Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijalle kitara: ESP LTD ALEXI 200 BK
1 2 3 4
Edwaes
26.08.2008 17:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, olen aloittamassa kitaran soittoa, Enkä osaa mitään/tiedä kitarasta jne.
 
Olen ostamassa kitaraa:ESP LTD ALEXI 200 BK
 
Mitä mieltä olette,että onko hyvä aloittelijalle, tai pystyykö aloitteliat soittamaan sitä.
 
Ja tässä vielä linkki: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_alexi_200_bk.htm
 
Grugi
26.08.2008 17:18:13 (muokattu 26.08.2008 17:19:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin en sitten tiedä onko se paras alottaa sähkiksellä vai nylonkielisellä akustisella mut mut niinku aina toitottanu mene kokeilemaan noita kitaroita eri malleja jne ja sitä kautta sitten mietit mikä niistä tuntuu parhaalta käteen ja ostat sitte sen, ihan halvinta ei välttämättä kannata ostaa ettei kaadu innostus surkeaan soittimeen.
 
Tohon hintaan saa varmaankin parempiakin kitaroita.
 
SDMF
slerbis
26.08.2008 17:20:58 (muokattu 26.08.2008 17:21:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, olen aloittamassa kitaran soittoa, Enkä osaa mitään/tiedä kitarasta jne.
 
Olen ostamassa kitaraa:ESP LTD ALEXI 200 BK
 
Mitä mieltä olette,että onko hyvä aloittelijalle, tai pystyykö aloitteliat soittamaan sitä.
 
Ja tässä vielä linkki: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_alexi_200_bk.htm

 
Sanoisin, että tuossa maksaa nimi enemmän kuin itse kitara. Samalla hinnalla saa huomattavasti parempaa tavaraa ja käytettynä vielä parempaa. Esim. torilla tällä hetkellä Ibanez RG 5xx-sarjaa myynnissä 400 pintaan.
 
Jos uutena täytyy ostaa, niin mene mieluummin soitinkauppaan kokeilemaan ja mielellään jonkun asiasta enemmän tietävän kaverin kanssa, jos sellaista löytyy. Huonosti lapaseen sopiva kitara tappaa aika tehokkaasti harjoitteluinnon.
 
edit. myöhässä :)
 
A tergo in bona nates
j4kk1
26.08.2008 17:22:09 (muokattu 26.08.2008 17:23:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, olen aloittamassa kitaran soittoa, Enkä osaa mitään/tiedä kitarasta jne.
 
Olen ostamassa kitaraa:ESP LTD ALEXI 200 BK
 
Mitä mieltä olette,että onko hyvä aloittelijalle, tai pystyykö aloitteliat soittamaan sitä.
 
Ja tässä vielä linkki: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_alexi_200_bk.htm

 
No jos fanitat alexia ihan vitusti, niin sitten tuo varmaan on ihan hyvä ostos. Käytettynä / ilman tuota nimeä saa tuolla rahalla jo parempiakin kitaroita. Sitten tuossa on vielä halpis floyd rose, joka on hankala säätää, eikä varmaan pidä virettä. Runko on lehmusta, joka kuulostaa MUNSTA paskalta. V-mallit on muutenkin hankalia soittaa istualtaan.
 
E: hidas...
 
Edwaes
26.08.2008 17:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos fanitat alexia ihan vitusti, niin sitten tuo varmaan on ihan hyvä ostos.
 
Kyllä, fanitan Alexia ihan vitusti :D
 
Icy-Sun
26.08.2008 17:33:57 (muokattu 26.08.2008 17:43:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta uskoisin, että Torilta saa kaivettua samalla rahalla paremman rr:än. Laiho on käsittääkseni soittanut monta vuotta Jacksonin rr:llä ennen ESP:tä. Eikös sellainen kiinnostaisi? Minusta ei olisi kovin hääviä soittaa kitaralla, jossa lukee jonkun toisen nimi. Ei tuolla 200:lla ole paljoa muuta tekemistä Laihon kanssa noin ominaisuuksien kannalta kuin nimi Alexi ja rungon muoto.
 
There ain´t noway out tonight
Mikaelo
26.08.2008 17:47:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku varmaan suuttuu, mutta en suosittelis floikkaa aloittelijalle(kaan). Varsinkaan noita halpisversioita.
 
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Trendkeel
26.08.2008 17:52:32 (muokattu 26.08.2008 17:53:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata. Tolla tapat innostuksen aika nopeasti, kun a) kitara menee suhteellisen helposti epävireeseen ja b) virettä yms. on vaikea säätää. Ei sinusta kuitenkaan ilman reeniä tule yhtä hyvä kuin se ja se kitaristi riippumatta siitä kenen signature-mallia soitat.
 
Ja yksimikkisyyshän on aina plussaa. NOT.
 
"Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! .. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis |"..mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kotona ei tippuisi pesää", Hetfield sanoo ja puhkeaa nauruu
epi2
26.08.2008 17:58:30 (muokattu 26.08.2008 18:04:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mene ehdottomasti testaamaan musa liikkeeseen. Itse kun ostin nykyisen epin lespani, olin alunperin suunnitellut epin SG:tä, mutta kun testasin liikkeesstä niin en pitänyt siitä yhtään.
 
Olen kyllä sitä mieltä että ei kannatta ostaa tuota Alexi mallia koska siinä on varmasti yli hintaa reilusti pelkän nimen takia.Joku Jackson tai vastaava LTD:n RR malli ilman Alexin nimee olis varmaan parempi hinta laatu suhteeltaan, en kyllä oli tutustunut V kitaroihin tai kyseiseen malliin mutta olettaisin että asia on näin.
 
E: http://www.thomann.de/fi/jackson_rx10d_rhoads_bk_egitarre.htm tai http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_v200_bk.htm olisi vamran parempi
(ekassa on kyllä floikka joka ei ole kauhean hyvä aisia jos ei ole ihan pakko olla floikkaa)
 
rainmaker
26.08.2008 18:26:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta ei olisi kovin hääviä soittaa kitaralla, jossa lukee jonkun toisen nimi.
 
..Sanoo mies, joka omistaa Les Paulin... ;D Jos nyt sattuu diggaamaan jonkun kepittäjän signaturesta, niin ei sitä sen takia pidä jättää hankkimatta, ku se nyt on signature. Mut taasen pelkästään sen takia, että se on signature ei myöskään kannata keppiä ostaa. Kuten jo aikaisemmin todettu, jättäisin myös tuon alexi-200 mallin hyllylle ja ostaisin samalla rahalla jonkun kunnollisen kitaran. Toria kannattaa selata, sieltä ostamalla on erittäin suuri todennäköisyys saada rahoilleen parempaa vastinetta kuin uutena musakaupasta ostamalla.
 
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Metal_Late
26.08.2008 21:17:00 (muokattu 26.08.2008 21:17:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en suosittelis floikkaa aloittelijalle(kaan). Varsinkaan noita halpisversioita.
 
Mulla on peavey halppis floikka,joka pitää vireen hyvin(tai sitten satuin saamaan hyvän kappaleen).Mutta tunnetusti ltd:n lisenssi floikat on huonoja.
 
karsa
26.08.2008 21:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekaa kitaraa ostavalleen on ihan turha sanoa että "mene liikkeeseen testaamaan ja ota se mikä tuntuu omaan käteen parhaalt" koska ei ole minkäänlaista tatsia olemassa siihen kädessä olevaan kepukkaan eikä hajua että mikä näistä fenkun kauloista nyt tuntuu sitte parhaalta mun handyyn... ja aloittajalle; älä osta halpis ltd:tä, tein itse sen virheen,eivät ole rahansa arvoisia...mieluiten kannattaa lähteä tuolla raha määrällä tuijjottelemaan toria ja kysellä eri vaihtoehdoista täältä pulinapalstalta.
 
-jxjj-
26.08.2008 21:31:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee aika paljon off topic, mutta aina kun olen lukenut näitä juttuja, on tullut sama asia mieleeni. Eli siis kun aina suositellaan ostamaan parempi kitara käytettynä, niin olenko ainoa, joka ei suostu käytettyä kitaraa ostamaan? Enkä mielelläni anna kenenkään omiani soittaa... Mulle kitara on kuitenkin vähän ku nainen, otan mielummin käyttämättömän ja koen kaikki ilot ja surut alusta asti yhdessä ku valmiiksi sisäänajetun, jonka toki saa halvemmalla, mutta joka on jo elänyt jonkun toisen kanssa ja nähnyt ja kokenut vaikka mitä. Siinä soittaessa vaan tulis mieleen, että olikohan se edellinen parempi ja pystynkö koskaan olemaan yhtä hyvä... Voi olla vika mussakin... :)
 
-rock'n'roll ain't dead, but if I'd be him, I'd commit a suicide-
Grugi
26.08.2008 21:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee aika paljon off topic, mutta aina kun olen lukenut näitä juttuja, on tullut sama asia mieleeni. Eli siis kun aina suositellaan ostamaan parempi kitara käytettynä, niin olenko ainoa, joka ei suostu käytettyä kitaraa ostamaan? Enkä mielelläni anna kenenkään omiani soittaa... Mulle kitara on kuitenkin vähän ku nainen, otan mielummin käyttämättömän ja koen kaikki ilot ja surut alusta asti yhdessä ku valmiiksi sisäänajetun, jonka toki saa halvemmalla, mutta joka on jo elänyt jonkun toisen kanssa ja nähnyt ja kokenut vaikka mitä. Siinä soittaessa vaan tulis mieleen, että olikohan se edellinen parempi ja pystynkö koskaan olemaan yhtä hyvä... Voi olla vika mussakin... :)
 
Vähä sama vika täällä ja tohon että muka alottelijan ei kannata kokeilla kitaroita on musta ihan sontaa, kyllä sillä tapaa saa tuntumaa niihin ja sitäkautta kykenee hakemaan sitä omaan lapaseen sopivaa mallia. Sitä virhettä ei pidä tehdä että kokeilematta vaan tilaa jonkin kepin.
 
SDMF
-jxjj-
26.08.2008 22:00:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen myös siinä asiassa vähän varmaan epätyypillinen kitaristi, että jos kokeilen kaupassa uutta soitinta, soitan sillä n. 3 minuuttia ihan sointuja eri kohdista, sitten kokeilen että kaikki kielet soi kaikilta nauhoilta. Lopuksi kokeilen hihnan kanssa, että soitin pysyy hyvässä soittoasennossa ilman että siihen koskee käsillä ja sen ettei nauhojen reunat ole teräviä. Mahdollisesti vielä kokeilen ihan vaan ottaa kädellä ympäri kaulasta vähän sieltä täältä, että miltä tuntuu. Koko homma kestää alle 10 minuuttia ja tiedän onko kitara mulle hyvä. Noita asioita pystyy mielestäni kuka tahansa aloittelija kokeilemaan, myyjä varmasti auttaa jos vaan pyytää. Mun mielestä voi myös esim. pyytää myyjää (kai kaikissa kitarakaupoissa on joku joka osaa edes vähän soittaa) näyttämään miten soitin soi (eli lyödä styrkkariin kiinni ja soittaa hetken). Rohkeasti vaan kauppaan sanon minä!
 
-rock'n'roll ain't dead, but if I'd be him, I'd commit a suicide-
JohnnyLee
27.08.2008 02:02:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei ole pelkästään puolueellinen mielipide vaan perustuu aivan näppituntumaan:
Kannattaa aivan vertailun vuoksi tsekata Jacksonin RR3 mallia, käytettynä löytyy useita jo tuohon hintaan... ja on Japanilainen, jos sitä voi jonkin laadun ja paremmuuden mittapuuna pitää.
Musaliikkeissä olen jonkin verran vertaillut RR3:sta ja saman hintaluokan (n.600-700€) samantyyppisiä LTD-malleja ja mielestäni RR3 tuntuu jämäkältä kitaralta verrattuna hieman "lelumaiseen" LTD:hen, mikä ainakin omissa sormissani tuntui jotenkin muoviselta...?
 
Ja ainakaan ainoaksi kitaraksi en suosittele pelkästään tallamikillä varustettua.
 
Soittelihan Laiho Jackson RR-malleilla ennen ESP-diiliä, ja mahtaisikohan mies soitella edelleenkin jos ei Fender olisi Jacksonia ostanut...?
 
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
santa
27.08.2008 09:07:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hommaappas toi vanhempi mmv-bo. itsellesi. käytettynä jo erittäin halvallakin. itselläni se on keikka kitarana. pitää vireen aivan loistavasti ja mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. eli se floikaton malli siis kyseessä. esp-ltd mmv-bo
 
TKT
27.08.2008 14:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on peavey halppis floikka,joka pitää vireen hyvin(tai sitten satuin saamaan hyvän kappaleen).Mutta tunnetusti ltd:n lisenssi floikat on huonoja.
 
Jotenkin vaikeaa uskoa tota. Oisko kuitenkin sävelkorvassa jotain vikaa?
 
Trendkeel
27.08.2008 18:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on peavey halppis floikka,joka pitää vireen hyvin(tai sitten satuin saamaan hyvän kappaleen).Mutta tunnetusti ltd:n lisenssi floikat on huonoja.
 
Otapa kampi käteen ja vedä ja paina se äärikohtiin ja kokeile, pysyykö TÄYSIN samassa vireessä. OFR-tallassa on tämä kiva pikku ominaisuus.
 
"Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! .. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis |"..mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kotona ei tippuisi pesää", Hetfield sanoo ja puhkeaa nauruu
Metal_Late
27.08.2008 20:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin vaikeaa uskoa tota. Oisko kuitenkin sävelkorvassa jotain vikaa?
 
Siis pitää tarpeeksi hyvin, paremmin kuin ltd lisenssit.
 
Otapa kampi käteen ja vedä ja paina se äärikohtiin ja kokeile, pysyykö TÄYSIN samassa vireessä.
 
Ei pysy, mutta mullahan kitara maksaa Originaalin verran eli tuskin voittaa originaalia :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «