Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: V-Amp vs. Pod studiossa
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Antti1
21.08.2008 11:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sulla ollut koskaan käytössä Vamppia?
 
On, ihan tuttu laite jo monien vuosien takaa ja presencet kyllä löytyy helposti ko. mötiskästä. Kyllä se siltikin kuulostaa vaan siltä, että ylin yläkerta ois leikattu pois vaikka korvia muuten jo mölyn yläpääpainotteisuus särkisi.
 
Eikä taatusti ole tunkkaiset soundit, ellei tarkoituksella siihen pyri!
 
Tästä tulemme olemaan ikuisesti eri mieltä. Siitä saa kyllä korvia raastavaa yläpääpuukkoa ILMAN sitä ylintä kirkkautta, sellaista ilmaa soundissa.
 
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Jorpe
21.08.2008 11:58:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo he laulaa siinä puoliks suomeks, puoliks enkuks, heiän tyylinsä :)
 
Niin.. kaik demobändit mitä tähän asti tullut.. puolet bändeistä halusivat alunperin että mikitetään heiän styrkkarinsa mutta ei heillekään loppujen lopuks se soundi kelvannut.
Ja parempi soundi löydettiin aina V-Ampista :) Pääasia että kuullostaa siltä miltä haluavat.
 
Antti1
21.08.2008 12:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puolet bändeistä halusivat alunperin että mikitetään heiän styrkkarinsa mutta ei heillekään loppujen lopuks se soundi kelvannut.
Ja parempi soundi löydettiin aina V-Ampista :)

 
Mitä tää kertookaan käytetyistä vahvareista..? :D
 
Pääasia että kuullostaa siltä miltä haluavat.
 
Aivan, eipä siinä mitään jos asiakas on tyytyväinen. Siltikään ei kannata tohon tuudittautua. Joku päivä tulee vielä se putkipuristi, joka haluaa vempaimensa kunnolla nauhalle. Kannattaa jatkaa harjoittelua, äänittäminen on taitolaji.
 
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Timo JM
21.08.2008 13:07:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä tulemme olemaan ikuisesti eri mieltä. Siitä saa kyllä korvia raastavaa yläpääpuukkoa ILMAN sitä ylintä kirkkautta, sellaista ilmaa soundissa.
 
Hmm, mitähän se ylin kirkkaus mahtaa olla kun skitta ei muutenkaan soi kovin korkeilla taajuuksilla? Tietysti jos pistää bassot ja midlet täysille niin tulee helposti tilanne missä yläpää ei tunnu riittävän.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Antti1
21.08.2008 13:18:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, mitähän se ylin kirkkaus mahtaa olla kun skitta ei muutenkaan soi kovin korkeilla taajuuksilla?
 
Parillisia harmoonisia kerrannaisia, joita tuolla laitteella ei oikein saa aikaan. Putket on kivoja siinä hommassa.
 
Tietysti jos pistää bassot ja midlet täysille niin tulee helposti tilanne missä yläpää ei tunnu riittävän.
 
Mulla yleensä metallimeiningeissä bassot tossa laitteessa about nollilla, muuten kumisee niin pirusti ja koko soundi entistä tukkoisempi. Mä odotan innolla kun sä laitat kirkkaan metallirymistelyn näytille, mä en oo vielä ite saanut aikaan, enkä myöskään moista missään kuullut. :)
 
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Timo JM
21.08.2008 13:31:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä odotan innolla kun sä laitat kirkkaan metallirymistelyn näytille...
 
Heh, voi tulla aika pitkäksi odotellessa ;-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Johann Onn
21.08.2008 13:57:01 (muokattu 21.08.2008 13:57:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Lisää näytettä V-Amp Prosta"
"Kuulostaa siltä ku Bossin metalzonessa olis 1,5V patteri."

 
Henk.koht. täytyy sanoa, että soundi oli kyllä vähän kuin olisi äänitetty suoraan, jonkun vahvarin etuasteesta. Kunnon purevuus / murevuus / voima oli vähän kateissa. No, demosoundit on demosoundeja.
 
Aki
21.08.2008 13:58:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää näytettä V-Amp Prosta
 
www.mikseri.net/billskinsfifth

 
Musertaako ämpäripakkaus ton soundin tollaseksi vai onko toi oikeesti tollanen?
 
Vekkulia oi suomi-enkku. Laulettiinko tossa "pie your side"?
 
Hmm, mitähän se ylin kirkkaus mahtaa olla kun skitta ei muutenkaan soi kovin korkeilla taajuuksilla?
 
Kyllä soi. Oktaavia vajaa kuuloalueen yläraja tapahtuu vielä kovasti. Lisäksi tuollainen jyrkästi suodatettu äänes kuulostaa tavallisesti hyvin rujolta, korva kun ei osaa kompensoida niin jyrkkiä muutoksia.* Pod 2:sen ääneksen spektriä joskus kattelin, ja siinä oli todella raju pudotus jossain 5-6k kohdalla.
 
