trih 27.08.2008 19:42:25 | |
---|
Hauskaa läppää. No mutta asiaan. Metallica saa ylettömästi ylistäviä fanipoika-kehuja kun yksi keksii sanoa että "v.... tää on parasta metallikaa sitten justisin" jne. Sitten tämä sama toistuu ympäri maailmaa fanipoikain mantrana. Mulle musa on hyvää riippumatta vuosikymmenestä tai esittäjästä, jos se on hyvää. Nää uudet metallican biisit ei ole mun mielestä hyvää. Ne on keskinkertaisia sävellyksiä joita on maailma täynnä. Metallican jokaisella levyllä on hyviä biisejä tai ainakin yksi. Nämä uutukaiset on ihan suunnittelemattomia autotallivetäisyjä jos vertaa siihen biisintekotaitoon johon olen metallican kohdalla tottunut. Loudeiltakin löytyy hyviä biisejä. St.Anger on hyvä biisi imo. Mutta ei nää metallican uutuudet viihdytä mua sitten millään. Just. |
DaKiller 27.08.2008 19:46:31 | |
---|
Hauskaa läppää. No mutta asiaan. Metallica saa ylettömästi ylistäviä fanipoika-kehuja kun yksi keksii sanoa että "v.... tää on parasta metallikaa sitten justisin" jne. Sitten tämä sama toistuu ympäri maailmaa fanipoikain mantrana. Mulle musa on hyvää riippumatta vuosikymmenestä tai esittäjästä, jos se on hyvää. Nää uudet metallican biisit ei ole mun mielestä hyvää. Ne on keskinkertaisia sävellyksiä joita on maailma täynnä. Metallican jokaisella levyllä on hyviä biisejä tai ainakin yksi. Nämä uutukaiset on ihan suunnittelemattomia autotallivetäisyjä jos vertaa siihen biisintekotaitoon johon olen metallican kohdalla tottunut. Loudeiltakin löytyy hyviä biisejä. St.Anger on hyvä biisi imo. Mutta ei nää metallican uutuudet viihdytä mua sitten millään. Jos se kerran on niin selvä asia, että sinä voit muodostaa oman mielipiteen ihan omana itsenäsi, kun se on negatiivinen, niin miksi positiiviset mielipiteet ovat väistämättä "fanipoikain mantraa"? Jessus, oikeastaan tiivistit tuossa alussa aika hyvin sen mikä näissä kritiikeissä aina kusee ja pahasti. Täällä on moni esittänyt hyvää kritiikkiä keskittyen siihen omaan mielipiteeseensä välittämättä muiden mielipiteistä. Toiset taasen kokevat asiakseen puuttua niihin vääriin mielipiteisiin. Sama molemmin päin. |
washburn21 27.08.2008 20:04:12 | |
---|
Oon nyt hetken vain seurannut ketjua. mutta ei h*lvetti! Ne joilla ei ole oikeasti mitään sanottavaa olkoon nyt hiljaa!!! Dodiin! Toi my apocalypse on kyllä ihan perusmättöä, mutta ei kyllä millään yllä Dyers even tasalla, koska tämä laulu on vain OK. No joo... Se on metallia, mutta mielestäni se on huono yritys tehdä justicea uudestaan. On siinä hyviäkin puolia. Hyviä mättöriffejä ja Spilt apart! huudot ovat parhautta. Silti siitä puuttuu vaan se "tunne" ja tekemisen meininki. No the sunshine never comes! |
Musta Arkipyhä 27.08.2008 20:32:54 (muokattu 27.08.2008 20:35:07) | |
---|
No mutta asiaan. Metallica saa ylettömästi ylistäviä fanipoika-kehuja kun yksi keksii sanoa että "v.... tää on parasta metallikaa sitten justisin" jne. Sitten tämä sama toistuu ympäri maailmaa fanipoikain mantrana. No samahan pätee tähän "Metallica on paskaa"-mantraan myös.Tai "Lars on paska rumpali" jne.Ehkä tässä Metallican kohdalla nämä "anti-fanipojat" ovat niitä mantran toistelijoita: Kaikki mitä Metallica tekee on kakkaa kun isot pojat kertoivat ja onhan "cool" haukkua Metallicaa? Jos kehuu Metallican uutta singleä tai löytää siitä hyvää ei ole "fanipoika".Aika helposti tuntuu kuitenkin varsinkin Metallican kohdalla alkavan tämä "fanipoika"-nimittely jolle nyt ei kuitenkaan löydy sen enempää katetta kuin muunkaan vastaavan suosion omaavan bändin kohdalla. Todella typerä ja köyhä argumentti mielestäni. Nää uudet metallican biisit ei ole mun mielestä hyvää. Ne on keskinkertaisia sävellyksiä joita on maailma täynnä. Osa kyllä onkin ,mutta esim.uuden biisin alussa kuultavat melodiat ovat aika korkealla keskinkertaisuuden yläpuolella. Tietysti Metallicaa voi syyttää erilaisten osien päämäärättömästä yhdistelystä ,mutta enemmän siihen törmää vaikkapa kotoisten Stonen ja Staminan levyillä.Ja niissä ei laulukaan toimi.Sama juttu vaikkapa Deathin kohdalla: osaa osan perään ,muttei juurikaan punaista lankaa.Siksi onkin kummallista ,että vain Metallica saa tästä lokaa niskaansa. Metallican jokaisella levyllä on hyviä biisejä tai ainakin yksi. Nämä uutukaiset on ihan suunnittelemattomia autotallivetäisyjä jos vertaa siihen biisintekotaitoon johon olen metallican kohdalla tottunut. Ei ne sen "suunnittelemattomammilta" minun korvaan kuulosta kuin jotkut Justicenkaan vedot. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
trashjones 27.08.2008 20:47:09 | |
---|
Master of Puppets Im vetämällä your strings |
bedlam 27.08.2008 20:54:42 (muokattu 27.08.2008 20:55:03) | |
---|
Ja nyt asiaa taas vaihteeksi. http://www.metallica.com/index.asp?item=601104 Iha kätsö riffi, vaikea suuremmin analysoida tuoon perusteella. No hei, tässä oli silleen riffipoliittisesti jo oikeaa suuntaa. Ja jopa 5/4-tahdinkin osasivat vielä vääntää ;) Jotenkin noi saundit kyllä syö tätä riffiä pahasti. "Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ |
No hei, tässä oli silleen riffipoliittisesti jo oikeaa suuntaa. Ja jopa 5/4-tahdinkin osasivat vielä vääntää ;) Jotenkin noi saundit kyllä syö tätä riffiä pahasti. Täytyy ottaa huomioon streamin paska laatu. Master of Puppets Im vetämällä your strings |
Zed 27.08.2008 21:15:16 | |
---|
Minua kiehtoo suuresti tällainen hiukan epäpuhdas ja etunojassa klenkkaava kaahaus tuossa My Apocalypsessa. Äärimmilleen hiotun soinnin ja rumpukonemaisen tarkkuuden kuohitseva ote on nykyään kaikkialla kuultavissa. Tällä vetäisyllä on naama ja kivekset. "moi, tässä ketjussa ois tarkoitus tehdä 10 eri kitara merkkiä PARHAUS JÄRJESTYKSESSÄ" -Sike |
Teemu K. 27.08.2008 21:27:13 | |
---|
Tuon kymmenennen maistiaisen riffi tuo aika elävästi mieleen "The New Songin". Tuonne siis niitä riffejä on eksynyt ainakin jossakin muodossa? More coffee, more excitement! |
Sawez 27.08.2008 21:34:10 | |
---|
Minua kiehtoo suuresti tällainen hiukan epäpuhdas ja etunojassa klenkkaava kaahaus tuossa My Apocalypsessa. Äärimmilleen hiotun soinnin ja rumpukonemaisen tarkkuuden kuohitseva ote on nykyään kaikkialla kuultavissa. Tällä vetäisyllä on naama ja kivekset. Plussa arvonen mielipide! :) Ja kyl ihan totta. |
bedlam 27.08.2008 21:34:51 | |
---|
Tuon kymmenennen maistiaisen riffi tuo aika elävästi mieleen "The New Songin". Tuonne siis niitä riffejä on eksynyt ainakin jossakin muodossa? Missä kohtaa New Songia tollanen riffi oli? Sen biisin introhan löytyy ainakin levyltä sellaisenaan, tokasta maistiaisesta. "Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ |
Röntgen-Jeesus 27.08.2008 22:25:18 (muokattu 27.08.2008 22:27:24) | |
---|
Noin viikon päästä pitäs tulla musavideo "The Day That Never Comes"-veisuun. Näin sanoi Lars eilen kuvatussa 12 minuutin videopätkässä Mission Metallicassa. edit: Helmikuusta kesäkuun puoleenväliin on areenakiertue Euroopassa ja sitten kun kiertue loppuu aikovat tehä Re-Death Magneticin :D viikset |
VIBRA 27.08.2008 22:28:25 | |
---|
Jees yhdyn tohon "Rumpukonemaisuuteen" ja että ne kompit on hiottu täysin puhtaiksi. Se ei kuulosta enää aidolta, siinä ei oo samanlaista fiilistä kuin ennen ja juuri se vähän syö tuota biisiä. Mutta kokonaisuus My apocalypsessa on kyllä ihan jees. :) -^- Master of Puppets I'm pulling your strings
Twisting your mind, smashing your dreams
Blinded by me, you can't see a thing
Just call my name, 'cause I'll hear you scream.
Master, master!
Just call my name 'cause
i'll hear you scream -^- |
Bald Anus 27.08.2008 22:34:48 | |
---|
Noin viikon päästä pitäs tulla musavideo "The Day That Never Comes"-veisuun. Näin sanoi Lars eilen kuvatussa 12 minuutin videopätkässä Mission Metallicassa. edit: Helmikuusta kesäkuun puoleenväliin on areenakiertue Euroopassa ja sitten kun kiertue loppuu aikovat tehä Re-Death Magneticin :D AREENAkiertue? Jumalauta, jos tulisi Hartwall-areenalle! Toivottavasti tämän uuden levyn myötä uudistavat settilistoja kunnolla! Tai no ei niitä tarvitse uudistaa, kunhan se lopun hittiputki poistetaan vaikkapa Onea lukuunottamatta. Ja aloitusbiisiksi Blackened! Paskalla on tekijänsä |
DaKiller 27.08.2008 22:36:34 | |
---|
Jees yhdyn tohon "Rumpukonemaisuuteen" ja että ne kompit on hiottu täysin puhtaiksi. Se ei kuulosta enää aidolta, siinä ei oo samanlaista fiilistä kuin ennen ja juuri se vähän syö tuota biisiä. Mutta kokonaisuus My apocalypsessa on kyllä ihan jees. :) Eikös tuossa nimenomaan ole asiat päinvastoin. Tai siis noin mä käsitin Zed:n tarkoittavan.... Tiedä sitten mihin viittasit ;) |
bedlam 27.08.2008 22:40:06 | |
---|
Eikös tuossa nimenomaan ole asiat päinvastoin. Tai siis noin mä käsitin Zed:n tarkoittavan.... Tiedä sitten mihin viittasit ;) Näinhän Zed varmasti tarkoitti. Jos tuossa biisissä kuulee rumpukoneen, on siitä ainakin patterit jo melko pahasti lopussa ;) "Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ |
Disposable 27.08.2008 23:43:39 | |
---|
Tuo Larsin 12-minuuttinen höpöttelytuokio oli vaihteeksi ihan hyvä päivitys MM:ään, vaikka ei siinä mitään suuria uutuuksia sanottukaan. Ensi keväänä Areenalle tosiaankin Metallicaa kattomaan! "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
Sälski 27.08.2008 23:44:26 | |
---|
Ensi keväänä Areenalle tosiaankin Metallicaa kattomaan! Woot? Onko se nyt varmaa? Joku viisas sanoikin että älyllinen keskustelu kreationistin kanssa on kuin shakin pelaaminen pulun kanssa. Se kaataa nappulat, paskoo laudalle ja luulee vielä voittaneensa ja lentää kertomaan parvelleen. :D |
Disposable 27.08.2008 23:44:57 | |
---|
Woot? Onko se nyt varmaa? Ei ole, mutta paskon kyllä housuusi jos Suomeen asti eivät seikkaile. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
trashjones 28.08.2008 06:48:04 | |
---|
Ei ole, mutta paskon kyllä housuusi jos Suomeen asti eivät seikkaile. Eikös nyt ois suomen vuoro? Master of Puppets Im vetämällä your strings |