Aihe: Humppamuusikoiden pikkujoulut .. ?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
WanhaWetäjä
25.08.2008 22:47:46

MIkä helvetti on pekkaspäivä? Mä en tiedä sitä vieläkään. Ei meillä ole sellaisia.

Juu, ei ole eikä tule....
En mäkään tiennyt mitä noi pekkaset on mutta tuolta löyty infoa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekkaspäivät

Niin ite asiasta...ammattisoittajahan ei voi pitää lomia tai ottaa vapaita, kaikki on omasta pussista pois, jos keikkaa tekee ei niitä voi perua jonkun miitin takia.Pe on huono päivä soittajille, su-ma parhaat...tapelkaa taas, tää on viihdyttävin thread pitkästä aikaa!
yy kaa...mikä laatikko?
korgie
25.08.2008 22:50:28 (muokattu 25.08.2008 22:53:23)
MIkä helvetti on pekkaspäivä? Mä en tiedä sitä vieläkään. Ei meillä ole sellaisia.

Enpä tarkkaan ottaen tiedä minäkään, eikä mulla semmosia ole ollut. Tai siis sen toki tiedän että silloin ei olla töissä, mutta se, millä perusteella nuo pekkaspäivät määräytyy kellä niitä kuuluu olla ja kuinka monta, siitä ei ole hajuakaan.

Edit: Tuoltahan tuo vastaus tulikin jo ...
Ihan sama minkävärinen ja -muotoinen soittopeli, kunhan siitä ääntä lähtee...
paice60
25.08.2008 22:55:11
Juu, ei ole eikä tule....
En mäkään tiennyt mitä noi pekkaset on mutta tuolta löyty infoa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekkaspäivät

Niin ite asiasta...ammattisoittajahan ei voi pitää lomia tai ottaa vapaita, kaikki on omasta pussista pois, jos keikkaa tekee ei niitä voi perua jonkun miitin takia.Pe on huono päivä soittajille, su-ma parhaat...tapelkaa taas, tää on viihdyttävin thread pitkästä aikaa!

Se on hienoa että voimme wiihdyttää herraa. Joko on viskit juotu? Ja tietenkin kolan kera,
Vittu näitä hommia edelleenkin.
korgie
25.08.2008 23:01:25
Pe on huono päivä soittajille, su-ma parhaat...tapelkaa taas, tää on viihdyttävin thread pitkästä aikaa!

Juu, kyllähän tosta vielä kunnon sota saadaan aikaiseksi. Eli mikä nyt sitten loppujenlopuksi olikaan se miitin ensisijainen tarkoitus? Porukan tapaaminen, vaiko se viinanjuonti ja yömyöhään juhliminen? Porukan koollesaamista ajatellen sunnuntai on edelleenkin se viikonpäivä, joka on lähes kaikilla vapaa, niin ammattimuusikoilla kuin päivätyöläisilläkin. Vai ollaanko tässä nyt tosiaankin niin verisesti "kahden eri kastin" väkeä, etteivät näiden kahden ryhmän edustajat oikeasti edes halua tavata toisiaan?
Ihan sama minkävärinen ja -muotoinen soittopeli, kunhan siitä ääntä lähtee...
baron
25.08.2008 23:02:36

Mä oon ollut duunissa, josta ei niin vaan irrottauduta ilmoittamalla, että nyt pidän vapaata.
Tarkoittaa, että kaikenlaisia kivoja kissanristiäisiä jäänyt väliin. Ei mun poisjäänti oo mitenkään tahtia haitannut.
Asiat tärkeysjärjestykseen: Jos on välttämätöntä/pakollista/kivaa duunia tarjolla, se tehdään, jos ei, voidaan käydä pippaloissa.
isojussi
25.08.2008 23:37:25
Juuriin näin Korgie. Ryyppäämiselle ja valvomiselle kelpaa huonompikin tekosyy.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
rintapek
25.08.2008 23:48:03

Juuriin näin Korgie. Ryyppäämiselle ja valvomiselle kelpaa huonompikin tekosyy.

Tekosyy o aina tekosyy. Ryyppääminen ja valvominen on hyviä syitä, mut tekosyynä noi tuli kokeiltua jo kakskytävuatta sitten. Ny jotain semmottista, että tarvitte röpelön rämpyttäjä/runpali/räpeltäjän paikalle. Sit ehkä pääsen.
One kind of music only - the good kind
isojussi
25.08.2008 23:49:10
...Ny jotain semmottista, että tarvitte röpelön rämpyttäjä/runpali/räpeltäjän paikalle. Sit ehkä pääsen.

Semmoselle on aina tilaus.
rintapek
25.08.2008 23:53:37

Semmoselle on aina tilaus.

Ny sanon jo HOHO... et o nähny etkä kuullu mua soittamassa....

Tiätty... oot missannu parasta mitä voi... ja mun erittäin pualueellisen miälipiteen.
One kind of music only - the good kind
mack the knife
26.08.2008 00:04:18
Raitistelkaa ihan rauhassa, mä en tuu pilaamaan viinanjuonnilla kauniita pyhäkoulujuhlia. Pitää katsella joskus uudestaan.
COVS n:o 1.
isojussi
26.08.2008 00:05:22
Raitistelkaa ihan rauhassa, mä en tuu pilaamaan viinanjuonnilla kauniita pyhäkoulujuhlia. Pitää katsella joskus uudestaan.

Ei kai tässä kukaan oo viinanjuontia kieltämässä? Mitä sääkin nyssaatana siinä?
mack the knife
26.08.2008 00:08:53
Ei kai tässä kukaan oo viinanjuontia kieltämässä? Mitä sääkin nyssaatana siinä?

No kun helvetti tulee kauheita älämölöjä tällaisesta kokoontumisesta. Odottelen taustalla ja katson, mikä on lopputulos.
Jos se varmistuu johonkin kapakkaan, niin en mä sitten lähde. Ulkopuolisten ihmisten paikallaolo haittaa, ajatteli asian miten tahansa.
COVS n:o 1.
isojussi
26.08.2008 00:27:44
...Jos se varmistuu johonkin kapakkaan, niin en mä sitten lähde. Ulkopuolisten ihmisten paikallaolo haittaa, ajatteli asian miten tahansa.

Aaahaaa - andöstän.
JanneI
26.08.2008 01:02:41
Annetaan suomalaisille internet-keskustelupalsta niin tässä on lopputulos.

Mulla ois yks ohjelmaehdotus teidän seuraavaan miittiin:

Joku tulostaa nämä 9 sivua. Jokaiselle miittiin saapuneelle annetaan kopio viestiketjusta paperimuodossa. Miitissä ketju luetaan ääneen, jokainen keskusteluun osallistunut lukee tietysti itse omat kirjoituksensa.

Lopuksi tämän hauskan leikin päätteeksi voi jokainen lyödä itseään nyrkillä päähään niin monta kertaa kuin kokee tarpeelliseksi.
isojussi
26.08.2008 06:02:06
Hienoa Janne1!

Asiasta taustoista ja ihmisistä et tiedä yhtään mitään, mutta oot valmis tuomitsemaan meidät.

Tää mnetin tanssimusaesa on oikeesti niitä harvoja palstoja, missä jengi (toki vaan aika-ajoin) uskaltaa avautua ja "näyttää tunteensa". Täällä uskalletaan riidellä, niinkun oikeessakin elämässä ilman, että heti kaikki on lopullista ja "kerrasta poikki".

Sellaista on hei oikea ystävyys: Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, eikä ne aina kohtaa - muutoin sanan palsta edestä voidaan keskustelu korvata termillä "eiks je -joo joo".

Oikeat ystävät uskaltavat riidelläkin. kunnolla. He tietävät, että juuri heidän tehtävänsä on osoittaa ystävänsä huonot puolet ja heikot kohdat tälle, eikä vaan naureskella takanapäin:"HOHO, mikä k***pää"

Humpansoitto - niin pää- kuin sivuammatikseen tai harrastuksekseen - tai vaan sen kuuntelu ja kuluttaminen eri muodoissaan on niin paljon raadollisempaa ja maanläheisempää, kuin mikää muu musa, että ihmisistäkin tulee näissä kuvioissa aivan toisenlaisia. Tästä on turha glamour pois. Me ollaan musiikkitaiteen maalaisjuntteja. Stadilaisetkin. Meistä on turhat kommervenkit karsittu pois.

Oikeesti uskon, että täällä kuka vaan olis valmis kenenkä vaan toisen palstalaisen avuksi tekemään aika mahdottoman paljonkin. On näitä nähty.

Tai jos sä nyt luulet, että me Manjaanan kanssa oltais pahimpia vihamiehiä, niin haukkaat öhhöötä. Pysyn edelleenkin uskomuksessani ja ymmärryksessäni, että Manjaana on sen verran fiksu ja mainio ihminen, että tietää ja hyväksyy sen tosiasian, ettei kaks ihmistä voi olla aina kaikestä täysin samaa mieltä - vaan usein aivan päin vastoin. Meillä on molemmilla mielipiteeseemme ja sen puolustamiseen oikeus - joskus se sit on vähän rankempaa, kun vaikkapa milläs järjestät yksipäiväisen tapahtuman kahdelle päivälle. Minä ainakin kunnioitan Manjaanaa ja hänen mielipiteitään - vaikka ne mielipiteet välillä ihan hanurista onkin. Niinkun meillä kaikilla. Täällä se vaan yleensä tohditaan sanoa.

Tää on nääs keskustelupalsta. Jos oot ollu Suomen hallituksessa 70-luvulla, on tää sulle väärä mesta, mutta jos et pälkää aika-ajoin kunnon "shöytä", tervetuloo kehiin.
tiina62
26.08.2008 09:23:58 (muokattu 26.08.2008 09:24:46)
Eli oot ollu järkäämässä Lammia tai pikkuesoja, ja sulle sunnuntai käy?

Tiina62: Älä välitä Manjiksesta - se on oikeesti paljon säyseempi ja empaattimsempi, kuin antaa täällä ymmärtää.

Enpä minä nyt yksin Manjista lähtis tässä mustamaalaamaan. Voi sitä muutkin katsoa itseäänkin peilistä. Myös minä.

Sille vain en voi mitään, ettei minua vapaa-aikana enää huvita riidellä kenenkään kanssa. Työelämässä on jo ihan tarpeeksi pakosti siedettäviä - ei aina niin oman mielen mukaisia ihmisiä ja asioita.

Ahistelen ihan ittekseni. Ja jatkakaa te vain sitä herttaista mielipiteittenne vaihtoa siellä.
Aurinkua päivään ja kuuta yöhön!
manjaana
26.08.2008 10:40:51 (muokattu 26.08.2008 10:42:10)
Enpä minä nyt yksin Manjista lähtis tässä mustamaalaamaan. Voi sitä muutkin katsoa itseäänkin peilistä. Myös minä.

Sille vain en voi mitään, ettei minua vapaa-aikana enää huvita riidellä kenenkään kanssa. Työelämässä on jo ihan tarpeeksi pakosti siedettäviä - ei aina niin oman mielen mukaisia ihmisiä ja asioita.

Ahistelen ihan ittekseni. Ja jatkakaa te vain sitä herttaista mielipiteittenne vaihtoa siellä.

Ei jaksa, kun kuulin jo takavasurista ketkä kaikki skippaa..

Mutta tässähän on jatkoa vaiks vetäjälle, joka näistä viihtyy ;)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 188&o=100&m=2&#p8306815
-Sama pää-
isojussi
26.08.2008 11:21:34
Ai kehuminen on nyt sitten mustamaalaamista.

Juujuujuujuu
isojussi
26.08.2008 13:29:02
...kun kuulin jo takavasurista ketkä kaikki skippaa....

Hyvä meininki - HOHO!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)