Aihe: Kimppatilaus: Wolf -kitarat - deadline 17.08.2008
1 2 3
oiva tumpeloinen
22.08.2008 16:05:54
Koska itse vedin aikanaan nuo Wolf-SS- ja Tesla -kimpat, jäi mulle laskua kitaran kuntoon laittamisesta tuo Edge-Pron 160 euroa ja oma työ, jolle en tietenkään laske hintaa. Nyt kitara on sitten hyvässä iskussa ja soittelen sillä ihan yhtä mielelläni kuin japsi-RG:llä. Tosin eihän sillä ole samanlaista tunnearvoa kuin tuolla alkuperäisellä, ekan vuosimallin RG-550:lläni, jonka aikanaan ostin Ympyrätalon Levytukusta ja joka on saanut osakseen aikamoista woodsheddingiä.

Tuo sun hintavertailu ei nyt oikein sinänsä oo hyvä, kun sille työlle kuitenkin pitäisi laskea jotain. Suurin osa kuolevaisista kuitenkin maksaa asioista jollain tavalla. Osa kitaransa rahalla, ja sä tässä tapauksessa työllä. Jos sä lasket nyt sen kitaran hinnan ja osien hinnan, niin aika pitkälti ollaan varmastikin tuossa RG:n hintaluokassa. Paremmuuteen mä en sano mitään, se kun on osittain jo makuasiakin, mutta jatkossa RG lienee kuitenkin helpompi myydä, veikkaisin. Sinänsä se on parempi sijoitus. Mut jos sitä meinaa itse pitää, niin sittenhän tuo on aivan sama ja jokainen valitsee tapansa tehdä juttunsa.
oiva tumpeloinen
22.08.2008 16:09:02 (muokattu 22.08.2008 16:10:34)
Eipä ollut provo ei, vaan lähinnä avunhuuto länsimaisen ja varsinkin suomalaisen kitarateollisuuden saralta. Olen ensimmäinen myöntämään että noitten aasian kitaroiden taso alkaa olla "pelottavan" korkealla tasolla, mikä houkuttelee aina vaan enemmän asiakkaita siihen suuntaa.

Ymmärrän kyllä että hinta on varsin ratkaiseva asia kitaraa hankkiessa, ei mullakaan olisi tällä hetkellä varaa custom keppiin. Mutta miksen sitten osta wolfia? Periaatteen vuoksi...

Mikä kitara sulla on? Jos sä nyt löydät ständistä jonkun ulko-Eurooppalaisen kitaran, niin en ihan ymmärrä koko juttua. Koska mä en ainakaan näe mitään eroa, onko kitara Japanin vai Korean tehtaalta, jos ne on samanlaisia soittaa. Siis verrattuna Suomalaiseen käsityöhön. Kumpikaan noista vaihtoehdoista ei sitä nikkaria täällä kuitenkaan auta......
Sensonic
22.08.2008 17:06:24
Eipä ollut provo ei, vaan lähinnä avunhuuto länsimaisen ja varsinkin suomalaisen kitarateollisuuden saralta. Olen ensimmäinen myöntämään että noitten aasian kitaroiden taso alkaa olla "pelottavan" korkealla tasolla, mikä houkuttelee aina vaan enemmän asiakkaita siihen suuntaan.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että jos joku haluaa panostaa kotimaisen customin valmistuttamiseen joko Ruokankaalla, Finlandiassa (Teemu Järvinenkö se oli?) tai esim. Mäntymaan Juhalla (Monster Amps), niin kyllä niille asiakkaita riittää. Eli eivät nuo kimppatilauskitarat heidän asiakkaitaan pois aja.

Mistä kuitenkin olen mielissäni on se, että nämä kimppatilaussoittimet ovat herättäneet jonkinlaisia reaktioita musiikkikaupoissa työskentelevien henkilöiden keskuudessa, joista osa kirjoittelee tällekin foorumille. Aikanaan Thomann sai suomalaiset musiikkikauppiaat pudottamaan omia hintojaan kilpailun ylläpitämiseksi. Toivottavasti näille kimppatilaussoittimilla on vastaavanlainen vaikutus näihin Koreassa ja Kiinassa valmistettuihin, musiikkikaupoissa myytävien soittimien hinnoitteluihin.

Tässä threadissa aikaisemmin määritellystä kitaran jälleenmyyntiarvosta "Ibanez RG-550 vs. modattu Wolf-SS" en itse perusta pätkääkään, koska aikeissani ei ole myydä kitaroitani. Ostan soittimeni itse nautittavaksi, eikä jälleenmyyntiarvo ole tällöin kriteeri #1. Sama juttu autojen kanssa. Ajan ns. premium -merkin autoilla, joilla on kuitenkin huono jälleenmyyntiarvo Mersuihin nähden. Mikäli jälleenmyyntiarvo olisi mulle tärkeä asia, ajelisin Mersulla. Mutta kun en katso tuota jälleenmyyntiarvoa miksikään tärkeäksi kriteeriksi tavaroita ostaessani.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
Ricce
22.08.2008 17:09:04 (muokattu 22.08.2008 17:29:14)
Eipä ollut provo ei, vaan lähinnä avunhuuto länsimaisen ja varsinkin suomalaisen kitarateollisuuden saralta.

okei sori, luin ja tulkitsin huolimattomasti :) Mä en usko ettei noi vinkuintian tekeleet kuitenkaan uhkaa suomalaisia soitinrakentajia, kyllä mäkin aion teettää Finlandia Instrumentsin Teemulta vielä toisenkin kitaran. Seiskakielinen explorer houkuttais kovasti :)

Toi aiempi avautuminen ei ollut kenellekään henkilökohtaisesti, viestiin olisi pitänyt paiskoa paljon hymiöitä, naurattaa vain kun aina joku tulee rutisemaan ettei tosiaan aio osallistua tilaukseen. :D

EDIT: hoonosoomi, tuli kiirus kun emäntä huuteli syömään
Timo JM
22.08.2008 17:17:51

Mikäli jälleenmyyntiarvo olisi mulle tärkeä asia, ajelisin Mersulla.

Eikös Mersuissa, Volvoissa ja vastaavissa putoa arvo todellisuudessa aika huimaa vauhtia? ;-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Jesus_Plastica
22.08.2008 17:25:24 (muokattu 22.08.2008 17:27:41)
Mikä kitara sulla on? Jos sä nyt löydät ständistä jonkun ulko-Eurooppalaisen kitaran, niin en ihan ymmärrä koko juttua. Koska mä en ainakaan näe mitään eroa, onko kitara Japanin vai Korean tehtaalta, jos ne on samanlaisia soittaa. Siis verrattuna Suomalaiseen käsityöhön. Kumpikaan noista vaihtoehdoista ei sitä nikkaria täällä kuitenkaan auta......

Ständistä löytyy japsi RG, joka tosin tuli ostettua jo finninaamaisena teininä. Mutta kuitenkin tietty mielipide kysymyksiä, itse suomalaisia soitin verstaista kiertäneenä tietysti langetan sympatiat heitä kohtaan. Siellä se soitin kuitenkin valmistuu näin hippimäisesti ilmaisten, rakkaudella käsityöhön ja soittimeen.

EDIT: Mutta eiköhän tämä vuodatus taas riittäny tältä erää, onnittelut uusien soittimien johdosta kaikille tilanneille.
Sensonic
22.08.2008 17:26:07
Eikös Mersuissa, Volvoissa ja vastaavissa putoa arvo todellisuudessa aika huimaa vauhtia? ;-)

No varmaan 40%, kun on ajanut auton ulos liikkeestä ;-)
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
Twinkle
22.08.2008 18:37:51
Mistä kuitenkin olen mielissäni on se, että nämä kimppatilaussoittimet ovat herättäneet jonkinlaisia reaktioita musiikkikaupoissa työskentelevien henkilöiden keskuudessa, joista osa kirjoittelee tällekin foorumille.

Minen usko että tällä meidän näpertelyllä on kamalasti vaikutusta mihinkään musiikkikauppojen toimintaa, tosin varmaksihan en tiiä. Toisaalta aika sama itelleni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)