rheinone 25.08.2008 13:58:55 (muokattu 25.08.2008 14:19:17) | |
---|
Olen ajatellut tehdä paluuta rockabilly-kitaraharrastuksen ihmeelliseen maailmaan. Onkohan markkinoilla delay-pedaalia, jolla sais siedettävät genreen sopivat saundit? Ettei siis tarviis lähteä suoraan johonkin nauhakaikutouhuihin. Esim Danny Gattonilla on Gordonin Humbler-livellä mielestäni mahtava saundi, eli jotain sen suuntaista tässä haetaan. Mä tiedän ett tää pitäis olla kitarakamapalstalla, mutku ette te sitä kuiteskaan lue... E: Niin tai saa tonnekin vastata jos tykkäätte että on parempi mesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=102672&o=0&#p3399367 |
dano 25.08.2008 16:53:06 | |
---|
Boss RE-20 , roland space echo RE-201-klooni. Tavallinen rokapilijätkä ei eroa huomaa aitoon nauhakaikuun. Ei maksa paljon mitään saksan t-kaupassa. Katso rautalanka ja roketsuvoorumilta keskusteluja! |
Boss RE-20 , roland space echo RE-201-klooni. Tavallinen rokapilijätkä ei eroa huomaa aitoon nauhakaikuun. Ei maksa paljon mitään saksan t-kaupassa. Katso rautalanka ja roketsuvoorumilta keskusteluja! Lueskelin tässä välissä GretschPages-foorumin keskustelua aiheesta. Myös siellä suitsutettiin aika moniäänisesti Boss RE-20:n puolesta: http://gretschpages.com/forum/other … cho-effect-help-please/10319/page1/ Varmaan hyvä, mutta aikamoinen rohmo. Eli jos löytyis ihan yksinkertainen pedaalilaudasta minimitilan vaativa pieni purkki tyyliin mxr, preferoisin sitä. |
Gona 25.08.2008 21:04:59 | |
---|
Mä käytän sekä Bossin Re-20ppistä sekä ilmeisen enemmän Roctronin Short Timeria. Roctronin purkki maksoi aikoinaan 70 euroa ja on todella käyttökelpoinen laite. Short, shorter painonappi ja kolme potikka sekä pois päältä/päälle polkunäppi. Kaikki mitä rockabillyssä ja Chet/Merle tyylin pikkauksessa tarvitsen. Son myäs pieni ja kompakti. Mahtuu myös Gretschin kitaralaukkuun, Bossihan ei sinne vääny :=) Tässä riffin toripalstan linkki, siellä oli yksi roktroni kuudellakympillä justiinsa, soita ja kysy. http://www.riffi.com/tori/luetori.aspReal Rokko Bibsy Sound |
rheinone 25.08.2008 21:36:31 (muokattu 26.08.2008 09:46:16) | |
---|
Mä käytän sekä Bossin Re-20ppistä sekä ilmeisen enemmän Roctronin Short Timeria. Roctronin purkki maksoi aikoinaan 70 euroa ja on todella käyttökelpoinen laite. Short, shorter painonappi ja kolme potikka sekä pois päältä/päälle polkunäppi. Kaikki mitä rockabillyssä ja Chet/Merle tyylin pikkauksessa tarvitsen. Son myäs pieni ja kompakti. Mahtuu myös Gretschin kitaralaukkuun, Bossihan ei sinne vääny :=) Tässä riffin toripalstan linkki, siellä oli yksi roktroni kuudellakympillä justiinsa, soita ja kysy. http://www.riffi.com/tori/luetori.asp On toi Gona vaa hieno mies; Sielt tulee vastaukset aina ku apteekin hyllyltä! E: Soitin. Valitettavasti sälli oli jo ehtinyt vaihtaa Rocktronin veke. |
rheinone 26.08.2008 10:01:44 | |
---|
|
arppah8 26.08.2008 10:59:05 | |
---|
Enhän mä tiedä tarvitaanko rockabilly-slapbackechoon juur joku siihen tarkoitettu laitos. Musta kaikista dilsoista saa lyhyen toiston jolla ko. genreä vetelee. Esim. juur noilla Bossin laitoksilla. Mut mä oonkin vain tyhmä hevari. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
weelie 26.08.2008 14:16:18 | |
---|
Mun miälest DanEchoni on ihan hyvä ja edukas. Mutta enhän mä mikään muusikko olekaan. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
dfloreno 26.08.2008 23:39:12 | |
---|
Soundiltaan ehdottomasti parhaimpia delayta ikinä (pedaalinmuotosisena siis) on Mad Professorin Deep Blue Delay. ja on just ton MXR-askin kokoinen. Ihan uskomaton vehje. God made me funky |
Captain Farrell 27.08.2008 06:40:48 | |
---|
Onko kukaan kokeillut MXR:n Carbon Copy -delayta? Analogivehje ja true bypass- hinta kuitenkin suht edukas. Mikäli oikein ymmärsin, niin tolla "mod"-napilla saa saundiin pientä nauhakaikumaista/chorusmaista huojuntaa. Onko kyseessä ihan uusi vehje kun en ole ennen törmännyt? http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_59/products_id/5833Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
Gona 27.08.2008 17:32:11 | |
---|
Soundiltaan ehdottomasti parhaimpia delayta ikinä (pedaalinmuotosisena siis) on Mad Professorin Deep Blue Delay. ja on just ton MXR-askin kokoinen. Ihan uskomaton vehje. Oletko nähnyt Nevalaisen Matin pedaali-matkalaukun (ei siis enää pieni mikään pikkuloota). Täynnä Mad Professoria,ja ovatpa todella hauskan kuuloisia häksättimiä. Soitin Amerikanauto messuilla Boot Factoryn osastolla Matin Snaker-relic kitaralla ja käytin lootan delayta. Lienee ollut juuri kyseinen vehe. Mattihan saa noita vermeitä kylkiäisinä ja välirahana kitaroita myydessään soittoniekoille. Real Rokko Bibsy Sound |
donpepe 29.08.2008 08:23:36 | |
---|
Mulla on sellanen analoginen Yamahan delay 80-luvulta, loistopeli mun käytöön josta saa tarvittavat kaiut ulos helposto. Kauheen ruma musta peltiloota se kyllä on. - I'm only in it for the honey - |
Guildfinger 29.08.2008 15:43:47 | |
---|
Mulla on DD-3:nen. Sillä vedin levyllekin, ja livenä aina. Se on kestävä peruspurkki, riittävän maukkaalla soundilla. Varastosta löytyy myös räkkimallinen yamaha 1005 analog delay ja Ibanez DL10 spedu 80-luvulta, mutta silti diggaan eniten DD-3:sta?! ...mutta minä teenkin monta asiaa väärin, jos ihan originaalista soundista puhutaan. |
Roberto 29.08.2008 19:51:49 (muokattu 30.08.2008 12:01:42) | |
---|
Mulla on se RE-20, Kitarapajalla sama hinta ku saksassa, mut sisältää muuntajan. edt: torilla näyttäis olevan yks kpl muuntajalla 160€ |
harpist 03.09.2008 15:06:40 | |
---|
Olen ajatellut tehdä paluuta rockabilly-kitaraharrastuksen ihmeelliseen maailmaan. Onkohan markkinoilla delay-pedaalia, jolla sais siedettävät genreen sopivat saundit? Ettei siis tarviis lähteä suoraan johonkin nauhakaikutouhuihin. Kipurantimpi juttu ? Olen huomannut ( en siis kitaristina ) että mielipiteet jonkun DeLayn toimivuudesta tietyssä genressä jakautuvat - on paljonkin eroja. Toinen kehuu - toinen haukkuu. Mielipiteeseen vaikuttavat tällöin myös laitteen toimivuudet , säädöt ym. - ei yksistään soundit. Minä arvioin asiaa kuulemani perusteella - en siis toimivuuden - kitaristi kun en ole. Ei tainnut ketjussa kukaan suositella esim. H&K:n Replexiä. Varmasti ne soundit ovat siinäkin - simppelyys vain puuttuu. Entä soundit ? Ostin aikoinani huutonetistä edullisesti Made in R.O.K ( Korea ) PSK delayn - malli DLY-2. Muovinen halvan näköinen ja oloinen purkki - poljin/kansi meni välittömästi pelkän jousen voimasta rikki. Siis toteutukseltaankin jo täysin p***a. Kolme säätöä D.time , D.level ja Feedback. Harmony central molemmat "arvostelut" haukkuvat soundin ja lootan totaalisesti : http://reviews.harmony-central.com/ … iews/Effects/product/PSK/DLY-2/50/1 MUTTA .... minä pidän sitä kaikista fyysisistä puutteista huolimatta silti soundiltaan parhaimpana - Huom nim.omaan ! - Rockabilly delaynä, mitä olen tähän ikään mennessä kuullut. Minun korviini Rockabilly soundi on siinä - eivätkä laittetta käyttäneet kitaristit ole eriäviä mielipiteitä asiasta esittäneet - päin vastoin - ovat hämmästelleet ja kehuneet kuulemaansa. Ulkoinen olemus laitteella kun ei ole uskottava - mutta soundi on. Niin ja se synkkä tosiasia. Pedaali ei toiminut harpun delaynä lainkaan - hommassa jota varten sen hankin. Mutta tuo lämmin Rockabilly soundi joka siitä lähtee - se on estänyt minua laittamasta sitä kiertoon. "Siitä soundista en luovu" - tiedättehän. Loota odottaakin edelleen hoteissani niitä "rockabilly" biisejä - johon se on omiaan ... " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
harpist 03.09.2008 15:46:30 | |
---|
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
rheinone 03.09.2008 17:08:21 (muokattu 03.09.2008 17:34:03) | |
---|
|
stapani 22.03.2009 23:47:34 (muokattu 22.03.2009 23:49:13) | |
---|
Yep Danny Gatton "Funhouse" soitettiin tänään tv:ssä.... "Tanssii Tähtien kanssa" housebändin toimesta ja painotetaan vielä sitä että kyseinen tv-formaatti kuuluu sarjaan evvk mutta hetken aikaa pysyin hereillä........ Stapani |
Mr. Moonbeam 06.04.2009 12:04:42 | |
---|
Mitä eroa on delaylla ja echolla? |
varakeef 07.04.2009 14:01:53 | |
---|
Mr. Moonbeam: Mitä eroa on delaylla ja echolla? Mitä lyhyempiä ja mitä vähemmän toistoja delayssä on, sitä todennäköisemmin sitä kutsutaan echoksi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |