loosah 25.08.2008 12:49:22 | |
---|
Latasin just iTunestista metallican uuden sinkun "the day that never comes" ja huh huh. Kyllä on taas hypätty kokonaan uudelle aikakaudelle siinä, kuinka paljon masteria voi säröttää.. En ainakaan itse ole kuullut koskaan mitään vastaavaa. Heipä hei loudness war! Biisin saunditkin hyppäävät ajassa taakse päin ja ovat hyvinkin "demomaiset" ja kuivat vaikka tietenkin Metallican tapauksessa tuo demomaisuus on hyvin tarkkaan mietittyä. Vähän niin ku olis justice for all köpösaundeineen tuotu tälle vuosituhannelle. Eipä oo kovin järkevä keskustelun avaus ehkä, mutta olen aika varma, että pian alkaa radiossa soimaan paljonkin bändejä, jotka kopioivat saundillisesti tuota uutta levyä ja tälläkin foorumilla kysellään, että kuinka saada vastaavat saundit jne.. Makeinta oli, että tuo kaikki edellämainittu toimi todella hyvin ja biisi rokkas. joo..lukkoo vaan. GIGO |
Exhausted 25.08.2008 13:06:39 | |
---|
Kuulemma tuo radio/netti-sinkku on "vahingossa" mennyt särölle, mutta varsinainen albumi ei tule kuulostamaan samalta. Mietittiin juuri että eihän Metallican tasolla tällaisten vahinkojen pitäisi olla mahdollista. Voisiko sillä olla jokin syvempi tarkoitus? Provosoida ihmisiä St.Angerin saundien jälkeen? Vähentää sinkkubiisin kuuntelemista ennen varsinaista albumia? Saada ihmiset ostamaan biisi kahteen kertaan ("now with improved sound quality!")? |
Antti1 25.08.2008 13:18:29 | |
---|
Mä oon mielessäni pyöritellyt omaksi huvikseni sellaista skenaariota, että olisivat valkanneet koko levyn huonoimman biisin ja pistäneet siihen kehnon soundin. Vaan tuskinpa on näin... :) Mulle ei oo toi setti oikein avautunut, ei niin soundipuolelta, kuin musankaan kannalta. Ehkä se sitten, kun joskus saa paremmilla soundeilla varustetun lätyn kuunneltavaksi asti. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Timo JM 25.08.2008 13:54:13 (muokattu 25.08.2008 14:01:06) | |
---|
Aika syvältä mun mielestä toi hajanainen soundimaailma. Ei kuulosta ehjältä kun osa on hiotun kuuloista ja osa demomaista. Särötys on kyllä karmea, ja varmasti tehty tahallaan. Vaan mikäs siinä jos demosoundit tulisivat muotiin. Helpommalla pääsis ;-) (Kuuluiskohan tää aihe tuonne "Tuottaminen ja sovittaminen" alueelle?) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
18is9 25.08.2008 14:57:58 | |
---|
Hoh, toivottavasti pian aletaan re-masteroimaan näitä uudempia rankasti limitoituja levyjä, saattaisi sitten pystyä kuuntelemaankin niitä joskus. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
koponen 25.08.2008 18:35:00 (muokattu 25.08.2008 18:35:29) | |
---|
Hoh, toivottavasti pian aletaan re-masteroimaan näitä uudempia rankasti limitoituja levyjä, saattaisi sitten pystyä kuuntelemaankin niitä joskus. Ei niille voi pelkällä remasteroinnilla valitettavasti tehdä yhtikäs mitään. If it says Marshall on the front, you're good to go |
Mua häiritsee enemmän biisissä härskisti ylivedetty vokaalien tunetus. |
Exhausted 25.08.2008 18:59:57 | |
---|
Ei niille voi pelkällä remasteroinnilla valitettavasti tehdä yhtikäs mitään. Mutta eikös remasterointi melkein tarkoita useasti uutta miksaustakin |
Fonisoul_ 25.08.2008 19:16:47 (muokattu 25.08.2008 19:17:07) | |
---|
Mutta eikös remasterointi melkein tarkoita useasti uutta miksaustakin Minä ymmärrän remasteroinnilla sitä, että otetaan alkuperäinen valmis miksausversio ja se masteroidaan uusiksi. Eli pitäisi kyllä auttaa, toisin kuin yllä olevasta Koposen viestistä voisi ymmärtää. Uusi miksaus sitten enemmänkin tapausriippuvaista. Soul with a capital "S"... |
JPQ 25.08.2008 19:21:25 | |
---|
Minä ymmärrän remasteroinnilla sitä, että otetaan alkuperäinen valmis miksausversio ja se masteroidaan uusiksi. Eli pitäisi kyllä auttaa, toisin kuin yllä olevasta Koposen viestistä voisi ymmärtää. Uusi miksaus sitten enemmänkin tapausriippuvaista. nimenomaan masterointi menee remasteroininssa uusiksi jos oikein tehdään jotkut toki miksaa uusiksikin joka kyllä ok (muttei kuulu minusta käsitteen piiriin) mutta se että jotkut jopa soittaa osan uusiksi se on jo täysin liikaa. ps. remasterointi mitä eri levyjä olen kuullut ilman sitä ja sillä niin pilannut monia vivahateita hukaten. |
Timo JM 25.08.2008 20:18:19 (muokattu 25.08.2008 20:19:36) | |
---|
Eli pitäisi kyllä auttaa, toisin kuin yllä olevasta Koposen viestistä voisi ymmärtää. Vaan jos se alkuperäinen miksaus on tehty lyttäys huomioiden niin balanssit on persiillään jos lytätään vähemmän. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Cape 25.08.2008 21:51:18 (muokattu 25.08.2008 21:52:34) | |
---|
Vaan jos se alkuperäinen miksaus on tehty lyttäys huomioiden niin balanssit on persiillään jos lytätään vähemmän. Jännä kuulla miltä se snare oikeesti tuolla levyllä lopulta soundaa. Tuo supermurskattu sinkku oli pakko ostaa itunesista ihan vaan että voi kauhistella kotimonitoreiden ääressä masteroinnin yhä synkkenevää tietä... Mä en vielä oikein suostu uskomaan että tuo olisi Ted Jensenin masteroima versio, vaan joku demomasteri joka on nopeesti laitettu jakoon. Jensen on senverta kova köpö, et jos joku osaa laittaa levyn lujalle niin hän on mies paikallaan. Mä vaan toivon hartaasti että ne ei oo tekemässä RMS lyttäyksen maailmanennätystä. |
Read My Licks 25.08.2008 22:54:17 | |
---|
Mä en oo kuullu sitä iTunes versioo, ku mä nauhotin sen Free Hi-Q recorderilla niitten MySpace sivulta, eikä se varmasti sen parempi oo, mut mun mielestä se on aivan riittävän hyvä. Toisaalta onhan sitä tullu kuunneltua jotaki Mutilatorin Immortal forcee ja Dark Angelin Darkness Descendsiä jonki verran, niin ei mikää ihme että kuulostaa ihan kelvolliselta. Mun mielestä esim. Testamentin uusin oli muutenki vähä "yli tuotettu", niin se on vaan mun mielestä hyvä että palataan lähemmäs musiikin kulta-ajan (80-luvun) soundeja, eli ei mitää valittamista. :P |
Exhausted 25.08.2008 23:24:49 | |
---|
Mä en vielä oikein suostu uskomaan että tuo olisi Ted Jensenin masteroima versio, vaan joku demomasteri joka on nopeesti laitettu jakoon. On ihan virallista tietoa, ettei levy tule kuulostamaan samalta |
Johann Onn 26.08.2008 03:39:51 (muokattu 26.08.2008 03:54:36) | |
---|
Kuulemma tuo radio/netti-sinkku on "vahingossa" mennyt särölle... ...tai jos ne otti Rush:in "Vapor Trails" levystä mallia ? Toivottavasti ei, toisten virheistä kuuluu oppia. Heipä hei loudness war! Rush taisi saada aikoinaan jo erävoiton, tolla "Vapor..." levyllä. Hankala on muiden enää pysyä kisassa, kun ne onnistui vetämään äänityksetkin osaksi digisärön puolelle. Siihen vielä yli-ammuttu kompressointi päälle, joka entisestään vaan korosti sitä valmista digisäröä. Saavutus kai se toikin on. |
koponen 26.08.2008 08:28:13 | |
---|
Vaan jos se alkuperäinen miksaus on tehty lyttäys huomioiden niin balanssit on persiillään jos lytätään vähemmän. No näinpä. Turbolyttäys on melkein pakko ottaa miksauksessa huomioon tai rummuista ei lopputuloksessa kuulu kuin crash-pelti. Uudelleenmasteroinnit tekee valitettavan harvoin mitään oikeasti hyvää. If it says Marshall on the front, you're good to go |
18is9 26.08.2008 08:45:57 | |
---|
...tai jos ne otti Rush:in "Vapor Trails" levystä mallia ? Toivottavasti ei, toisten virheistä kuuluu oppia Tuosta levystä oli muuten jossain Rushin historiikkikirjassa aika mielenkiintoisia kommentteja levyn tekoon osaallistuneilta henkilöiltä. Vähän siihen tapaan homma meni että miksaaja olisi ollut valmis ampumaan masteroijan ja Geddy Lee totesi että hajotti studiossa niin paljon että päämääränä oli vain saada jotain valmiiksi että päästään pois. Eli ei ne itsekään siihen kovin tyytyväisiä olleet. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Nitrodelay 26.08.2008 10:14:22 | |
---|
Mielenkiintoinen saundinäkemys bändiltä, joka voisi voisi tehdä levynsä ultimaalisaundeilla. Kyllä toi on tietoinen veto asettua ikäänkuin samalle viivalle kuuntelijoiden kanssa. Jotain samanlaista irtiottoa normaalista kuin jakaa levyä ilmaiseksi tai myydä sitä vain tietyn kauppaketjun kautta. Kun joka pikkupajassa saadaan sitä turbojööttiä aikaiseksi, niin en tuota siirtoa ihmettele. Kerätään sympatioita olemalla kökköjä tms. Keikalla sitten pellitauki, sieltä ne hillot muutenkin tulee nykyään. ...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... |
Aleksi Gaiss 26.08.2008 11:23:37 | |
---|
Kommentoidaan nyt tännekin: mitäs ootte mieltä kun vaikuttas toi toinenkin biisi särkevän?! :) Tosiaan suht virallista tietoahan oli liikkeellä että joku oli kämmänny TDTNC'n kohdalla, mutta kyllä tuntus My Apocalypse särkevän yhtä paljon...?! :/ Tossa vielä linkki, jonka joku aiemmin Metallica-ketjuun postasi: http://rapidshare.com/files/140160411/My_Apocalypse-256.mp3.htmlÄänitys- ja miksauspalveluja tarjolla! |
Exhausted 26.08.2008 11:30:22 | |
---|
Kyllä vain, mutta toisaalta voi olla sama kopio, mistä noita nettiennakkoja on jaeltu. Toivon parasta kyllä edelleen... |