Aihe: Teardown : All Should Be Gone (Metalli)
1
Demostudio
19.08.2008 14:29:36
Bändin nimi: Teardown
Kappaleen nimi: All Should Be Gone

Genre: Metalli

URL: http://www.teardownband.com/Mp3/Teardown-All_should_be_gone.mp3 (Mp3)

Alakuloista depressiometallia ala Teardown. Katto ei ole liian matalalla, ja köysi justiinsa sopivan lyhyt...
keltsu
25.08.2008 00:20:04 (muokattu 25.08.2008 00:20:51)

Kiitos kommentista Bobana!

Kuitenkin jäi mietityttämään. Voisitko kuvailla tarkemmin mitäs tuo kosmospaska oikeen on??? Ja mitkä raot? Mielellään kuulisin vähän syvääluotaavammin tuon ajatuksesi.

...Tosin profiilisi perusteella vaikuttaa hieman ettet ole edes kovin tosissasi täällä liikenteessä? ...Eli kannattaako olla noteeraamatta koko asiasi?
- Korva määrää laadun
Scars80
25.08.2008 13:54:37

Mä luulen että en kauheen kauas osu jos sanon että bobana haki tuolla cosmospaskalla sitä että tässä vähän turhan paljon tuonne jo hieman psykedelian puolelle taipuvia väliosuuksia joita on liian paljon.

Nätti naislaulajan ääni ei mun mielestä saa oikeutta tarpeeksi kun nuo välisoitot vie tilaa. Tuntuu ettei sanoittajalla ole ollut tarpeeksi sanottavaa eli tekstit loppunut kesken (?).

Ja toiseksi biisistä katoaa jollain tapaa terä kun väleihin on tungettu tollasta hissuttelua.
Vähän enempi sais olla runttausta skitoissa eikä sitä että tulee tunne että tässä tarviis nuolla pingviinitarraa saadakseen irti mitä tässä on haettu.

Eli biisissähän ei muuten mitään vikaa ole kuin se että esim. hienon kertsin jälkeen tulee ihan hieno skittaosio mutta heti sen perään tiputetaan tahti jonnekin hämärän rajamaille.

Eipä mulla muuta.
keltsu
25.08.2008 17:00:06

Kiitos hyvästä kommentista!

Mielenkiintoisia ajatuksia.
Itse haimme sellaista "vuoropuhelua" kitaroitten ja laulun välille siinä alku osiossa. Muutenkin biisienteko -metodimme menee monesti sellaisen eeppisen kokonaisuuden luontiin, joka kyllä kieltämättä voi 5 minuuttiin puristettuna kuulostaa vähän hajanaiselta.
Tästä voitaisiin ehkä viisastua hieman.

Bändimme tykkää tehdä "tunnelmointijuttuja" todella paljon. Perinteisellä "metallikaavalla" ei siis olla säveltelemässäkään. Meidän cd -soittimista kotona löytyy musiikkia aina katatoniasta massive attackiin. Joten vaikutteita tulee melko erilaisista lähteistä.
Psykedelia -viittauksestasi ainakin allekirjoittanut pitää ja otan se positiivisena kommenttina. ;) Totta puhuen olen aina diggaillutkin sellaisesta, sanotaanko sitä sitten vaikka "kosmospaskaksi".

Voisin vielä myöhemmässä vaiheessa laittaa tänne uudelta demolta yhden nopean rallin, josko siinä olisi miellyttävämpää, selkeästi suorempaa tulkintaa. Mielellään kuitenkin kuultaisi ainakin toistaiseksi vielä kommenttiä tästä veisusta.
- Korva määrää laadun
Luomala
25.08.2008 20:10:55
Hmmm.. Näin musiikin "hienouksista" ymmärtämättömänä, ns, musiikin kuluttajana, joka pelkästään kuuntelee miltä se biisi kuullostaa, sanoisin että tekotaiteelliselta kuulostava ylipitkä ja tylsähkö jollotus. Varmaan hyvin soitatte ja hyvin laulatte, hyvin sävelletty jne. Vaan kun sillä ei paljon ole merkitystä jos biisi on semmonen että eikö tää jo lopu hemmetti.
keltsu
26.08.2008 10:48:47

Kiitän jälleen kommentoinnista!

Harmillista jos tuotos kuulostaa tekotaiteelliselta, siihen kun on vaikea itse mitenkään vaikuttaa. Harmillista on myös se jos biisi on liian pitkä.
Jotenkin vaan tuntuu ettei me saataisi tuota haluamaamme asiaa oikeastaan lyhyemmin sanottua. On tullut tehtyä musiikkia jossa biisit on 2 minuutin mittaisia, ja on tullut tehtyä musiikkia jos biisit on 8 minuutin mittaisia. Se vaan aina ottaa sen mitä se ottaa.
Jotain nyansseja yritämme saada biiseihin, jottei ne alkaisi kuullostaa liian pitkiltä ja kuuntelijan kiinnostus ei katoa. ..Mutta sitten toisaalta saa negatiivisia kommentteja välikohdista (kuten ylempänä), joita me yritämme pitää biisien nyansseina. Tarkoituksella siis tehdään biiseihin suvantoja eli hiljaisempia kohtia, ja välillä taas kovempaa soitantoa, ja joskus taas ihan uutta riffittelyä väliin.

Kummallinen tilanne. Ehkä kuuntelijat odotti ihan toisenlaista matskua?? o_O

Anyway, kommentoikaa vaan mieluusti lisää!!
- Korva määrää laadun
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt