Aihe: Hyvät kuulokkeet kotistudio- käyttöön?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14
Jaava
22.06.2008 22:36:25
hankin lopulta dt250 kuulottimet ja näihin olen kovasti tykästynyt. paljon kivempi, kuin 770.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
mikko.maasu
25.06.2008 21:46:00

Just ostettiin bändin kanssa koko ronkka dt 770 m:t treenausta varten. Soundi tulee siis monitoroituna.

Helvetin hyvät luurit, minun makuun. Oon tehny musaakin näillä. Pystyy pitämän viikon päässä. Hinta/laatusuhteeltaan hyvät ja soundi puhdas. Suosittelen.
Freethinkers are dangerous
Pitkavirta
26.06.2008 07:58:09
Hei, nyt lähtis halfalla AKG K171 Studiot.. Uskomaton hinta, vai oonks taas missannu jotain..?

Kannattaa kai nuo ostaa, jos luuriostosten kipuraja on satasen kieppeillä?

http://www.thomann.de/fi/akgk171_studio.htm
axelsson
26.06.2008 09:16:11
Hei, nyt lähtis halfalla AKG K171 Studiot.. Uskomaton hinta, vai oonks taas missannu jotain..?

On halvat, muttei kannata. Puristaa pään kasaan (puoli tuntia ja tekee kipeetä jo ihan tosissaan) ja johdon liikkuminen kuuluu hirveänä jyrinänä kupin sisällä. Itse soundi on noissa sisänsä kyllä ihan asiallinen.
koponen
26.06.2008 21:11:48

Uusia malleja pukkaa tilalle.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Ziggy Bubba
26.08.2008 20:44:35 (muokattu 26.08.2008 20:46:25)

Nuo K701:t on vähän hankalat luurit "ajaa", melkein kaipaavat kunnollisen kuulokevahvarin (joka kustantaa about saman verran kuin nuo luurit tahi enemmän). Itellä on vahvarina Heed Canamp, joka saa nuo luurit soimaan aivan eri malliin kuin äänikortin lähtö...

Ite tilasin juuri Pricejapan.comista Denon D2000:t AKG:iden kaveriksi. Denonit toimii ihan pätevästi myös ilman vahvaria ja tarjoavat todella laadukasta soundia kaikinpuolin.... Mukavuus on myös todella hyvä. Ehkä tämän mennessä parhaat yleisluurit mitä olen testannut. Hintaakin oli vähemmän kuin K701:llä (kaikkine kuluineen (tullit ym.) n. 230 e). Eipä oltu turhaan noita netissä hehkuteltu.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
masterhat
26.08.2008 21:17:00
Audio technicat on aika jees soittoluurit, noin niinkun 100 hintaluokassa.

ATH-M40/fs siis. Miksauksesa korostaa liikaa bassoa, mutta soittotatsi on hyvä näillä kun soundissa on kokoa
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
insight
04.09.2008 12:10:43
Nuo K701:t on vähän hankalat luurit "ajaa", melkein kaipaavat kunnollisen kuulokevahvarin (joka kustantaa about saman verran kuin nuo luurit tahi enemmän). Itellä on vahvarina Heed Canamp, joka saa nuo luurit soimaan aivan eri malliin kuin äänikortin lähtö...

Ite tilasin juuri Pricejapan.comista Denon D2000:t AKG:iden kaveriksi. Denonit toimii ihan pätevästi myös ilman vahvaria ja tarjoavat todella laadukasta soundia kaikinpuolin.... Mukavuus on myös todella hyvä. Ehkä tämän mennessä parhaat yleisluurit mitä olen testannut. Hintaakin oli vähemmän kuin K701:llä (kaikkine kuluineen (tullit ym.) n. 230 e). Eipä oltu turhaan noita netissä hehkuteltu.

Noi K701:set muakin kiinnostaa. En tosin ole niitä kuullut. Noita Denoneita sen sijaan olen ja pidin tosi paljon. Kuuntelin high end messuilla 1000, 2000 ja 5000 malleja ja pidin kyllä kaikista paljon. Ennen noita messuja en ollut Denoneista yhtään tietoinen ja ihan aiheesta tosiaan niitä kehutaan.
Can you feel the atmosphere
Guitar83
13.09.2008 16:38:17
Osaisiko kukaan sanoa kummat kuulokkeet kannattaisi ostaa? Vaihtoehdot ovat Beyerdynamic DT880 ja Ultrasone PROline 650. Tulee pääasiassa musiikin kuunteluun yms. viihteeseen, mutta aika paljon niillä myös miksataan/masteroidaan pienessä mittakaavassa.

Kumpikaan ei liene täysi huti, mutta osaako kukaan kertoa kumpi sopisi miksaukseen mielestään paremmin? PROline 750:t olisi kuulemma mahtavat, mutta jotenkin tuo 315€ alkaa jo tuntua lompakossa vähän liikaa.
jra
13.09.2008 23:53:06 (muokattu 13.09.2008 23:55:37)
Osaisiko kukaan sanoa kummat kuulokkeet kannattaisi ostaa? Vaihtoehdot ovat Beyerdynamic DT880 ja Ultrasone PROline 650. Tulee pääasiassa musiikin kuunteluun yms. viihteeseen, mutta aika paljon niillä myös miksataan/masteroidaan pienessä mittakaavassa.

Kumpikaan ei liene täysi huti, mutta osaako kukaan kertoa kumpi sopisi miksaukseen mielestään paremmin? PROline 750:t olisi kuulemma mahtavat, mutta jotenkin tuo 315€ alkaa jo tuntua lompakossa vähän liikaa.

Itsellä on sattuneesta syystä kahdet Ultrasonet (HFI-650). Tykkään kuulokkeista musan kuuntelussa, mutta miksattaessa on ongelmana se että niillä tahtoo tulla jälkeä joka on tukkoista muissa kuulokkeissa ja kaiuttimissa. Eli eivät taida olla kovin yleispätevät tarkkailuluurit? Toinen ongelma ovat erittäin heikot sangat. Näitä samoja sankoja on muissakin saksalaisissa luureissa, ja ne tahtovat pettää sankaosan ja säätöosan välisestä ruuvikiinnityksestä. Itsellä on jo toiset menossa alle vuodessa (takuuseen sain). Käyttö on ollut kaiken lisäksi aika siistiä ja yhdessä paikassa, eli eivät ole rikkoutuneet kassissa tai muuten kuskatessa. Liekö isohko pää syynä?

Musan kuuntelussa pidän näistä enemmän kuin itsellä olevista Gradon Sr-80, Koss Sporta Pro, Gresyn -kuulokkeista.
Aki
14.09.2008 01:33:57

Osaisiko kukaan sanoa kummat kuulokkeet kannattaisi ostaa?

Oma mielipiteeni Ultrasoneista on lyhyen tutustumisen jälkeen vähän negatiivinen. En pitänyt niitä luonteeltaan kovinkaan neutraaleina, eikä missään tapauksessa tutunkuuloisina. Tästä syystä lähtisin itse ehdottomasti Beyerdynamicin kelkkaan.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Guitar83
14.09.2008 12:49:04
Selvä peli. Hyvä että jra mainitsi tuon heikon rakenteen, koska edelliset kuulokkeet menivät juuri poikki ja nyt ostaisi mieluummin vähän järeämmät. Nuo Beyerdynamicit ainakin näyttää kestäviltä, joten ehkäpä sijoitan rahani niihin. Kiitos vastauksista.
Ziggy Bubba
14.09.2008 13:20:37

Kannattaa ottaa huomioon, että nuo Beyerit toimivat parhaiten kuulokevahvarin kanssa. Beyerdynamicit kuuluu kyllä mukavimpiin ja jämäkimpiin kuulokkeisiin - rakenne on siis todella kestävä, "ydinsodan varalle" varmaan suunniteltu :)
jra
14.09.2008 17:08:44 (muokattu 14.09.2008 17:33:03)
Selvä peli. Hyvä että jra mainitsi tuon heikon rakenteen, koska edelliset kuulokkeet menivät juuri poikki ja nyt ostaisi mieluummin vähän järeämmät. Nuo Beyerdynamicit ainakin näyttää kestäviltä, joten ehkäpä sijoitan rahani niihin. Kiitos vastauksista.

Tämä sankamalli on siis se heikko:
http://www.headphone.com/productPhotos.php?icn=0020361750

Myös osassa Bayerndynamicin ym. saksalaisten kuulokkeissa on nämä samat helposti hajoavat muovisangat kuin Ultrasoneissa:
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt660_edition_2007.htm
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt440_edition_2007.htm
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt860_edition_2007.htm

Samoin näissä saattaa olla sama sanka, vaikka hieman erilainen ulkoasu:
http://www.thomann.de/fi/audio_technica_athm40fs.htm
http://www.thomann.de/fi/sony_mdr75091_kopfhoerer.htm

DT-770 Pro:ssa taas varmaankin jämäkämpi ratkaisu?
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770pro.htm

Ei näytä menevän hinnan mukaan tuon muovisangan käyttö, Ultrasonellakin sitä on reilusti yli 200e malleissa.

Kannattaa ottaa huomioon, että nuo Beyerit toimivat parhaiten kuulokevahvarin kanssa. Beyerdynamicit kuuluu kyllä mukavimpiin ja jämäkimpiin kuulokkeisiin - rakenne on siis todella kestävä, "ydinsodan varalle" varmaan suunniteltu :)

Jos valitsee oikean malllin. Studio- ja reissuhommiin ehdottomasti mukavalla, mutta kestävällä rakenteella varustetut. Tietty merkki ei takaa vielä mitään rakenteen suhteen.

Itse olen Ultrasoneihin edullisina (HFI-650 oli noin 100e) Hifi-luureina tyytyväinen, ääni on helppo kuunneltava ja ei kovin kuulokemainen. Harvoin tulee kuunteluväsymystä. Mutta tosiaan tuntuu etteivät ole kaikkein parhaat tarkkailuluurit edes hintaluokassaan. Epäkuulokemaisuus on haettu jollain omalla ratkaisulla, joka aiheuttaa sen että näillä miksattu äänite on ehkä yllätys muilla luureilla.

Tuosta rikkoontumisesta vielä sen verran, että kahdet Ultrasonet meni rikki melkein ensimmäisinä käyttöpäivinä, mutta sain ne kotikonstein kursittua kasaan ja ovat siitä asti kestäneet, tosin vaatisivat vielä hieman lisäfiksausta. Takuuna sain siis toiset tilalle ja kun nekin rikkoontuivat, niin pidin molemmat itsellä, koska olin muuten niihin tyytyväinen. Grado sr-80 ja Koss SportaPro:t ovat kestäneet paljon kovempaa ja liikkuvampaa käyttöä itsellä yli kymmenen vuotta, vain pehmikkeet ovat kerran menneet vaihtoon.
Ziggy Bubba
14.09.2008 17:33:31 (muokattu 14.09.2008 17:34:42)

Jos valitsee oikean malllin. Studio- ja reissuhommiin ehdottomasti mukavalla, mutta kestävällä rakenteella varustetut. Tietty merkki ei takaa vielä mitään rakenteen suhteen.

Höh, tarkoitinkin juuri näitä "parempia" malleja kuten DT770, DT880, ja DT990. Noiden rakenne on keskenään hyvin pitkälti samanlainen, just semmonen kuin kuvailin. DT880:stahan tässä tosiaan erityisesti puhuttiin, ei mistään halpiksista..

Denonin D2000 kannattaa myös ottaa testiin, tuo on todella hyväsoundinen ja mukava luuri.
jra
14.09.2008 17:51:03
Höh, tarkoitinkin juuri näitä "parempia" malleja kuten DT770, DT880, ja DT990. Noiden rakenne on keskenään hyvin pitkälti samanlainen, just semmonen kuin kuvailin. DT880:stahan tässä tosiaan erityisesti puhuttiin, ei mistään halpiksista..

Osa noista heikkosankaisista menee hinnoiltaa tuonne luettelemiesi väliin. Mutta ei siitä sen enempää. Pääasia että löytyy päähän sopivat, soivat ja kestävät. Itselläkin on jossain välissä parempien ja yleispätevämpien luurien hommaaminen edessä, joten senkin takia vilkaisin että missä tätä huonoa sankaa on käytetty.
Kailis
15.09.2008 12:37:53

Itsellä kokemusta DT-770 ja DT-250 luureista. Pidän kovasti. Kun oppii tietyt luonteenomaiset asiat, kuten lievän alapääkorostuksen, on näiden kanssa kiva tehdä. Olettaen että kuulokkeilla yleensä on kiva tehdä =D
Guitar83
16.09.2008 17:41:51 (muokattu 16.09.2008 17:42:33)
Lievä alapään korostus ei ole välttämättä niinkään huono asia, kunhan se tosiaan on verraten lievä. Nykyiset kuulokkeet kun ei toista alapäätä nimeksikään, oli miksausten lopullinen muoto aina haettava mm. muistitikun ja auton soittimen avustuksella. Vaikka oppihan näidenkin kanssa toimimaan niin että kun miksaus kuulostaa kivalta kuulokkeilla, niin ruuvataan equsta vartti pois alapäästä ja se on aika lähellä totuutta.
pointfiveo
06.10.2008 14:49:11
Mitkä olisivat mahdollisimman hyvin eristävät kuulokkeet max satasen hintaluokassa? Tuli vaikeuksia nauhottaa rumpuja, kun klikin täytyy olla todella kovalla ja kuuluu siten overheadeista hiljaisessa kohdassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)