Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Indie skebat
1 2
bonnewille
26.08.2008 18:37:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jollain kokemusta ,noista indien tekemistä lespaul kopioista ? sen verran kävin testaamassa että epiphone painaa paljon vähemmänkuin indien kopio ,vai onko tolla painolla väliä ?
niin ja toi maksaa noin 500 € joten se turha läppä oikeesta gibsonista voi jäädä kertomatta,Kiitos !
vai olisiko jotain muuta hyvää "kopioa"..?
Soittelen vaan omaksi iloksi ja naapureiden kauhuksi.
T:Markku 44 v.
 
epi2
26.08.2008 18:40:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epin LP standard olisi mielestäni hyvä vaihtoehto, Indie merkistä en ole ikinä kuullutkaan. Epiphonet on kyllä ihan täys mahonkia, että ihan asia pelejä ovat.
 
Peku911
26.08.2008 19:11:45 (muokattu 26.08.2008 19:13:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toi maksaa noin 500 € joten se turha läppä oikeesta gibsonista voi jäädä kertomatta,Kiitos !
 
Tässä taas oli jotain niinkuin asiaakin? Onko se oikeasti mielestäsi vaan turha läppä?
Yleensä nimenomaan tuon ikäiset omakseenkin ilokseen vain soittelevat muusikot ostavat niitä "läppä gibsoneita", koska ei tarvitse isin pussista rukoilla vaan voi säästää parin kuukauden palkastaan sen verran rahaa. En ymmärrä enää tätä "Gibsonien hinta vain läppää hommaa". Menee nykyään todella yli.
 
Älä ota henkilökohtaisesti.
 
Sitten tähän asiaan. Jos kokeilit kyseistä "Indie" lespaa ja totesit hyväksi? vai? Ja paino on varmasti yleisimmin ihan hyvästä. Jos soundit, viimeistely, sustain ja muu kohdillaan ja soitettavuus, joka yleisesti kopioissa vain tökkii ensimmäisenä tuon sustainin jälkeen niin jos sekin on itsesi mielestä kohdillaan niin en näe, miksi ei kyseessä olisi tuhansien muiden kopioiden joukkoon vielä yksi uusi tulokas..
 
E. Puistahan se painoero syntyy..
 
bonnewille
26.08.2008 19:34:25 (muokattu 26.08.2008 19:44:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ei se ole rahasta kiinni,vaan soitto taidosta,70 luvun lopulla viimeksi soittelin bändissä,komppi kitaraa, sex pistols ,clash ,ramones, yms punk juttuja, no nyt olen kiinnostunut soittamaan uudestaan ja vähän treenaillut, ja koska en ole hyvä ,vaan aloittelen uudestaan,niin siksi toi hinta haarukka,toki jos kaikki menee hyvin niin vuoden parin päästä se "aito"
ja en ota sitä henkilökohtaisesti , hienoa jos joku viittii vaan neuvoa !
p.s. ei se näin aikuisenakaan ,työtä tekevänä miehenä (pitää elättä lapset,yms...yms...) ole mikään pikkusumma? hankkia se oikea gibson !
vai peruutanko viikkorahat pojilta ?
ja loppu kysymys ,mikä se sustain on ,onko se sitä miten pitkää se soi ???
 
Grugi
26.08.2008 19:38:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jollain kokemusta ,noista indien tekemistä lespaul kopioista ? sen verran kävin testaamassa että epiphone painaa paljon vähemmänkuin indien kopio ,vai onko tolla painolla väliä ?
niin ja toi maksaa noin 500 € joten se turha läppä oikeesta gibsonista voi jäädä kertomatta,Kiitos !
vai olisiko jotain muuta hyvää "kopioa"..?
Soittelen vaan omaksi iloksi ja naapureiden kauhuksi.
T:Markku 44 v.

 
Minä täällä taas jauhamassa Tokain puolesta koska niitäkin kannattaisi kokeilla, hyviä kopioita ovat.
 
SDMF
bonnewille
26.08.2008 19:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokai...? olisiko jotain liikettä mikä myy niitä pääkaupunkiseudulla? tai netti osoitetta ?
 
Timo JM
26.08.2008 19:43:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vai olisiko jotain muuta hyvää "kopioa"..? Soittelen vaan omaksi iloksi ja naapureiden kauhuksi.
 
Yksi hyvä vaihtoehto vois olla liittyä tuonne kimppatilaushuoneeseen ja ostaa sitä kautta joku halpa kopio. Siellä niitä tilataan jatkuvasti ja monet on ihan tyytyväisiä laatuun.
 
Ja tähän se sama toivomus, ei kiitos niitä läppiä.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
fox
26.08.2008 19:43:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokai...? olisiko jotain liikettä mikä myy niitä pääkaupunkiseudulla? tai netti osoitetta ?
 
Musamaailmasta löytyy, toki myös, jos käytetty kelpaa, täält Torilta.
Thomann ei pidä enää varastossa joittenkin juttujen takia. Eli ilmeisimmin ei se kelvannu sakemanneille.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Grugi
26.08.2008 19:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokai...? olisiko jotain liikettä mikä myy niitä pääkaupunkiseudulla? tai netti osoitetta ?
 
Juu kyllä http://www.musamaailma.fi/epages/mu … hops/musa/Categories/sahkokit/tokai
 
Kampissa ja Itäkeskuksessa liikkeet.
 
SDMF
bonnewille
26.08.2008 19:51:16 (muokattu 26.08.2008 19:57:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No menen launtaina kamppiin...
ja tässä on toinenkin pointti...! poikani 10v meni nyt oikeelle opelle,tähän mennessä mä oon jeesannut ja opettanut sitä.ja diili oli se et kundi(pääsee sille opelle) saa hyvän skeban ja faijakin saa(skeban).
Missä ne on tehty ???
 
Grugi
26.08.2008 19:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No menen launtaina kamppiin...
ja tässä on toinenkin pointti...! poikani 10v meni nyt oikeelle opelle,tähän mennessä mä oon jeesannut ja opettanut sitä.ja diili oli se et kundi(pääsee sille opelle) saa hyvän skeban ja faijakin saa(skeban).

 
Kuulostaa hyvältä diililtä :D Musamaailmassa tosiaan löytyy ja jos oikein innostut niin kanattaa testata niitä Tokain japanin malleja, osassa tuleekin nyt mukana paremmat S.Duncanin mikit samaan hintaan joka on kyllä siellä 1000€ pinnassa mut testaa kuitenkin :D
 
SDMF
fox
26.08.2008 20:01:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa hyvältä diililtä :D Musamaailmassa tosiaan löytyy ja jos oikein innostut niin kanattaa testata niitä Tokain japanin malleja, osassa tuleekin nyt mukana paremmat S.Duncanin mikit samaan hintaan joka on kyllä siellä 1000€ pinnassa mut testaa kuitenkin :D
 
Eihän se oo ku kaksinkertanen hinta tuohon alkuperäiseen "talousarvioon"... ;)
Jottei tulis "turhaa läppää" en viitsi sanoa mitään kopioista jotka on alkuperäistä kalliimpia... Toki tuleehan niissä mukana kunnollinen pahvilaatikko, kun "niitä toisia" saa tonnin alle reilusti joko gigbagilla tahi kunnon laukulla..
Mutta: You pays yer money.... 8)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
bonnewille
26.08.2008 20:05:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin ,ne tokait on japseja...mulla on vanha tele kopio on tehty japanissa,ja se ei ikinä mene epä vireeseen,ja nykyään ne on kiinalaisia tai korealaisia ja niinkuin sanoin noi indit on koreailisia.tiedä häntä ? lp kiinostaa ???
 
Grugi
26.08.2008 20:07:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin ,ne tokait on japseja...mulla on vanha tele kopio on tehty japanissa,ja se ei ikinä mene epä vireeseen,ja nykyään ne on kiinalaisia tai korealaisia ja niinkuin sanoin noi indit on koreailisia.tiedä häntä ? lp kiinostaa ???
 
Juu eli japsit on niitä hintavampia ja korealaiset Tokait niitä edullisempia.
 
SDMF
Spandau-
26.08.2008 20:34:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyppäs tsekkaamassa semmoinen merkki kuin Vintage, oli aika positiivinen yllätys, hinta tais olla joku reilu 300 paikallisessa.
 
