Aihe: Eka Putkivahvistin
1 2
joelizer
19.08.2008 15:16:20
Olen meinannut tässä hankkia ekan putki vahvistimeni ja kaverilla olisi ehkä myynnissä tollanen fenderin Hot Rod deluxe (á 500e). Olen lueskellut siitä juttuja ja useimmat kehuvat cleania, mutta haukkuvat sen säröjä melko paskoiksi. Haluaisin tietää miltä se kuulostaa vaikka jonkun bossin sd-1 tai jonkun muun vastaavan säröpedaalin läpi. Jos jollakulla on tommoisesta jotain ääninäytteitä niin pistäkää ihmeessä linkkiä. Itse soitan tuollaista rouheaa rockia/punkkia.

Kertokaa ihmeessä myös jos mieleen tulee jotain muita hyviä/halpoja putkivahvareita. Pää asiat on minulle kova meteli ja hyvä (särö)saundi.
Whoopi Doo Basil... What does it all mean?
Terry Pantheras
19.08.2008 15:26:44
Kerro ihmeessä lisää!
oksatboys
19.08.2008 16:13:05

Edellä mainittua Bugeraa on kyllä kehuttu, mutta heviinhän se parhaiten taitaa soveltua. Haluatko hevi-soundin vai wanhemman rock-soundin?
ringmodulator piristää kummasti
WinterMad
19.08.2008 16:29:53 (muokattu 19.08.2008 16:30:10)
Itse soitan tuollaista rouheaa rockia/punkkia.

Tuo Hot Rod on mainitsemiisi tyyleihin varmasti passeli peli, esim. vaikka juuri tuo Boss SD-1 eteen boostaamaan/cleanin päälle.
Tietty "rouhea rock" on aika häilyvä käsite, mutta siis luulisin että kovin haikein säröjä ei tarvita.
joelizer
19.08.2008 16:41:49
Joo, ei mitään tappo säröjä tarvita. Raskaimmat jutut mitä soittelen on semmosta motörheadin kuuloista juttuu. Onko toi HRD:n oma kaiutin muuten jotenkin huono oikeasti vai onko se vaan hifistelijöiden puhetta?
Abraham
19.08.2008 17:06:01
Joo, ei mitään tappo säröjä tarvita. Raskaimmat jutut mitä soittelen on semmosta motörheadin kuuloista juttuu. Onko toi HRD:n oma kaiutin muuten jotenkin huono oikeasti vai onko se vaan hifistelijöiden puhetta?

Voi olla että menee ronskisti rosvosektoriin, mutta yksi vaihtoehto on kombon sijasta nuppi, elikäs carvinin x-100B. 100 wattia hard rock magiaa ja vipua vääntämällä tehot tippuvat 50% tahi 25% prosenttiin. Löysin yhden ruotsalaisesta TIP TOP puljusta, josta pyytävät 3600 SEK eli jotain n. 380€. Rahtaus suomeen kustantaa laitoksen mukaan 55€.

Ja kaiken tämän kerron siksi vain, että piti minun itselleni tilata mutta sitten GAS menetti otteensa sen tosiasian vuoksi, ettei mulla edes ole oikein tarvetta moiselle. Kai. Toisaalta miksei? EI!

http://www.tiptop.se/cgi-bin/tillsa … ;kol=10&value=Ovrigaforstarkare

Kohdasta Carvin löytyy itse ilmo sekä linkki carvin museumin sivuille, jossa matskua ja infoa itse laitteesta hieman enemmän.
meh = hem
Terry Pantheras
19.08.2008 20:23:59
No mutta eihän nuo Bugerat pelkkiä high gain/hevimörkö-vehkeitä ole, 333:ssakin on 3 kanavaa: clean, crunch ja lead ja sama periaatteessa 6262:ssa. Eli soundikirjoa mielinmäärin. Rouhea tietty on lavea käsite, mutta luulisin kyseisen termin kuvaavan enemmän esim. noita Bugeroita kuin Hot Rodia. Itellä ei olisi mitään epäselvyyttä vahvistimen valintaan Hot Rodin ja esim. 333 xl:n tai 6262:n väliltä kuvailemasi musatyylin. 333 xl:ää olen testannut ja se kyllä taipuu melkein mihin vaan.
Kerro ihmeessä lisää!
joelizer
21.08.2008 13:48:13
Onko noi bugerat kestäviä vehkeitä? Eikös ne ole behringerin joku projekti. Mietin vaan että behringer ei ainakaan minun kohdallani herätä mitään kauhean positiivisia ajatuksia vaikkakin meidän basisti onkin soittanut behringerin vahvistimella jo monta vuotta... Sinänsähän toi bugera333xl näyttää ihan kelpo laitteelta.
Estranged
21.08.2008 14:18:31
Onko noi bugerat kestäviä vehkeitä? Eikös ne ole behringerin joku projekti. Mietin vaan että behringer ei ainakaan minun kohdallani herätä mitään kauhean positiivisia ajatuksia vaikkakin meidän basisti onkin soittanut behringerin vahvistimella jo monta vuotta... Sinänsähän toi bugera333xl näyttää ihan kelpo laitteelta.

Pidemmän päälle kestävyydestä varmaan paha sanoa mitään, kun eihän nuo ole ollut saatavilla edes hirveän kauan?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
Terry Pantheras
21.08.2008 14:29:11
Pidemmän päälle kestävyydestä varmaan paha sanoa mitään, kun eihän nuo ole ollut saatavilla edes hirveän kauan?

Niinpä, alle vuoden olleet vissiin markkinoilla... Päällisin puolin ei ollut mitään valittamista, kyseessä ei ole mikään muovilaatikko ja yleisilme oli hyvinkin asiallinen ja siisti, joka kertonee jotain laadusta. Onhan noita jonkin verran lähetetty kuulemma toimimattomana takaisin, mutta eikös esim. thomanilla ole kolmen vuoden takuu joka tapauksessa.
Kerro ihmeessä lisää!
joelizer
21.08.2008 15:45:30
Jos nyt hankkisinkin ton bugeran niin mimmosta kaappia siihen kannattaisi kiinnittää? Hankkisin varmaan sitten samantien tommosen 4x12 kaapin. Mietin lähinnä että mikä olisi hinta/laatu suhteiltaan järkevin ostos. Noitahan löytyy 200-300 euron hintaan aika monta eri merkkistä.

Ja kertokaa ihmeessä tosta HRD ominaisuuksista myös jos tiedätte. Se olisi nimittäin minulle paljon halvempi ratkaisu.
oksatboys
21.08.2008 15:56:00 (muokattu 21.08.2008 15:57:12)

Jos nyt hankkisinkin ton bugeran niin mimmosta kaappia siihen kannattaisi kiinnittää? Hankkisin varmaan sitten samantien tommosen 4x12 kaapin. Mietin lähinnä että mikä olisi hinta/laatu suhteiltaan järkevin ostos. Noitahan löytyy 200-300 euron hintaan aika monta eri merkkistä.

http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm

Osta ensin toinen noista, säästä lisää ja osta samanlainen, niin saat 4x12 kaapin.

E. tai tämmöinen http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm
ringmodulator piristää kummasti
Terry Pantheras
21.08.2008 16:02:03
Tai sit ostat Bugeran combon?
Kerro ihmeessä lisää!
Dropped C
21.08.2008 16:10:05
Lanikan GH50L vois olla aika kova:

http://www.dv247.com/invt/35558/

Wanhan liiton hevisoundit ainakin lähtee ja hintakaan ei päätä huimaa tuolta briteistä tilattuna.
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
Krister
22.08.2008 10:51:15 (muokattu 22.08.2008 10:54:07)

Bugera on itsenäinen jenkkifirma, jonka vehkeitä Thomann euroopassa välittää eli ei mitään tekemistä Behkun kanssa.

http://www.bugera-amps.com/home.html
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Metal_Late
22.08.2008 16:02:11
Bugera on itsenäinen jenkkifirma eli ei mitään tekemistä Behkun kanssa.

Oho, en olisi uskonut.
Terry Pantheras
22.08.2008 16:10:46
Bugera on itsenäinen jenkkifirma, jonka vehkeitä Thomann euroopassa välittää eli ei mitään tekemistä Behkun kanssa.

http://www.bugera-amps.com/home.html

Ööö, siis mit vit?! Täysin uudet sivut ja täysin uusi sisältö... Ei löydy enää Uli Behringerin tarinointia Bugera-konseptista ja tuotekehityksestä.
Kerro ihmeessä lisää!
Dropped C
22.08.2008 16:30:10 (muokattu 22.08.2008 16:30:18)
Laney GH:lle täytyy antaa kyllä ääni. DV:ssä oli 50wattia nuppi jotain alle 600e. Ei kyllä mikään ryöstöhinta.

Viissataa ja muutama hilu päälle + n. 20:n postit. Halapaa on Briteissä nykyään, tai sit jos säästää vain 750:iin saakka, niin saa jo VH100R:n.
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
jumara
23.08.2008 14:38:44

Se oma kaiutin on aika huono säröihin, menee aina jotenkin tukkoon/surinarutinaksi särön lisääntyessä. Vaihdettiin kaverin HRD:een Vintage 30 ja säröosasto parani huomattavasti, ainakin perinteisestä classic rock -näkökulmasta katsottuna. Miedoissa blues-tyyppisissä säröissä (ja puhtaammissa soundeissa) originaali elementti toimii ihan mainiosti.

Ja mitä tulee noihin muihin ehdotuksiin, niin HRD on mielestäni paras toistaiseksi. Kohtuuhintaisista rock-comboista kehoittaisin tutustumaan myös Peaveyn Classic 30:seen. Bändikaverilla oli sellainen ja se soundasi kivalta. Niitä saa käytettynä helposti ja kohtuuhinnalla.
Marshall 2203 Marshall 1974X Marshall 1974CX Marshall 2061X Marshall 1922 Koch Studiotone Boss&Fulltone on the floor. Fender '72 Tele RI Fender STD Strat Washburn LP "lawsuit" Union Flag Telepartscaster
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)