Rokkinorsu 22.08.2005 22:14:34 | |
---|
Et sitten testata aatellut ollenkaan? Aattelin, joensuussa soittelin ilman tommosta 15'' kaappii.. Kuulosti hyvältä, mutta sillo oli niin pienet volat, niin en tiiä kuinka paljo ääntä lähtee Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
tupac 23.08.2005 22:24:26 | |
---|
No niin warvikki on sitte koesoitettu ja ite olin kyllä tyytyväinen siihen on sitä varren pehmeyttä soudissa säädötki aika on monipuoliset, se kompura jäi vähän epäselväksi millon alkaa pelaamaan ku ei tapahtunu mitään ku panin päälle,mulla toimi parhaiten 4x10 + 1x15 yhdistelmällä.Ei muuten lopu hönkä kesken eikä tarvi luukuttaa joten täytyypi käydä vielä ostamassa 15 tuumanen alakaappi niin alkaa olla paketti kasassa.....SUOSITTELEN |
Rokkinorsu 23.08.2005 22:28:43 | |
---|
No niin warvikki on sitte koesoitettu ja ite olin kyllä tyytyväinen siihen on sitä varren pehmeyttä soudissa säädötki aika on monipuoliset, se kompura jäi vähän epäselväksi millon alkaa pelaamaan ku ei tapahtunu mitään ku panin päälle,mulla toimi parhaiten 4x10 + 1x15 yhdistelmällä.Ei muuten lopu hönkä kesken eikä tarvi luukuttaa joten täytyypi käydä vielä ostamassa 15 tuumanen alakaappi niin alkaa olla paketti kasassa.....SUOSITTELEN Vuih vuih, nyt iski kauhee halu ostaa tuo... :D Onko mitään muuta mitä voit sanoo tuosta? Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
tupac 24.08.2005 11:59:40 | |
---|
Tottakai aina ois parempi käydä ite toteamassa ja ruuvailemassa ku soundimielytmykset on niin erilaiset mutta bändin kans soitettaessa oli sellanen pehmeän pyöreä soundi kokonaisuutena ja sopi meän musaan kokolailla makeesti(zz top/ccr). |
Rokkinorsu 24.08.2005 14:15:30 | |
---|
Tottakai aina ois parempi käydä ite toteamassa ja ruuvailemassa ku soundimielytmykset on niin erilaiset mutta bändin kans soitettaessa oli sellanen pehmeän pyöreä soundi kokonaisuutena ja sopi meän musaan kokolailla makeesti(zz top/ccr). Jebs, kiitokset!! Oon minä tuommosella soittanu musaliikkeessä, mutta niillä voluumeilla ei voi sanoo tuosta paljoo mitään.. :) Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
Cockscene 19.12.2006 09:36:12 | |
---|
Omakohtaisesti voin sanoa että nupista löytyy kyllä säätöä! erityisen kätevä on Depth boost, jolla saan ainakin haluamani murinan esiin silti leikkaamatta yläpäätä liikaa :) Ampegin 4x10" soittelin tuota nuppia ja voin sanoa että lahkeet lepatti ja soundi oli mitä parhain liitettynä big muffiin :P ainoana miinuksena on kaappien liittäminen. Yksi normaali plugipaikka ja speakon. hieman meitityttää vieläkin että usklataako siihen toista kaappia kytkeä. Eli joltain viisaammalta kenties olisi kiva saada vastaus tähän tai omakohtaisia kokemuksia :) Jos joku asia on varma, niin se on aivan varma. |
Hirvi 19.12.2006 13:39:47 (muokattu 19.12.2006 13:40:10) | |
---|
ainoana miinuksena on kaappien liittäminen. Yksi normaali plugipaikka ja speakon. hieman meitityttää vieläkin että usklataako siihen toista kaappia kytkeä. Siihen speakoniin voi kytkeä kaksi 8ohm kaappila peräkkäin, jolloin kokonaiskuormaksi tulee 4ohm, minkä tuo nuppi vielä kestää. Kaappien persauksissa on yleensä liitäntä toista kaappia varten. Tuo vahvistimen plugireikä taitaa olla vain vaihtoehtona siltä varalta, jos speakonpiuhaa ei joskus ole tarjolla. Svengaan kuin hirvi! |
Keny 19.12.2006 13:43:15 (muokattu 19.12.2006 13:44:02) | |
---|
Siihen speakoniin voi kytkeä kaksi 8ohm kaappila peräkkäin, jolloin kokonaiskuormaksi tulee 4ohm, minkä tuo nuppi vielä kestää. Kaappien persauksissa on yleensä liitäntä toista kaappia varten. Tuo vahvistimen plugireikä taitaa olla vain vaihtoehtona siltä varalta, jos speakonpiuhaa ei joskus ole tarjolla. Niin eikös niissä yleensä lue että Link mistä siis linkitetään toiseen kaappin toisesta. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
pardy 19.12.2006 19:52:45 | |
---|
Niin eikös niissä yleensä lue että Link mistä siis linkitetään toiseen kaappin toisesta. Ei välttämättä aina. Mutta useimmiten jos on kaksi liitintä kaapin persiissä niin toinen on se link. Ja jos mitään eijole merkattu, niin ei ole väliä kumpaan tulee vahvistimelta piuha ja kummasta lähtee toiselle kaapille. |
pehko 21.12.2006 19:11:51 | |
---|
itse tilasin kuun alussa noin niinkun sikana säkissä tuon 3.2:sen.....venailen vaan että tuon kaapin enskuussa hommaan, joten testaamaan ei ole päässyt vielä. HEAVY...FUCKING...METAL! |
XernaX 25.08.2008 20:30:10 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 613 päivää vanhaan ketjuun! Olisiko ihmisille näin ajan saatossa kertyny lisää kokemuksia tuosta profet 5.1:stä? Jos, niin oisin kiitollinen kommentoinnista! "Lutka on semmonen, joka leviää kysymättä" |
leksi-B 26.08.2008 17:11:22 (muokattu 26.08.2008 17:13:25) | |
---|
Olisiko ihmisille näin ajan saatossa kertyny lisää kokemuksia tuosta profet 5.1:stä? Jos, niin oisin kiitollinen kommentoinnista! Minkälaista infoa kaipaat? Itselläni tuo ollu 2-3 vuotta (en muista tarkkaan). Mutta sen aikaa kuin tuo on minulla ollut, niin on pelittänyt moitteetta, kerran putos lattialle reilu metrin korkeudelta eikä hajonnut. Hintaansa nähden pirun hyvä nuppi. Itse olen soitellut metallia tuolla ja siinä se ainakin on pelittäny mukavasti, tehoakin riittää. edit: Soundillisesti ei ole mikään erikoinen, mutta asiansa se ajaa. "Vanitas Vanitatum" |
XernaX 26.08.2008 23:30:37 | |
---|
Minkälaista infoa kaipaat? Itselläni tuo ollu 2-3 vuotta (en muista tarkkaan). Mutta sen aikaa kuin tuo on minulla ollut, niin on pelittänyt moitteetta, kerran putos lattialle reilu metrin korkeudelta eikä hajonnut. Hintaansa nähden pirun hyvä nuppi. Itse olen soitellut metallia tuolla ja siinä se ainakin on pelittäny mukavasti, tehoakin riittää. edit: Soundillisesti ei ole mikään erikoinen, mutta asiansa se ajaa. Tällaista infoa juuri. Kiitos! Soundipuolesta olisi hyvä kuulla vielä lisää mielipiteitä. Olen 1000€:n budjetilla liikkeellä ja toivoisin sillä löytäväni reenikäyttöön sopivan nupin ja kaapin. Tuo profet 5.1 on tähän mennessä ollut se kiinnostavin toosa. Jos mieleen tulee joku vaihtoehtoinen vehje niin kertokaa ihmeessä. Hartken HA3500:sta olen katellu mutta käyttäjien kommentit siitä ei kovin miellyttäny. "Lutka on semmonen, joka leviää kysymättä" |
Tällaista infoa juuri. Kiitos! Soundipuolesta olisi hyvä kuulla vielä lisää mielipiteitä. Olen 1000€:n budjetilla liikkeellä ja toivoisin sillä löytäväni reenikäyttöön sopivan nupin ja kaapin. Tuo profet 5.1 on tähän mennessä ollut se kiinnostavin toosa. Jos mieleen tulee joku vaihtoehtoinen vehje niin kertokaa ihmeessä. Hartken HA3500:sta olen katellu mutta käyttäjien kommentit siitä ei kovin miellyttäny. Ehdottaisin tuota pikku Markkua, eli MarkBass Littlemark II nuppia ja siihen sitten joku 4X10"-kaappi niin avot. Paskaks vaan, ei ole mun kamat. |
molder 11.09.2008 12:15:40 (muokattu 11.09.2008 12:17:10) | |
---|
Mulla on kyseinen nuppi ( ja pari muuta nuppia ja bassocombo jne.) . 500W HUOM! 4 OHMIIN! Onko sellaisia kaappeja hirveesti nykyjään myynnissä? Eli antaa 8ohmiseen 250W noin karkeesti. Eli ei siitä kyllä tenkua lähde. Nimi hämää toi 5.1! Ihan hyvä se on, mutta ei kovin tehokas. Kompura on jees ja bottenee löytyy, mutta...hinteläks jää. Mulle ainakin. Jo sulla on TONNI laittaa niin älä tuota 5.1 osta. Osta tehokkaampi. Hartke 3500:kin on parempi. Kunnolla Watteja kun bassotaajuksista kyse. Onkos jollakin warwickin tollaista nuppia? kokemuksia ja kertokaa millaanen toi on jos on ees testannu tai kuullu siitä. Tuo on aika halpa tuolla musamaailmas niin kiinnostais vähäsen :P Ja kaappi ehotuksia voi laittaa jos haluu :) Kiitos etukäteen! "The SOUND of VOLUME" |
Dropped C 11.09.2008 12:57:44 (muokattu 11.09.2008 12:58:25) | |
---|
Joo. Itellä kans muistot Warren Profeetta 3.2:sta että tehot ei oikein riittänyt. Warren 4x10" + 1x15" läjään soittelin. Tai soundi oli sellaista huminaa,muminaa ja kuminaa, ei oikein leikannut. Se auttoi hieman kun tukin refleksiaukot kaapeista, soundi tiukkeni huomattavasti. Nykyisillä Ampegin kaapeilla ei tosin ole edes tarvinnut harkita tuota refleksiaukkojen tukkimista. Tosin vahvistinosastokin on nykyään eri. "El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed" |
molder 11.09.2008 14:24:49 | |
---|
Ei riitä siinä Rohveetta 3.2:ssakaan. Samalla rahalla kannattaa ostaa Hartken 3500. Legendaarinen vehje. Aivan maineensa veroinen ja hintaansa nähden aivan törkeen hyvä. Pre-tube-ampissa hyvä saundi ja compura pelaa etc. Ei siinä Profet 5.1:ssä huonokaan saundi silti ole. Poweria vaan enemmän. Joo. Itellä kans muistot Warren Profeetta 3.2:sta että tehot ei oikein riittänyt. Warren 4x10" + 1x15" läjään soittelin. Tai soundi oli sellaista huminaa,muminaa ja kuminaa, ei oikein leikannut. Se auttoi hieman kun tukin refleksiaukot kaapeista, soundi tiukkeni huomattavasti. Nykyisillä Ampegin kaapeilla ei tosin ole edes tarvinnut harkita tuota refleksiaukkojen tukkimista. Tosin vahvistinosastokin on nykyään eri. "The SOUND of VOLUME" |
ChiliTikka 28.09.2008 12:29:38 | |
---|
Keep It Simple!! |
Visakoivu 28.09.2008 12:33:27 | |
---|
Minkälaiset kaapit kannattaa hommata tuoho profettii jotta siitä saisi sen 500 wattia ulos? Ite oon miettiny tommosta: http://www.thomann.de/fi/warwick_w411pro4_ohm.htm kandeeko ihan tuommoinen vai joku muu yhdistelmä?? Tuo riittää koska kaapin impedanssi on 4 Ohm mihin nuppi antaa huipputehonsa. Toinen vaihtoehto on hommata kaksi 8 Ohm kaappia jolloin kokonaisimpedanssiksi tulee 4 Ohm. Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
ChiliTikka 28.09.2008 12:35:34 | |
---|
Eli siis jos ostais esimerkiksi kaks 250watin 8ohmin kaappia ni siitä tulis sitte yhteensä 500 wattii 4ohm? Keep It Simple!! |