Aihe: Kitaraa hankkimassa..
1
petelius
27.08.2008 20:48:12
joo, eli olisin hankkimassa sähkökitaraa itelleni. Mulla oli joskus harley benton sähkis mut kyllästyin soittoon ja myin sen pois :D Nyt olisin taas alottamassa kitaran soiton uudestaan ja hakusessa olis semmonen 250-270€ kitara. Mitä mieltä ootte näistä kepeistä?

http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112v_ovs.htm
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10010538

kumpi noista olis parempi? Saatte toki ehdottaa jotain muitakin saman hintaluokan kitaroita joissa olis hinta/laatusuhde kohdallaan. Ja tällä tulevalla kitaralla olis tarkotus soitella rock/metalli musiikkia. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista :)
Grugi
27.08.2008 20:57:12 (muokattu 27.08.2008 20:57:51)
joo, eli olisin hankkimassa sähkökitaraa itelleni. Mulla oli joskus harley benton sähkis mut kyllästyin soittoon ja myin sen pois :D Nyt olisin taas alottamassa kitaran soiton uudestaan ja hakusessa olis semmonen 250-270€ kitara. Mitä mieltä ootte näistä kepeistä?

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10010538

kumpi noista olis parempi? Saatte toki ehdottaa jotain muitakin saman hintaluokan kitaroita joissa olis hinta/laatusuhde kohdallaan. Ja tällä tulevalla kitaralla olis tarkotus soitella rock/metalli musiikkia. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista :)

Kauanhan tätä jaksaa jankuttaa että mene liikkeeseen kokeilemaan niitä kitaroita ja päätät sitten itse tai myyjän avustuksella minkä otat, jokaisella on omat mieltymykset niin on vähän hemmetin vaikeeta sanoo mikä olis se sun kitara.
SDMF
h.e.k.a
27.08.2008 20:57:18
Näitä "olen ostamassa tätä tai tätä, onko hyvä?"-ketjuja tuntuu tosiaan syntyvän vähintään kymmenen päivässä, joten olisikohan mahdollista saada näille omaa keskustelualuetta, esimerkiksi nimellä "Kitarat: ostaminen"...?
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
epi2
27.08.2008 20:57:19 (muokattu 27.08.2008 20:59:05)
Pacificat on ihan hyviä, ja LTDtä on ainakin täällä haukuttu, joten olen pacifican kannalla :)

E:Ja mene ihmeessä testaamaan, ei kannata ostaa sikaa säkissä, muutenkin kitarathan on yksilöitä, eli jos löydät liikkeestä miellyttävän kitaran osta se.
Grugi
27.08.2008 20:58:55
Näitä "olen ostamassa tätä tai tätä, onko hyvä?"-ketjuja tuntuu tosiaan syntyvän vähintään kymmenen päivässä, joten olisikohan mahdollista saada näille omaa keskustelualuetta, esimerkiksi nimellä "Kitarat: ostaminen"...?

Kannatetaan tätä ja hyvähän se on että soittointoisia piisaa mut ei kyllä jaksas joka päivä jankuttaa samoja asioita.
SDMF
Grugi
27.08.2008 20:58:56 (muokattu 27.08.2008 20:59:18)
tuplat osasin sitte laittaa...a.
SDMF
ravensoul
27.08.2008 21:11:19
Ibanezin Sabre-sarjasta osuis SA160 ja SA120 about tohon hintaluokkaan. Siinä vois myös olla katsastamisen arvoinen vaihtoehto. Mahonkirunko, HSS-mikitys ja vintage-tremolo. Pitäis rokit ja hevit taittua.
PekKampela
27.08.2008 21:22:22

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=258080

Mainostusta, ja vieläpä röyhkeää ja tiedostavaa sellaista.
Voisi toimia!

PT
Kis, Kish, Kisha.
Mikaelo
27.08.2008 21:22:54

Onko se nyt jumankauta niin väärin kysyä neuvoa sieltä mistä tietoa (oletettavasti) on saatavilla. Toki näitä ketjuja putkahtelee suht usein, ja parempi paikka saattais olla Aloittelijat-alueella.

Aloitusviesti oli kuitenkin ajatuksella tehty, joten en ymmärrä tätä "mee liikkeeseen ja testaa"-kommentointia. Aika tylyn vaikutelman saa tollasesta.
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Grugi
27.08.2008 21:35:43
Onko se nyt jumankauta niin väärin kysyä neuvoa sieltä mistä tietoa (oletettavasti) on saatavilla. Toki näitä ketjuja putkahtelee suht usein, ja parempi paikka saattais olla Aloittelijat-alueella.

Aloitusviesti oli kuitenkin ajatuksella tehty, joten en ymmärrä tätä "mee liikkeeseen ja testaa"-kommentointia. Aika tylyn vaikutelman saa tollasesta.

Itse näen sen vain asiana joka on aika pitkälti se totuus että soittajan on parempi itse kokeilla sitä soitinta ja varsinkin tuossa hintaluokassa saattaa laatuvaihtelut olla kovinkin suuria, jos mielestäsi on tylyä koittaa ohjata henkilö liikkeeseen itse kokeilemaan soitinta ja tekemään sitä kautta valinnan niin en voi sanoa muuta kuin että hoh hoh sentään. Taitaa olla tässä 3pvä sisällä jo 4. "Olen Ostamassa" ketju ja jos nuo ostajat vähän lukisivat niitä niin siellä on hyvin pitkälti samat vastaukset annettu kaikille.
SDMF
petelius
27.08.2008 21:54:52
...

Jospa hieman valaisisit vielä mikä siinä Harley Bentonissa sai sinut kyllästymään soitteloihin? Nuo HB:t kyllä taitavat jossain määrin aiheuttaa elämänhalun katoilua sun muuta ajoittaista masennusta jne... Vaikkakin merkki olisi nyt vaihtumassa hieman katu-uskottavampaan brändiin, niin tuolla 250-270e budjetilla ei vielä järisyttävän paljon parempaa soitinta uutena saa. Jos sen 50e tuosta pystyisi vielä venymään, niin esim. tuo Kampelan röyhkeästi mainostama Ibanez olisi varmastikin jo eri luokkaa. Tiedän, että tämä "säästä vähän lisää" -vaihtoehto on varmastikin useasti täysin pois suljettu vaihtoehto kun kuumotus on kova, mutta ei se aivan pöllökään idea oikeasti ole. Tai jos näköpiirissä ei ole äkillistä soittoonkyllästymistä, vaan todellinen palava tarve päästä vain soittamaan, niin itse myisin sitten vaikka jonkun iPodin tai Pleikkarin tai minkä vain helposti realisoitavan vempeleen kitarabudjetin lihotusta silmälläpitäen.
Noista aloituksessa olleesta kahdesta vaihtoehdosta tuolla Pacificalla varmastikin treenailee jo aivan mainiosti.
Kuten myös varmastikin sillä HB:lla jos vain intoa riittää.

Se vaan oli yksinkertaisesti niin huono että ei sillä voinu soittaa. Tallakin rupes pikkuhiljaa nousemaan irti rungosta. Se vempele vei sillo mun koko kitaran soittamisen innon. Voishan sitä tietenki säästää vielä sen 50e lisää jos sillä saa sit paljo paremman skittan. Vois myydä vaikka toiset rummut pois mut tuskimpa niitäkään kukaan ostaa :D
Mikaelo
27.08.2008 22:49:38

Itse näen sen vain asiana joka on aika pitkälti se totuus että soittajan on parempi itse kokeilla sitä soitinta ja varsinkin tuossa hintaluokassa saattaa laatuvaihtelut olla kovinkin suuria,

Huomaatko kuinka olet samaa mieltä kanssani. Laatuvaihtelut ovat tosiaan hurjaa luokkaa tossa hintaluokassa, joten onko se nyt niin väärin että ei-niin-paljon-kokemusta-omaava haluaisi rajata testattavien kepukoiden määrää?

En mä osannut ensimmäisiin soittovuosina arvioida mikä olis hyvä keppi mun tassuun. Olisin mieluusti silloin huolinut musakaupan ulkopuolisia neuvoja, mutta nettiä ei ollu vielä keksitty. Kaikennäköstä sontaa tuli nimittäin ostettua.

