Aihe: Tech 21 Trademark 60
1 2 3 4
Morri
15.08.2008 19:34:40
Minulle tämä vahvistin on mysteeri. Kovasti kehutti, mutta minulle ainakin tuotti karvaan pettymyksen. Firman nettisivuilla olevat clipit kuulostavat todella hyvältä minun korviini. Sain järjesteltyä itselleni tuollaisen vahvistiminen kotisoittoon viikonlopuksi tutusta liikkeestä ja en ainakaan minä saanut noinhin clippeihin päinkään olevia soundeja siitä ulos. Kaverin kanssa ruuvattiin vaikka kuinka paljon namikoita, mutta ei. Minun päätelmä oli, että saadakseen tuon toimimaan toivotulla tavalla siihen on pakko pistää väliin jotain. Oma Rolandin Cube 60 hakkasi tuon 6-0. Tämä siis vain minun mielipiteeni, muut saavat pitää omansa.
"Nuotin vieressä on tilaa..."
Spiral
15.08.2008 23:22:19

Minulle tämä vahvistin on mysteeri. Kovasti kehutti, mutta minulle ainakin tuotti karvaan pettymyksen.

Mikä soundista jäi uupumaan? Tai millainen soundi jäi uupumaan?
Morri
15.08.2008 23:53:00
Mikä soundista jäi uupumaan? Tai millainen soundi jäi uupumaan?

Sanotaanko näin että kaikki "särö ja rouheus". Esimerkiksi tuo firman sivuilla oleva clippi "SRV/Metallica/Mesa" oli juurikin sitä mitä hain, mutta en sitten millään saanut sitä taiottua edes lähellekään vahvistimesta ulos. En vaikka noudatin manuaalissa annettuja säätöjä kullekin "soundille". Soitimme tosiaan sitä kaverin kanssa rinnakkain oman Cubeni rinnalla ja ero oli kaikin puolin kuin yöllä ja päivällä Cuben hyväksi, tämä siis todettuna molempien korvilla ja yksimielisesti. Cleaneilla pelasi, mutta se ei pelkästään minulle riittänyt enkä halunnut alkaa työntämään mitään siihen väliin. Kiitos ja kumarrus yställiselle herra kauppiaalle, että antoi minulle tuon kunnon mahdollisuuden testiin.
Spiral
15.08.2008 23:57:47

Soitimme tosiaan sitä kaverin kanssa rinnakkain oman Cubeni rinnalla ja ero oli kaikin puolin kuin yöllä ja päivällä

Jep, en ole isommalla cubella soittanut kuin musakaupassa pikaisesti, joten enpä osaa juurikaan verrata.
Mutta itse olen sitä mieltä, että kyllä tuosta säröä lähtee riittävästi. Riippuu tietenkin itse kunkin mieltymyksistä.
Detox
19.08.2008 17:49:59

Kuinka TM60 toimii kotisoittelussa pienillä volilla? Onko master volume toteutettu hyvin ettei puolen millin pyöräytyksellä meteli käy jo sietämättömäksi (muille asukkaille)? Edition Tubea vaivaa tuo ongelma.

Mulla on tuossa allekirjoituksessa parit soittovideot TM60:lla kotivolumella. Säröä lähtee ihan tarpeeksi, muttei ehkä ihan äärimmäisimpään dödöön....
Se Morrin testaama peli oli varmaan viallinen. Olen törmännyt moiseen "säröttömään" TM60 kerran aikaisemminkin, mutta omistaja ei käyttänyt niitä muutenkaan...
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
Morri
19.08.2008 22:40:11
Mulla on tuossa allekirjoituksessa parit soittovideot TM60:lla kotivolumella. Säröä lähtee ihan tarpeeksi, muttei ehkä ihan äärimmäisimpään dödöön....
Se Morrin testaama peli oli varmaan viallinen. Olen törmännyt moiseen "säröttömään" TM60 kerran aikaisemminkin, mutta omistaja ei käyttänyt niitä muutenkaan...

Näin haluaisin itsekin uskoa, en voinut kuvitellakaan, että se olisi niin "särötön", enkä edes odottanutkaan/hakenutkaan mitään tapposäröjä. Jos sitä maksimisäröä normaaliasteikolla 1-10 pitäisi siinä pelissä kuvailla Cuben säröön verrattuna niin sanoisin, että 3 paikkeilla pyörittiin kaiken vääntämisen jälkeenkin. Pitänee varmaankin joskus testata vahvistin uudestaan.
Detox
21.08.2008 21:27:22

Jos sitä maksimisäröä normaaliasteikolla 1-10 pitäisi siinä pelissä kuvailla Cuben säröön verrattuna niin sanoisin, että 3 paikkeilla pyörittiin kaiken vääntämisen jälkeenkin. Pitänee varmaankin joskus testata vahvistin uudestaan.

No kaivapa ihmeessä tämä ketju ylös ja kommentoi tänne uuden kokeilun tulokset :)
Itse en ole edes koskaan nähnyt livenä Cubea, joten en osaa lainkaan kommentoida sen saundista mitään.
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
-Cale
21.08.2008 22:53:05

Hyvältä kuulosti, ja taitavaa soittoakin! Tosin vähän hukkui Impellitteri -pätkä taustaan muttei kovin pahasti.
professori
01.09.2008 10:52:02

Toivottavasti vika ei ole kovin yleinen, sillä meinasin käytettynä ostaa kyseisen pelin ja testausmahdollisuutta ei ole.
Detox
01.09.2008 17:29:36 (muokattu 01.09.2008 17:32:55)

Toivottavasti vika ei ole kovin yleinen, sillä meinasin käytettynä ostaa kyseisen pelin ja testausmahdollisuutta ei ole.

No en usko että vika on yleinen. Saattoi myös olla että (psyko)akustisilla tekijöillä oli vaikutusta tuohon säröttömyys -tunteeseen/ajatukseen (eri tila, sisustus, kitara, mikit, korvan väsymys, päihtyneisyysaste?!?!?). Joskus itselläkin (siis kotona) saundi kuullostaa erilaiselta eri päivinä, joten pidän aika epätodennäköisenä että vahvistin saundaisi hirvittävän erilaiselta.

Niin ja se kanavanvaihtospedu kuuluu tuon vahvarin vakiovarusteisiin :)
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
Morri
02.09.2008 23:43:38
No en usko että vika on yleinen. Saattoi myös olla että (psyko)akustisilla tekijöillä oli vaikutusta tuohon säröttömyys -tunteeseen/ajatukseen (eri tila, sisustus, kitara, mikit, korvan väsymys, päihtyneisyysaste?!?!?). Joskus itselläkin (siis kotona) saundi kuullostaa erilaiselta eri päivinä, joten pidän aika epätodennäköisenä että vahvistin saundaisi hirvittävän erilaiselta.

Niin ja se kanavanvaihtospedu kuuluu tuon vahvarin vakiovarusteisiin :)

Tuosta omasta testistä vielä sen verran, että samassa tilassa vedettiin TM-60 ja Cube 60 rinnakkain keskellä kirkasta päivää vesiselvinä kahden miehen voimin usean tunnin ajan, kitaroina ESP KH-2 ja Tokai LS-80. Ei mahda mitään, ero oli aivan käsittämättömän suuri Cuben hyväksi omiin korviin, ja kyllä, kanavanvaihtospedu oli käytössä :) Mielenkiintoinen seikka sekin, että olisin todella halunnut ennen testiä ostaa tuon TM-60:n eli mistään "kotiinpäin vedosta" tms ei ollut kyse.

