Aihe: Akustinen vai digitaalinen piano?
1 2
lurkki
01.11.2007 12:00:55
Ottamatta kantaa edellisiin väittelyihin, niin sanoisin, että clavinova, yammulta.
Toimii. Pomminvarmasti.

Sama.

Sähkis on myös lapsiperheen valinta ;)
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
kingdom
02.11.2007 00:42:40
Kun en koskaan oppinut Kuutamosonaatin "Presto agitato" osaa, vaihdoin genreä ja musta tuli humppapianisti.
Sitä klassista kyllä treenasin akustisella.

http://www.youtube.com/watch?v=oqSulR9Fymg
On muuten edelleenkin mun suosikkipianopiisi

http://www.youtube.com/watch?v=xi5D6u5RI5c

Tykkään tuosta versiosta enemmän, on kyllä aivan uskomaton teos. Kuuntelin joskus vuosia sitten tätä biisiä kasetilta usein, enkä koskaan tiennyt mikä biisi oikeastaan on edes kyseessä. Kiitos tästä, tosi mukava kuulla tämä pitkästä aikaa. Vaikea ymmärtää miten kukaan on voinut säveltää jotain noin hienoa.
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
baron
02.11.2007 10:17:27

http://www.youtube.com/watch?v=xi5D6u5RI5c

Tykkään tuosta versiosta enemmän, on kyllä aivan uskomaton teos.

Niin minäkin. Selvästi vauhdikkaampi kuin Kempffin esitys ja suuremmat tempo- ja dynamiikkavaihtelut.
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
Lennu
02.11.2007 10:21:19

Niin minäkin. Selvästi vauhdikkaampi kuin Kempffin esitys ja suuremmat tempo- ja dynamiikkavaihtelut.

Hyvää tilua. Voisin mä päästää ton meitin bändiin vetää final cuntdownia.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
--Tomppa--
03.11.2007 20:40:23
Hyvää tilua. Voisin mä päästää ton meitin bändiin vetää final cuntdownia.

Hohoo, oliko tahallinen kirjoitusvirhe?
Up to Eleven!!
masterworks
04.11.2007 11:21:31
Jos on mahdollisuus ostaa akustinen piano, niin kannattaa akustisen puoleen kääntyä.
Toki esim. Anytime pianot ovat ratkaisu molempiin ongelmiin. Idea niissä on se, että akustiseen pianoon on rakennettu myöskin digipuoli, eli silloin kun et voi akustisesti soittaa, niin painat vain nappia ja voitkin soittaa luurit päässä. Kuitenkin akustisen pianon soittotuntuma säilyy identtisenä.. Niistä löytyy myöskin samat ominaisuudet kuin digipianosta. Eli kaksi soitinta samassa.
Tietenkin hinta on myös kaksinkertainen, mutta tämä ratkaisu on paras.

Malliesimerkki Kawai K-3 anytime, www.kawai.de. Aivan loistava peli.

Tottakai myöskin digipianoissa on hyvät puolensa, ei tarvitse virittää ja koon puolesta sopii yleensä oikeastaan mihin tahansa. Vaikka joku ei digipianoista pidäkään suosittelen katsastamaan kawain uuden CA-91 mallin. Tästä ei kosketus ja soundi enää parane. Voisin sanoa, että paras digipiano, jota olen koskaan kokeillut..
sax_O Fonisti
05.11.2007 13:12:20
Jos on mahdollisuus ostaa akustinen piano, niin kannattaa akustisen puoleen kääntyä.
Jep

Toki esim. Anytime pianot ovat ratkaisu molempiin ongelmiin. Idea niissä on se, että akustiseen pianoon on rakennettu myöskin digipuoli, eli silloin kun et voi akustisesti soittaa, niin painat vain nappia ja voitkin soittaa luurit päässä. Kuitenkin akustisen pianon soittotuntuma säilyy identtisenä.. Niistä löytyy myöskin samat ominaisuudet kuin digipianosta. Eli kaksi soitinta samassa.
Tietenkin hinta on myös kaksinkertainen, mutta tämä ratkaisu on paras.

Kyllä, tuollainenhan ratkaisisi heti akustinen/digipiano ongelman. Saa molempien hyvät ominaisuuden samassa. Mutta jos hinta on kaksinkertainen, samantien ostaa sitten sekä digi- että akustisen pianon jopa halvemmalla. Ehkä niille joille raha ei ole ongelma.

Tottakai myöskin digipianoissa on hyvät puolensa, ei tarvitse virittää ja koon puolesta sopii yleensä oikeastaan mihin tahansa.
Niin, jostain täytyy tinkiä, oli se sitten koko, virittämisen tarve tai aito tuntuma. Itse lähtisin kuitenkin tinkimään noista ensimmäisistä.
poppamies
07.11.2007 12:46:20

Yksi hankintaperuste voisi vaikkapa olla että puupiano sopii isohkoon omakotitaloon tai rivitaloon. Kerrostalohuoneistoon digi on paljon järkevämpi ratkaisu. Uskokaa baronia tässäkin asiassa.
G strings are for strippers!
Cornflake
17.08.2008 15:29:32
Corto:
Vaimolle hankittiin viime keväänä Casio CDP-100 -digitaalipiano. 88 painotettua kosketinta, muutama erilainen soundi ja kuulokeliitäntä. Aika peruspeli, mutta kyllä se emuloi akustista pianoa tarpeeksi hyvin ja on keveä siirrelläkin tarvittaessa. Tyytyväisiä olemme olleet. CDP-100 maksoi n. 500 euroa Thomannilla, mutta sitäpä ei näköjään enää sakemannien valikoimissa valitettavasti ole. Kannattaa tiedustella kotomaan myyjiltä.

Joo, mäkin hommasin moisen vaimokkeelle, ihan kostoksi. Maksoi kotimaasta reippaasti alta viishumpsua.

Tyyppailtiin muutamaa peliä hintaluokassa 400 ~ 1200. Tässä oli mamman mielestä paras tatsi. 88 nappulaa oli tärkeä kriteeri ja toisaalta se ettei muuta säädettävää ole paljoa. Soundi tossa Casiossa nyt ei varmaan ole mailmanluokkaa, mutta välttää hyvin. Perus piano-soundi on se mitä kaivattiin.

Oikea pianokin löytyy, mutta tällä on kiva pimputtaa vähän myöhempäänkin + saatiin soitin pienimuotoiseen bändi-soitteluunkin.

MIDI - puolikin tuntuu pelittävän mainiosti. Hyvä ostos oli.

Pari soundi -klippiä:

Treenikseltä känni-jameista audiota monona sisään:
http://www.redbound.com/turo/69/1.mp3

MIDI-tyyppaus himassa:
http://www.redbound.com/turo/69/2.mp3
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Kalmo
17.08.2008 19:24:05
En ole asiantuntija, joten puhun pienellä äänellä. Minulle jäi tästä sellainen vaikutelma, että kovimmat sähköpianon arvostelija eivät ole kokeilleet hyviä sähköpianoja. Kun muutaman tonnin pistää likoon, alkaa tietääkseni löytyä jo kunnon kosketintuntumaakin.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Quru
23.08.2008 22:01:06
Amatööri olen, mutta sanon edelliseen kirjoitukseen viitaten: ne jotka hehkuttavat hyviä sähköpianoja, eivät ole soittaneet oikeasti hyvää akustista pianoa. Tai edes keksinkertaista. Flyygelit ovat sitten taasen asia erikseen.
Mikä on ihmisen virka sitten kun ylämäki loppuu pystyseinään ja toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla?
baron
23.08.2008 22:09:29

Amatööri olen, mutta sanon edelliseen kirjoitukseen viitaten: ne jotka hehkuttavat hyviä sähköpianoja, eivät ole soittaneet oikeasti hyvää akustista pianoa. Tai edes keksinkertaista. Flyygelit ovat sitten taasen asia erikseen.

Mä olen vilpittömästi samaa mieltä, mutta tällainen tekninen ongelma, että jos sattuu asumaan kerrostaloasunnossa, niin mahdollisuudet treenaamiseen ja itsensä toteuttamiseen silloin kun on inspis poikkeavaan aikaan ovat paljon suuremmat digilaitteella.
baron
24.08.2008 12:21:45 (muokattu 24.08.2008 12:22:31)

Ehkä joku asuu kerrostalossa ja joku ei. Flygareista ny puhumattakaan. Kait mulla on tossa semmoiselle tilaa, mut ei vaan ole varaa.

Mulla taas olisi varaa mutta ei tilaa.
Sama lopputulos:-)
Kalmo
24.08.2008 18:48:23

Vähän meni nyt traktori ojaan. Onneksi mitään ei särkynyt.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mismatch error
25.08.2008 10:18:26
Jep, kohta tänne tulee topic: "Akustinen vai digitaalinen flyygeli?"...
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)