Tietysti jos pistää bassot ja midlet täysille niin tulee helposti tilanne missä yläpää ei tunnu riittävän.
 
Muuten, kuulin juuri että taajuuksia on enemmän kuin nuo kolme, bass mid ja treble. Lukee se Treble miten isolla tahansa, se voi silti tuoda pelkkää ylämiddlepiikkiä.
 
*) Mikäli spektri on tasaisesti laskeva pitkältä alueelta, korva tottuu ääneen aika nopeasti tasapainoisena. Mikäli spektri loppuu kuin lehmän häntä, se häntää edeltävä alue kuulostaa poikkeuksetta korostuneelta.
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Fonisoul_
21.08.2008 14:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demosoundeiksi joo, ei siinä mitään.
 
En oo jaksanut kahlata koko threadia läpi, mut ei kai kukaan vakavissaan vamppia hanki kaupallisia tuotantoja varten?
 
Soul with a capital "S"...
Antti1
21.08.2008 14:17:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo jaksanut kahlata koko threadia läpi, mut ei kai kukaan vakavissaan vamppia hanki kaupallisia tuotantoja varten?
 
Jorpe? Hänellähän on kuitenkin ihan kaupallinen studio itsellään.
 
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
tinde
21.08.2008 14:40:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mut ei kai kukaan vakavissaan vamppia hanki kaupallisia tuotantoja varten?
 
Mikä tässä niin omituista on? Jorpehan totesi tuossa muutama posti sitten, että popparit toivat omat kamat studioon, kokeilivat niitä, ja lopulta päätyivät vamppiin.
 
Jos tämä tapahtui vapaaehtoisesti, ja asiakkaat olivat tyytyväisiä lopputuloksiin, niin kai se on ihan sama minkä vehkeen läpi ne kitarat on äänitetty.
 
Olen edelleen sitä mieltä, että hinta / laatusuhteeltaan vamppi on loistopeli studiolle kuin studiolle.
 
Timo JM
21.08.2008 17:11:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, tää alkaa kääntymään väittelyksi Vampin hyvyydestä ;-)
 
No, joka tapauksessa, eikös se ole jotenkin niin, että normaalin kitaraskobenkin taajuusvaste alkaa laskea jyrkästi jo kahdeksan kilon paikkeilla? Eli putkia tai ei niin ei sieltä silloin pitäisi kovin korkeita taajuuksia kuulua. Se mitä putket sitten muuten tekevät soundille on toinen juttu.
 
Muuten, kuulin juuri että taajuuksia on enemmän kuin nuo kolme, bass mid ja treble. Lukee se Treble miten isolla tahansa, se voi silti tuoda pelkkää ylämiddlepiikkiä.
 
Öh, tätä mä en käsittänyt ollenkaan?
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Antti1
21.08.2008 20:17:51 (muokattu 21.08.2008 20:20:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, joka tapauksessa, eikös se ole jotenkin niin, että normaalin kitaraskobenkin taajuusvaste alkaa laskea jyrkästi jo kahdeksan kilon paikkeilla?
 
Jyrkästi ja jyrkästi... No, periaatteessa joo. Ei se toisto kuitenkaan siihen mitenkään katkea ja vahvareistahan saa ruuvattua sitä yläpäätä monista paljon tuon alueen yläpuoleltakin. Esimerkiksi Carvin Legacyn voimakkain säätöalue taitaa olla jossain 10-12kHz tienoilla ja sitä käyttämällä ero soundissa on todella selkeästi kuultavissa.
 
Vampulassa taasen se toisto tosiaankin katkeaa tosi pian ja noi säädöt vaikuttavat huomattavasti alemmilla taajuuksilla.
 
Se mitä putket sitten muuten tekevät soundille on toinen juttu.
 
Aivan, ei puhuta siitä nyt tässä yhteydessä sen enempiä.
 
Öh, tätä mä en käsittänyt ollenkaan?
 
Varmaankin Aki koitti sanoa sitä, että se treble-potikka voi nimestään huolimatta säätää vaikka chorusta. Tai niin monien mallintavien tapaan se voi veivata edestakas sitä 2-3kHz aluetta, joka ei mun mielestä oo vielä varsinaista yläpäätä siinä kitarankaan soundissa.
 
EDIT: Painotan ja teroitan edelleen omaa mielipidettäni. V-Amp ei ole huono laite demoiluun ja studiolle pahan päivän varalle, varsinkaan hintaansa nähden. Mä en vain pidä sen ominaissoundin parista jutusta ja yritän tuoda niitä ilmi. Ja sitten on taas toi "hintaansa nähden". Niinpä, kai joka hintaluokasta löytyy hintaansa nähden hyvää, mutta mikä sitten on ihan absoluuttisesti sitä... Ei varmaan mikään, muttei ainakaan V-Amp, edes makuuhuonedemoilussa.
 
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Aki
21.08.2008 20:19:24 (muokattu 21.08.2008 20:20:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, joka tapauksessa, eikös se ole jotenkin niin, että normaalin kitaraskobenkin taajuusvaste alkaa laskea jyrkästi jo kahdeksan kilon paikkeilla?
 
Aiemminkin. Mutta tuo 8KHz nimenomaan on jotakuinkin vain oktaavin päässä kuuloalueen ylärajasta. Kitaralaitteiden treble-hanikka saattaa vaikuttaa suuresti jo niinkin alhaalla kuin 3KHz.
 
Eli putkia tai ei niin ei sieltä silloin pitäisi kovin korkeita taajuuksia kuulua.
 
8KHz _on_ kovin korkea taajuus. Ja vaikka taajuusvaste tuolla ylhäällä laskeekin rajusti, kyllä ne äänekset sieltä silti kuuluu. Hiljempaa vain. Jos niitä ei kuulu ollenkaan, tulee juuri tuo Pod/Vamp:in tukkoisuusilmiö.
 
Varmaankin Aki koitti sanoa sitä, että se treble-potikka voi nimestään huolimatta säätää vaikka chorusta. Tai niin monien mallintavien tapaan se voi veivata edestakas sitä 2-3kHz aluetta, joka ei mun mielestä oo vielä varsinaista yläpäätä siinä kitarankaan soundissa.
 
Juuri näin. Anteeksi kun mulla on tämä puhevika.
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Svensson
21.08.2008 20:35:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarviit hyvää soundia pelkästään studiokäyttöön kehotan kääntämään pään softapuolelle. Ilmasta tavaraa on paljon josta suosittelen katsastamaan ainakin Wagnerin, Tube scremer's secretin ja vaikka SIRin, johon löytyy myös ilmaisia impulsseja mielin määrin. Vahvistinemulaation kunkku, Peaveyn Revalver mkIII kannattaa myös katsastaa, tai ainakin ladata demo täältä: http://www.peavey.com/products/revalver/ .
 
Tossa vielä mitä itse olen saanut aikaiseksi Wagner, Guitarsuite TS + SIR yhdistelmällä: http://www.mikseri.net/artists/?id=105113
 
Molemmat biisit soitettu Wagnerin läpi.
 
"... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen
Antti1
21.08.2008 20:53:48 (muokattu 21.08.2008 20:59:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa vielä mitä itse olen saanut aikaiseksi Wagner, Guitarsuite TS + SIR yhdistelmällä: http://www.mikseri.net/artists/?id=105113
 
No on teillä ainakin jätetty masteria varten headroomia...
 
Wagnerista mäkin diggailen eniten tommosessa meiningissä. Ei mikään monipuolisuuden multihuipentuma, mutta tommoset deathmetalit yms. hoituu vähintäänkin ihan kelvollisesti. Mut noi clipit sensijaan ei oikein tuo oikeutta sille, mun mielestäni.
 
EDIT 1: Lisää wagneria, jos joku tykkää juustobläkkiksestä: http://www.clyson.org/wall_of_corps … 08/Clyson_-_New%20World%20Order.mp3
 
EDIT 2: Ei noikaan sen paremmin kyl mitään oikeutta tuo, mutta tossa tyylissähän toi vähän niinku kuuluu asiaan. Epämääräinen surina siis. :)
 
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Roberto
21.08.2008 21:28:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta: miltä tää pätkä teidän mielestä soundaa? Soitantahan on aika dadaa, mut soundista nyt siis kyse.
 
http://nuorirobert.com/strato.mp3
 
Antti1
21.08.2008 22:08:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta: miltä tää pätkä teidän mielestä soundaa?
 
Paksua pörinää yksikelaisilla mikeillä? Emt, ei mun soundini ollenkaan, en diggaile tuon tyylisuunnan jutuista juurikaan. Ihan ok:ltahan se soundaa, mut ois kiva kuulla se jossain kontekstissa.
 
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Roberto
21.08.2008 22:34:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paksua pörinää yksikelaisilla mikeillä? Emt, ei mun soundini ollenkaan, en diggaile tuon tyylisuunnan jutuista juurikaan. Ihan ok:ltahan se soundaa, mut ois kiva kuulla se jossain kontekstissa.
 
Toi on se konteksti :D
 
No ei, yritin vaan saada mahdollisimman epäplugaria soundia aikaiseksi.
 
Timo JM
21.08.2008 23:22:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta: miltä tää pätkä teidän mielestä soundaa? Soitantahan on aika dadaa, mut soundista nyt siis kyse.
 
http://nuorirobert.com/strato.mp3

 
Musta tossa on se vika, että siitä on aika vaikea kuvitella silmät kiinni styrkkaria eteensä. Mulle se on jonkinlainen fiilikseen perustuva mittari mallinnoksia kuunnellessa, oli itse soundi minkälainen tahansa. Vaan kyllä jotkut trankkucombot saa kuulostamaan samanlaiselta.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «