Aihe: Billy idol
1 2 3 4
Velli
27.08.2008 15:24:47
Höh, oottelin jotain oivaltavaa sovitusta, mutta toihan oli ihan peruscoverbändin tasoinen veto. Herätti myös pikkasen ihmetystä Billyn coverointi tosta kappaleesta, sehän on ihan eri tason biisi, kun vertaa Idolin omiin kappaleisiin, ne saattaa jäädä ihan varjoon.

Oli tuo mun mielestä aivan eri tasolla kuin jonkun perus cover-bändin veto. Idolin rumpali oli treenannut fillitkin identtisesti alkuperäisen kanssa ja Idolin laulu sopi tuohon biisiin erittäin hyvin. Ainoat miinukset tulevat kiipparistille, joka varioi sooloa hieman liikaa alkuperäiseen verrattuna ja Stevensille, joka soitti aivan lopussa tulevan kitarariffin hieman kummallisesti. Mutta nuo olivat vain pikkuseikkoja. Erittäin toimiva veto mun mielestä.

Siinä olen samaa mieltä, että tuo biisivalinta oli aika outo Idolille. Itse rankkaan Idolin keskitasorokkareiden ja huippurokkareiden välimaastoon kun taas Jump on biisinä aivan hard rockin huipulla. Kuten itsekin totesit, vaarana on että maestron oma ohjelmisto jää coverin varjoon. En silti valita. Kuuntelisin mielelläni Jumpin livenä Idolin vetämänä.
Velli
27.08.2008 18:36:30
Nyt putosin. Paras coverihan kuulostaa esittäjältä itseltään (vrt. Tori Amos - Raining blood), eikä alkuperäiseltä.

Mun mielestä coverointia voidaan tehdä onnistuneesti kahdella eri tyylillä. Jos halutaan coveroida joku kappale mahdollisimman autenttisesti, niin silloin se pitää myös tehdä mahdollisimman tarkasti. Niin kuin nyt juuri tuo Idolin Jump-cover. Se oli mun mielestä erittäin onnistunut veto.

Sitten on taas asia erikseen jos lähdetään tekemään kappaleesta ihan oman kuuloista versiota kuten esimerkiksi juuri tuo Tori Amoksen-Raining Blood-veto. Siinä ei edes ole yritetty tehdä kappaletta alkuperäisen kuuloisesti, vaan täysin omalla tyylillä ja lopputulos on onnistunut.

Tuossa joku mainitsi aiemmassa postauksessaan, että hän ei pitänyt tuosta Idolin Jump-vedosta, koska se kuulosti miltä tahansa coverbändin vedolta. Mun mielestä Suomen (ja oikeastaan minkä tahansa muunkin maan) bilebändikulttuuri on vähän sellaista, että yritetään vetää biisit autenttisesti, mutta niitä ei jakseta treenata kunnolla ja lopputulos on epämääräinen sinne päin soitettu versio, josta on karsittu kaikki alkuperäisen biisin pienet vivahteet pois. Toisaalta biiseistä ei olla jaksettu tehdä myöskään oman kuuloisia versioita vaan niistä vedetään ainoastaan tunnistettava raaka runko. Tuollainen coverointi on mun mielestä aivan järkyttävän kuuloista. Näihin seikkoihin nojaan tuon oman mielipiteeni siitä, että Idolin cover Jumpista oli hyvä.
texjazz
27.08.2008 19:26:04

Biisinä se ei sinänsä alunperin kummoinen ole.

Allekirjoitus.

Billyltä täysin turha koko Jump-coveri. Jump -coveroinnin voisi jo kieltää Yhdistyneiden kansakuntien päätöksellä, jota millään veto-oikeudella ei voitaisi kumota.

Parasta Billyä ovat omatekemät häpeilemättömän kaupalliset White Wedding, Flesh for Fantasy ja Dancing with myself.

(Ja rajuna ohvitopikkina: paras tai oikeastaan orkkistaankin parempi Jump on Aztec Cameran versio -85 vuodelta...)
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
jiikp
27.08.2008 20:20:27
Kllähän nää Billyn uudet biisit on täyttä tykkimieskamaa!!
Ostin Rebell Yell levyn -84. Kaikki muutkin on Devil's playgroundia lukuun ottamatta. Ehkä täytyy ostaa tämä kokoelma. Vielä kun sais sen vinyylinä!
StJerky
28.08.2008 08:46:15 (muokattu 28.08.2008 08:46:33)
Minustakaan Jump ei ole häävi piisi, mutta olin hämmästynyt Oulun keikalla miten hyvin se sopi Billy Idolille. Ihan loistavasti sopi piisimateriaalin sekaan, vaikka versio oli melko uskollinen alkuperäiselle.
Flash
28.08.2008 09:51:11

Minustakaan Jump ei ole häävi piisi, mutta olin hämmästynyt Oulun keikalla miten hyvin se sopi Billy Idolille. Ihan loistavasti sopi piisimateriaalin sekaan, vaikka versio oli melko uskollinen alkuperäiselle.

Joo, eikä siitä tullut fiilis, että se olis ollut jotenkin paljon parempi, kuin Idolin omat biisit. Se bändi nimittäin veti nekin niin hyvin. Vetihän ne The Who:takin varsin mallikkaasti.
Live Music Is Better!
noir
28.08.2008 20:15:15
Mun mielestä coverointia voidaan tehdä onnistuneesti kahdella eri tyylillä. Jos halutaan coveroida joku kappale mahdollisimman autenttisesti, niin silloin se pitää myös tehdä mahdollisimman tarkasti. Niin kuin nyt juuri tuo Idolin Jump-cover. Se oli mun mielestä erittäin onnistunut veto.

Sitten on taas asia erikseen jos lähdetään tekemään kappaleesta ihan oman kuuloista versiota kuten esimerkiksi juuri tuo Tori Amoksen-Raining Blood-veto. Siinä ei edes ole yritetty tehdä kappaletta alkuperäisen kuuloisesti, vaan täysin omalla tyylillä ja lopputulos on onnistunut.

Tuossa joku mainitsi aiemmassa postauksessaan, että hän ei pitänyt tuosta Idolin Jump-vedosta, koska se kuulosti miltä tahansa coverbändin vedolta. Mun mielestä Suomen (ja oikeastaan minkä tahansa muunkin maan) bilebändikulttuuri on vähän sellaista, että yritetään vetää biisit autenttisesti, mutta niitä ei jakseta treenata kunnolla ja lopputulos on epämääräinen sinne päin soitettu versio, josta on karsittu kaikki alkuperäisen biisin pienet vivahteet pois. Toisaalta biiseistä ei olla jaksettu tehdä myöskään oman kuuloisia versioita vaan niistä vedetään ainoastaan tunnistettava raaka runko. Tuollainen coverointi on mun mielestä aivan järkyttävän kuuloista. Näihin seikkoihin nojaan tuon oman mielipiteeni siitä, että Idolin cover Jumpista oli hyvä.

En epäile.
Piiskaamista jatkettiin, kunnes lapsi tunnusti huoranneensa.
Mystisesti hintahtavat romantikot #1
slowdive
03.11.2014 20:41:27 (muokattu 03.11.2014 20:43:18)
Tänään lehdessä sattui silmiin että Billy Idolilta on tullut uus levy "Kings & Queens of the Underground", joka sai vielä arviossa 5 tähteä. Pitihän tuo tsekata, Spotifysta löytyy..

En miksikään faniksi tunnustaudu, mutta kyllähän tuon töröhuulen tuotannosta aika kovan "best of":in kasaa, sen verran monta tarttuvaa biisiä saanut aikanaan aikaiseksi. Eikä tää uusikaan huonolle kyllä kuulosta, ei nyt eka kuuntelulla mitään ässähittejä jäänyt mieleen, mutta ei kyllä huumoripuolellekkaan tainnut ykskään veto mennä - taidanpa kuunnella lisää!

E: Ja olihan siitä videokin: http://www.youtube.com/watch?v=4rUrYN4cnGs
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
kvhl
04.11.2014 09:42:24
Mun mielestä hyvä levy tuli kuuneltua ekaks spotifyestä ja sitten tilasinkin cd levyn .ei muuta kun suositukset täältä!
JamieR
04.11.2014 10:57:16
Kuuntelin just uuden levyn ja myös minä suosittelen sitä. Etenkin Bitter Pill-biisi kolahti. Nähtävästi Idol on yhä hyvässä vedossa, yllätti kyllä positiivisesti!
kvhl
16.11.2014 16:03:27
Hei tässä olis linkki billyn uuden levyn tekemisestä ja soittajista ja lontoon esittelyä näitä episodeja on 5 kannattaa katsoa ja varsinkin tutustua uuteen levyyn ! https://www.youtube.com/watch?v=kj2eYkfU6dc
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)