Aihe: Metallica
1 2 3 4 516 17 18 19 2036 37 38 39 40
Hetfield
23.08.2008 02:33:41

Metallica Fans,

My name is Benjamin. I work in fan support for Mission:Metallica.

I am sorry for the bulk e-mail, but we've heard from quite a few of you regarding the sound quality on the single release of "The Day That Never Comes."

The source of the problem, as you might imagine, goes all the way back to the creation of the track from master - but this is not how it will sound on the album.

We've identified the source of the problem to prevent it in any subsequent singles released in advance of September 12.

If we can have another one put together and sent out prior to that date, there may be a higher-quality release of "The Day That Never Comes" made available, but I can't guarantee it at this time.

Tuota karmeaa suhinaa ei siis kuulla levyllä. Veikkaan, että vierähti muutamalta huolestuneelta kivi pois sydämeltä. Nou wörries meits.
I quit the band... Now I just play with myself.
Bald Anus
23.08.2008 02:51:53

Kyllä sitä rässiäkin tosiaan on luvassa. http://www.youtube.com/watch?v=RmdWNoFG4HM

Päätän kantaa korteni kekoon. Minä tykkäsin The Day That Never Comesista, alku oli loistava, loppua tosiaan pitää sulatella, mutta hyvähän se on. Hetfieldin laulu kuulostaa hyvältä e-vireessä. Larsin rumputyöskentely vain vähän häiritsee. Fillit ja sensellaiset ihan ok, mutta kun ei fillejä ole järkeä laittaa laulun päälle, kuulostaa typerältä.

Ja minuakin vituttaa tämän ketjun meininki. Siis ei helvetti, keskustelun taso on jo melkein samanlaista kuin IRC-Gallerian yhteisöissä, eli uskomattoman alhainen. Enää puuttuu äksdeet ja muut paskat. Jos ette pidä uudesta biisistä, niin lukekaa keskustelusäännöt ennenkuin kerrotte mielipiteenne. PERUSTELTU mielipide, ei mitään: "Ei vittu Kirkin soolo on paska tää biisi on paska, eikä tää oo musiikkia!"
Ok? Minä ainakin haluaisin lukea perusteltuja kommentteja, eikä niitä pelkkiä "paskoja".
Paskalla on tekijänsä
tenkainen
23.08.2008 03:03:20

Pyydän jo valmiiksi anteeksi seurtaavaa mielipidettä.

Kuuntelin ihan penskana joskus yhdeksänkymmentäluvun alussa Metallican tuotantoa, ja huomasin että pidän Ride the Lightingistä, ja Black (tai ihan mikä vaan se oli) on ihampaska. Eikä ollut mitään fanipoika- saatika legendajuttua menossa silloin.
Unohdin bändin täysin, kun ei kolahtanut, en vaan ymmärtänyt, eli en pitänyt erityisemmän hyvänä.
Toisaalta taas pidin St.Änkeriä hyvänä, mielestäni mahtava vetäsy. Eikä minua haitannut niin sanotut "paskat" soundit levyllä. Omaperäiset ainakin.
Mutta täytyy kyllä sanoa - eli siis asiaan - tämä uusi on (the day...) on kyllä todella kamala kappale. Eikä mulla ole mitään odotuksia saati fanipoika-mitätahansa-laseja päässä. Nauroin parhaiten pitkään aikaan kuullessani tuon biisin, en vaan voi ymmärtää mistään mitään, jos tuo on tosissaan tehty. Herraisä. Mitä tähän nyt sanoisi...

Tämä siis "ulkopuolisena" mielipiteenä, kenenkään ei tarvitse hyökätä minua kohtaan mistään. Enkä missään nimessä tuomitse ketään, joka tuosta pitää! En todellakaan.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
tender.insanity
23.08.2008 03:19:47
Kuuntelin ihan penskana joskus yhdeksänkymmentäluvun alussa Metallican tuotantoa,....

No mutta sähän olet lökäpöksyaikakauden kakara. Silloin kun minä olin nuori, vesikin oli tehty puusta.
tenkainen
23.08.2008 03:27:34

No mutta sähän olet lökäpöksyaikakauden kakara. Silloin kun minä olin nuori, vesikin oli tehty puusta.

Ihan totta. Hähä. Vaikka tosin ei "lökäpöksymusiikki" maistukkaan.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
kingdom
23.08.2008 06:07:52
En tykännyt, paskaakos tässä sitten sanomaan. Toivoin että olisin pitänyt, mutta kun ei niin ei. Kukapa ei toivoisi yhden lempibändeistään tekevän hyvän levyn?

Mutta joo, älkää ottako tätä niin vakavasti. Musiikkia tulee (ehkä) käsitellä subjektiivisesti. Mutta silti sanoisin, että siinä vaiheessa kun rässibändin pitää hommata psykiatri pitää homma kasassa, olisi ehkä jo aika laittaa pillit pussiin. Ehkä mä oon yksin tän mielipiteen kanssa, samapa se mulle. Toisaalta mä myös kuulun siihen ryhmään, jolle musiikin ulkopuoliset asiat vaikuttavat itse musiikkiin. Olen varma, että ainakin jossain määrin kaikki kuuluvat tähän joukkoon. Hassua, että bändi joka ei ole tehnyt hyvää levyä 15 vuoteen on vieläkin näin järjettömän suosittu.

:)
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
washburn21
23.08.2008 08:43:03 (muokattu 23.08.2008 08:45:54)
http://i303.photobucket.com/albums/nn133/speedyham123/Metallica3.jpg
Lehtijuttua...
Suicide&redemption varmistunut instrumentaaliksi

Jätkät on ainakin itsevarmoja tulevasta levystä. ;)

E:Kuulostaa hyvältä
http://i303.photobucket.com/albums/nn133/speedyham123/Metallica6.jpg
"This album proves people that we never lost our ability to do an album like this. We just chose not to"
Cannot end the pain sacrifise is dead!
Pedroz
23.08.2008 09:46:52

Musiikkia tulee (ehkä) käsitellä subjektiivisesti. Mutta silti sanoisin, että siinä vaiheessa kun rässibändin pitää hommata psykiatri pitää homma kasassa, olisi ehkä jo aika laittaa pillit pussiin.

Mutta milloin Metallica on viimeksi ollut rässibändi? Vuonna 1983 sanoisin jos tarkkoja ollaan. Heti seuraavana vuonna lähdettiin paljon monipuolisemmille urille, minkä takia onkin hassua, että niin monet tuntuvat vieläkin odottavan sitä seuraavaa rässilevyä. Kun aikanaan puhuttiin haastatteluissa MoPin aikaiseen ajatusmalliin palaamisesta, niin hivenen arvelutti, että yrittävätkö ne nyt tehdä jo tehtyjä levyjä uudestaan, mutta onneksi nämä pari uutta biisiä ovat todistaneet sen vääräksi. Tuntuu oikein hienolta kiteytykseltä kaikesta, mitä Metallica on urallaan tehnyt, pienellä ripauksella uutta. Hyvä, mielummin eteen kuin taaksepäin.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
washburn21
23.08.2008 10:01:26
Juuri näin. Painoin plussaa.
Cannot end the pain sacrifise is dead!
Niklodeus
23.08.2008 10:12:19 (muokattu 23.08.2008 10:12:34)

Juuri näin. Painoin plussaa.

Samaa mieltä olen minä. Jotkut sanovat että DM:n pitäisi olla ''Päk to te eitiis'', miksi? Miksi yhtyeen pitäisi kopioida itseään sen takia että fanit tykkäsivät yhdestä levystä ja nyt pitäisi tehdä toinen samanlainen? Sehän on vain tekijän ja fanin pettämistä.

Plussa multakin.
CROM !! - Conan The Barbarian
Painajaismainen
23.08.2008 10:45:36
Soittivat sitten TDTNC:n ekaa kertaa.

Onkohan tästä videota?
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Veska
23.08.2008 10:59:30
Ootteko muuten huomannu että kaikki Metallican balladit on ollu levyllä raitana 4. Tuo The Day That Never Comes on raita 4 uudelta albumilta, joten periaatteessa The Unforgivenistä voidaan odottaa helvetin raskasta ja nopeeta thrash biisiä? :DD
Pedroz
23.08.2008 11:02:26

^Ai samalla tavalla kuin Nothing Else Matters? ;)
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Painajaismainen
23.08.2008 11:02:38 (muokattu 23.08.2008 11:03:30)
Ootteko muuten huomannu että kaikki Metallican balladit on ollu levyllä raitana 4. Tuo The Day That Never Comes on raita 4 uudelta albumilta, joten periaatteessa The Unforgivenistä voidaan odottaa helvetin raskasta ja nopeeta thrash biisiä? :DD

Ollaan joo huomattu, mutta voihan levyllä olla kaksi balladia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Metallica_(albumi)

Nothing Else Matters ei vastaa käsitystäni helvetin raskaasta ja nopeasta thrash-biisistä.

Edit. Hidas, eikä linkkikään toimi kuin kopipastella. :/
Painajaismainen
23.08.2008 11:17:27
Eih, repesin. Se oli jätkä läppä : P

Jepjep. ;)
Aleksi Gaiss
23.08.2008 11:41:18

Mikä v***n balladi TDTNC muka on???
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
Veska
23.08.2008 11:42:00
^Ai samalla tavalla kuin Nothing Else Matters? ;)

Pilailetko, NEM:hän on nopein rässibiisi ikinä?
Veska
23.08.2008 11:42:37
Mikä v***n balladi TDTNC muka on???

Fade To Black/One balladi joka muuttuu raskaammaks loppua kohden.
Niklodeus
23.08.2008 11:44:22

Ootteko huomannut että tässä aiheessa kiroillaan varmaan eniten ? : P
CROM !! - Conan The Barbarian
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)