Aihe: Laatu oikeasti huonontunut Remolla?
1 2 3 4 5
Simbe
27.08.2008 21:32:57
Mä oon ihmetelly tätä pinnoite homma, koska itse vaihtelen etenkin virveleihin paljon kalvoja (aina remo ambassador) eikä multa olle vielä koskaan lähteny pinnoite nopeasti. Ei oikeastaan edes juuri hitaastikaan.

Oon miettiny vaikuttaako ilmankosteus tuohon. Koska juuri vasta yhdellä kaverilla lähti kalvoista pinnoite nopeasti ja se treenaaa sellaisessa kosteassa ja homeisessa kellarissa. Ja pinnoite tuntui vähän tahmealta.

Varmasti vaikuttaa kosteus. Etenkin siinä tapauksessa, että jostain kulmasta on jo pinnoite lähtenyt hilseilemään ja kosteus pääsee ujuttautumaan sinne väliin.

Ainahan Remon kalvot on vähän kranttuja ollu. Joskus joutuu ekaa kertaa asettaessa kiristämään helkkaristi, et saa sen kalvon ees koskemaan viistettä - jotenkin on se collar väärässä paikkaa. Evansit taas putoaa suoraan viistettä vasten.

Seuraava satsi on mullakin Aquariania, basariin hankin jo modern vintagen resoksi. En vaan vielä kerennyt ruuvaamaan sitä viime treeneissä kiinni.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Nolte
27.08.2008 21:36:59
Minulla Remo CS kestänyt virvelissä ihan hyvin 3h/viikko -soittoa puolisen vuotta, ei ainakaan pinnoite ole kuoriutunut mitenkään. Keskeltä tummunut normaalisti vaan...

Epäilenkin, että ne, joilta on Remoja mennyt, kuvittelevat koko jutun. Eivät vaan osaa. Eheheee... ;p
meiän bändin paras rumpali
markkuliini
27.08.2008 21:40:24

Nomut mite sit muut kestää?

No eihän niitä samasta shaissesta tehdä niitä kaikkien kalvojen kaikkia pinnotteita. Daa....
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
OPJ1974
28.08.2008 00:07:40

Minulla Remo CS kestänyt virvelissä ihan hyvin 3h/viikko -soittoa puolisen vuotta, ei ainakaan pinnoite ole kuoriutunut mitenkään. Keskeltä tummunut normaalisti vaan...

Mulla nyt kaksi kuukautta kohta takana, tunti per päivä suunnilleen soittoa ollut. Tomeissa valkoiset ambassadorit ovat kunnossa, kuten myös virvelin tehdaskalvo (snare ambassador made by Remo). Ei siis mitään ongelmia.

Olisikohan mahdollista, että Suomeen tuotavat erät tulisivat eri tehtaista ja siksi laatu näiden erien välillä heittelisi?

Eii... kun nythän mää hokasin: Nää kaverit, joilla kuoriutuu pinnoite näistä kalvoista, soittavat vaan yksinkertaisesti niin swidun lujaa, ettei kalvot kestä :) Kun kunnolla soitetaan, niin siinähän on vaan kalvot tiellä? (Mä olenkin tällainen munaton tissinläpsyttelijä soitto-volyymin suhteen, että mulla samat kalvot kestää teoriassa vaikka kaksi vuotta).
lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl.
markkuliini
28.08.2008 00:18:19

Eii... kun nythän mää hokasin: Nää kaverit, joilla kuoriutuu pinnoite näistä kalvoista, soittavat vaan yksinkertaisesti niin swidun lujaa, ettei kalvot kestä :) Kun kunnolla soitetaan, niin siinähän on vaan kalvot tiellä? (Mä olenkin tällainen munaton tissinläpsyttelijä soitto-volyymin suhteen, että mulla samat kalvot kestää teoriassa vaikka kaksi vuotta).

Oon kanssa miettiny että soitetaanko niitä vähän rikkinäisillä tipeillä ja Remot ei kestä sitä.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
afro
28.08.2008 00:34:28 (muokattu 28.08.2008 00:35:21)
Itsellä ei Remojen kanssa suurempaa ongelmaa ole ollut, ehkäpä valkoiset Ambassadorit ovat tomeissa kuluneet odotettua nopeammin.

Olen ihastunut Ludwigin kalvoihin. Valkoinen Weather Master Medium toimii ainakin virveleissä loistavasti, vastaa kai suunnilleen Coated Diplomatia (7,5 mil), kestää hyvin ja pinnoite on miellyttävä. Täytynee kokeilla tuota kalvoa myös tomeissa. Itse asiassa luulin, että tuo Medium vastaisi Ambassadoria, mutta pikainen haku osoitti, että Heavy-malli onkin Ambassadorin vastine (10 mil). Huono puoli Ludwig-kalvoissa on hinta, ainakin täälläpäin saa kalvosta pulittaa parisenkymppiä.

Remon Vintage A vaikuttaa mielenkiintoiselta, onko joku testannut?
Kailis
28.08.2008 05:41:54

Oon kanssa miettiny että soitetaanko niitä vähän rikkinäisillä tipeillä ja Remot ei kestä sitä.

Enpä kärsi rikkinäisistä tipeistä. Ja mun soittotyylillä katkee varresta kun olen päättänyt pitää haikkaa korkealla. Mutta ei hätiä, amerikkalinkki toimii...
hollmi-5
28.08.2008 09:45:11
Ludwig One....

Oma kokemukseni on se, että valmistuserien välillä on eroa. Välillä sattuu kohdalle yksilöitä, joissa pinnoite ei kestä yhtä hyvin, kuin olettaisi.

Ludwigin kalvot ovat minulle olleet pienoinen pettymys. Ne viruvat helpommin, kuin Remot ja soundikaan ei ole minun korvaani kolahtanut Remojen malliin. Siksi edelleen Remot.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
28.08.2008 10:19:28

Minua on äärimmäisen harvoin syytetty liian hiljaa soittamisesta. :)

No, mutta lyön kyllä sitä virveliä aika lujaa. Rikkinäisillä tipeillä en soita lainkaan. Heti menee vaihtoon, kun lohkeilee vähänkin. On kumminkin edullisempaa vaihtaa keppi/kepit, kuin kalvot.
meiän bändin paras rumpali
moffler
28.08.2008 10:57:37
Remon Vintage A vaikuttaa mielenkiintoiselta, onko joku testannut?

Ostin setin kyseisiä kalvoja viikko pari sitten. Soundi on omaan korvaan loistava, mutta yllättäen tomeissa olevista kalvoista lähti pinnoite lätkimään ekojen reenien jälkeen. Snareen en oo vielä ehtinyt kyseistä kalvoa vaihtaa, saa nähdä.

Ja tosiaan: muilla kalvoilla ei ole samanmoista ongelmaa ollut.
afro
28.08.2008 18:08:35 (muokattu 28.08.2008 18:10:43)
Ludwigin kalvot ovat minulle olleet pienoinen pettymys. Ne viruvat helpommin, kuin Remot ja soundikaan ei ole minun korvaani kolahtanut Remojen malliin. Siksi edelleen Remot.

Voi hyvinkin olla, pidempiaikaista kokemusta ei vielä ole. Ensivaikutelman perusteella tykkään. Mulla tuli jonkinlainen tylsistyminen Remoihin, saattaa olla ihan "vaihtelu virkistää" -osastoakin.
hansakemanelius
28.08.2008 19:29:18 (muokattu 28.08.2008 19:29:39)

Oma kokemukseni on se, että valmistuserien välillä on eroa. Välillä sattuu kohdalle yksilöitä, joissa pinnoite ei kestä yhtä hyvin, kuin olettaisi.

Olen samaa mieltä Hollmin kanssa. Viime vuoden puolella sattui pari Ambassador-virvelikalvoa ja yksi Emperor-bassarikalvo kohdalleni jotka eivät missään
nimessä täyttäneet Remon normaaleja laatukriteerejä. Virvelikalvoistä lähti pinnoite
heti (olivat sellaisia 50-vuotisjuhla-logoisia) ja bassarikalvosta halkesi valkoinen pinta
parin keikan jälkeen, eli päällimmäinen kerros ei näyttänyt olevan ollenkaan kunnolla
kiinni alemmassa kerroksessa vaan jäi siihen lepattamaan ja rutisemaan....
Viime aikoina on taas esim. virvelinkalvot vaikuttaneet ihan hyvälaatuisilta.
Joo nej ....
markkuliini
28.08.2008 19:55:12

... bassarikalvosta halkesi valkoinen pinta
parin keikan jälkeen, eli päällimmäinen kerros ei näyttänyt olevan ollenkaan kunnolla
kiinni alemmassa kerroksessa vaan jäi siihen lepattamaan ja rutisemaan....
.

Tarkennatko? Miten emperorin kerrokset pitäis olla kiinni toisissaan muualla kuin vanteessa?
hansakemanelius
28.08.2008 20:01:20 (muokattu 29.08.2008 08:50:53)

Tarkennatko? Miten emperorin kerrokset pitäis olla kiinni toisissaan muualla kuin vanteessa?

Minulla on ollut sellainen käsitys että kerrokset ovat jotenkin prässätty kiinni toisiinsa.
Ehkä olen väärässä. Aiemmin ei ole tapahtunut tuollaista että päällimmäinen kalvo
halkeaa ja rupeaa lepattamaan.
Joo nej ....
markkuliini
28.08.2008 20:07:23

Minulla on ollut sellainen käsitys että kerrokset ovat jotenkin prässätty kiinni toisiinsa.
Ehkä olen väärässä. Aiemmin ei ole tapahtunut tuollaista että pällimmäinen kalvo
halkeaa ja rupeaa lepattamaan.

Ei ne ole mitenkään kiinni. Eihän siellä välissä tosiaan ilmaa ole joten voi vaikuttaa että ovat kiinni toisissaan jollain systeemillä, mutta heti kun halkeaa niin lepattamaan alkaa.
Kailis
29.08.2008 10:45:03

Pointti tuossa taisi olla se halkeaminen. Aquarianin lätkällinen perusvirppakalvo on myös meikäläisellä toistaiseksi bannissa, kaksi halkesi peräkkäin n. 7cm päästä vanteesta, toinen puolen tunnin soittamisen jälkeen. Kyse on Texture Coated with Power Dot kalvosta.

http://www.aquariandrumheads.com/products/display.asp?id=15

Muuten hyvä kalvo. Kaakkuriniemellä ollut saman kalvon kanssa samoja ongelmia. Muut Aquarianit on kestäneet ja soivat hienosti.
Youni
29.08.2008 13:23:20
Muut Aquarianit on kestäneet ja soivat hienosti.

Kestääkö se Satin Finish? Siitä on ollut pitkän aikaa niin ristiriitaista tietoa. Pitäis yhtä musikaaliproggista varten uusia tomikalvot, niin ajattelin näitä kokeilla.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Kailis
29.08.2008 13:35:11

Mulla Satin Finish on kestänyt hyvin. Älä nyt sitten tule kuristamaan jos suosituksestani huolimatta näin ei olekaan =D Yksi juttu noissa Aquarian kalvoissa on niiden kehän valmistustapa ja viimeistely. On aika vimpan päälle tehty.
moderndrummer88
12.11.2008 13:52:49
Nyt on taas toisenlaista kokemusta. Koululle tilattiin jotain kuukausi sitten joka settiin uudet Ambassador coatedit lyöntikalvoiksi, eikä mitään kulumaa ole tullut tomehin tai virvelinkalvoihin ja logot ovat kyllä näitä uusia.

Eli sattuman kauppaa näemmä, että minkälainen satsi sattuu kohdalle remojen kanssa.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)