epi2 24.08.2008 15:51:25 (muokattu 24.08.2008 15:58:48) | |
---|
Iteltä löytyy tollanen Fenderin Princeton chorus (transistori) vuodelta 80. Oon aatellu että vois ostaa siihen lisäksi jonkun lisä särön. Särö on sinäänsä ihan riittävä mutta olisi mukava jos sais vähän monipoilisuuttaa tohon. Olen aatellu Bossin DS-2, mutta saakos jollain putkisäröllä transistorivahvistimiestakin putki tyyppisen OD:n? Musa maku:Foo fighters, Cream ja sen sellanen. |
PJS 24.08.2008 18:32:30 | |
---|
Epäilempä, että sitä putkiruntua ei transistori-vahvistimesta saa vaikka yrittäisikin. Ihan kelpo saundia voit kyllä saada, mutta vastaavaa yliohjatun putkivahvistimen saundia ei valitettavasti taida saada muuta kuin kunnolla huudatetusta putkivahvistimesta. Mutta semmoiset ei onneksi ole niin hirveän kalliita nykyään välttämättä. Jos esim. toria tarkkailee niin multa vois olla lähiaikoina tulossa semmonen Peavey Classic 30 myyntiin ihan sopuisaan hintaan. Ei se mikään maailman paras laite ole. Mut ihan kelposaundinen hintaansa nähden. Ja juurikin tuollaiseen cream touhuun passaa aika hyvinkin. Muita vastaavia on myös markkinat pullollaan nykyään. Mut niistä tietää sitte toiset enemmän. Ku ei liene järkeä ostaa helposti yli sadan euron säröpoljinta ku jollain 400-500€:llä rupee jo saamaan ihan vahvistintakin. Halataanko? |
eewo 24.08.2008 18:37:53 (muokattu 24.08.2008 18:40:38) | |
---|
Ja Claptonhan ei paljon mitään purkkeja Creamin aikaan käyttänyt, vaan hankki sen monipuolisuuden soundiin kitaran volumella ja tatsilla. E: Tosin Fender ei välttämättä ole paras vehje marsu-tyyppiseen soundimaailmaan. Jos rahat ei riitä putkivahvariin, niin esim. minä olen hyvät 60-luvun Clapton-soundit Epin Lespalla ja Rolandin Cube 30:lla. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
epi2 24.08.2008 21:10:26 | |
---|
Selvä, Kiitos vaan vinkistä. Lähinnä tällä hetkellä hakisin monipuolista pedaalia, mietin sitten tuota pientä putki vahvaria myöhemmin. Olisiko tuo DS-2 hyvä vai olisiko DS-1 parempi? Luin että DS-2:ssa olisi DS-1 ja sitten se Turbo distortion? onko näin? Ja eikös Smells like teen spiritissä ole käytetty juuri tuota DS-2? En kai sitten lähde putki saundeja metsästämään, aikas lähelle tuolla pääsee esim Sunshine of your loven soundeja (paitsi putkien dynamiikkaa puttuu) PS: Soitan epin lespalla |
Jucciz 24.08.2008 21:32:16 | |
---|
|
Shakata 24.08.2008 22:10:03 | |
---|
Kalamies #? |
Swan 24.08.2008 22:20:05 | |
---|
Dilly dally, shilly shally >-)))> #26 S.M.A.K. |
ankkiz 25.08.2008 08:44:37 (muokattu 25.08.2008 08:46:12) | |
---|
Rölölöö, badmonkey :) Toimii cleaninkin päälle, mutta parhaaseen lopputulokseen päästäneen lisättäessä se jo kohdilleen säädetyn särön päälle "putkimaisuutta" tuomaan. Haussa:HALPA kakkos-/projektiskepa/-basso, sekä
edulliset sähkörunput. |
baba o riley 25.08.2008 09:13:15 | |
---|
Ja Claptonhan ei paljon mitään purkkeja Creamin aikaan käyttänyt, vaan hankki sen monipuolisuuden soundiin kitaran volumella ja tatsilla. E: Tosin Fender ei välttämättä ole paras vehje marsu-tyyppiseen soundimaailmaan. Jos rahat ei riitä putkivahvariin, niin esim. minä olen hyvät 60-luvun Clapton-soundit Epin Lespalla ja Rolandin Cube 30:lla. Käytti se ja aika paljonkin. Jos haluaa tota creamsoundia niin colorsoundin reissue tonebender tai supa tonebender hoitaa aika hyvin asian (tajuttoman makee fuzzi, vähän big muff suuntaan, mutta räikeempi). Clapton itse käytti mm fuzz face, vox tonebender, uni voixin super fuzzia ym. Sekoitat varmaan john mayallin blues breakers aikakauteen jolloin clapton soitti enemmän suoraan marsuunsa |
Krice 25.08.2008 11:01:41 | |
---|
|
Terry Pantheras 25.08.2008 11:24:53 | |
---|
Kerro ihmeessä lisää! |
epi2 25.08.2008 15:54:34 (muokattu 25.08.2008 16:01:14) | |
---|
Efekti looppeja löytyy 2, stereo ja mono. Pitää varmaan mennä johonkin kauppaan ite kokeilee, hami kun täällä missä itse asun ei ole kunnon musa liikettä. Ja eikös toi fulltone ole aika kallis? E: Älkää edes ehdottako mallintavia. En pidä mallintavien saundeista. En kyllä ole varman noista purkeista, että ovatko ne laaduttakaita mallinnoksia, mutta esim tämä täällä paljon kehuttu rolandin Cube sarja on mielestä kauheaa skeidaa... E2: paljonkos toi Dunlopin FuzzFace maksaa ja onko laadukas? |
black-dog 25.08.2008 16:04:36 | |
---|
Olen aatellu Bossin DS-2, mutta saakos jollain putkisäröllä transistorivahvistimiestakin putki tyyppisen OD:n? Noh, itse saan digitech bad monkeyn ja ds1 voimin hyvänkuulosta "putkirösön" tapaista, mutta ei putken dynamiikkaa eikä sitä soundiakaan nyt oikein voi keinotekosesti saada, lähelle voi päästä Watch my back sano kyttyräselkä |
Terry Pantheras 25.08.2008 16:06:53 | |
---|
esim tämä täällä paljon kehuttu rolandin Cube sarja on mielestä kauheaa skeidaa... Olen pitkälti samaa mieltä. Mielestäni Tech21:n tuotokset on huomattavasti lämpimämpiä ja luonnollisempia soundiltansa, mutta testaamallahan sen vasta oikeasti tietää. Kerro ihmeessä lisää! |
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php |
Artist 25.08.2008 20:27:01 (muokattu 25.08.2008 20:27:45) | |
---|
Näin pitkälle päästy eikä kukaan ole maininnut Proco Rat pedaalia? Ainakin aloitusviestissä mainittu Foo Fighters käyttänee. Hienostelut sikseen, rotta (mieluiten vanha) vaan styrkkarin eteen. Toimii sitäpaitsi hyvin ihan kliininkin styrkkarisoundin edessä. "This microphone turns sound into electricity" |
eewo 25.08.2008 23:00:10 | |
---|
Käytti se ja aika paljonkin. Jos haluaa tota creamsoundia niin colorsoundin reissue tonebender tai supa tonebender hoitaa aika hyvin asian (tajuttoman makee fuzzi, vähän big muff suuntaan, mutta räikeempi). Clapton itse käytti mm fuzz face, vox tonebender, uni voixin super fuzzia ym. Sekoitat varmaan john mayallin blues breakers aikakauteen jolloin clapton soitti enemmän suoraan marsuunsa Plaah, sen siitä saa kun rupee leikkimään asiantuntijaa, vaikka onkin vaan fanipoika. Näinhän se menikin, ajatuskatko. http://guitargeek.com/rigview/427/ Tosta vähän osviittaa. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
jumara 26.08.2008 15:43:48 | |
---|
Lähinnä tällä hetkellä hakisin monipuolista pedaalia, mietin sitten tuota pientä putki vahvaria myöhemmin. Olisiko tuo DS-2 hyvä vai olisiko DS-1 parempi? Luin että DS-2:ssa olisi DS-1 ja sitten se Turbo distortion? onko näin? Ja eikös Smells like teen spiritissä ole käytetty juuri tuota DS-2? En kai sitten lähde putki saundeja metsästämään, aikas lähelle tuolla pääsee esim Sunshine of your loven soundeja Hello, Bossin tuotteista kokeilisin ehdottomasti mieluummin OD-3:sta. Siinä on mielestäni huomattavasti orgaanisempi, dynaamisempi ja mureampi soundi kuin DS:issä. Voisi täyttää paremmin asettamasi speksit? http://www.bosscorp.co.jp/PRODUCTS/EN/OD-3/ Tollainen. Uskoisin, että toimii hienosti jopa trankkupelin kanssa. Itelläni on tollainen Full-Drive 2:n kaverina lähinnä boostina. Käytin aikaisemmin jonkin verran myös komppisärönä, toimii hienosti silleenkin. Marshall 2203
Marshall 1974X
Marshall 1974CX
Marshall 2061X
Marshall 1922
Koch Studiotone
Boss&Fulltone on the floor.
Fender '72 Tele RI
Fender STD Strat
Washburn LP "lawsuit"
Union Flag Telepartscaster |
kloppis 26.08.2008 17:28:13 | |
---|
Mulla olis myynnissä juurikin tuo Boss DS-1. Siitä tosiaan lähtee juuri sellainen Smeels Like Teen Spirit -tyyppinen särö. Mutta lähtee kuitenkin myös aika monenlaista säröä, kunhan vaan jaksaa väännellä. Kyllä sieltä helposti löytyy sitä Foo Fighters osastoakin! Lähetä viesti, jos olet kiinnostunut. Pedaali on täysin uudenveroinen, ja alle vuoden vanha. |
Jucciz 26.08.2008 17:31:20 | |
---|
Mulla olis myynnissä juurikin tuo Boss DS-1. Siitä tosiaan lähtee juuri sellainen Smeels Like Teen Spirit -tyyppinen särö. Mutta lähtee kuitenkin myös aika monenlaista säröä, kunhan vaan jaksaa väännellä. Kyllä sieltä helposti löytyy sitä Foo Fighters osastoakin! Lähetä viesti, jos olet kiinnostunut. Pedaali on täysin uudenveroinen, ja alle vuoden vanha. http://muusikoiden.net/tori/ |