Aihe: V-Amp vs. Pod studiossa
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Roberto
22.08.2008 07:05:40

Musta tossa on se vika, että siitä on aika vaikea kuvitella silmät kiinni styrkkaria eteensä. Mulle se on jonkinlainen fiilikseen perustuva mittari mallinnoksia kuunnellessa, oli itse soundi minkälainen tahansa. Vaan kyllä jotkut trankkucombot saa kuulostamaan samanlaiselta.

Sehän noissa aina viimeistään kusee, kaiutinlaatikon kolmiulotteisuutta ei oikeen saa taiottua vaikka mitkä keinotekoiset tilat läiskii siihen "linjasignaalin" päälle. Veikkaan myös että algoritmeissa ei ikinä ole riittävästi todellisuutta emuloivaa randomia, koska sillee ne soundaa "paremmalta".
Antti1
22.08.2008 11:39:23
Sehän noissa aina viimeistään kusee, kaiutinlaatikon kolmiulotteisuutta ei oikeen saa taiottua vaikka mitkä keinotekoiset tilat läiskii siihen "linjasignaalin" päälle.

Se on sit taas ihan eri asia, että ketä sitä huomaa nykytrendien mukaisista pötkylöiksi vedetyistä biiseistä, joissa kaikki on niin perhanan säröllä ja pinnassa. Parhaimmillaan noi mallintavilla tehdyt pätkät kuitenkin on aika uskottavan kuuloisia, ainakin mun mielestä.
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Jorpe
22.08.2008 11:45:13

Ainakin tanskalainen metallihirmu Mnemic on äänittänyt tietääkseni kokopitkänsä Line6 HD147 -nupin kautta. Ja saatanan hyvältä kuullostaa!

Ja sopii varsin hyvin tollaiseen industrial meininkiin.
Aki
22.08.2008 11:49:11

Sehän noissa aina viimeistään kusee, kaiutinlaatikon kolmiulotteisuutta ei oikeen saa taiottua vaikka mitkä keinotekoiset tilat läiskii siihen "linjasignaalin" päälle. Veikkaan myös että algoritmeissa ei ikinä ole riittävästi todellisuutta emuloivaa randomia, koska sillee ne soundaa "paremmalta".

Mä luulen että iso tekijä on kans se miten sekä kitarapäätten että kaiutinelementin reagointi äänekseen riippuu siitä missä kohtaa se juuri sillä hetkellä on. Tätä eivät mallinnukset normaalisti huomioi, vaan ovat usein ihan vain dynaamisesti lineaarisia equja.

Mutta kyllä noilla impulsseilla saa todella hyvää jälkeä. En nyt löydä sitä mun "Roots"-näytettä, siinä oli mielestäni seassa myös kovin realistisia plugeja. Linkitän jos löydän.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Antti1
22.08.2008 11:49:32
Ainakin tanskalainen metallihirmu Mnemic on äänittänyt tietääkseni kokopitkänsä Line6 HD147 -nupin kautta.

Ne on kuitenkin varmaan mikittäneet kaappinsa? Mun mielestä siinä tulee jo suuuuuuri ero tossa touhussa. On ihan eri asia soittaa akustisesti elävässä tilassa mallintavalla vahvarilla, kuin vetää mötkylällä linjaan. Jälkimmäisestä puuttuu vaan se tilan ja kamojen vuorovaikutus, joka kyllä kuuluu.
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Jorpe
22.08.2008 11:56:09

Ne on kuitenkin varmaan mikittäneet kaappinsa? Mun mielestä siinä tulee jo suuuuuuri ero tossa touhussa. On ihan eri asia soittaa akustisesti elävässä tilassa mallintavalla vahvarilla, kuin vetää mötkylällä linjaan. Jälkimmäisestä puuttuu vaan se tilan ja kamojen vuorovaikutus, joka kyllä kuuluu.

Mun tietääkseni vetivät suoraan nupista linjaan. En mee 100 varmaks sanomaan. Mutta joka tapauksessa mallinnetulla säröllä.
BaldieFarman
13.09.2008 23:10:39 (muokattu 13.09.2008 23:11:34)
Täytyy tohon v-amp keskusteluun osallistua, kun istelleni sellainen tossa ilmestyi...

Ensivaikutelma oli todellakin muovinen ja eloton niinkuin nämä Behringerin dissaajat täällä julistavat:) ...muutaman tunnin ruuvailu (treeni/keikka-volumeilla) kuitenkin tuotti tulosta. Laitteesta saa kuin saakin oikein päteviä soundeja. Cleanit ja pikkurosot sekä rokkisoundit (tyyliin Blackmore) löytyy melkoisen hyvin. Hi-Gain mättöjä en ole vielä saanut kuin semmoisa suht.ok/välttäviä ja efektit ei ole ihan sieltä parhaasta päästä, mutta jos soundiin haluaa vain mausteeksi vähän chorusta, compuraa, delaytä, flangeria ja sen semmoista niin kyllä ne asiansa ajaa.

Tällä hetkellä luulen, että vehkeestä tulee pääasiallinen live-äänentuottaja ja sen kaverina toimii samsonin pääte ja framuksen kaappi. Kyllähän se soundien taikominen on perkeleen työlästä ja kun kaikki tarvittavat jutut pitää preseteiksi väsätä eli duunia riittää ennen kuin ton kanssa (kaverina fcb1010 midi-lauta) keikalle voi lähteä... Olen kuitenkin luottavaisin mielin siitä, että tarvitsemani jutut (matista&teposta megadethiin) löytyy ja ihan siedettävillä soundeilla.

Mielenkiintoinen asia oli huomati se, että parhaat soundit löytyi itse asiassa niistä v-ampin omista mallinoksista (v-amp crunch, v-amp clean, v-amp drive) eikä suinkaan recto,jcm800,voxac30, yms. mallinoksista. Mutta eihän sillä ole V***n väliä, että missä asennossa se valitsin on silloin jos soundi miellyttää.

Suosittelen vehjettä ja sanon PYH! niille, jotka dumaavat laitteen, kun eivät ole itse jaksaneet sitä tarpeeksi ruuvata tai polkevat Behkua vaan sen takia että se on halpa.

EDIT: SORI ETTÄ TULI PIENI OFF-TOPIC KUN EN HUOMANNUT ETTÄ TÄMÄ OLI STUDIO-PALSTA.
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Ziggy Bubba
14.09.2008 20:54:52

Suosittelen vehjettä ja sanon PYH! niille, jotka dumaavat laitteen, kun eivät ole itse jaksaneet sitä tarpeeksi ruuvata tai polkevat Behkua vaan sen takia että se on halpa.

Veikkaisin että pitkälti kaikki käyttävät V-Amppia koska se on halpa - eihän tuo nyt millään kestä vertailua kalliimpiin (ja uudempiin) peleihin. Mutta on tuo - kulunut fraasi tulossa - hyvä hintaikseen.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Timo JM
14.09.2008 21:30:20

Veikkaisin että pitkälti kaikki käyttävät V-Amppia koska se on halpa - eihän tuo nyt millään kestä vertailua kalliimpiin (ja uudempiin) peleihin. Mutta on tuo - kulunut fraasi tulossa - hyvä hintaikseen.

En mä ainakaan käyttäisi mitään laitetta pelkästään sen vuoksi, että se on halpa tai edes hintaansa nähden halpa. Jos joku on skeidaa niin ei sillä tee mitään vaikka sais ilmaiseksi.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Ziggy Bubba
14.09.2008 21:41:18

En mä ainakaan käyttäisi mitään laitetta pelkästään sen vuoksi, että se on halpa tai edes hintaansa nähden halpa. Jos joku on skeidaa niin ei sillä tee mitään vaikka sais ilmaiseksi.

Jep, käyttökelpoinen peli, kaukana skeidasta - mutta paljon parempaakin kamaa löytyy jos rahat riittää. Oishan se kumma jos EI löytyisi...
BaldieFarman
14.09.2008 22:00:13
Jep, käyttökelpoinen peli, kaukana skeidasta - mutta paljon parempaakin kamaa löytyy jos rahat riittää. Oishan se kumma jos EI löytyisi...

No varmasti löytyy! Enpä sitä tässä yrittänyt sanoakaan... Mutta jos vehkeen hinta on noin säälittävän halpa ja siitä saa ulos käyttökelpoisia soundeja, niin miksi sitä ei voisi käyttää:)

P.S. Jos ette tienneet, niin muutamat sellaiset powermetal-pioneerit kuten Helloween ja Gamma Ray käyttävät tuota studiossa ja taitaapa Henjo Richterillä olla V-amp pro livenä käytössä. Tyyppi siis tyrkkää v-ampin suoraan pöytään (ilman mitään lisä-purkkeja/-laitteita) ja mitä olen itse livenä kuullut niin eipä ole huonot soundit äijällä... Ja kyllä sillä olisi varmasti rahaa kalliimpaakin. Eli miettikääpä sitä:)
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Harrastelija
15.09.2008 00:49:29
Mitäs siinä miettimistä?

Multihärpäkehän hankitaan omaan käyttöön ja itseä sen pitää miellyttää soundien suhteen. Jos se jotain toista ei miellytä, hankkikoon itselleen vaikka kuusi erilaista tuhansia maksavaa. Pääasia että on tyytyväinen omiin vehkeisiinsä.

Teoriassa minullakin on vielä V-Amp2, käytännössä lainassa. Kyllä siitäkin kaikkea irti lähtee eikä ole hinnalla pilattu.

Silti omalla kohdallani päädyin pitkällisen harkinnan jälkeen Gt-8:iin, koska se itselleni vastaa parhaiten sitä mitä tarvitsen. Haukutaanhan senkin säröjä ja muuta, mutta eiköhän jokaiselle vehkeelle riitä omat dissaajansa.
Särö nyt musiikissa ei minulle mikään jumala muutenkaan ole ja kyllä siitäkin irti sen rouheuden saa jota tarvitsen.

Totta kai sanon että GT-8 on parempi kuin V-amp, mutta muistan myös lisätä sen tärkeimmän...Eli omiin tarpeisiini.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
ubik
20.09.2008 12:06:51
v-amppia en kyllä kellekkää suosittelisi.
Antti1
20.09.2008 14:14:03
v-amppia en kyllä kellekkää suosittelisi.

Kerrotko nyt vielä vaikka ne syyt, kun kantasi niin vakaa on?
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Jorpe
25.09.2008 15:01:54

Lisää näytettä V-Amp Prosta:

http://www.myspace.com/theddtrash
Ziggy Bubba
27.09.2008 00:00:57

Jampat poseeraa Marsun edessä, mutta kipaleessa pauhaa Behringer :)

Ihan ok-soundia, mutta hilppasen on tuokin tunkkaista. Tommosilla särömäärillä V-Amp on kyllä kieltämättä parhaimmillaan.
Timo JM
27.09.2008 00:07:09

Mun täytyy kyllä sanoa, että vaikka laitteesta pidänkin niin tuossa se ei kyllä ollut edukseen. Jotenkin elotonta pörinää.
Ziggy Bubba
27.09.2008 01:10:02 (muokattu 27.09.2008 01:10:24)

Mun täytyy kyllä sanoa, että vaikka laitteesta pidänkin niin tuossa se ei kyllä ollut edukseen. Jotenkin elotonta pörinää.

Voisiko myös olla kyse siitä, että tässä ei ihan skulailla teikäläisen lempivesistöillä? Musta bluesit ynnä muut V-Ampilla on todella elottomia, mutta mätöt irtoaa. Hyvä soundi on salettiin yhä kuulijan korvassa...
Timo JM
27.09.2008 08:47:02

Voisiko myös olla kyse siitä, että tässä ei ihan skulailla teikäläisen lempivesistöillä? Musta bluesit ynnä muut V-Ampilla on todella elottomia, mutta mätöt irtoaa. Hyvä soundi on salettiin yhä kuulijan korvassa...

Ei kyllä toi on musta elotonta pörinää omassa genressäänkin. Musta Vampista saa parempaa ja elävämpääkin mättösoundia.

Musta on muuten hauskaa miten ihmiset kuuntelee eri korvalla silloin kun tietävät millä laitteistolla soundi on saatu aikaiseksi. Varmasti kun kerron, että tässä meidän DIVARi:n työn alla olevassa biisissä on kaikki soitettu V-Amp Pron läpi löytää moni siitä laitteelle ominaisia puutteita ;-)

http://user.personal.fi/musiikki/DI … E4tk%F6%20sen/Maistiaiset/Soolo.mp3

(Tuota ei siis ole vielä miksattu ollenkaan ja rummutkin on vasta demottu luupeilla.)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)