Aihe: Kitaralaukun rakennus.
1 2
-J.-
22.08.2008 17:45:54
Tällästa ois tarkotus koulussa ruveta väsäämään. Onko kukaan tehny? Tuolle ltd:lle ois tarkotus tehdä. Mistähän sais vähän kuvaa mihin pitäs varautua? Raaka-aineet koulusta maksua vastaan, mutta mistä sitä esim kannattas ruveta väsäämään, vai kannattaako kattoa vain ihan budjetin mukaan?
Khamoun evripadi lets tuusimuusii....
Grugi
22.08.2008 18:06:26 (muokattu 22.08.2008 18:06:41)
Tällästa ois tarkotus koulussa ruveta väsäämään. Onko kukaan tehny? Tuolle ltd:lle ois tarkotus tehdä. Mistähän sais vähän kuvaa mihin pitäs varautua? Raaka-aineet koulusta maksua vastaan, mutta mistä sitä esim kannattas ruveta väsäämään, vai kannattaako kattoa vain ihan budjetin mukaan?

No en ole tehnyt enkä tee koska kaupasta saa mielestäni ihan edulliseen hintaa hyviä koteloita mut jos kerta on tehtävä niin käväse mittanauhan kanssa jossakin liikkeessä ottamassa mitat.
SDMF
rainmaker
22.08.2008 18:20:54
Hmm... Eihä siinä, jos haluaa rakennella, mut laukku nyt ei välttämättä ole eka skeboihin liittyvä juttu, mitä lähtisin ite rakentelemaan. Meinaan voi tulla jokseenkin painava siitä laukusta. Eli se vaneri/matsku, josta teet sen pitäs olla melkosen ohutta, mutta siltikin kestävää. Inhimillisissä rajoissa pysyvän painon ja kestävyyden yhdistäminen voi olla haasteellista.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
-J.-
22.08.2008 20:56:47
Hmm... Eihä siinä, jos haluaa rakennella, mut laukku nyt ei välttämättä ole eka skeboihin liittyvä juttu, mitä lähtisin ite rakentelemaan. Meinaan voi tulla jokseenkin painava siitä laukusta. Eli se vaneri/matsku, josta teet sen pitäs olla melkosen ohutta, mutta siltikin kestävää. Inhimillisissä rajoissa pysyvän painon ja kestävyyden yhdistäminen voi olla haasteellista.

No siis tässä on ideana, että saadaan noita työtunteja kulutettua, koska jotainhan siinä on ruvettava tekemään. Samalla saisin jotain sivullista hyötyä kun opiskelen puu-alan pt:tä.

Pelkäsinkin että kun itse alkaa puusta väsää niin tulee aika jykeä.
Mr. Speed
23.08.2008 00:15:53
No siis tässä on ideana, että saadaan noita työtunteja kulutettua, koska jotainhan siinä on ruvettava tekemään. Samalla saisin jotain sivullista hyötyä kun opiskelen puu-alan pt:tä.

Pelkäsinkin että kun itse alkaa puusta väsää niin tulee aika jykeä.

Tee vahvarille flight case. Mäki voisin haluta. Voisin jopa maksaa hyvästä :D
Telecaster on ruma kitara.
heavy
23.08.2008 01:21:56
olikos 3mm vaneri kestää hyvin, kehikko 20x50mm listasta. painoohan tällä on jonkun verran mutta ei mun mielestä häiritsevästi. kaikki laukut tolla kaavalla tehtyä ja kestäny on laukut ja hermot.
viimeisin demo ladattavissa sivuilta www.crusher.tk
riimu
23.08.2008 01:33:57
olikos 3mm vaneri kestää hyvin, kehikko 20x50mm listasta. painoohan tällä on jonkun verran mutta ei mun mielestä häiritsevästi. kaikki laukut tolla kaavalla tehtyä ja kestäny on laukut ja hermot.

Vaikkei seppää itsestä saa tekemälläkään, mutta ois kiva jos joku innokas vaikka kertois valmistuksesta kuvien kera vaikkapa. Vois olla ihan FAQ ainesta moisessa.
Don't ask me about Grim Fandango.
HeavyMachinery
23.08.2008 03:11:04 (muokattu 23.08.2008 03:12:00)

9mm filmivaneria runko ja kannet 7mm filmiä. siihen alumiini profiilit: runkoon 30x30mm ja huullos lista kansien väliin. Sitten kulma vahvikkeet sekä kulmapalat ja kaiken kruunaa kahva....

... älä huoli kyllä kappias hoitaa.

:D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
-J.-
23.08.2008 17:51:03
Vaikkei seppää itsestä saa tekemälläkään, mutta ois kiva jos joku innokas vaikka kertois valmistuksesta kuvien kera vaikkapa. Vois olla ihan FAQ ainesta moisessa.

Kuvat kyä ois kova sana.
Grugi
23.08.2008 18:11:56
Kuvat kyä ois kova sana.

No kuviahan on netti pullollaa sieltä vaan kaivaa sopivaa flightcasea sitten vaan mittailemaan skebaa ja teet senverran reilumman että saat sisustuksen ja pehmusteet mahtumaan. Vaatii vähän laskupäätä mut ei ne kuvat sua autuaaks tee.
SDMF
Valdemart
23.08.2008 18:17:02

No kuviahan on netti pullollaa sieltä vaan kaivaa sopivaa flightcasea sitten vaan mittailemaan skebaa ja teet senverran reilumman että saat sisustuksen ja pehmusteet mahtumaan. Vaatii vähän laskupäätä mut ei ne kuvat sua autuaaks tee.

Lähinnä se minkämoisia rakennelmia ihmiset saanut kyhättyä. Itse kuitenkin näen, että maksan mieluummin sen 150 € laukusta kuin kulutan sen tekemiseen sen 15 tuntia.
You Can't Put Your Arms Around a Memory
jannek
23.08.2008 18:24:45
Itsekin tein joskus yläasteella Ibanez Rg:lle laukun.. Nooh tuli siitä hyvä ja tyylikäs. Eli tein sen niinku et vaneria ylä ja alapuoli ja puusta sit raamit. Ja se kyllä painoi kuin synti. Askarteluliikkeestä sain sitten ne saranat. Ja lukot. Pehmusteet sain joltain sukulaiselta. Aina kun avasi sen laukun nii sieltä leimahti joku pölypilvi, eli kannattaa jotain laadukasta materiaalia käyttää pehmusteisiin :)
------------
-J.-
23.08.2008 18:40:10
Lähinnä se minkämoisia rakennelmia ihmiset saanut kyhättyä. Itse kuitenkin näen, että maksan mieluummin sen 150 € laukusta kuin kulutan sen tekemiseen sen 15 tuntia.

Kuka mitenkin asian ymmärtää.

15h koulutyötä ja alle 100€ vs. 10min työtä ja 150€.

Itse suosin halvempaa vaihtoehtoa. Voitan kumminkin niitä tunteja pois.
Valdemart
23.08.2008 18:48:48

Kuka mitenkin asian ymmärtää.

15h koulutyötä ja alle 100€ vs. 10min työtä ja 150€.

Itse suosin halvempaa vaihtoehtoa. Voitan kumminkin niitä tunteja pois.

Aivan, sä joudut viel maksaa ne materiaalit. No sitten ehdottamasti kaupasta ostamaan. ;) Nojoo materiaali on teillä ehdottomasti puu? Levyhyllyä, jos ei metallista voi standeja tehdä. Näin siis itse tekisin. Halvalla saa kuitenkin aika hyvän laukun, vaikea tehdä itse samaa tasoa vastaavaa.
Grugi
23.08.2008 18:51:25
Sanosin että kannattaa nyt vielä vakavasti harkita mitä alat siellä tekemään koska toi kitaralaukku ei ole oikeen paras mahdollinen, jos vaikka duunaist pedaalilaudan tai jotain muuta pientä ja hyödyllistä.
SDMF
-J.-
23.08.2008 19:07:46 (muokattu 23.08.2008 19:08:34)
Sanosin että kannattaa nyt vielä vakavasti harkita mitä alat siellä tekemään koska toi kitaralaukku ei ole oikeen paras mahdollinen, jos vaikka duunaist pedaalilaudan tai jotain muuta pientä ja hyödyllistä.

En käytä speduja. No tässähän tämän topicin idea tulee. Pää asiana on kuitenkin se kannattavuus. Onko se oikeasti kannattavaa säästää se apout 50-70€ kun tekee itse huonompi laatuisena ja puusta (+painoa)? Itseäni koukuttas tehdä kun on koneet ja vehkeet. Onko kukaan tälläisen tekijä tyytyväinen lopputulokseen?
Valdemart
23.08.2008 19:20:55

En käytä speduja. No tässähän tämän topicin idea tulee. Pää asiana on kuitenkin se kannattavuus. Onko se oikeasti kannattavaa säästää se apout 50-70€ kun tekee itse huonompi laatuisena ja puusta (+painoa)? Itseäni koukuttas tehdä kun on koneet ja vehkeet. Onko kukaan tälläisen tekijä tyytyväinen lopputulokseen?

Mun mielestä säästöä tulee niin vähän, että kannattaisi sitä työmäärä käyttää tuohon. Kuitenkin (ainakin itselläni) kitaralaukkua tulee käytettyä sen verran usein, että mieluummin kantaa kevyempää laukkua päivästä toiseen. Koneet ja vehkeet voi käyttää muunkin hyödyllisen rakentamiseen, kun vain miettii hetken ja käyttää mielikuvitusta.
Tami
24.08.2008 01:01:00 (muokattu 24.08.2008 01:02:59)

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc10625b_beast_jrv_case.htm
http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm

Noita asiansa ajavia lootia olen käytellyt ja hyvin pelaa ja toimii... Itse tekisin ennemmin vahvistimelle flightcasen tai sitten pedalboardin jos kerran jotain pitää väsätä...
Sitäpaitti vaikkei itsellä käyttöä olekkaan niin tuommoisen vahvistimen kopan tai pedaalilaatikon saapi varmasti myytyä esim. kaverille.. sitten vaan oman "tuotemerkin" kehittelyyn ja lootat sarjatuotantoon m.nettiläisten ostettavaksi..
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Akkaset
24.08.2008 11:25:16 (muokattu 24.08.2008 11:42:09)
Tein kaksi kesää sitten omalle explorerille kovan laukun ihan vain kokeilumielessä ja hyvähän siitä tuli. Painoa on tosin himpun verran liikaa, kun ahnehdin liian paksua vaneria. Tosin nyt laukku kestääkin heittelyä ja päällä pomppimista(testattu on).

Hintaa laukulle tuli lopulta n.115€, tosin yli puolet siitä tuli kankaasta ja tekonahasta. Halvemmalla kankaalla olisin säästäny n. 20 - 40€.

Tuolla kuvia ja vähän tekstiä tekovaiheista: http://koti.mbnet.fi/akkaset/kitaralaukku/

E: Ja alunperinhän syy laukun rakentamiseen oli se, että tuo "custom" explorerini oli vähän ylimittainen peruslaukkuun ja kokeilin myös bassolaukkuja kaupassa mutta ei oikein mahtunut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)