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
Peku911
26.08.2008 20:44:51 (muokattu 26.08.2008 20:46:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ei se ole rahasta kiinni,vaan soitto taidosta,70 luvun lopulla viimeksi soittelin bändissä,komppi kitaraa, sex pistols ,clash ,ramones, yms punk juttuja, no nyt olen kiinnostunut soittamaan uudestaan ja vähän treenaillut, ja koska en ole hyvä ,vaan aloittelen uudestaan,niin siksi toi hinta haarukka,toki jos kaikki menee hyvin niin vuoden parin päästä se "aito"
ja en ota sitä henkilökohtaisesti , hienoa jos joku viittii vaan neuvoa !
p.s. ei se näin aikuisenakaan ,työtä tekevänä miehenä (pitää elättä lapset,yms...yms...) ole mikään pikkusumma? hankkia se oikea gibson !
vai peruutanko viikkorahat pojilta ?
ja loppu kysymys ,mikä se sustain on ,onko se sitä miten pitkää se soi ???

 
Joo se sustain on juuri sitä ja sehän lespoissa pitäisi olla kohillaan, Mutta itseltä löytyy vielä seinältä koreassa valmistettu Ltd, eli tuo Espin valmistama Ec-400 ja olen siihen ihan tyytyväinen ollut. Kaikin puolin soiteltava peli sekin, mutta siinä tuo sustaini sitten onkin tuohon "aitoon" gibaan verrattuna aika heikkoa.. Sen lähtöhinta on jossain 700 euron hujakoilla.
 
Omasta mielestäni näistä nykymerkeistä, jotka noita kopioita tekee niin tokait parhaita, mutta sitten taas kun ajatellaan, että jos siihen pistää tonnin niin toinen siihen niin mitäs sillä sitten.
 
Että kun näin aloitellaan harrastusta pitkän tauon jälkeen tai poikasi aloittaa ihan nollasta niin halvempi pelikin riittänee ja niillä katsoo, miten into säilyy..
 
Ja kun pääset vauhtiin ja alat saada taitoasi takaisin niin sitten ei muuta kuin katselemaan niitä "huippu" laitteita..
 
Tuo aidon gibsonin hankkiminen ei perustallaajalle ole todellakaan mikä taskuraha kuitenkaan, että sitä kannattaa harkita kunnolla haluaako todella jne... Ja eihän pojilta saa viikkorahaa lopettaa..
 
bonnewille
27.08.2008 21:37:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kiitos kaikille vastaajille, mut ei tunnu kukaan tietävän indie kepeistä ?
no mennään testailee keppejä kamppiin,mut aika paljon tota epiphonea kehutaan(viimesin hinta 380€) mitä löysin,ja ei niitä poikia voi jättää ilman viikko rahaa,joku järjestys hommassa pitää olla !
 
battery
27.08.2008 22:14:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen yhtä Indie sähkistä kaverilla ja kyllä tuntui vallan loistavalta peliltä soittaa. Soundeista en osaa sanoa kun line6sella testasin.
 
Black or White
Snapo
27.08.2008 22:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän noita suomalaisia puljuja taida monia olla jotka myyvät Indien kitaroita, täällä Kuopiossa sattuu kuitenkin olemaan yksi http://www.flanger.fi/ . Kitaroista en kuitenkaan lähde sanomaan mitään kun muistikuvia ei pahemmin ole mitä nyt kerran tai kaks olen testannut pikaisesti.
 
"Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri
Pässby-
25.04.2009 05:46:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin tuossa indien puoliakustisen kitaran pari kuukautta sittten. Oon sitä testauttanu tosi monella kaverilla, osa lavoilla kierrelleet ennekun edes synnyin ja kaikki ovat kitarasta pitäneet. Pyytäneet jopa keikoille lainaan!!! Huippu kepukka on todella. Soipi todella hyvin pieneen kaikukoppaan nähden ja etc.
 
En ole itse pitkään vielä soitellut mutta todella hyvän käsityksen olen asiasta saanut. Joutunut tutustumaan huolella erilaisiin keppeihin. Tuota indiee jonniin aikaa näppäiltyäsi voit jopa luulla hetken olevasi Steve Vai!!! Sitten onkin aika avata silmät ja "laskea" vanha harley bentonisi ovesta ulos!!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «