Aihe: RIVERA KR 55/100 top vs. Mesa Boogie Dual Rectifier
1 2
masterhat
25.08.2008 16:33:19 (muokattu 25.08.2008 16:35:51)
Terrrrrrrrrrrrve!

Nyt sain jonkun ihme vimman hommata putkinupin hevanderiin, koska GH100l ei tyydytä metallisoundi-tarpeitani edes buustattuna ts-808:lla tai Barerin Direct drivellä

Nyt olisi mukava kuulla kokemuksia, etenkin riveran knucklehead sarjan nupeista, koska niistä ei juuri ole kokemuksia, paitsi olen käynyt luukuttamassa RIVERAN kotisivuilta samplejä, joista olen diggaillut.

Toisaalta Dual rectifierin mättösoundi on aika vitun hyvä, vaikkakin melko yleinen. Ja siitä laitteesta on keskusteltu tälläkin palstalla jo aivan tarpeeksi.

Niin, miten sinä koet noiden laitteiden eroavaisuudet, plussat ja miinukset jne.

Hinta taitaa mennä aika samoihin, jahka riveran jostain löytää. Mesaa tuntuu löytyvän käytettynäkin jo aika paljon, joten sinänsä se olisi varmasti "helpompi" ja turvallisempi ratkaisu..

Jos sinulla, rakkain lukija on tietoa, mutua, tai muuten vain viboja asian tiimoilta, kirjoita ihmeessä tähän ketjuun

E: JA mitään kiirettä hommalla ei ole, ehkä kuitenkin tämän vuoden puolella. ajattelin nuuskia rauhassa before buying...
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
tommiot
25.08.2008 17:00:22
Rectossa on paska efektilooppi jos meinaa digitaaliefektejä käyttää. Looppi vuotaa signaalia returnista sendiin, jolloin digitaaliefektien kanssa tulee sitä vaihevirhettä, vaikka mitä tekis. Sellanen se vaan on, totes joku Mesa-korjaaja.

Eli osta multa modattu ;)
masterhat
25.08.2008 17:05:03 (muokattu 25.08.2008 17:05:18)
heh, hyvä tarjous, mutta pitää vielä tarkkailla. Tuo looppi on kyllä huono juttu jos ei futaa
thejmh
25.08.2008 18:14:35
No torillahan yks rivera olis. YouTubessa on kans niitä clippejä ja ainakin itse tykkään enemmän Riveran saundista.
masterhat
25.08.2008 18:26:48 (muokattu 25.08.2008 18:59:21)
No torillahan yks rivera olis. YouTubessa on kans niitä clippejä ja ainakin itse tykkään enemmän Riveran saundista.

ei oikee kunnon mättöclippiä löydy u-tubesta, pelkkää vitun sooloilua. Mietin vaan, että riittääkö riverassa rahkeet haastamaan mesan mättösoundeja.

Koska metalliriffittelyyn etsin siis nuppia, tokihan nuo hoitaa mainiosti muutkin tontit

thanks vinkistä, pitää vielä tutkailla

E: no juu, muutama mättöclippi löytynyt, kehnolla äänenlaadulla tosin

E2: K-tre vois olla tosin kovempi hankinta

E3: Tai KR7, nii oon ihan ku slipknot... juu, sellanen /../
thejmh
25.08.2008 18:58:31 (muokattu 25.08.2008 19:10:03)
Joo toi K-tre malli just tuntuis toimivan mättömusassa. Taitaa olla ainakin Slipknotilla.
DZN
25.08.2008 23:23:14
K tre tuntuu olevan nyt just se "uusi" juttu. Esim. Toolilla on nyt K tre käytössä. Pitänee varmaan hankkia sellainen.
Aka. Dino and 6077dino
lukeman
26.08.2008 08:01:52
Riverassa on hyvin toimiva looppi. Eiköhän noissa uudemmissakin ole level-tasot säädettävissä. Laadukkaitakin ovat.
kege
26.08.2008 11:26:47
K tre tuntuu olevan nyt just se "uusi" juttu. Esim. Toolilla on nyt K tre käytössä. Pitänee varmaan hankkia sellainen.

Onko Tool-tietoon täsmennystä, onko ottanut paikan herran lavasetupissa jopa vai tarkoitatko vaan että studiossa ollut Riveraa käytössä (mm. Marshallin, Mesan, Bognerin, Peaveyn lisäksi)?
kill your idols
H.Corruption
26.08.2008 13:18:46
Rectossa on paska efektilooppi jos meinaa digitaaliefektejä käyttää. Looppi vuotaa signaalia returnista sendiin, jolloin digitaaliefektien kanssa tulee sitä vaihevirhettä, vaikka mitä tekis. Sellanen se vaan on, totes joku Mesa-korjaaja.

Eli osta multa modattu ;)

En kyllä huomannu mitään tollasta kolmekanavaisen Recton GT-8:n kanssa. Riippuu aika paljon looppiin kytkettävästä laitteesta.
tommiot
26.08.2008 15:04:55 (muokattu 26.08.2008 15:05:31)
En kyllä huomannu mitään tollasta kolmekanavaisen Recton GT-8:n kanssa. Riippuu aika paljon looppiin kytkettävästä laitteesta.

Riippuu ihan siitä onko digitaalinen vai ei. Jos käytit Bossia 4CM:llä tai muuten niin että Recton oma etuaste oli käytössä, niin pitäisi kyllä tulla ongelmia. Mä testasin liikkeessä toista Rectoa jossa oli sama ongelma. Vika ei ole tossa mun delayssa (TC Nova Delay), koska se ei tosiaankaan päästä yhtään kuivaa signaalia läpi. Testasin tän myös niin että laitoin kitaran suoraan efektilenkin paluuseen, niin kitaran signaali tuli hiljaa läpi efektilenkin lähdöstä. Kumma juttu mutta näin se nyt vaan tuntuu olevan.
masterhat
26.08.2008 15:17:25 (muokattu 26.08.2008 15:27:49)
Jos TooL käyttää, niin pakkohan mun on tuo saada... :D

saako noita mistää nettikaupasta kätsysti (tyyliin thomann etc.) vai pitääkö paikallisen musaliikkeen kautta tilata, kokemuksia anybody?
DZN
26.08.2008 15:58:04
Riveran sivuilla on aika hyvä lista bändeistä, jotka on saaneet Riveralta tavaraa. Toi K Tre tuntuu olevan tällä hetkellä aikas kuumaa kamaa. Muistan nähneeni sitä jossain Saksalaisessa nettiputiikissa aikas hyvään hintaan.

Mä taidan itse kuitenkin kallistua tuon KR100:n puoleen. Yritän hankkia sellaisen mitä pikimmin.
Aka. Dino and 6077dino
H.Corruption
26.08.2008 23:22:46
Riippuu ihan siitä onko digitaalinen vai ei. Jos käytit Bossia 4CM:llä tai muuten niin että Recton oma etuaste oli käytössä, niin pitäisi kyllä tulla ongelmia. Mä testasin liikkeessä toista Rectoa jossa oli sama ongelma. Vika ei ole tossa mun delayssa (TC Nova Delay), koska se ei tosiaankaan päästä yhtään kuivaa signaalia läpi. Testasin tän myös niin että laitoin kitaran suoraan efektilenkin paluuseen, niin kitaran signaali tuli hiljaa läpi efektilenkin lähdöstä. Kumma juttu mutta näin se nyt vaan tuntuu olevan.

Sorry, mutta ei vaan tullut mitään ongelmia. Mix oli 100%. Efektin suora signaali meni siis loopin läpi. Ongelma syntyy kun halutaan käyttää suoraa signaalia efektin rinnalla. Tällöin returniin kytketyn laitteen matala lähtöimpedanssi syö suoraa signaalia niin paljon ettei sopivaa balanssia löydy helposti.
tommiot
26.08.2008 23:35:38 (muokattu 26.08.2008 23:36:05)
Sorry, mutta ei vaan tullut mitään ongelmia. Mix oli 100%. Efektin suora signaali meni siis loopin läpi. Ongelma syntyy kun halutaan käyttää suoraa signaalia efektin rinnalla. Tällöin returniin kytketyn laitteen matala lähtöimpedanssi syö suoraa signaalia niin paljon ettei sopivaa balanssia löydy helposti.

Impedanssiongelmista en tiedä, mutta ainakin vaihevirhettä syntyy, kun digitaalimuunnos viivästää aina signaalia sen 1-3ms.

Toi nyt ei kuitenkaan ollut mulla ongelma. Delayn mix oli 100% ja tuli testattuakin, että se ei tosiaan päästä yhtään signaalia suoraan läpi. Eli kun loopin return vuoti signaalia takaisin delayn inputtiin jossa signaali viivästyi hiukan, alkoi delayn toistoihin tulla vaihevirhettä sitä enemmän, mitä useamman kerran ääni oli toistunut. Tällä tavalla: http://boomp3.com/listen/cw0lwc5_p/repeats
H.Corruption
27.08.2008 01:40:28
Impedanssiongelmista en tiedä, mutta ainakin vaihevirhettä syntyy, kun digitaalimuunnos viivästää aina signaalia sen 1-3ms.

Toi nyt ei kuitenkaan ollut mulla ongelma. Delayn mix oli 100% ja tuli testattuakin, että se ei tosiaan päästä yhtään signaalia suoraan läpi. Eli kun loopin return vuoti signaalia takaisin delayn inputtiin jossa signaali viivästyi hiukan, alkoi delayn toistoihin tulla vaihevirhettä sitä enemmän, mitä useamman kerran ääni oli toistunut. Tällä tavalla: http://boomp3.com/listen/cw0lwc5_p/repeats

Ilmeisesti puhumme eri asiasta. Loopin mix (siis Rectossa) oli mulla täysillä ja loopin paluussa oli suora ja efektoitu signaali. Näin mulla ainakin toimi moitteettomasti,
oiva tumpeloinen
27.08.2008 08:54:01

Tästä vissiin oli jo aiemminkin puhetta, mutta tuo looppiongelma, mikä sulla oli, ei ole kyllä jokaisessa Rectossa läsnä. Tiedä sitten, olisiko se jokin lisätty ominaisuus uusiin, mutta muutaman vuoden vanhoissa (ja sitä vanhemmissa) ei ainakaan kaikissa moista ole.
Ben_D
27.08.2008 09:17:03

Tästä vissiin oli jo aiemminkin puhetta, mutta tuo looppiongelma, mikä sulla oli, ei ole kyllä jokaisessa Rectossa läsnä. Tiedä sitten, olisiko se jokin lisätty ominaisuus uusiin, mutta muutaman vuoden vanhoissa (ja sitä vanhemmissa) ei ainakaan kaikissa moista ole.

Ne uudemmat Rectot ovat näemmä paskempia myös muutenkin kun vaan mättösoundin soundin osalta.
http://www.myspace.com/evincemetal
H.Corruption
28.08.2008 01:07:07
Ne uudemmat Rectot ovat näemmä paskempia myös muutenkin kun vaan mättösoundin soundin osalta.

Kyllä mättösoundiakin löytyy. 3-kanavaisesta on kesytetty gainia, muuten kytkentä ilman efektilenkkiä on aika pitkälle sama.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)