Aihe: von hertzen brothers
1
Jucciz
26.08.2008 17:06:25
Laitetaan ihan oikeasti ne kaikki kyselyt tänne:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203

Ja toisekseen, tuon biisin kanssa on oikein hyvä treenata kitaransoittoa korvakuulolta, koska tuossa on paljon "kitaramaisia" juttuja. Oivaltamisen ilo on paljon suurempi kuin jotain lottoriviä katsellessa.
Y3J
26.08.2008 21:56:27
Jucciz on oikeassa, ekoja biisejä mitä aloittelevat kitaristikaverit ovat korvakuulolta opetelleet. Katso videolta mallia: E:stä lähtee, slaidia, pull-offia väliin, tahtilaji 7/8. Ainakin introriffissä. Itse ainakin opin ihan videon perusteella. Istuskelin katsomassa telkkaria ja kyseinen video pamahti ruutuun.

Kannattaa kokeilla!
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timatteineen. -Risto Tähtelä, Pauli Mäkikartano, Yrjö Harrinpoika sekä Jussi Leino
Jucciz
26.08.2008 22:04:14 (muokattu 26.08.2008 22:05:10)
Jucciz on oikeassa, ekoja biisejä mitä aloittelevat kitaristikaverit ovat korvakuulolta opetelleet. Katso videolta mallia: E:stä lähtee, slaidia, pull-offia väliin, tahtilaji 7/8. Ainakin introriffissä. Itse ainakin opin ihan videon perusteella. Istuskelin katsomassa telkkaria ja kyseinen video pamahti ruutuun.

Kannattaa kokeilla!

Lähinnä tuossa biisissä on kaikki kitaransoiton perustekniikat ja -jipot: pentatoninen skaala, pull-offit, hammer-on:it ja slidet. Tahtilajista viis, ei sitä moni edes ajattele, koska tuon intron riffin hahmottaa helpommin yhtenä kokonaisuutena kuin johonkin tahtilajiin pakotettuna kuviona.

Jos korviaan ei ikinä treenaa, ei ne ikinä myöskään kehity.
Lenoldinho
27.08.2008 19:36:22

Mulla on tohon itse tehty nuotti/sointulappu (ei siis tabeja, kun en niitä käytä), voin vaikka pikaviestiä laittaa, jos kuitenkin päätät olla blokkaamatta. Mutta suosittelen kyllä kovasti itse blokkaamaan, tuo on ainakin itselle kaikessa mielessä sopivan tasoinen kappale, ei liian helppo blokattavaksi/soitettavaksi, muttei liian vaikeakaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)