Mutta kuten sanottua, en teilaa/dissaa kyseistä vahvistinta missään nimessä. Olipa vaan hyvä osoitus testaamisen tarpeesta ennen ostoa ja siitä että omat tarpeet ratkaisevat.
Detox
03.09.2008 20:15:39

Tuosta omasta testistä vielä sen verran, että samassa tilassa vedettiin TM-60 ja Cube 60 rinnakkain keskellä kirkasta päivää vesiselvinä kahden miehen voimin usean tunnin ajan, kitaroina ESP KH-2 ja Tokai LS-80. Ei mahda mitään, ero oli aivan käsittämättömän suuri Cuben hyväksi omiin korviin

Pitänee vissiin itsekin sitten käydä testaamassa se Cube 60 :)
Ihan vain että tietää mistä puhutaan. Itse en ole edes Micro cubea kuullut, vain kuvia nähnyt, joten samalla voisi kai testata senkin...
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
professori
03.09.2008 21:20:09
Nyt minä sen ostin, torilta irtos hintaan 300€. Jännityksellä odotan, testasin sitä musakaupassa 2x12 elementeillä. Liekkö suurikin ero?
Detox
04.09.2008 22:20:01

Nyt minä sen ostin, torilta irtos hintaan 300€. Jännityksellä odotan, testasin sitä musakaupassa 2x12 elementeillä. Liekkö suurikin ero?

Kyllähän sillä on eroa kuinka monta elementtiä on käytössä. Ainahan voit ostaa lisäkaapin mikäli yksi ei riitä :)
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
professori
08.09.2008 21:22:11 (muokattu 08.09.2008 21:24:27)
Jostain threadista luin viasta, joka aiheuttaa power-valon himmeän palamisen myös silloin kuin laite on kiinni. Olen nyt parit treenit soitellu tuolla käytetyllä vehkeellä, ja muuten toimii hyvin, mutta se valo palaa himmeästi kun virta on pois mutta johto seinässä, eli omassa kappaleessanikin tämä vika on. Onko tällä mitään väliä/haittaako mitään?

Perkeleen hyvä vahvistin tämä.
Spiral
08.09.2008 21:46:02

Jostain threadista luin viasta, joka aiheuttaa power-valon himmeän palamisen myös silloin kuin laite on kiinni. Olen nyt parit treenit soitellu tuolla käytetyllä vehkeellä, ja muuten toimii hyvin, mutta se valo palaa himmeästi kun virta on pois mutta johto seinässä, eli omassa kappaleessanikin tämä vika on. Onko tällä mitään väliä/haittaako mitään?

Mulla ihan sama juttu. Olisko tuo nyt sitten vika vai ominaisuus.
ReBeat
08.09.2008 22:00:35

Mulla ihan sama juttu. Olisko tuo nyt sitten vika vai ominaisuus.

Mullakin oli. Veikkaisin jo ominaisuudeksi.
Detox
09.09.2008 03:21:31

Perkeleen hyvä vahvistin tämä.

No hyvä jos olet tyytyväinen vahvariin!
Itselläni ei moista "ominaisuutta" ole. Mielestäni tuo vaikuttaa sellaiselta vialta joka pitäisi huollattaa. En usko että se kuitenkaan vaikuttaa saundiin. Eiköhän kyseisessä ketjussa ole ruodittu asia aika hyvin läpi (muistaakseni)
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
professori
09.09.2008 08:27:15
No hyvä jos olet tyytyväinen vahvariin!
Itselläni ei moista "ominaisuutta" ole. Mielestäni tuo vaikuttaa sellaiselta vialta joka pitäisi huollattaa. En usko että se kuitenkaan vaikuttaa saundiin. Eiköhän kyseisessä ketjussa ole ruodittu asia aika hyvin läpi (muistaakseni)

Kaivoin sen ketjun esiin ja eipä sitä nyt erityisesti oltu ruodittu, mielipiteitä oli puolesta ja vastaan mutta varsinaisia perusteluja ei niin paljoa. Ottaisiko tässä nyt myyjään yhteyttä vai ei..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)