"Olen Ostamassa" ketju ja jos nuo ostajat vähän lukisivat niitä niin siellä on hyvin pitkälti samat vastaukset annettu kaikille.

Ihan totta. Mutta silti olen sitä mieltä, että hyvin alustettu ja mietitty ketjunavaus on ihan paikallaan vaikka asiaa olisi käsitelty miljoona kertaa.
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
ravensoul
27.08.2008 23:00:41 (muokattu 27.08.2008 23:01:37)
Nuo HB:t kyllä taitavat jossain määrin aiheuttaa elämänhalun katoilua sun muuta ajoittaista masennusta jne... Vaikkakin merkki olisi nyt vaihtumassa hieman katu-uskottavampaan brändiin, niin tuolla 250-270e budjetilla ei vielä järisyttävän paljon parempaa soitinta uutena saa.

No kyllä väittäisin, että nuo Pacificat pesee yleisesti ottaen lattiat HB:llä, joissa saattaa löytyä lähes soittokelvottomia vehkeitä. Ja itselläni on vieläkin tallessa (ja toiminnassa, treeniksen varakitarana) ensimmäinen keppini, Ibanez GRG, jota näkyy saavan vähän reiluun kahteen hunttiin. Ihan kelpo soitin vaikkakaan ei hyvä.

On kyllä totta, että tuossa on eräänlainen rajapyykki. Jos tuonne yli kolmen huntin pystyy venymään, ni alkaa löytyä varteenotettavampia keihäitä, joissa on tod.näk. potentiaalia vielä myöhemminkin esim. hyväksi kakkoskitaraksi.
-septimisti-
28.08.2008 01:18:36

http://www.musamaailma.fi/epages/mu ... tPath=/Shops/musa/Products/10010538

Yksi lusikka joka soppaan. Mun mielestä sun kannattaisi enemmänkin pohtia sitä, millaista kitaraa haluat kuin sitä, kumpi noista "on parempi". Nuo ovat kuitenkin keskenään niin erilaisia kitaroita, ettei täällä kukaan osaa sanoa kummasta sinä pitäisit enemmän.

http://www.youtube.com/watch?v=-PUZfTUtf1s
http://www.youtube.com/watch?v=NijUEPwWUko

Noista kahdesta esimerkkipätkästä saa jo ehkä jotain kuvaa siitä miten nuo eroavat soundeiltaan toisistaan. Yamaha pätkässä kitaran mallinumero ei osu ihan kohdalleen, mutta sillä ei ole mitään väliä.

Lisäksi otat ihan konkreettisesti selvää tai mietit aikaisempien kokemuksiesi perusteella kumman mallinen kitara ns. sopii sun käteesi paremmin. Noissa on eroja niin painon kuin kaulan skaalan (lue: pituuden) sekä muiden mittojen osalta. Myös pinnoitus lienee ainakin jonkin verran erilainen. Lisäksi kitaroiden tallaratkaisut ovat erilaiset omine hyvine ja huonoine puolineen. Esimerkiksi tuon Yamahan talla voi yht'äkkiä vain alkaa nousta kieltenvaihdon yhteydessä jos sitä ei jaksa tai osaa säätää.

Mun tai kenenkään muunkaan mielipidettä sun ei näissä kahdessa asiassa kannata kuunnella. Niillä muilla asioilla ei puolestaan ole mitään väliä.

Toki niitä on paljon muitakin kitaroita, mutta se on jo oma juttunsa. Päätä ensin millaisen kitaran haluat. Niissä on niin paljon muitakin eroja kuin se kuuluisa hintalaatusuhde. Jonkun muun mielestä "hyvää" kitaraa sun ei kannata ostaa ellei sulla ole itsellä jotain järkiperäisiä perusteluita sille valinnalle.

Tietty sen ostettavan kitaran voi myös arpoa esimerkiksi nopalla. Se on lopulta ihan varteenotettava vaihtoehto, jos et millään osaa miettimisenkään jälkeen sanoa mitä kitaraltasi haluat.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)