitä tarkoitin sillä, että metallimaailma on muuttunut. Mutta suuri kysymys onkin, onko Metallica koskaan tehnyt ns. muodikasta musaa, edes hevimaailman sisällä? Mielestäni ei ja vasta aikahan tämän tulevankin tuotoksen asettaa sille kuuluvaan lokeroon..

Nämä uudet piisit saivat aiheutettua mulle v. 1987 VIBAT ja mieleeni tulvi kuvia silloisen himani hevijulisteilla vuoratusta huoneesta missä hikisiset ja humalaiset nuoret pojat soittavat ilmakitaraa ja hyppivät toistensa päälle, heh! En mä tiedä onko ne soitannollisesti/musiikillisesti sen paskempia, parempia tai yhtä hyviä kuin vanhat, but who cares really? Mulle musa on tunteita ja elämyksiä, ei paskoja virvelisoundeja tai yksittäisiä kitarasoolon lopun venytyksen epäonnistumisia tms.

Nämä piisit aiheuttivat mulle REAKTION, positiivisen sellaisen! Ymmärrän toki jos jollekin ei, sehän se on musiikin rikkaus ja suola!!
Ziggy Bubba
28.08.2008 15:36:35 (muokattu 28.08.2008 15:38:09)

Mutta suuri kysymys onkin, onko Metallica koskaan tehnyt ns. muodikasta musaa, edes hevimaailman sisällä? Mielestäni ei ja vasta aikahan tämän tulevankin tuotoksen asettaa sille kuuluvaan lokeroon..

Ei Metallica nyt mitenkään muotivirtausten perässä ole juossut, mutta kyllä tuo "uusio-thrash" on esim. aika kovassa huudossa tällä hetkellä - Master Of Puppetsia voisi sanoa melkein tänä päivänä trendikkääksi levyksi (kysy vaikka Triviumin pojilta). Loadit ovat taas aika selkeästi 90-luvun henkeen sopivia, ehkä enemmän ns. vaihtoehtorockiin kallellaan. Eli ei Metallica missään tyhjiössä musaa tee, vaikka pääpiirteissään omia polkujaan kulkevatkin.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Hetfield
28.08.2008 16:39:39

Lavana tulee varmaa olemaa semmone keskellä oleva, oliko se snakepit?

Snakepitti oli se Blackin kiertueen aikainen faneille tarkoitettu pieni neliö, jossa oli ympärillä lava.
I quit the band... Now I just play with myself.
Musta Arkipyhä
28.08.2008 17:16:44
On se ehkä hieman väärin, että Metallica myy pelkällä nimellään tätä uutta ja mielestäni täysin paskaa levyä vähintään saman verran kuin parasta levyään Master of Puppetsia.

Ei se ole väärin jos levyn ostaneet ovat siihen tyytyväisiä.

Sulla tuntuu olevan vaikeuksia erottaa omaa mielipidettä universaalista totuudesta...

Mikä on miehiin mennyt, että julkaistavan materiaalin raja ei ole demotasoa korkeammalla?

Taas:Sinun mielestä.Ilmeisesti niiden mielestä ei.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)