Aihe: Laatu oikeasti huonontunut Remolla?
1 2 3 4 5
moderndrummer88
05.07.2007 20:29:33 (muokattu 05.07.2007 20:30:26)
Hain tuossa viime viikolla 12" ja 14" Emperor Coated tomikalvot pönttöihin, katsoin jo siinä vaiheessa, kun otin ne pois pussista, että pinnoite kalvon vanteen lähellä on oikeastaan olematon -> uusi säästökikka näemmä. Sitten alko paikalleen kiinnittely, vaikka venyttelin ja vääntelin pitkään ja seuraavalla soittokerralla sama, niin minusta soundi on heikompi mihin olen Remoissa tottunut. Lisää yllätyksiä tuli, kun kaksien treenien jälkeen oli molemmista kalvoista alkanu pinnoite lähteä niin, että kalvosta näki helposti läpi.

Paljon on ollut puhetta tuosta Remon laatutason tippumisesta, mutta nyt tuli jo melko konkreettisesti asia selville.

Että tämmöinen vuodatus..
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
RstoU
05.07.2007 20:47:03
Minullakin on muutamia ikävähköjä ylläreitä ollut Remon kalvoissa seassa, jotkut kappaleet ovat olleet käyriä ja muutamissa on ollut juuri samaa pinnoitevikaa sekä myös itse kalvon ja kalvovanteen kiinnityksissä on ollut vikaa.

Toivotaan, että nämä harmillisuudet saadaan pois päiväjärjestyksestä, ainahan sitä Evanssit ym on vaihtoehtoina, mutta ei Remonkaan noin suurena firmana kannata ottaa liikaa virhepisteitä kotiin.
rumpali-isti
05.07.2007 20:49:48 (muokattu 05.07.2007 20:51:54)
Itse ostin basarin etukalvoksi powerstroke 3 ebonyn jokin aika sitten. Huomasin, että yhdestä kohtaa kalvo on kurtulla vaikka viritysruuvit ovat selvästi ko. kohdassa muita ruuveja tiukemmalla. Kun kalvoa kääntää ja kiristää uudelleen ryppykohta on kalvoon nähden samassa kohdassa. ELi vika on siis kalvossa...

Myös ostettuani cs coatedin virppaan, huomasin samanlaista pinnotteen epätasaisuutta kuin moderndrummer. Pinnoite on selvästi "ohuempaa" lähellä vannetta. Ja se myös on alkanut yllättävän nopeasti näyttää kulumisen merkkejä...

E: Ja lisätäkseni vielä, Evanssilla en ole ikinä moisiin ikäviin yllätyksiin törmännyt. Harmi vaan että Evans ei valmista powerstrokeja ja ceeässiä. Kokonaan evansiin siirtyminen ei onnistu. ;)
M
Danko
05.07.2007 22:53:25

Harmi vaan että Evans ei valmista powerstrokeja ja ceeässiä.

Mites toi EQ4 ja Power Center Reverse Dot? q-:

Tässä just virveleideni kalvoja kävin läpi ja yllätyksenä vuoden ikäinen Fiberskyn 3 oli enemmän montulla kuin kaksi vuotta vanha Aquarian Power Dot. Eipä siinä, Evansiin en soundin takia vaihda mut Aquarianin Vintage-sarja vois olla seuraava tsekkauksen kohde.
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
hansakemanelius
08.07.2007 03:16:48

Lisää yllätyksiä tuli, kun kaksien treenien jälkeen oli molemmista kalvoista alkanu pinnoite lähteä niin, että kalvosta näki helposti läpi.

Paljon on ollut puhetta tuosta Remon laatutason tippumisesta, mutta nyt tuli jo melko konkreettisesti asia selville.

Samantyyppinen kokemus minullakin. Ostin viime viikolla uuden virvelikalvon,
tavallisen Ambassador Coated'in. Ainoa ero aikaisempaan oli että kalvossa
oli 50-vuotisjuhlalogo. Kahden keikan jälkeen siitä on lähtenyt pinnoitetta enemmän
kuin edellisestä puoli vuotta käytetystä Ambassadorista. Soundikin tuntui jotenkin
kumisevalta. Olen käyttänyt Remon kalvoja yli kolmekymmentä vuotta eikä
tällaista ole sattunut ennen.
Joo nej ....
hollmi-5
08.07.2007 10:27:20
Remolla on ollut laadunvaihteluita aikaisemminkin. 90-luvulla oli valkoisissa ambassadoreissa minulla noita pinnan irtoamisia. Siksi meni vuosia, etten ostanut tomeihin noita ollenkaan. Nyt ei minulle ole vuosiin sattunut huonolaatuista Remoa.

Evansit ja Aquarianit ovat hiukan paremmin tehtyjä, mutta olen niin tottunut Remon soundiin, että merkkiä en ole kokeiluista huolimatta vaihtanut.
Soundit, piuhat ja kajarit.
savoy dlx
08.07.2007 17:19:06

Remon pre-international (PR-112) koot, varsinkin pre-int 12" on ollut ongelmallinen jo jonkun aikaa; ei mahdu millään vanteeseen. Eli nämä Premierin ja muidenkin vintage-brittien käyttämät koot yleisesti ennen vuotta -67 tai jotain. Aivan kuin muotti olisi venynyt tai jotain muuta vastaavaa tapahtunut. Lähes kaikki mitä oen soitinlaineelta saanut ovat olleet susia. 16" istuu huomattavasti paremmin.
Onko muilla samanlaisia ongelmia?
Salamat sinkoilee, jännitys vallitsee (Erik Lindström)
rogersshop
10.07.2007 15:08:26
En tiedä.. mä vaan rummutan.Coated kalvoissa ei ole osunut susia.Sonoreissa fiberskynit ja oli aika ruuvvaminen et oli kohdallaan
vapauskauppias
11.07.2007 03:57:13
Evansit ja Aquarianit ovat hiukan paremmin tehtyjä, mutta olen niin tottunut Remon soundiin, että merkkiä en ole kokeiluista huolimatta vaihtanut.

Sanoisin, että Evanssit ja Aquarianit ovat erilailla tehtyjä. Soundi on mielestäni erilainen Remoon verrattuna: jotenkin kuivempi, kliinisempi ja kuolleempi - ainakin tavallisten päällystettyjen yksikerroskalvojen kohdalla.

Kirkkaita kalvoja en ole juurikaan käyttänyt, mutta joissain basareissa tuo Evanssin EQ3 on toiminut ihan hyvin rokkikalvona. Voisi siis ehkä olla, että nimenomaan tuo päälystysprosessi on niin erilainen, että se vaikuttaa soundiin ja kestävyyteen huomattavastikin.
Bacchus
11.07.2007 13:40:40 (muokattu 11.07.2007 13:42:24)
Sanoisin, että Evanssit ja Aquarianit ovat erilailla tehtyjä. Soundi on mielestäni erilainen Remoon verrattuna: jotenkin kuivempi, kliinisempi ja kuolleempi - ainakin tavallisten päällystettyjen yksikerroskalvojen kohdalla.

Kliinisempi kyllä, mutta ei mielestäni kuivempi. Ehkä jotenkin kirkkaampi.

Kirkkaita kalvoja en ole juurikaan käyttänyt, mutta joissain basareissa tuo Evanssin EQ3 on toiminut ihan hyvin rokkikalvona. Voisi siis ehkä olla, että nimenomaan tuo päälystysprosessi on niin erilainen, että se vaikuttaa soundiin ja kestävyyteen huomattavastikin.

Omasta mielestäni EQ3/EQ3-kalvoyhdistelmä basarissa on paras mahdollinen rockmeininkeihin.
Anti-Matter Manifesto
Youni
13.07.2007 19:39:45
Mulla on basarin kalvojen vaihto edessä. Pitänee ottaa kuitti talteen, kun ajattelin Remoa ostaa.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
ddrum54
14.07.2007 01:51:11
Kliinisempi kyllä, mutta ei mielestäni kuivempi. Ehkä jotenkin kirkkaampi. ja atakiltaan kopsahtavampi.

Mulla on ollut pinnoitteen irtoamista ja nyt, aika uutena ilmiönä, muotopuolia kalvoja. Ei meinaa millään istua kohdalleen ja rypyt kiusaa. Kyllähän ne pitemmällä venyttelyllä asettuu, mutta tietysti järkevintä olisi viedä ne takaisin myymälään.

Evans on helppo ja vahva kalvo, mutta mun mielestä Remo on tuntumaltaan mukavampi. Semmoinen pehmeän kimmoisa. Käsi tykkää. Basarissa mulla on Evans. Se on hyväsoundinen ja kestävyydeltään varmaan ikuinen. Huopanuijalla siis.
Youni
15.07.2007 00:35:30
ja atakiltaan kopsahtavampi.

Ainakin Evans joo, Aquarianista ei kokemusta. Remo on niin pyöreä, esim. verratessa Emperoria ja G2:sta. Itse kovasti tykkään tuosta tomisaundien pyöreydestä ja pehmeydestä, sama basarissa. Siksi kaavailenkin Remoa basariin.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Velli
17.07.2007 14:00:45
Itse vaihdoin supraan pari viikkoa sitten uuden ambassadorin, joka oli vähintään vuoden pyörinyt kaapissa. Kalvon keskiosasta oli tunnin soiton jälkeen pinnoite kulunut kokonaan pois.

Vaikuttaako kalvon säilytysaika jotenkin pinnoitteen kestävyyteen?
moderndrummer88
27.08.2008 19:15:19
Pitääpä taas avata sanainen arkkuni...

Viime viikonlopun keikalla oli käytännössä uusi ambassador coated virvelissä, lähti keikan jälkeen vaihtoon ja takasin kiinni kaksi vuotta vanha ambassador - se nimittäin oli paremmassa kunnossa! Vajaan tunnin keikan aikana keskeltä kului käytännössä koko pinnoite pois ja toinen ylläri tuli kun irroitin kalvon, keskikohtaan oli tullu huomattava muutaman sentin laajuinen painauma, ei ole tullut ennen kyllä vastaan moista ilmiötä...
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Kuorsuri
27.08.2008 20:13:24 (muokattu 27.08.2008 20:23:30)
Ja mulla nuo Ambassadorit ovat alkaneet kaljuuntua alle puolessa vuodessa suunnilleen pelkällä jazzin soitolla. Ja joskus aikoinaan evansit olivat sitten niin sitkeät vaikka kuinka hakkasi.

Ja tuo 50 vuoden synttärimalli on varmaan jotenkin vähän parempi. Vaikka onkin virvelissä, niin se on silti paremmassa kondiksessa kun nuo tomien kalvot.
Ja joillakin näköjään sub-par.. pitäiskö sitä uhrata saundia ja ostaa seuraavan kerran joku muu kalvo..
Radio ja puusteri saundit luo!
Kailis
27.08.2008 20:29:15

Seuraava kokeilu Aquarian Modern Vintage tomeihin. Olin kyllä ihan tyytyväinen Evans G1/G2 (14" tomiin) kattaukseenkin. Yhdessä snaressa kokeilin jokin aika sitten Remo CS kalvoa, no thanks. Pinnoite alkoi irtoamaan puolen tunnin soiton jälkeen. Nyt kuudessa Aquarian, yhdessä Evans.
markkuliini
27.08.2008 20:35:09

Mä oon ihmetelly tätä pinnoite homma, koska itse vaihtelen etenkin virveleihin paljon kalvoja (aina remo ambassador) eikä multa olle vielä koskaan lähteny pinnoite nopeasti. Ei oikeastaan edes juuri hitaastikaan.

Oon miettiny vaikuttaako ilmankosteus tuohon. Koska juuri vasta yhdellä kaverilla lähti kalvoista pinnoite nopeasti ja se treenaaa sellaisessa kosteassa ja homeisessa kellarissa. Ja pinnoite tuntui vähän tahmealta.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Kailis
27.08.2008 20:42:16

Nomut mite sit muut kestää?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)