Aihe: Kuka käyttää mun sähköpostia?
1
baron
21.08.2008 14:03:05 (muokattu 21.08.2008 14:03:54)

Viime aikoina mun desktopissa on ilmennyt ongelma että kun kone ollut jonkin aikaa päällä ja yritän käyttää sähköpostia, ei onnistu vaan ilmoittaa että oletuskansio on käytössä ja kehoittaa sulkemaan sen sovellutuksen, joka sitä käyttää.
Kuitenkaan mikään "näkyvä" ohjelma ei sitä käytä.
Kun boottaa korjautuu vähäksi aikaa.

Onko se joku virus, joka yrittää levittää itseään lähettämällä mun sähköpostissa oleviin osoitteisiin?

Oon tietysti ajanut kaikki mahdolliset virusohjelmat, CCleanerit, Ad-awaret ym.

Kun olen miettinyt, mitä koneelle oon tehnyt sitä ennen kuin se alkoi niin ainakin downloadannut ja asentanut Norton Add-On ohjelman.

Mun käyttöjärjestelmä on Windows XP, sähköpostiohjelma Office Outlook 2003, virusohjelma Norton 360
Ukko
21.08.2008 17:25:48

Kun olen miettinyt, mitä koneelle oon tehnyt sitä ennen kuin se alkoi niin ainakin downloadannut ja asentanut Norton Add-On ohjelman.

Mun käyttöjärjestelmä on Windows XP, sähköpostiohjelma Office Outlook 2003, virusohjelma Norton 360

Muusta en tiedä mutta Nortonin softat ovat ihan persiistä mitä itse olen niiden kanssa joskus touhunnut. Ne tekevät käyttikselle kaikkea mahdollista jälliä.
COVS jäsen nro 6
Wk
21.08.2008 18:34:21 (muokattu 21.08.2008 18:34:52)
Nuo Anti-Virus -ohjelmat kyllä skannailevat ja tarkkailevat Outlookia varmaankin kaikki nykyään ja Norton kun on sellanen kakkapökäle (josta joutuu vielä maksaa) niin siinäpä se syy voi olla. Oletko sitten kokeillut poistaa tuota lisättyä "Add-onia"? Se saattaa löytyä Ohjauspaneelin Lisää tai poista-sovellus valikosta erillisenä ettei tarvi muuta poistella. Nortonin asetuksista varmaankin saa myös poistettua E-Mailin tarkkailun? Sitäkin voit kokeilla.
t-termiitti
22.08.2008 23:54:08 (muokattu 22.08.2008 23:56:00)

Oletko sitten kokeillut poistaa...

Nortonin poistaminen voi olla hankalampaa kuin pahimmankaan viruksen poistaminen. Mitä eroa niillä edes on..?

E: tosiian... Joku jo vihjasikin vastauksen: viruksia saa ilmatteeks...
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
JPQ
23.08.2008 08:40:32

Nortonin poistaminen voi olla hankalampaa kuin pahimmankaan viruksen poistaminen. Mitä eroa niillä edes on..?

E: tosiian... Joku jo vihjasikin vastauksen: viruksia saa ilmatteeks...

ja virukset vie usein vähemmän tilaakin kait vielä nykyäänkin.
Klezberg
24.08.2008 15:03:44

No yksi virustarkistimen pääfunktioista kai on tarkistaa ettei saapuneissa sähköposteissa ole viruksia.

Se että sillä on tuommoinen sivuvaikutus tuntuu kyllä kävyltä.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
PappaSF
24.08.2008 20:18:51
Ei tuo ongelma nyt välttämättä edes ole tuossa Nortonissa, voihan se olla juurikin pelkästään tuossa Office 2003 Outlookissa.

Oletko päivittäny tuon sähköpostiohjelmasi? Jos et niin päivitä se.
Tuota herjaa mitä tuossa tulee voi johtua aika monesta tekijästä esim. siitä jos käytät sähköpostissa omia arkistoja ja se .pst tiedoistoloppuinen tiedosto sattuis jostain syystä olemaan jotenkin aktiivisena.

Kokeile päivittää tuo 2003 outlook nyt alkuun jos et sitä ole tehnyt.
Hyvä paikka löytää tuohon ongelmaan myös vastaus on Microsoft Nowledge page (aina ei tietysti vastausta löydy helpolla mutta tuolta voi saada vastauksen tai sitten voihan tuota herjaa mikä tulee niin sen tiedot syöttää Googlettaen.

Onko sulla muuten mahdollisesti jokin muukin sähköpostiohjelma? Jos käytät Office 2003 Outlookia niin ootko sen lisäksi käyttäny XP:n mukana olevaa Outlook Expressiä, tämäkin saattaa vaikuttaa asiaan jollain tapaa.

Lisäksi en ole varma mutta jos käytät Messengeriä ja se on päällä niin eikös siinäkin ole rajapinnat sähköpostiohjelmiin ja siellä myös voi olla syypää ongelmaasi.

Ekana en lähtisi Nortonia ongelmasta syyttämään ennen kuin tutkisin nuo edellämainitut.

Sitten noista herjoista vielä, ei ole mitenkään harvinaista että herjat kertovat jotain ihan päin mäntyä eli niihin ei aina voi luottaa sokeasti.

Esimerkkinä tästä esim. herja että "et voi lähettää postia, tarkista vastaanottajan osoite" ja vika löytyykin siitä että Sähköpostilaatikko on täynnä eli ylittäny sille varatun rajan (tämä on vaan yksi esimerkki).

Välillä nuo eivät kerro ees vähästäkään tietoa kuten "muisti ei voi olla read" :D

Joo, en tiedä onko noista apuja mutta toivottavasti ongelma selviää.
baron
24.08.2008 22:46:22

1. Vaikuttaa siltä että ongelma on hävinnyt vaikka en tehnyt mielestäni mitään järkevää. Ajoin uudelleen CCleanerin rekisterinpuhdistusohjelman ja Norton 360 virusohjelman, joka löysi vain yhden "Tracking Cookien". Olin ajanut nämä samat ohjelmat aiemmin ilman mitään apua.
2. Mulla on koneella myös Outlook Express 6, jota en kuitenkaan käytä.
3. Ajoin kuitenkin neuvon mukaan sekä XP että Office Updatet, joissa mukavasti menikin pari tuntia ilta-aikaa.

Toivotaan parasta että ongelma pysyisikin poissa!
baron
25.08.2008 20:00:28

Eipä ole poissa, tallessa on.
En ole uninstalloinut Norton Add-on packagea, mutta olen ottanut sen pois käytöstä, ei auta.
Outlook Express ei ole häiritsevä ohjelma, koska sekään ei pääse oletuskansioihin.

??????????????
Harrastelija
25.08.2008 20:38:03
Kokeileppas nyt aluksi kuitenkin uninstalloida se Add-On Pack. Norton on siitä kiva ohjelma, että se ajaa erilaisia prosesseja koko ajan huolimatta siitä onko aktiivi käytössä.

Itselläni ei Task Managerissa prosessien määrää saanut tippumaan alle 40 silloin kun käytin Nortonia, ilman sitä ne ova 30:ssä.

Ei olisi myöskään ensimmäinen kerta kun Norton sekoilee ja koska tuo lisäosa koettaa varjella henkilökohtaisten tietojen lähtemistä muille maille vierahille, syy voisi löytyä sieltäkin päin.

Helpompi tietysti olisi jotain sanoa jos tietäisi mitkä asetukset siinä paketissa ovat mahdollisia, vaan kun ei ole Nortonia nyt koneella, ei voi katsoa.

Yksi asia mikä voi kanssa sekoittaa, on Wordin käyttö. Outlookhan käyttää sitä sähköposti editorina ja jos se muutenkin on päällä, se voi sekoilla.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
baron
26.08.2008 23:07:31

Nyt on vuorokauden toiminut ilman ongelmia sen jälkeen kun otin Nortonin Add-On-Packin Antispamin pois käytöstä ja boottasin.
Pistin sen taas päälle ja odotetaan mitä tapahtuu.
12 kol
27.08.2008 08:19:52
Viime aikoina mun desktopissa on ilmennyt ongelma että kun kone ollut jonkin aikaa päällä ja yritän käyttää sähköpostia, ei onnistu vaan ilmoittaa että oletuskansio on käytössä ja kehoittaa sulkemaan sen sovellutuksen, joka sitä käyttää.
Kuitenkaan mikään "näkyvä" ohjelma ei sitä käytä.
Kun boottaa korjautuu vähäksi aikaa.

Onko se joku virus, joka yrittää levittää itseään lähettämällä mun sähköpostissa oleviin osoitteisiin?

Oon tietysti ajanut kaikki mahdolliset virusohjelmat, CCleanerit, Ad-awaret ym.

"Sysinternals Process Explorer" ohjelmalla näet mitkä ohjelmat pyrkivät kommunikoimaan koneeltasi netiin ,,,
baron
28.08.2008 01:17:01

Nyt on vuorokauden toiminut ilman ongelmia sen jälkeen kun otin Nortonin Add-On-Packin Antispamin pois käytöstä ja boottasin.
Pistin sen taas päälle ja odotetaan mitä tapahtuu.

Nyt se on taas vuorokauden toiminut ihan OK vaikka kaikki Nortonit päällä?
Mä ymmärrän että naiset diivaa, että niillä on huonoja ja hyviä päiviä mutta että tietokoneetkin?????
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)