Aihe: Kauniisti soiva mandoliini haussa
1
kuusaa
07.08.2008 14:34:18
Olen aikeissa vaihtaa muutama vuosi sitten ostamani mandoliinin helposti soitettavaan ja kauniisti soivaan uuteen tai käytettyyn mandoliiniin. Itselläni on 60-luvulla pietarsaaressa rakennettu kaksitoista kielinen nätti mandoliini. Ainoa vika ainakin minulle on se että soundi on aika tukkoinen ja kielet sen verran korkealla että sormenpäät on soittamisen jälkeen ihan kuopalla. Paljonko tuollaisesta suomalaisesta mandoliinista voisi pyytää, jos myisi?

Entä sitten ne vaihtoehdot?
Fender, gibson, Ibanez joku muu?

Mitä suosittelet kun haen hinta-laatu suhteeltaan noin 150-200 euron soittopeliä. Aikanaan kokeilin musaliikkeessä Fenderin epiphonen mandoliinia ja se soi kyllä kauniisti, en vain silloin sitä ostanut jostain syystä. Onkohan epiphonen tekniikka ja käsityö laadukasta että kestäisi vuosia..Kertokaa kokemuksianne ja suositelkaa. Jos jollain on seinällä käyttämätön, niin vinkatkaa. Ja jos jotakuta kiinnostaa tuo minin AB Munters leiman omaava pietarsaarelainen kaunis mandoliini niin myynnissä on vaikka sitten korjauastaitoiselle. KIITOS
weelie
07.08.2008 15:55:37 (muokattu 07.08.2008 15:56:46)
Jos itse olisin mandoliiniin "siirtymässä", niin varmaan kokeilisin Eastmaniä. Ne tosin maksavat reilusti yli tuon 200€. Mutta kun niistä halpiksista ei tällainen osaamaton saa ainakaan mitään irti! Tennesee, Kentucky, Fender, Ibanez, Hora, Gewa, Epiphone, Dean... liekö niistä mikään nyt oikeasti hyvä?! Kokopuisen, ei-prässätyn kannen tekeminen lienee kallista ja ilman sitä soitin ei soi kunnolla. Tai näin itse asian näen.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
flattopguitar
07.08.2008 16:11:09
Ne Gibson Epiphonen "mandoliinit" joita olen koittanut ovat kokolaminoituja ja samalla mandoliin idea katoaa alkuunsa. Soundi on ekä 10% siitä miltä mandoliinin pitäisi kuulostaa. Eli, vähintään kokopuinen kansi pitää mandoliinissa olla, muuten kannattaa jättää ostamatta. 200 eurolla ei taida saada mitään ostamisen arvoista.
Mikael
07.08.2008 16:18:30 (muokattu 07.08.2008 16:19:08)

Mulla on aikanaan ollut Kentackyn A-mandoliini joka oli sellanen perushyvä (vähänniinku Yamahan akkarit).
Inhimillisyys on hyve.
mll
07.08.2008 16:27:09
Eastmania suosittelen myöskin. Kentuckyt ovat myös ihan ok. Muistaakseni kentuckyltä sai 300€ ihan hyvän soittopelin.

Jos olet pääkaupunkiseudulta tai eksyt sinne, niin kannattaa käydä millbrookissa. Sieltä löydät sekä Eastmania että Kentuckyä. www.millbrook.fi
kuusaa
26.08.2008 22:14:36
Eastmania suosittelen myöskin. Kentuckyt ovat myös ihan ok. Muistaakseni kentuckyltä sai 300€ ihan hyvän soittopelin.

Jos olet pääkaupunkiseudulta tai eksyt sinne, niin kannattaa käydä millbrookissa. Sieltä löydät sekä Eastmania että Kentuckyä. www.millbrook.fi

Kentuckyyn päädyin, hinta kovan laukun kanssa 330 euroa. Soitin vaikuttaa hyvintehdyltä ja on kokopuinen, pysyy vireessä ja soi asiallisesti. Olen tyytyväinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)