Aihe: Funk - the advanced level
1
Eero Laine
24.08.2008 01:51:30
Joo, aika hankalassa jamassa olet jos haluat levyt etukäteen kuunnella. Itse riittää yksi hyvä biisi ja hyvä arvostelu, myyn sitten huonoimmat pois (ainakin teoriassa).

Crown Heights Affair on minun tietääkseni aika diskoa. Roy Ayersin Coffy-soundtrack on aika mainio, muuta en kyllä äijältä omistakaan.
plööh
25.08.2008 10:16:31
funkin oikea formaatti on 45 single, kannattaa hommata jotain kokoelmia mihin kerätty 45sia eriartisteilta . useat Funk Lpeet sisältävät vain muutaman hyvän biisin.
toi Counts LP on OK , tsekaa myös Countsien eka instrumentaali LP "Jan Jan"
fatso
26.08.2008 22:39:42 (muokattu 29.08.2008 16:07:11)
Roy Ayers oli mun funk-diggailun keskiössä pitkään. Monilla levyillä kuitenkin yleinen ongelma - yks, kaks huippukappaletta ja sitten muuta sälää. Jos varta vasten haluat hankkia albumeita, Everybody loves the sunshine on mun mielestä paras kokonaisuus. Muilta saman kauden (~1975) leyiltä löytyy kyllä lisää hienoa kamaa: Tear to a smile, Mystic Voyage, Red black and green, Lifeline. Taisi tehdä niin monta levyä 70-luvulla, että helpoin tie onneen on hankkia antologia. Tosin kokoelmalevyiltä aina puuttu jotain helmiä.

Wild Cherry oli yhden hitin ihme, eikä edes kovin "funk". Play that funky music oli ainoa funk-kappale, jonka kyseinen keskinkertainen rockbändi onnistui tekemään, mutta se olikin sitten aika hyvä :)

Chaka Khanin parhaat mun makuun ovat Rufus&Chaka ajoilta. Rufusized ja Rufus featuring Chaka Khan. Eka soololevy Chaka on myös hieno.
"What chew gon' play now?" "Bobby, I don't know. But what's it ever I play, it's got to be funky"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)