Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 578 79 80 81 82121 122 123 124 125
punainenettan
11.08.2008 20:45:20
Kaveri meni vaihtamaan halki mennyttä, alle puolen vuoden vanhaa peltiä. (Jossa oli takuuta jäljellä) "Eikai tätä voi antaa takuuseen. Sää oot lyöny aina samaan kohtaa."

Harvoimpa sitä tulee katottua mihin kohtaa sitä lyö kun soittaa.. Saatanan palikka oli vielä itekki rumpali..
-En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu..
Damned
14.08.2008 14:17:21
Pittää nyt avautua tähän threadiin aiheesta...

Asioin Oulun musiikkikaupoissa tuossa taannoin, soitin ja tarvikkeessa jos tarkemmin mainitaan.

Marssin sisään liikkeeseen ja reippaasti ilmoitin että pitäisi saada Valvekingin nuppi, tämän oma footswitch, ja kaapiksi alle Englin E212VH-kaappi, josta muistutin kolme kertaa että kaapin pitää olla vaakatasonmallia, johtuen kaappiständistä mitä käytän, _ei_ pystymallin skobe. Muutenkin tykkään enemmän vaakamallista, itselleni helpompi roudata.

Noh, tavarat tilattiin, hinta saatiin sovittua molempia osapuolia tyydyttäväksi ja kaiken piti olla OK... Lähdin tyytyväisenä liikkeestä.

Nuppi saapui, kävin hakemassa ja maksamassa laitoksen, footswitch unohtui antaa mukaan, tämä oli tietysti vähän molempien kämmi, olisihan minun pitänyt muistaa muistuttaa siitä uudestaan hakiessani nuppia, painetaan siis tämä villaisella.

Kävin sitten uudestaan hakemassa seuraavana päivänä sitä jalkakytkintä, kauppias toteaa että "Oho, sori, tässä on" ja antaa Laneyn jalkakytkimen, tuumaan itsekseni että eipä tuo mahda toimia oikein nupin kanssa, mitä se ei tehnytkään. No, en lähtenyt reklamoimaan tästä tapauksesta, ehkä olisi pitänyt. Tuumasin että ei tämä huonommin enää voi mennä.

Sitten kaapin vuoro, se saapui myöhemmällä aikataululla mikä oli minulle täysin OK ja siitä sanottiin etukäteen.

Sovimme jopa osamaksusta koska olin vähän PA tuolloin, siitä pisteet, noh, skoben kotia raahattuani huomaan että ei saatana, väärä kaappi. Pystymallihan se siinä. Ajattelin että en jaksa lähteä edes reklamoimaan asiasta vaan äänestän ennemmin jaloillani, jos em. pulju hoitaa kaikki asiansa sekä huolehtii siitä että asiakas on tyytyväinen tähän malliin niin taidan viedä rahani ennemmin muualle.

Kolme muistutuskertaakaan ei riittänyt, näemmä tuokin olisi pitänyt vielä paikanpäällä tarkistaa että ei tule väärää tavaraa. Itsekin olen aspahommissa ja tämmönen asiakkaan juoksutus ja mokailu on kyllä omiaan siihen että menettää asiakkaansa. Pistää tympäsemään.

Tässä siis oma kokemukseni siitä kun ensimmäistä kertaa käytän Suomalaista musiikkiliikettä kun tarvitsen jotain isompaa. Yleensä olen tilannut netistä kaiken mitä tarvitsen, tuleepahan ainakin sitä mitä tilaa.

E: Unohtui tämä alusta, kun aloitettiin kaupantekoa niin sanoin siinäkin että "Jos nämä kaupat menevät hyvin eikä tule mitään ongelmia niin ostan jatkossakin kaiken täältä." :D

Tuo Laneyn valmistama switch toimii kyllä mainiosti Valvekingin kanssa Siinähän toimii suunnilleen kaikki stereoswitchit.

Käsittämätöntä, ettei reklamoida liikettä virheestä! Luulenpa että virheet korjataan aivan varmasti nurisematta ja turhasta juoksemisesta voi varmaan sopia jotain korvausta.

Kylläkait aikuinen ihminen hoitaa ensin asiat liikkeen kanssa ja narisee foorumeilla vasta jos homma ei toimi!

Kaikenlaista...
nannne
14.08.2008 14:31:45

Tuo Laneyn valmistama switch toimii kyllä mainiosti Valvekingin kanssa Siinähän toimii suunnilleen kaikki stereoswitchit.

Käsittämätöntä, ettei reklamoida liikettä virheestä! Luulenpa että virheet korjataan aivan varmasti nurisematta ja turhasta juoksemisesta voi varmaan sopia jotain korvausta.

Kylläkait aikuinen ihminen hoitaa ensin asiat liikkeen kanssa ja narisee foorumeilla vasta jos homma ei toimi!

Kaikenlaista...

Kauppakoulussa opittuja sääntöjä:
26/27 eli kaksikymmentäkuusi asiakasta kahdestakymmenestäseitsemästä äänestää mielummin jaloillaan kuin valittaa saamastaan huonosta palvelusta.

3/11 Hyvää palvelua saanut ihminen kertoo asiasta keskimäärin kolmelle ystävälleen. Huonoa palvelua saanut ihminen kertoo n. 11 ystävälleen saamastaan palvelusta.

Mitä käsittämätöntä tässä on?
s8na
14.08.2008 14:37:14

Kaikenlaista...

Kyllä minä ite menisin ekaks kauppaan änkyröimään, mutta kai sitä saa nyt nurista kun homma ei toiminut, vai onko musaliikkeiden kanssa aivan normaalia että kama on järjestään väärää ja sitten pannaan tokasta kerrasta uusiks. Kerrasta oikein noiden hommien pitää mennä. Saksasta kun oon tilannu niin aina on ollu kamat oikein laatikoissa, Suomalaisten kauppiaiden kannattais kyllä tämä huomioida.

Sitäpaitsi vaikka asia on hyvin minimaalinen, niin kyllä mua pännis vääränmerkkinen switsi.
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
MarQz
26.08.2008 19:39:22
Muuan kaupassa olin siinä testailees ja kattelees kitaroit ja kuulin ku vieres jotai tyyppii
neuvottii ostos ja kaikkee ja oltii mukavii. Sit ku se sen osti ja lähti ni myyjä vaa totes toisel et "onneks osti ton vitun ruman kitaran pois"
Icy-Sun
26.08.2008 20:29:10
Sit ku se sen osti ja lähti ni myyjä vaa totes toisel et "onneks osti ton vitun ruman kitaran pois"

Eihän tuossa nyt varsinaisesti ole mitään tyhmää. Ei niitä kitaroita liikkeeseen seinälle hankita ;)
There ain´t noway out tonight
Jaz
26.08.2008 21:01:57

Mitä käsittämätöntä tässä on?

Sitä, ettei kaikkea kauppakoulussa kuultua kannata ottaa todesta.. Ja kenellä on oikeasti 11 ystävää? hä?

Oliko tuo teksti oikein kirjaan painettu?
Mitään en oo ottanu.. enkä mitään ottanu..
Jaz(z)ia
äzzä
26.08.2008 21:23:06
- Se auttas paljon jos avaisit sen suus ja sanosit meille, ni tilataan niitä hihnoja. Vittu, ei ne tänne itsestään ilmesty.

(: buahahaaaa)... oli tuolla ekoilla sivuilla... asiallisin myyjä ikinä... voi shaatana:)
I don't give a fuck if you hate me
Murgo
28.08.2008 05:38:25

Muuan kaupassa olin siinä testailees ja kattelees kitaroit ja kuulin ku vieres jotai tyyppii
neuvottii ostos ja kaikkee ja oltii mukavii. Sit ku se sen osti ja lähti ni myyjä vaa totes toisel et "onneks osti ton vitun ruman kitaran pois"

No, kitaran rumuus/kauneushan on katsojan silmässä, myyjä myy kaikenlaisia kitaroita riippumatta mikä häntä itseään miellyttää, joten se myyjän mielestä "vitun ruma kitara" voi sen ostaneen kaverin mielestä olla sikasiisti. Onhan täälläkin jatkuvasti näitä "hevikitarat on rumia" mielipiteitä.

Eri juttu jos olisi sanonut jotain tyyliin että "onneksi osti ton propellikaulaisen paskan pois ettei tarvinnut lähettää takaisin".
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Migho
06.09.2008 14:11:07
Tää on vanha mutta pakko kysyy

menin erääseen joensuulaiseen musakauppaan ja kysyin myyjältä että onko heillä millasia hevikeppejä tarjolla. Myyjä sitten innostui ja otti hyllystä jonkun harley bentonin tai vastaavan ja sanoi että tässä on maailman paras hevikitara ja että siinä on maailman ohuin kaula ja ei nuo fenderit oo mitään verrattuna tähän.

Ja toinen juttu samasta kaupasta. Kysyin myyjältä että onko heillä gibsonin flying V- kitaroita. Myyjä vaan vastasi että ei gibsoneita kannata ostaa että osta tästä epiphone paljon halvemmalla. Se on ihan sama kitara valmistettu vaan eri maassa.

Onko toi ykkösmusalta ja kuka myyjä? Ainakin nykyään mmyjät siellä on ihan asiantuntevia, tosin en heiltä hirveesti kitaroista kysele muutakun jostain että onko otelauta ruusupuuta... Hyvää palvelua olen joensuun musaliikkeistä aina saanut.
Back To The Stoneage
FensonGibder
07.09.2008 08:59:19 (muokattu 07.09.2008 09:00:49)
Threadissa selkeää hiljentymistä. Miksi?

a) threadin lukeneet myyjät ottaneet onkeensa ja parantaneet tapansa (joo, varmaan)
b) kaikki ostelee romunsa jo netistä, eikä kukaan ei enää käy musaliikkeissä
c) muu, mikä

Edit: omalla kohdalla tuo c-vaihtoehto, eli olen siirtynyt käyttämään liikkeitä joissa ei spedeillä (eli kitarapaja ja dlx)
Mr. Speed
07.09.2008 11:33:54
Threadissa selkeää hiljentymistä. Miksi?

a) threadin lukeneet myyjät ottaneet onkeensa ja parantaneet tapansa (joo, varmaan)
b) kaikki ostelee romunsa jo netistä, eikä kukaan ei enää käy musaliikkeissä
c) muu, mikä

Edit: omalla kohdalla tuo c-vaihtoehto, eli olen siirtynyt käyttämään liikkeitä joissa ei spedeillä (eli kitarapaja ja dlx)

Koska porukka on jo puhunut suunsa puhtaaksi, ja vierailevat musakaupoissa harvoin? Jännää, kun Musamaailmaa parjataan kovasti. Itse olen saanut vain ja ainoastaan hyvää palvelua niin Itäkeskuksessa, kuin Kampissakin.
Telecaster on ruma kitara.
hazzardi
07.09.2008 12:35:53
Kaveri oli ostamassa kitaraa ja oli jo valmiiksi kattonu, että minkälaisen haluais. No meni sitten kauppaan ja sanoi, että löytyisikö jacksonin RR3:sta?

Myyjä sano heti, että joo kyllä täältä löytyy ja otti kitaran esille. Kaveri kokeili sitä ja ihmetteli miks tää näyttää vähä erilaiselta? No hän luotti myyjään ja osti kitaran pois. Vasta kotona huomas, että kyseessä olikin RX10D eikä RR3.

Kaveri sai onneks sovittua liikkeen kanssa vaihdosta, mutta se kesti jonkun aikaa, koska oikea kitara piti tilata ulkomailta. Pari sataa väliin ja kitarat vaihtuivat.

Onneksi tässä liikkeessä osattiin korjata tehdyt mokat.
Painajaismainen
07.09.2008 12:38:56
Kaveri oli ostamassa kitaraa ja oli jo valmiiksi kattonu, että minkälaisen haluais. No meni sitten kauppaan ja sanoi, että löytyisikö jacksonin RR3:sta?

Myyjä sano heti, että joo kyllä täältä löytyy ja otti kitaran esille. Kaveri kokeili sitä ja ihmetteli miks tää näyttää vähä erilaiselta? No hän luotti myyjään ja osti kitaran pois. Vasta kotona huomas, että kyseessä olikin RX10D eikä RR3.

Kaveri sai onneks sovittua liikkeen kanssa vaihdosta, mutta se kesti jonkun aikaa, koska oikea kitara piti tilata ulkomailta. Pari sataa väliin ja kitarat vaihtuivat.

Onneksi tässä liikkeessä osattiin korjata tehdyt mokat.

No tässä tapauksessa osa mokailusta menee kaverinkin piikkiin. Pitäis sitä nyt tietää minkä näköistä keppiä on ostamassa, eikä vaan luottaa sokeasti myyjiin. Myyjä teki mokan ja kaverisi nieli koko homman.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
FensonGibder
07.09.2008 14:42:31
No tässä tapauksessa osa mokailusta menee kaverinkin piikkiin. Pitäis sitä nyt tietää minkä näköistä keppiä on ostamassa, eikä vaan luottaa sokeasti myyjiin. Myyjä teki mokan ja kaverisi nieli koko homman.

Huh huh, mitä kakkaa. Moka on 100% myyjän ja 0% asiakkaan.

Mitäs jos ostaja olisi ollut 12vee lapsi? Tai jos kaverit oli suositellut ostamaan RR3:sta vaikka hän ei olisi sitä ikinä nähnytkään ennen? Tai...

Rajaa.
Valdemart
07.09.2008 15:07:24

Eli myyjä saa huijata asiakkaita, jos nämä eivät ole asiantuntijoita? Way to Go and thumbs up!
You Can't Put Your Arms Around a Memory
Numb
07.09.2008 15:13:22

Eli myyjä saa huijata asiakkaita, jos nämä eivät ole asiantuntijoita? Way to Go and thumbs up!

"Myyjä teki mokan" ei tarkoita samaa kuin "myyjä huijasi". Kysymyksesi ei kohdistu edelliseen kirjoitukseen.

Mutta onhan se ammattitaidotonta, jos ei myyjä ole tiennyt mitä myy.
Epäilen, siis saatan olla
Ronsto
07.09.2008 16:14:56

Sitä, ettei kaikkea kauppakoulussa kuultua kannata ottaa todesta.. Ja kenellä on oikeasti 11 ystävää? hä?

Oliko tuo teksti oikein kirjaan painettu?

Faktahan tuo on. Paha kello kuuluu kauemmas, vaimitenseoli.

Nimim. kauppiksessa käynyt :P
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me!
Migho
07.09.2008 16:39:02 (muokattu 07.09.2008 16:44:00)
Mitäs jos ostaja olisi ollut 12vee lapsi?

Mitäs väliä sillä oisi? Olen 12 vuotias lapsi ja katon kyllä että ostan oikean kitaran jos ostan kitaran...

Ja kaiken lisäks tossa on Plektralevy tossa toisessa... Eikö se nyt olisi vähintään järkeä sanoa myyjälle että mennäänpä nyt toomanille ja katotaan että onko tää nyt ihan oikee kitara...
Back To The Stoneage
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)